Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Spørgsmål til køb og vurdering af båd

Spørgsmål til køb og vurdering af båd Skal du have gode råd til køb af ny båd, eller blot have din nuværende vurderet, så er det her vi samler alt info.

» Online brugere: 570
1 medlemmer og 569 gæster
DarmokBem
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 19-05-2014, 17:15
Simonkb Simonkb er offline
 
Tilmeldelsesdato: May 2014
Bopæl: Aarhus N
Indlæg: 2
Køb af første sejlbåd (25-27 fod)

Hej Alle

Jeg går med en del tanker for tiden, da jeg gerne vil være bådejer og håber derfor, at jeg herinde kan få svar på et par spørgsmål. Jeg har sejlet i mindre kølbåde for en del år siden og ligeledes taget duelighedsbevis, men jeg har aldrig haft min egen båd.

Mine tanker går på en båd i størrelsesordenen 25-27 fod og med 3-4 sovepladser. Den skal være let at sejle og vedligeholde. Budgettet er max. 75.000.

Jeg vil derfor gerne høre jer herinde om i har nogle forslag til en mulig båd? Selv har jeg overvejet både en IF'er og en Polaris Drabant (nogen der har erfaringer med dem?)

En sidste ting: Jeg ved praktisk talt intet om motorer og vil derfor høre jer om det så er bedst at gå efter en båd med påhængsmotor eller med indenbordsmotor (fordele og ulemper?)

På forhånd tak for svar!
Reply With Quote
  #2  
Gammel 19-05-2014, 20:41
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Billeder: 5
Hejsa,

Det er en spændende process du er igang med. Og der er mange meninger og holdninger der kan hjælpe dig på vej. Men måske også forvirre dig. Men uanset så er det et rigtig godt tidspunkt at starte på lige pt. Man kan lave rigtig gode handler som markedet er lige pt.

Men jeg tror dog - uden at fornærme nogen herinde - at det primært er sejlere med motorbåde der færdes her på fenderen.dk. Og ikke for at skræmme dig væk, så tror jeg du vil få bedre hjælp på siden der hedder sejlnet.dk da det så primært er sejlere med sejlbåde der færdes derinde.

Men lad os endelig høre hvad det evt. ender med. Held og lykke med jagten på drømmebåden.
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
Reply With Quote
  #3  
Gammel 19-05-2014, 21:04
Simonkb Simonkb er offline
 
Tilmeldelsesdato: May 2014
Bopæl: Aarhus N
Indlæg: 2
Hej megelundo!

Tak for det hurtige svar. Det var jeg ikke klar over, så må jeg vist hellere prøve sejlnet.dk i stedet!

Tak igen!
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,559
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, DarmokBem
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:25.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden