Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Spørgsmål til køb og vurdering af båd

Spørgsmål til køb og vurdering af båd Skal du have gode råd til køb af ny båd, eller blot have din nuværende vurderet, så er det her vi samler alt info.

» Online brugere: 584
1 medlemmer og 583 gæster
priscillarm4
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 06-05-2010, 15:43
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Økonomi - Omkostninger - Renter?

Halløjsa.

Kæresten og jeg har i længere tid snakket om at købe et flydene hus og derfor vil vi gerne undersøge hvad muligheder der er for at låne nogle kolde cash. Jeg skal snakke med bankmanden inden for en kort tidshorisont men er der nogle af jer der ved hvor mange penge der er muligt at låne?

Hvis man ligger udgangspunktet således ( nu er beløbene nedenunder bare nogle jeg har klasket ind som hvad der måske i mit hoved virker realistisk ):
Månedsløn: 12-14.000,- Kr udbetalt.
Bankbeholdning klar til udbetaling: 50.000,-
Har båd som kunne sælges
Har en bil.

Tror i det vil være muligt at låne 300.000 - 400.000 - 500.000 - 600.000 eller hvad tror i?

Når jeg taster ind på søfinans med en båd til 400.000,- så skal udbetalingen være 100.000kr og så afbetaling over 10-15år hvilket jeg syntes virker voldsomt mange penge.

Håber på at høre hvad i tror eller ved?

Nicolaj
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #2  
Gammel 06-05-2010, 19:28
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Hvis din bankmand er fleksibel og båden har en fast liggeplads, kan den vel accepteres som bolig, eller hvad? Men snakker du husbåd eller båd med plads til at bo i?
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #3  
Gammel 06-05-2010, 20:07
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Jeg har selv været den heldige ejer af en husbåd (herunder lange kampe med myndighederne omkring pladser), så hvis du vil vide noget mere om både det positive og de mere hårde ting som husbådsejer, må du sige til
Reply With Quote
  #4  
Gammel 11-05-2010, 07:53
Mark B Mark B er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Indlæg: 230
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Halløjsa.

Kæresten og jeg har i længere tid snakket om at købe et flydene hus og derfor vil vi gerne undersøge hvad muligheder der er for at låne nogle kolde cash. Jeg skal snakke med bankmanden inden for en kort tidshorisont men er der nogle af jer der ved hvor mange penge der er muligt at låne?

Hvis man ligger udgangspunktet således ( nu er beløbene nedenunder bare nogle jeg har klasket ind som hvad der måske i mit hoved virker realistisk ):
Månedsløn: 12-14.000,- Kr udbetalt.
Bankbeholdning klar til udbetaling: 50.000,-
Har båd som kunne sælges
Har en bil.

Tror i det vil være muligt at låne 300.000 - 400.000 - 500.000 - 600.000 eller hvad tror i?

Når jeg taster ind på søfinans med en båd til 400.000,- så skal udbetalingen være 100.000kr og så afbetaling over 10-15år hvilket jeg syntes virker voldsomt mange penge.

Håber på at høre hvad i tror eller ved?

Nicolaj

Du skal ind over myndighederne. Giv kommunen hvor i påtænker at bo med båden, et opkald og forhør så hvordan man rent praktisk gør hvis du vil bo på en båd i havnen eller andetsteds. Det er en ærlig sag at være helt blank på et område, og fortæller man det, vil de fleste hjælpe én alt hvad de kan.

600.000 kr. til en båd vil jeg ikke mene er urealistisk, med de tal du klasker ind. Uanset hvad, ville jeg ikke bruge Søfinans, men istedet din egen bank. Skulle der være 200.000 kr. mindre at hente i din lokale bank, frem for hos Søfinans, er det bedst at acceptere det sådan, og så finde en lidt mindre båd i første omgang.

Når du snakker lån, er det ikke så interessant at kigge på Jeres samlede udbetaling, frem for jeres samlede brutto indtægt. I får jo også et pænt fradrag for renterne, som er en væsentlig brik i jeres planlagte budget.

Knæk og bræk :-)
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,528
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, priscillarm4
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:23.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden