Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Elektronik

Elektronik Lanterne, 12v, landstrøm, Video og Audio mm i båden..

» Online brugere: 325
8 medlemmer og 317 gæster
Danbum, JamesFoese, MitchGonerge, RamirezChearlY, StevenNic, Svetlcwb, Thomasmum, ZapotekLon
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 22-11-2012, 15:55
Mand1979 Mand1979 er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2012
Bopæl: Nordjylland
Indlæg: 106
Div el spørgsmål

Vinduesvisker relæ/interval styring, hvor skaffer man det? Helst til 3 vinduesviskere.

Jeg vil gerne ha trukket nye "forsynings" kabler op til styrepulten, altså kabler hvor der kan tages strøm til div forbrug. Hvor skal man hente plus og hvor skal man hente minus? der er hovedafbryder på.
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 23-11-2012, 11:57
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Universal interval relæ til vinduesvisker kan muligvis stadigvæk købes ved en HELLA forhandler, der købte jeg i hvert fald mit for en del år siden. Det bedste er nok at granske et HELLA katalog på nettet for at finde ud af hvad du skal bruge og så tage varenummeret med til butikken.

Jeg har renoveret ledningsnettet på 1700'eren og her trak jeg en kraftig + ledning fra terminalen på startmotoren og op til sikringsboksen. Herefter er de forskellige forbrugere koblet på sikringsboksen.

Den kraftige - ledning er placeret på en bolt på motorblokken og ført op til en stel skinne under instrumentbrættet, hvor de forskellige forbrugere så kan få deres stel.

Ofte er disse kraftige forsyningsledninger allerede ført op til instrumentbrættet originalt, +'en sidder tit på tændingslåsen.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #3  
Gammel 23-11-2012, 13:29
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Mand1979 Se indlæg
Vinduesvisker relæ/interval styring, hvor skaffer man det? Helst til 3 vinduesviskere.

Jeg vil gerne ha trukket nye "forsynings" kabler op til styrepulten, altså kabler hvor der kan tages strøm til div forbrug. Hvor skal man hente plus og hvor skal man hente minus? der er hovedafbryder på.
Den tror jeg godt jeg kan hjælpe dig med. Jeg var igennem det hele i foråret godt hjulpet af en helt suveræn Maydahl.
Jeg vender tilbage !
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #4  
Gammel 23-11-2012, 23:00
Mand1979 Mand1979 er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2012
Bopæl: Nordjylland
Indlæg: 106
Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
Universal interval relæ til vinduesvisker kan muligvis stadigvæk købes ved en HELLA forhandler, der købte jeg i hvert fald mit for en del år siden. Det bedste er nok at granske et HELLA katalog på nettet for at finde ud af hvad du skal bruge og så tage varenummeret med til butikken.

Jeg har renoveret ledningsnettet på 1700'eren og her trak jeg en kraftig + ledning fra terminalen på startmotoren og op til sikringsboksen. Herefter er de forskellige forbrugere koblet på sikringsboksen.

Den kraftige - ledning er placeret på en bolt på motorblokken og ført op til en stel skinne under instrumentbrættet, hvor de forskellige forbrugere så kan få deres stel.

Ofte er disse kraftige forsyningsledninger allerede ført op til instrumentbrættet originalt, +'en sidder tit på tændingslåsen.
Jeg må prøve at kigge lidt på det. Der ligger ledninger oppe under loftsbeklædningen også, men det er vist mest til motorinstrumenterne, så det for lov at være som det er. Det er i styrepulten der skal nye ledninger. Er det rigtigt forstået at minus kablet skal skrues på motorblokken og plus skal trækkes fra hovedafbryderen? Havde jeg mere forstand på alt det el arbejde, havde jeg rykket det hele ud og startet forfra, men det er ikke noget jeg tør gå igang med. Synes bare der er ufattelig mange ledninger;-(
Reply With Quote
  #5  
Gammel 23-11-2012, 23:01
Mand1979 Mand1979 er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2012
Bopæl: Nordjylland
Indlæg: 106
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Den tror jeg godt jeg kan hjælpe dig med. Jeg var igennem det hele i foråret godt hjulpet af en helt suveræn Maydahl.
Jeg vender tilbage !
Alt hjælp er mere end velkommen:-)
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,329
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Danbum
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:25.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden