Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 327
3 medlemmer og 324 gæster
Gioressluse, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 23-07-2010, 18:16
madzch madzch er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
på slutsedlen står der jo at båden er købt som beset og at risikoen overgår til mig efter handlen :/

Ja må snakke godt med nytdrev.dk (: kan heldigvis se at de har komplet udstødningssystem på tilbud hvis det skulle være dem det er gået ud over
Reply With Quote
  #22  
Gammel 24-07-2010, 00:26
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man kan ikke skrive sig ud af en skjult fejl du ikke havde en chance for at opdage, især ikke hvis du ikke fik prøvet båden, så var du jo underlagt det sælgeren oplyste og især ikke oplyste.

En sælger har oplysningpligt om sådanne fejl selvom han er privat sælger, og han har selvføgelig vist det, og fik du ikke oplyst det er det svig og gør sælger erstatningspligtigt selvom det er en såkaldt privat handel og der står købt som beset...

Fortæl sælger at du kører en retsag fordi han ikke oplyste dig om den skjulte fejl, hvis han ikke betaler det du syntes er rimelig for at udbedre fejlen...

Jeg er ret sikker på du ikke kan tabe en sådan retsag. spør blot en advokat, evt. online....

Hvad gav du får båden, er den med indreg trailer osv.

Kan du oplyse navn og adresse på sælger, han lyder ikke som en rar type at købe noget af...
Reply With Quote
  #23  
Gammel 24-07-2010, 09:05
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Købt som beset holder ikke i retten, det har vi set flere gange før.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #24  
Gammel 24-07-2010, 09:09
madzch madzch er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
gav 72000,-
Jeg var ude og prøve den i silkeborg søerne og der gik den jo godt nok der må man jo ikk sejle ret stærkt det var kun når den skulle trække eller sejle stærkt problemet var der så derfor er jeg i tvivl om sælger overhoved var klar over det.

Men nu når jeg skal til og lave sådanne en renovering ville det så være klogt og skifte til ferskvandskøling eller det kan være lige meget nu når den ikk har haft det fra ny af?
Reply With Quote
  #25  
Gammel 24-07-2010, 17:13
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal selvføgelig kontakte sælger, alle med speedbåd i søerne her i Silkeborg inc. mig selv fyrer den af en gang i mellem, så selvføgelig vidste sælger det... Og uanset hvad har han erstatningspligt for skjulte fejl og mangler, især fordi du ikke fik den prøvet af på den måde der gav problemer...

Er båden en trailerbåd er det ikke nødvendigt at bruge en formue på intern ferskvands-køling, da man jo skyller den efter med ferskvand hvis den har været i saltvand, men skal du ligge fast i havet er det en kæmpe fordel med intern køling...

Personligt syntes jeg du skal få en ordning med sælger, du har givet prisen for båden, så skal den også være i den stand man kan forvente med mindre sælger oplyste dig om at den have en kostbar rep. i vente...
Reply With Quote
  #26  
Gammel 24-07-2010, 17:26
madzch madzch er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
han oplyste mig ikke om noget han sagde den var 100% iorden og der hverken var vand i olie på motor eller olie i drevet som der så var begge steder man kan ikke stole på folk mere åben bart

MEN
Nu har jeg bestilt det hele hos nytdrev.dk og er glad for han da er en reel mand og hurtig og lækker service så thumps up (: så det bare og vente på sagerne lander og så igang..
Reply With Quote
  #27  
Gammel 24-07-2010, 17:33
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du vinder en sådan sag uden problemer, er han bare lidt smart indvilger han i et forlig...
Reply With Quote
  #28  
Gammel 24-07-2010, 17:41
madzch madzch er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
men er jo små penge og sætte en advokat på er dyre og få en advokat til det end og købe stumperne hos rolf, og han slog 10kg af i pris da jeg købte båden så det går lidt lige op .
Reply With Quote
  #29  
Gammel 24-07-2010, 18:28
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Måske han ville give sig bare ved truslen om en retsag... At han har givet afslag er helt normalt i bådhandler, men derfor skal varen stadigvæk være uden skjulte fejl og mangler...

Men er du tilfreds med status que er det jo fint, det er dig der ejer båden...

Håber at det går som en leg med at fixe den...

Mvh Christian
Reply With Quote
  #30  
Gammel 24-07-2010, 18:30
madzch madzch er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
prøver self at ringe ham op igen i håb om han vil tage telefonen men vil han ikke gider jeg ikke bruge min tid på at kime ham ned,

Jo tak Christian håber os det hele kommer til at spille når den er i fjorden igen, håber på jeg kan nå og få den brugt lidt inden sæsonen er ovre
Reply With Quote
  #31  
Gammel 25-07-2010, 18:17
madzch madzch er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
lille update
Så ville man lige slibe ventilerne idag så de bare var 100% tæt og til min store overraskelse ser jeg at begge topstykker er revnet i den midterste udstødnings kanal så 2 nye topstykker skal der os til,
Reply With Quote
  #32  
Gammel 25-07-2010, 19:11
mpa mpa er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: midt jylland
Indlæg: 90
Billeder: 1
øv

det må da siges at være en lorte handel. har du overvejet at købe en ny motor med indsprøjtning ved nytdrev så sparer du noget af det tabte ind på benzinregningen over lang tid altså
Reply With Quote
  #33  
Gammel 25-07-2010, 19:19
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by madzch Se indlæg
lille update
Så ville man lige slibe ventilerne idag så de bare var 100% tæt og til min store overraskelse ser jeg at begge topstykker er revnet i den midterste udstødnings kanal så 2 nye topstykker skal der os til,
Der står et støbenummer i topstykkerne - hvis du oplyser det, så kan jeg give dig et tilbud på fabriksnye topstykker.

Ny motor er også en mulighed. Måske opgradering til 5.7 liter MPI og udsigten til 350 HK..........
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #34  
Gammel 25-07-2010, 19:25
madzch madzch er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
der står det her nede i topstykket
H100
14094768
Topstykkerne skal helst være komplette
Reply With Quote
  #35  
Gammel 25-07-2010, 19:46
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by madzch Se indlæg
der står det her nede i topstykket
H100
14094768
Topstykkerne skal helst være komplette
Dem kan jeg have hjemme indenfor 48 timer.

Topstykkerne er komplette med ventiler, fjedre mv. dog undtaget vippetøj.

Se min mail til dig, der er sendt for 10 min. siden.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #36  
Gammel 25-07-2010, 19:54
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er du da nødt til at indvolvere sælgeren, nu snakker vi altså langt over 20 tusinde bare i reservedele, selv om du kan lave det hele selv.

Blokken skal ud og planslibes hvis det skal laves 100% korrekt...

Og da der har været vand i olien skal du nok også skifte krumtap-lejer også osv....

Det går mig på en platugle skal slippe så nemt, og taber han sagen, hvad jeg er ret sikker på han gør, skal han jo betale omkostningerne, det kan du jo fortælle ham....

NB: Jeg har en kammerat der har en v8 stående uden drev, den kan nok købes rimelig billig, og så kan du få en 23 fods Bayliner med oven i handlen , dit drev kan nok sættes på den vil jeg tro, men det ved gutterne herinde
Reply With Quote
  #37  
Gammel 25-07-2010, 20:08
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Skyldes det tæring eller frostsprængning ?

Hvis topstykkerne er færdige, hvordan har blokken det så ?

Jeg synes at du skal overveje hvilke muligheder du har inden du kaster for mange penge på at reparere på noget som måske ikke er værd at reparare på.

Overvej seriøst køb af en brugt motor, en longblock, en ny motor i forhold til at reparere den nuværende.

Og jeg mener også at du skal gå efter den platugle af en sælger.
Reply With Quote
  #38  
Gammel 25-07-2010, 21:07
madzch madzch er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
blokken er rigtig fin der er ingen ting i forringen eller stemplerne, det er en revne på 1mm der hvor ventilerne skal lukke tæt så overvejer og svejse det og så få sat en ventil sæde i det kan da kun være billigere end 2 nye topstykker.
Reply With Quote
  #39  
Gammel 25-07-2010, 21:19
madzch madzch er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
som sagt kan jeg stadig ikke få fat på manden, ved jo trosalt heller ikke om han er på ferie da han ikke svare på sms eller opkald. Har ikke skrevet eller lagt en besked om at der var noget galt med båden kun ringet og sagt han lige skulle give et kald når han har tid.
Jeg har sælgers navn, adresse, cpr-nummer osv.
Evt nogen fra silkeborg området der kunne køre forbi hvor han bor og se om han var hjem ?
Reply With Quote
  #40  
Gammel 25-07-2010, 22:04
madzch madzch er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: Midtjylland
Indlæg: 119
http://viewitem.eim.ebay.dk/8692_CHE...515837728/item
Er det noget man tør købe?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/chevr...Q5fAccessories

Sidst redigeret af madzch; 26-07-2010 kl. 00:44.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,341
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Gioressluse
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:30.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden