Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Elektronik

Elektronik Lanterne, 12v, landstrøm, Video og Audio mm i båden..

» Online brugere: 365
2 medlemmer og 363 gæster
Igorpjk, Juliyja
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 11-06-2015, 00:53
Tonser Tonser er offline
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2014
Bopæl: Sisimiut
Indlæg: 5
Eberspächer Airtronic D4 fyr

Jeg har et problem med ovenstående. Det driver mig til vanvid og jeg kan ikke finde nogen der oplever det samme problem.

Fyret kører fint og uden problemer når man starter det op, og det har stået stille i længere tid. F.eks. dagen efter man kommer ned til båden. Det fortsætter sådan indtil man slukker det igen. Lyder måske som om intet er galt.

Problemet består i, at når man begynder at sejle kører det måske 15-20 min, så slår det fra. Herefter er det umuligt at få ordentlig gang i det igen, med mindre det altså får lov at stå stille i et godt stykke tid, og båden vel om mærke ikke sejler.

Det eneste jeg kan komme i tanke om hvad problemet måske kan være, er de rystelser det bliver udsat for under en sejltur hvor båden ryger op og ned mellem bølgerne.

Men hvad gør at det ikke kan operere under de forhold, for det er vel noget det burde kunne?

Håber én kan dirigere mig i den rigtige retning.
__________________
MV-Marin 6600 FC
Suzuki 175 HK
Årgang 2009
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 11-06-2015, 10:20
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by Tonser Se indlæg
Jeg har et problem med ovenstående. Det driver mig til vanvid og jeg kan ikke finde nogen der oplever det samme problem.

Fyret kører fint og uden problemer når man starter det op, og det har stået stille i længere tid. F.eks. dagen efter man kommer ned til båden. Det fortsætter sådan indtil man slukker det igen. Lyder måske som om intet er galt.

Problemet består i, at når man begynder at sejle kører det måske 15-20 min, så slår det fra. Herefter er det umuligt at få ordentlig gang i det igen, med mindre det altså får lov at stå stille i et godt stykke tid, og båden vel om mærke ikke sejler.

Det eneste jeg kan komme i tanke om hvad problemet måske kan være, er de rystelser det bliver udsat for under en sejltur hvor båden ryger op og ned mellem bølgerne.

Men hvad gør at det ikke kan operere under de forhold, for det er vel noget det burde kunne?

Håber én kan dirigere mig i den rigtige retning.
Det er vel ikke sådan at når du sejler at fyret suger falsk luft pga at brændstoffet skvulper rundt?
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 12-06-2015, 08:46
Siesta's Avatar
Siesta Siesta er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: DK
Indlæg: 51
Hej

Som jeg læser dit indlæg opstår problemet i forbindelse med at du har fyret tænd når du sejler.
Jeg mener at der er en sikringsanordning som betyder at fyret "slår fra" hvis det bliver udsat for "voldsomme" bevægelser.
Hvis du IKKE tænder fyret under sejllads har du så de samme problemer ?

Vh.
Michael

Citér:
Originally Posted by Tonser Se indlæg
Jeg har et problem med ovenstående. Det driver mig til vanvid og jeg kan ikke finde nogen der oplever det samme problem.

Fyret kører fint og uden problemer når man starter det op, og det har stået stille i længere tid. F.eks. dagen efter man kommer ned til båden. Det fortsætter sådan indtil man slukker det igen. Lyder måske som om intet er galt.

Problemet består i, at når man begynder at sejle kører det måske 15-20 min, så slår det fra. Herefter er det umuligt at få ordentlig gang i det igen, med mindre det altså får lov at stå stille i et godt stykke tid, og båden vel om mærke ikke sejler.

Det eneste jeg kan komme i tanke om hvad problemet måske kan være, er de rystelser det bliver udsat for under en sejltur hvor båden ryger op og ned mellem bølgerne.

Men hvad gør at det ikke kan operere under de forhold, for det er vel noget det burde kunne?

Håber én kan dirigere mig i den rigtige retning.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 12-06-2015, 23:31
Tonser Tonser er offline
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2014
Bopæl: Sisimiut
Indlæg: 5
Først til Softice. Nej, selv om tanken er helt fyldt opstår det samme problem.

Siesta til gengæld, du er tæt på. Jeg har nemlig forhørt mig hos en professionel. Da jeg havde forklaret ham mit problem var hans først spørgsmål:

"Vender fyret på tværs eller langs med båden?"

"På tværs" svarede jeg.

"Det er problemet! Når fyret sidder i den retning kan motoreren ikke opererer på grund af den tværgående kraft den bliver udsat for. Probelmet er det samme når det installeres på tværs af kørselsretningen i en bil, du skal derfor blot dreje det 90° således at udstødningen vender fremad og indsugningen bagud"

Det var åbenbart et problem som de tit havde set. Jeg er tredje ejer, så var ikke klar over at det skulle installeres sådan. Det er åbenbart også noget som står direkte i monteringsvejledningen. Men jeg har altså så bare ikke formået at finde det nogen steder alligevel.

Jeg har ikke drejet fyret endnu, men håber det er det eneste der er galt. Jeg kommer med en opdatering når det er testet.

Tak for jeres svar.

Vh Jesper
__________________
MV-Marin 6600 FC
Suzuki 175 HK
Årgang 2009
Reply With Quote
  #5  
Gammel 19-06-2015, 00:03
Tonser Tonser er offline
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2014
Bopæl: Sisimiut
Indlæg: 5
Det løste ikke problemet. Jeg må tilbage til tegnebrættet...
__________________
MV-Marin 6600 FC
Suzuki 175 HK
Årgang 2009
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,195
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Larryrax
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:28.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden