Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Elektronik

Elektronik Lanterne, 12v, landstrøm, Video og Audio mm i båden..

» Online brugere: 354
9 medlemmer og 345 gæster
Brervebrorm, Diegoabracuams, miteenhah, mviwyfvdsxi, OnatasSek, RhobarFairiuS, StevenNic, Thomasmum, Vikiebs
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 11-04-2014, 18:43
Hugoianer Hugoianer er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
Navionic app , hvad er hvad ?

Hej :-)
Har altså gevaldige problemer med det her program til ipad
Har lige købt navionic Nordic map, efter at have rodet lidt med den gratis udgave af deres boating hd marine & lakes, tror så at nu har jeg det hele, men nej jeg skal da købe en masse små udvidelser, imens jeg overvejer dette kommer den frem og anbefaler mig at smide endnu 430 kr for at få deres navionic + med 12 mdr gratis opdatering. Troede faktisk at det var det jeg havde købt i deres navionic hd. Kan nu se at de udover hd og plus udgaven også har 2 andre udgaver, så er da lige helt på herrens mark her. Har jeg lige smidt over 400 kr efter det forkerte program, eller skal man virkeligt køre opdateringer så det ender med at koste små 1000 kr ?
Føler da lige at jeg har smidt mig selv ind i noget af en rodet landhandel her, så håber nogen har gjort sig erfaringer på området som de vil dele lidt ud af

Vh Bo
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 12-04-2014, 20:18
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Atter en grund til at holde sig til marineinstrumenter
Hvis mine ture rundt i Danmark skulle foregå med den type instrumenter var jeg nok blevet hjemme

Håber du finder hjælp .
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #3  
Gammel 12-04-2014, 22:28
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu forstår jeg ikke helt dit oplæg, men jeg har sejlet i flere år med Navionics DK og Greenland...

Jeg har ikke betalt en krone til nogen opdateringer og de kommer jævnligt, jeg betaler heller ikke til noget abonnement eller andet....

Jeg har købt deres app, og mener at have betalt omkring 500 kr for det, og det er det....

Til den pris kan jeg dælme godt nok købe mange, før jeg rammer prisen på et marine instrument
Reply With Quote
  #4  
Gammel 13-04-2014, 11:02
høvding høvding er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: hobro
Indlæg: 142
Er enig. Med peter, har også kun betalt for appen, ca 500kr
Og det virker i øverigt fint
Reply With Quote
  #5  
Gammel 13-04-2014, 15:46
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
nu har jeg ikke en ipad og skal jeg købe en sådan, havner jeg vist på samme pris som en plotter
Jeg er generelt modstander af alt det elektronik ombord. jo mere der læsses i båden jo mere er der også der kan gå galt, og min tid ombord skal ikke bruges på at sidde og bøvle med det.
der findes rigtig mange indlæg her og i andre fora om problemer med ipad og iphone men knap så mange om at bruge en marine plotter.
ipad og iphone virker sikker fint og nogle har da heldigvis ikke problemer med dem, som jeg heller ikke har med min Garmin, trykker 1 gang på on og så afgang
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #6  
Gammel 13-04-2014, 18:53
madsb madsb er offline
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2012
Bopæl: Odense
Indlæg: 9
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
nu har jeg ikke en ipad og skal jeg købe en sådan, havner jeg vist på samme pris som en plotter
Nu er en IPad en af de dyreste tablets på markedet. Mindre kan også gøre det. Jeg bruger Navionics på en Samsung Galaxy Tav2 7.0 (http://www.pricerunner.dk/pl/224-280...menlign-Priser) som jeg fik i et køtilbud for 500 kr. Jeg er meget tilfreds. Derudover gav jeg ca. 250 kr for Navionics. Du får ikke meget kortplotter for de penge. (Vi har dog også en kortplotter...)(
Reply With Quote
  #7  
Gammel 13-04-2014, 19:39
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg bruger min iPad, som jeg også bruger til et hav af andre ting, bl.a. Skriver jeg lige nu på Fenderen fra den ;-)

Men prøv at sammenlign størrelsen på skærmen af en iPad, lig prisen for den og Navionics til, så lander du omkring 3500 kr....

Hvor meget kort og hvilken størrelse skærm får du for 3500 kr i et marine instrument ?

Jeg har de sidste to sæsoner sejlet med både iPad og Garmin, de viste alt 100 % ens, og der var ingen drift forstyrrelser på min iPad, til gengæld havde min Garmin en tendens til at blive for varm, også gik den ud....

Efter skift af båd har jeg valgt, at vi kun sejler med iPad, som eneste elektroniske navigation, så er der heller ikke mange elektroniske dimser ;-)

Jeg har i øvrigt ikke set ret mange negative indlæg omhandlende Navionics og brug af tablet....snarere tværtimod.

Ville jeg bruge et marine instrument hvis prisen var mere menneskelig ?? Ja måske....men faktisk tvivler jeg, da jeg under alle omstændigheder har min iPad med mig.....Hvis ikke producenterne af marine instrumenter ser skriften på væggen snart, vil de tabe til tablet markedet, stort....
Reply With Quote
  #8  
Gammel 14-04-2014, 11:21
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Jeg blev også en gang snydt af prisen på mobil-program. Hvis man ikke får den vare, man har købt, så skal man klage skriftligt til mobiltelefonudbyderen - og forlange handlen udbedret - eller annulleret. Det skal være klart og tydeligt, hvad man køber - og der skal være mulighed for en faktura. I mit tilfælde kunne de ikke forklare noget som helst, og heller ikke klare en faktura, - og så blev pengene indsat på min konto igen.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 25-04-2014, 21:19
Hugoianer Hugoianer er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
Har fået svar fra navionic

De 2 programmer er ens, Danmark Grønland app,en er bare en kombi af program og kort.
Hd udgaven er program alene hvor man så køber kort inde fra programmet, så hvis ikke man skal sejle omkring Grønland er det altså hd programmet, som er gratis, og så Danmark kortet til 430 kr.

Fatter så ikke hvorfor de ikke har fjernet de andre apps og flyttet kortene ind under hd, for virker lidt fjollet at det virker som om de har 3 forskellige programmer, men som sagt de er alle bygget over samme program, kun dækningsområdet/kortet der er forskelligt.
Har skrevet retur og spurgt om de lige vil skære ud i pap hvad plus pakken dækker, da det jo virker som om der i forvejen er gratis opdateringer, ifølge hvad flere har oplyst
Reply With Quote
  #10  
Gammel 25-04-2014, 21:20
Hugoianer Hugoianer er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2013
Bopæl: Danmark
Indlæg: 57
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Nu forstår jeg ikke helt dit oplæg, men jeg har sejlet i flere år med Navionics DK og Greenland...

Jeg har ikke betalt en krone til nogen opdateringer og de kommer jævnligt, jeg betaler heller ikke til noget abonnement eller andet....

Jeg har købt deres app, og mener at have betalt omkring 500 kr for det, og det er det....

Til den pris kan jeg dælme godt nok købe mange, før jeg rammer prisen på et marine instrument
Nok fordi du ikke har fanget at de har mere en en app ?
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,397
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, RhobarFairiuS
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:10.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden