Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Elektronik

Elektronik Lanterne, 12v, landstrøm, Video og Audio mm i båden..

» Online brugere: 459
4 medlemmer og 455 gæster
Jessicales, Lewisimpon, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 08-07-2012, 10:43
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
problemer med vand temp. giver

Som jeg har beskrevet i anden tråd: http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3864 hvor det hele startede med problemer med olietryksgiveren, der nu er skiftet og fungerer, så er der opstået et andet problem...

nemlig det at jeg havde alarm på vandtemp. selv ved kold motor..

giveren/senderen er af typen med 4 udtag, og de laves ikke længere, men på siden af motor blokken sad der en tilsvarende, hvortil der intet var tilsluttet.

denne byttede jeg så rundt med den muligt defekte, og vupti, ingen alarm mere.

til gengæld får jeg så ikke vandtemp. på mit instrument mere ?? jeg har byttet rundt på de 2 instrumenter, efter motorerne har varmet op, og det virker fint på den anden motor,så det må være noget andet.

de 2 givere/sendere er ens bortset fra et tal på den ene af fladerne, hvorfor det får mig til at tro at det muligves kan have noget med rækkefølgen af ledningernes montering at gøre, altså på hvilken "pin" de sidder.. der hvor den var deffekt, er alle 4 monteret i et stik man blot sætter på, og det stik passer naturligvis også direkte over på den anden kontakt, men hvis nu "benene" har anden funktion så har jeg vel problemet der...

Er der nogen der har prøvet lignende, har en idé om det kan ha betydning med det tal, så hører jeg gerne om det he he

på den ene står der : 2192, og den anden 2297

det er muligt at den sidste hedder 2291 og jeg bare mistolker det sidste 1 tal som et 7 tal.. derved giver det ligesom også mening da der så bare er tale om en forskel på 2 cifre placering, og muligvis bare 2 ledninger der skal byttes rundt??

jeg troede ligesom bare en giver/sender var det samme mht til tilslutningerne...

det ender sgu nok med et dyrt mekaniker besøg.. kan sgu ikke lige greje den her...

når jeg måler ved instrumenterne... får jeg på den der virker, 5.27V hvorimod jeg får 6.35V

Jeg håber ikke det lyder helt uforståeligt.. og håber der sidder en med lidt ekspertise derude..

kunne det være relæet der er gået?
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,498
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Lewisimpon
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:03.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden