Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 480
3 medlemmer og 477 gæster
miteenhah, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 04-08-2010, 18:07
moseboen moseboen er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: på sundet
Indlæg: 401
Billeder: 1
Question 70 hk yamaha åbenbart defekt

Hej Fenderen!

Jeg har fået købt en 70 hk yamaha fra ca. 95

sælgeren sagde at power trim virkede for 1 år siden og jeg havde ikke mulighed for at starte den op, og til det sagde han at den kørte rigtig godt også for et år siden og inden den blev sat ind i "hi" i 1 år havde den fået den helt store tur med rensning af div dele osv osv.

jeg så så at det ene hus var rustet op til endten trim pumpen eller det andet hus (som jeg ikke rigtig ved hvad er til)

så jeg fik 1500 kr tilbage til at få det lavet...

så jeg nappede den med hjem og sendte den til bådmekaniker og han sagde det ville koste 8000 kr at få det lavet og at han ville prøve at lade handlen gå tilbage

KAN jeg det?

jeg overvejer også selv at lave det da jeg har fundet en hjemmeside som jeg synes har billige reservedele til min yamaha og der koster selve trimpumpen lidt under 2000 kr

hvad synes i?

jeg har tegninger af hvordan det hele skal samles så jeg mener jeg selv kan lave det, jeg kan godt finde ud af at skrue og samle osv

og jeg vil jo rigtig gerne prøve den i år og jeg har lige idag lagt ektra glasfiber i båden for en sikkerheds skyld det er jo ikke noget man ikke skal tænke over

hva siger i?

hilsen Moseboen
Reply With Quote
  #2  
Gammel 04-08-2010, 18:24
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kommer jo lidt an på hvad slutseddel siger ? har du accepteret at kr 1500,- i afslag er nok til dækning af defekten er det jo svært at komme bagefter og sige det har vist sig at det det vil koste mere at udbedre...

Du var jo opmærksom på defekten inden den endlige handel som jeg har forstået det..

Det kommer også an på hvad motoren kostede, er prisen så høj at man ville forvente en fejlfri motor eller fulgte prisen årgang og stand ?

Jeg tror desværre ikke du står særligt stærkt, men du kan til gengæld nok finde brugte reservedele til trimmet der gør at du kan få den lavet uden at overskride de kr 1500,- du fik i afslag...

Held og lykke med motoren...
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,485
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, javiernz11
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:09.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden