Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 367
0 medlemmer og 367 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 04-10-2013, 20:22
Holten Holten er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Fyn
Indlæg: 83
Enig blot ikke tilfældet her.

Forkert dæktryk giver uens slid på dækfladen, mine var slidt 100% ens på hele fladen.

Min kørestil har ikke været anderledes de sidste 2 måneder, jo konen har hentet sønnen i Tyskland 15 gange altså de 4500 km, som foregår på motorvej med 110/130 km/t. Dette ved jeg da bilen pludselig begyndte at køre 20% længere på en tankfuld :-)

Bilen er altid serviceret ved MB og blev udmålt for 14 dage siden, uden at de behøvede at stille på noget, da alt var i vinkel.

Her er blot tale om lortedæk...

Mine nye dæk er fra Holland.
__________________
____________________
Holten

TG 6300 Sports Cruiser årg. 1999
Evinrude 90 HK E-Tec årg. 2005
Reply With Quote
  #22  
Gammel 04-10-2013, 20:35
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Holten Se indlæg
Enig blot ikke tilfældet her.

Forkert dæktryk giver uens slid på dækfladen, mine var slidt 100% ens på hele fladen
Ja, men det meldte historien jo intet om..

En ting er sikkert; Der er en årsag til at dækkene er slidt hurtigt ned, og den skal nok findes.....Spændende, hvor lang tid dine hollandske dæk holder under samme konditioner som de tidligere Conti dæk..
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #23  
Gammel 08-10-2013, 14:56
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
10000-15000 km på et sæt dæk? Er i begge i marinedele-branchen??

Der er mange dækfirmaer som tilbyder at sætte dæk på fælge, og deakonline har endda parterne de anbefaler på deres hjemmeside. De har indset at importørens priser er grotesk skræve. Det kaldes at følge diverse trends i marked og efterspørgsel..
Iøvrigt er det spøjst at se, efter Ketners konkurs, at priser på filtre, olier og mange andre dele er faldet ca. 30-50% i pris.

Jeg må være en af dem som tager min egen bøf med på restaurant, for jeg ville aldrig betale dobbelt pris for en hyldevare.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #24  
Gammel 08-10-2013, 18:34
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Iøvrigt er det spøjst at se, efter Ketners konkurs, at priser på filtre, olier og mange andre dele er faldet ca. 30-50% i pris.

Arh, det er ikke helt korrekt, Lars T.

Det er en skrøne, som mange aut. Mercruiser værksteder har søsat.

Priserne på oliefiltre til 4 cyl., V6 & V8 er status quo - motorolie til indenbordsmotorer er faldet 45,- kr. pr. gallon - gearolie er status quo - trimkontakter er steget 106% - komplet motorpakke 4.3 MPI er steget 4.5% -
tændrør til karburatormotorer er steget ca. 38% - Alpha One Gen II er steget 15%, og sådan kunne jeg blive ved..... jo, startere og generatorer er mere eller mindre status quo, måske med en lille prisstigning tilfølge.

nytdrev.dk har til gengæld reduceret deres priser til sæsonen 2013 - også på originale reservedele til Mercruiser f.eks. trimkontakter, kr. 699,- / quicksilver high performance gearolie, kr. 99,- / pr. dunk - motorolie 25W40 til indenbordsmotorer ( 1 gallon ), kr. 199,- / oliefiltre, kr. 64,- / brændstoffiltre, kr. 69,-....Og selvfølgelig gratis fragt i hele oktober og november måned 2013...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #25  
Gammel 08-10-2013, 19:10
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg er altså ikke enig.

Når jeg kan se at deres priser på f.eks olie- og benzinfiltre er sat ned fra omegnen af 150-190,- pr stk til henholdsvis 73,- og 86,- så nærmere de sig diverse online forhandlere, og så spørger man sig selv om man så hellere bil støtte lokalt end f.eks en webbutik i udlandet.
I min optik må det siges at Ketners konkurs har været med til en prisudvikling som gavner forbrugerne på udvalgte produktgrupper.

Forhandlernes priser findes iøvrigt her - http://www.mercurymarine.dk/produkte...dudstyr/12732/
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #26  
Gammel 09-10-2013, 12:59
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
[QUOTE=Lars T;44078]10000-15000 km på et sæt dæk? Er i begge i marinedele-branchen ? Jeg ved ikke om marinebranchen kalkulerer anderledes end andre firmaer, men jeg tror, at f.eks. IT branchen har en forholdsvis høj timeløn sammenlignet med marinebranchen, hvor jeg husker fakturaer fra mine IT-partnere på ca. 1000,- kr. + moms pr. time. Jeg tror at mange i andre brancher er misundelige på den timerpris. Måske du kan byde ind med supplerende info til IT branchens timepris ?

Der er mange dækfirmaer som tilbyder at sætte dæk på fælge, og deakonline har endda parterne de anbefaler på deres hjemmeside. De har indset at importørens priser er grotesk skræve. Det kaldes at følge diverse trends i marked og efterspørgsel.... Ja, men i mit tilfælde er dækkene købt hos en lokal forhandler og ifh. til vejledende priser, har jeg gjort en god handel.

Iøvrigt er det spøjst at se, efter Ketners konkurs, at priser på filtre, olier og mange andre dele er faldet ca. 30-50% i pris. Ja, den "skrøne" har jeg skrevet om tidligere. F.eks. DFI olien til Optimax motorer er rundt regnet dobb. pris hos en dansk Mercury forhandler kontra nytdrev.dk - og det er samme olie i identisk emballage. Martin N har bl.a fået flere dunke leveret.

Det var i korte træk mine kommentarer...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #27  
Gammel 12-10-2013, 13:35
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Rolf - for filan da.

Mit indlæg handler ikke om din butik.Det handler om, at der set med mine øjne, er sket en kæmpe adfærdsændring hos en importør med en indædt monopolistisk holdning til markedskræfter, udbud, efterspørgsel og dermed prissætning. Og den ændring hilser jeg som forbruger velkommen.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,186
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, avtoservis_ofoi
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 14:08.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden