Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 577
3 medlemmer og 574 gæster
autogFluog, Phillipgisse, StevenUsert
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 15-12-2009, 20:12
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
Hvis i nogensinde tror der bliver enighed mellem klude og motor, tror i også på julemanden

Det kan ikke lade sig gøre for vores interesser ligger så langt fra hinanden, men lad os håbe det bedste for alle parter
Reply With Quote
  #22  
Gammel 15-12-2009, 22:07
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by lille tut Se indlæg
Hvis i nogensinde tror der bliver enighed mellem klude og motor, tror i også på julemanden

Det kan ikke lade sig gøre for vores interesser ligger så langt fra hinanden, men lad os håbe det bedste for alle parter
Jeg er lidt mere optimistisk. Jeg mener ikke det handler om forskellige interesser, men om almindelig respekt og omgang med hinanden. Det er ikke specielt forbundet med bådfolk. Det gælder vel de fleste forhold.
Reply With Quote
  #23  
Gammel 16-12-2009, 09:32
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg er også noget mere optimistisk og tro stadig på julemanden

I disse konsensussøgende tider = Vores interesse ligger netop ikke langt fra hinanden. Det handler vel i bund og grund om at komme på vandet. Det handler i min optik ikke om fart, vind, bølger, fladt vand osv.

--> Jeg kan overhovedet ikke forstå at der ikke er plads nok til alle?
--> Jeg kan ikke forstå hvorfor denne hetz mellem de 2 folk?
--> jeg kan sagtens forstå at folk blive sure/mopset når en BÅD, uagtet og det er en speedbåd, motorbåd, motorsejler, sejlbåd sejler tæt forbi.

__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #24  
Gammel 16-12-2009, 09:56
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Det handler vel i sidste ende om at udvise godt sømandskab, og kan man ikke det, er man ikke egnet til at opholde sig på vandet.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
  #25  
Gammel 16-12-2009, 12:16
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
Vores opførelse på vejen afspejler sig også på vandet, er der en som kører 60(80) eller 120(80) en kæmpe spade sådan er der altid nogen som vil sige fordi det ikke passer ind i vores kørsel.

Vi var på pinsetur i limfjorden, og skal da lige love for at klude sejler selv er skyld i at jeg ALDRIG hilser på dem mere hvis jeg kommer der mere, der var ikke en som hilste når vi sejlede forbi hinanden uanset fart
Reply With Quote
  #26  
Gammel 17-12-2009, 08:26
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Tja, jeg synes nu at sejlbådsfolkene er flinke nok til at hilse hernede, men det er vel lidt ligesom på vejene - motorcykelister hilser altid på hinanden men det gør vi bilister jo ikke - og vi hilser da heller ikke på motorcykelisterne..??...
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #27  
Gammel 17-12-2009, 08:39
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Tja, jeg synes nu at sejlbådsfolkene er flinke nok til at hilse hernede, men det er vel lidt ligesom på vejene - motorcykelister hilser altid på hinanden men det gør vi bilister jo ikke - og vi hilser da heller ikke på motorcykelisterne..??...
det passer jo fint med mine erfaringer. når vi har sejlet syd på i lillebælt bliver det bedre og bedre jo længere syd på vi kommer og dårligere når vi sejler mod øst på Årø stod der en sejler og tog imod os, da vi skulle lægge til.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #28  
Gammel 17-12-2009, 09:06
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Tja, jeg synes nu at sejlbådsfolkene er flinke nok til at hilse hernede, men det er vel lidt ligesom på vejene - motorcykelister hilser altid på hinanden men det gør vi bilister jo ikke - og vi hilser da heller ikke på motorcykelisterne..??...
Rigtig nok, men os alfister hilser på hinanden
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #29  
Gammel 17-12-2009, 09:15
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Rigtig nok, men os alfister hilser på hinanden
Ja, jeg har hørt om at folk i mere særprægede biler hilser på hinanden - kender en som kører Fiat Multipla
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #30  
Gammel 17-12-2009, 09:29
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Det er vel også en slags semi-alfa..

Jeg tror desværre gerne på Goffy's påstand at jo længere øst på man komme jo mindre udadvendt og indspiste blvier sejlere af begge fronter.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #31  
Gammel 17-12-2009, 12:08
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Det er vel også en slags semi-alfa..

Jeg tror desværre gerne på Goffy's påstand at jo længere øst på man komme jo mindre udadvendt og indspiste blvier sejlere af begge fronter.
Syntes da ikke det er så slemt i Roskilde FJord, der er nogle som ikke vil hilse, men langt fra alle da!!!
og alle hilste da jeg havde den lyserøde
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #32  
Gammel 17-12-2009, 12:28
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by KS1 Se indlæg
Syntes da ikke det er så slemt i Roskilde FJord, der er nogle som ikke vil hilse, men langt fra alle da!!!
og alle hilste da jeg havde den lyserøde
Det er også min erfaring. Jeg tror kun at jeg er mødt med med had en enkelt gang. Ellers har alle hilst når jeg har hilst på dem. I den smalleste passage ved udsejlingen fra Jyllinge holdt jeg mig HELT ovre i højre side. Kunne simpelthen ikke komme længere ud uden at gå ud af renden. Der kom en sejlbåd den modsatte vej, og han syntes ikke jeg gav plads nok og så råbte han grimme ting af mig. Der er usympatiske sejlere i begge lejre.
Reply With Quote
  #33  
Gammel 19-12-2009, 08:17
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Personligt er jeg af overbevisning at det meste skyldes mentalitet , mig mig mig mig. Det ses overalt. Derudover manglende kendskab til reglerne, eller fuldstændig ligegyldighed over for samme. Bare den ene regel, som siger , skal jeg ikke gå af vejen, skal jeg holde kurs og fart, volder store problemer, da man i stedet ændrer kurs, så andre ikke ved hvad man gør. Men emnet er for omfattende til at koge ned.

Jeg tror, det ville hjælpe, hvis man kunne få en a4 med de væsentlige regler indkapslet i laminat, så den kan tåle at ligge ude, jeg har tidligere haft en, men den er nok røget med en solgt båd, måske et emne for Fenderen.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.

Sidst redigeret af lynæs; 19-12-2009 kl. 08:27.
Reply With Quote
  #34  
Gammel 20-12-2009, 19:19
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Jeg hilser på alle indenfor hilseafstand , også dem jeg overhaler..!

Hvis de ikke hilser igen, må det jo være dem, der har et problem....ikke mig
Livet er for kort til sure mennesker.


Men langt de fleste hilser gladeligt igen, synes jeg

I Køge Bugt fik jeg for 2 år siden hjælp af en sejler, da motoren strejkede.
Jeg var ude og prøvesejle en 21 fods motorbåd, da motoren pludselig stoppede, og ikke var til at starte igen.
En lokal sejler, der passerede, blev prajet, og han trak os ind til Hundige Havn uden at ville have så meget som en nikkel for det.
Jeg insisterede på, at han tog mod en 100,- som dækning for benzinen, men nej..!
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #35  
Gammel 26-12-2009, 23:48
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Motorbådsklub i København eller Roskilde

Jeg er også interesseret i en ren motorbådsklub, hvad enten det er i København eller i Roskilde.

Jeg kender kun alt for godt til berusede mænd, der slæber deres hærgede krop fra værtshuset over til slæbestedet, hvor de truende råber, at de vil slås og forbyde mig anløb, selvom jeg anløber Sydhavnen så langsomt, at cylindrene tændingsbanker. Jeg trykker 112 klar på telefonen, har fyrværkeriet i nærheden og spørger til deres alkoholindtag, navn og tilknytning til havnen. Det viser sig gerne, at de fortryder og trækker sig.

Det er samme stemning i BKV lige på indersiden af slusen i Københavns Havn. Her har en større samling stærkt fordrukne eksbådejere forskanset sig - og tror, de bestemmer i løbet. Der bliver ofte råbt og gestikuleret. De har dog ellers selv forårsaget en del skade i havnen. Formanden har i beruset tilstand påsejlet andre både. En anden fik taget kørekortet af politiet, der ventede på ham ved hans bil. Kommunen blev da også så trætte af dem, at de fik inddraget deres klubhus og blev henvist til en ponton.

Jeg er bange for, at hysteriet kommer af utilfredshed, misundelse, alkoholmisbrug og mangel på sex.

Det ville være fantastisk, hvis man kunne finde sammen med andre, der godt kan li' både med motor.

Jeg har bemærket, at der på søkortet er mærket en motorbådsklub i Lynetten ved Trekroner ved Københavns Havn. Er der nogen, der kender til stemningen i den?
Reply With Quote
  #36  
Gammel 27-12-2009, 10:50
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
Citér:
Originally Posted by lille tut Se indlæg
Vores opførelse på vejen afspejler sig også på vandet, er der en som kører 60(80) eller 120(80) en kæmpe spade sådan er der altid nogen som vil sige fordi det ikke passer ind i vores kørsel.

Vi var på pinsetur i limfjorden, og skal da lige love for at klude sejler selv er skyld i at jeg ALDRIG hilser på dem mere hvis jeg kommer der mere, der var ikke en som hilste når vi sejlede forbi hinanden uanset fart
Som hjemmehørende i Limfjorden, nærmere bestemt Aalborg, har jeg lidt svært ved at nikke genkendende til dit indlæg.
Som motorbådssejler de sidste 9 år, har jeg sjældent oplevet, at en "kludekæpsejler" ikke har hilst igen.
Men der skal forhåbentiligt mere, end en manglende hilsen fra en en sejlbåd til at holde dig på land....?
__________________
"Når faste aksler fungerer for Mærsk, så er det også godt nok til mig !"

Skibsbyggeren.

Albin 25
Albin AD 21 udskiftet til Solé Mini 32

Powles 36 Fly
2 x Ford Sabre C 212, som skrevet står, med faste aksler !
Valliant 250 RIB, 5 HK Mercury.

XPE 4950
Reply With Quote
  #37  
Gammel 27-12-2009, 10:55
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Nu er man da lidt på vildspor, hvis man tror alle kludesejlere eller for den sags skyld motorbådssejlere hilser på hinanden, der er klasser alle vegne. Måske er det mere de " rige " som ikke hilser på pøblen.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #38  
Gammel 27-12-2009, 11:18
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by lynæs Se indlæg
Nu er man da lidt på vildspor, hvis man tror alle kludesejlere eller for den sags skyld motorbådssejlere hilser på hinanden, der er klasser alle vegne. Måske er det mere de " rige " som ikke hilser på pøblen.

tror du rammer plet !! jeg skal nok ikke forvente at en sejler uanset sejl/motor i en 45/50 fods båd hilser på mig i min gamle 26 fods.
Men det er dog sket flere gange
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #39  
Gammel 27-12-2009, 11:41
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by lynæs Se indlæg
Nu er man da lidt på vildspor, hvis man tror alle kludesejlere eller for den sags skyld motorbådssejlere hilser på hinanden, der er klasser alle vegne. Måske er det mere de " rige " som ikke hilser på pøblen.
Det tror jeg slet ikke er tilfældet. Man bliver ikke uvenlig af at have penge til en stor båd. Jeg tror folk med stor rummelighed og tolerance hilser på alle, uanset social klasse.
Reply With Quote
  #40  
Gammel 27-12-2009, 13:15
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Det tror jeg slet ikke er tilfældet. Man bliver ikke uvenlig af at have penge til en stor båd. Jeg tror folk med stor rummelighed og tolerance hilser på alle, uanset social klasse.
at man har en stor 45/50 fods båd betyder desværre ikke også at kaptajnen har stor rummelighed og tolerance
og det har jeg oplevet mange gange. så den holder ikke.
men uanset om vi snakker speedbåd / sejlbåd / motorbåd i forskellige størrelser, så findes der folk der har nok i sig selv.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,570
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BooneAmare
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:05.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden