Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 593
5 medlemmer og 588 gæster
Bogdanryr, Patrickvoide, Phillipgisse, Robertniz, TommyMag
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 19-10-2011, 12:22
Bekker's Avatar
Bekker Bekker er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Måløv
Indlæg: 77
Billeder: 6
Erfaringer med ruebekæmpelse

Af alle sejleres bekymringer, så må ruer ligge højt oppe på listen, så vi kan jo starte en tråd om vores positive/negative erfaringer med de produkter/metoder vi selv bruger. Muligvis er der lavet 40-50 tråde på sitet her med det emne før, men så er her nr. 51:

Jeg har behandlet drevet med Hempel's Prop AF og efter båden kom op i sidste uge og med tanke på at båden har været brugt meget lidt den sidste del af sæsonen, så var kun få ruer på drevet som hurtig var fjernet.

Propellerne havde jeg smurt med kobberfedt ved sæsonstart og de var fuldstændig rene - En par ruer var det hele! Jeg var ellers sikker på at det var lidt opreklameret, men det kan helt sikkert anbefales.

Vores havnefoged var ellers lidt bekymret over om propellerne ville blive tæret pga. kobberet, men det klarere zinkanoderne vel bedre, da de ligger længere nede i spændingsrækken end kobber og dermed tæres først. Og skulle zinken forsvinde helt (hvad den forhåbentlig ikke gør!), så tæres kobberet før resten af komponenterne på drevet.

Båden er behandlet med Hard racing og det virker lige efter bogen - Meget få ruer og ellers kun blød belægning der kunne spules væk.

Det var lidt om mine erfaringer.
__________________
Mvh Michael

Four Winns 268 '04
VP 5,7 OSXi 320HK V8
XDP Composite Drev
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,521
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Bogdanryr
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:17.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden