Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 575
2 medlemmer og 573 gæster
Denpokrhice, XRumer23wek
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 03-10-2010, 19:54
saxius's Avatar
saxius saxius er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Jylland
Indlæg: 23
Billeder: 34
Bundmaling - rurer

Jeg bundmalede vores båd i april med Internatinal polerende cruser maling.

Vi havde båden med på trailer 27. Juni og der var der ikke rurer nogen steder.

Så her hen over den sidste tid er farten faldet og faldet, så da motores omdringninger er det samme som i start, så kunne jeg ikke forstå farten er faldet med hele fem knob, så vi besluttede at trække båden på trailer en tur.
Det er kommet rurer på bunden.




Er der nogen maling som virker bedre end den beskrevet.
Jeg synes det er megt fart det går tabt. Båden sejler hver uge, så det er ikke bare fordi den ikke bliver brugt.
__________________
Mvh. Bent Nielsen

Galeon Galia 620 Cruiser

Sidst redigeret af Lars T; 03-10-2010 kl. 20:16. Begrundelse: rettelse på stavning
Reply With Quote
  #2  
Gammel 03-10-2010, 20:15
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der findes maling der totalt forhindrer ruer i at sætte sig, samt stort set alt andet marineliv, men de er vist nok alle blevet forbudte pga. flere af dem indeholder bla. bly, arsenik og andre giftige tungmetaller og stoffer.

Jeg har hørt om nogle der blander kobber og blypulver i malingen, men jeg formoder det ikke er tilladt med hensyn til blypulver..

Hempel har en maling de kalder Mille Extra med kobber i, den skulle vist være deres bedste bud på en maling der forhindrer begroninger, men jeg ved ikke hvor effektiv den er i virklighedens verden...

Der er en herinde fra, som tager en højtryksrenser med ned i vandet og giver sin båd en tur når ruerne er blevet for mange, men om man kan gøre det vist man ikke er en slags vandhund ved jeg ikke...

Ellers ville det være optimalt at kunne få den op på en trailer eller bukke en gang imellem og give den en tur, men det har du jo nok allerede gennemtænkt og forkastet...
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,563
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Denpokrhice
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:41.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden