Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 562
0 medlemmer og 562 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Se afstemningsresultat: Hvad syntes du om roadpricing?
Jeg er for den nye afgift 2 16.67%
Jeg er imod den nye afgift 10 83.33%
Jeg er hverken for eller imod 0 0%
Stemmer: 12. Du må ikke afgive din stemme

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 09-12-2008, 22:06
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Road pricing

Nu kommer Roadpricing jo om få år for alle os med bil, og mon ikke også det indføres i bådene når først politikkerne finder ud af hvor store sktteindtægter systemet kan give?

Hvad syntes du om roadpricing ideen?

Forslaget der syntes at have flertallet hjemme i folketinget vil gøre at man skal betale afgift efter hvornår og hvor man kører i sin bil samtidigt er det planen at registreringsafgiften sænkes fra de nuværende 180 % til "kun" ca 100 % - men om den sidste del vedtages er tvivlsomt
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt


Sidst redigeret af ENN; 09-12-2008 kl. 22:13.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 09-12-2008, 22:40
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
Det er fandme ligemeget hvad de finder på derover, så er det os i de små samfund som kommer til at betale.

Det offenlig transport system herover er totalt til grin og ubrugelig så vi skal ud og køre i egen bil hvergang man skal noget.

Ang bil kan man sgu da ikke transporterer 2 voksne og 3 børn i små sæbekasse biler som er miljø venlig og uden afgift næsten.

Kan bare pisse en af hvergang de kommer med nogle ideer når vi ved det bliver dyre for os, og jeg syntes vi har betalt mere end nok fordi man har en større bil
Reply With Quote
  #3  
Gammel 09-12-2008, 22:57
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
de skulle prøve at bo her i vest jylland. Bor man i hovedstads området er der kun max 20 min mellem hver tog/bus mens vi her ovre skal regne med 2 timer.
i weekenderne er der ingen forbindelser.
så længe de har den indstilling at det offentlige transport skal være bæredygtig får vi aldrig tog og busser her ovre.
hvem fanden gider at tage toget kl 5.00 for at møde på arbejde kl 7.00
og så når man skal hjem er man måske 5 min forsinket straffen er 2 timers venten på næste afgang.


Ikke en krone er der sat af til busserne
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 09-12-2008, 23:17
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
No fucking way!
Aldrig i livet det skidt skal indføres.

Benzinen skal længere ned og broafgifterne skal fjernes.
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #5  
Gammel 09-12-2008, 23:29
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
det er da en god ide..
Det med reg. afgiften...
men jeg synes de skal starte med de norske og svenske biler der bruger os som transitland. selvfølgelig også dem der skal til norge og sverige.
Jeg vil sgu ikke betale mere for at køre i DK.
jeg skal betale for at køre op for at bruge 20K på en skiferie i norge...?????
de skulle sgu betale en afgift for at købe kød ved slagteren...

Jan
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #6  
Gammel 10-12-2008, 10:33
Skibsbyggeren.'s Avatar
Skibsbyggeren. Skibsbyggeren. er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Aalborg
Indlæg: 399
Billeder: 11
Jan har ret.....! Lad os da endelig bygge en Femernforbindelse, så resten af Skandinavien og Europa kan bruge Daisyland som forbindelsesled mellem nord og syd ! De danske skatteborgere betaler gildet og resten af omverdenen nyder godt af det. Nej lad dog al udenlandsk trafik betale for at benytte det danske vejnet.
Var der nogen der sagde: DIE DUMME DÄNEN !!!
Jeg brugte gerne de offentlig transportmidler, hvis de ellers passede sammen med mine skiftende arbejdstider (skiftehold). I min dagholdsuge kan jeg lige nå at se rø... af bussen til fyraften, næste bus går 1 time senere. På aftenhold har jeg fri kl. 24.00. Bussen kommer ikke forbi min arbejdsplads om aftenen, hvorfor jeg må forlade min arbejdsplads ca. 45 min. før fyraften, for at gå ca. 3 km. til busstoppestedet. Det vil sige at jeg mister 3 timer på en uge for at benytte de offentlige transportmidler.

Skibsbyggeren.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 10-12-2008, 10:38
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Syntes det er en glimerende idé, mere af det tak.
Jeg er 100 % for brugerbetaling, og kan for gudsskyld ikke forstå hvorfor mine skattepenge skal gå til f.esk følgende:
-> et sygehusvæsen jeg ikke bruger (privatforsikringer), som iøvrigt fungerer LANGT fra optimalt
-> hvorfor skal vi have et sikkerhedsnet der gør at folk som ikke gider at lave noget for det samme udbetalt som "netto-pigen"
-> børnepenge - hvorfor skal jeg betale for at Esben har børn, eller omvendt hvorfor skal Esben betale til mine børn?
-> rentefradag - hvorfor få man skattefradrag når man skylder penge væk?!
Der er alt for mange andre eksempler.!!

Betaling pr. kørte kilometer er i mine øjne et godt princip. Ydermere er der da noget om det at betale pr. kørte kilometer. Byzonerne bliver dyrere end land/provinszonerne, og det princip syntes jeg er helt fint. Jeg har sågar heller intet imod at betale 15-20 kr. for en liter benzin, hvis jeg slippe for at betale for 3 bil hver gang jeg køber 1.!

Jeg vil da også gerne betale for at køre på motorvejen, som de gør i Frankrig, Italien osv., men sker det mener jeg også at vi bør kunne kræve bedre hovedveje da vores motorveje absolut ikke er på højde med Tyskland, Frankrig, Italien osv. Men igen jeg vil ikke betale for 3 biler hvergang jeg køber 1.!

Jeg vil også gerne betale for brug af broerne, jeg kan for gud skyld ikke se hvorfor miine skatterpenge skal være med til at finansiere Storebæt og Øresundsbroerne - og den kommende Femernbro..! Brugerbetaling..!

Jeg mener at der grundlæggende er behov for en større skattereform, og det her er et skridt i den rigtige retning. Mine skattekroner bør i mine øjne gå til noget administration af landet (lovgivning samt hångholdelse), dagpleje, uddannelse, investeringer i danske projekter og ældrepleje plus det løse slut færdig - sådan meget karikeret opsat
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..

Sidst redigeret af Lars T; 10-12-2008 kl. 10:56.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 10-12-2008, 11:28
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
enig med lars T. på mange områder går jeg også ind for bruger betaling
men hvis de vil indføre Road pricing for at få os til at bruge det offentlige trafik så skal det offentlige trafik jo fungere ( også i Vestjylland ) herovre hører vi kun hele tiden at nu er den rute også nedlagt.
lige nu er der en debat igang herovre vedr en bus nedlæggelse resultatet bliver at der skal bruges tog og turen bliver 20 km længere og du måske skal skifte tog undervejs. Godt jeg ikke er afhængig af det offentlige
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #9  
Gammel 10-12-2008, 14:05
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Jeg er skeptisk til en sådan overvågnings ordning

Min skepsis går på at jeg ikke ønsker et sådant instrument bliver lagt i vores politikeres hænder da det kan bruges til hvad som helst

Fx kan man hurtigt komme grænsehandlen til livs ved at indføre en zone omkring vores grænser hvor det er voldsomt dyrt at køre i - resultat ingen grænsehandel. og lur mig instrumentet vil blive brugt til hvad som helst der passer politikkerne i et givent øjeblik

At tro på at registreringsafgifterne nedsættes eller sågar bortfalder pga roadpricing er naivt - man vil for at sælge ideen til befolkningen reducere registreringsafgiften fx 20% (=uden betydning) og snart efter skrue den op igen

Jeg er også skeptisk fordi dette igen vil vende den tunge ende nedaf - i min nuværende og formentligt fremtidige situation vil et sådant system ikke afholde mig fra at køre - men derimod masser af andre med knap så gode indtægter mv.

Teknisk kan jeg heller ikke fatte hvordan man skal styre fx det at folk benytter egen bil i arbejdsmedfør - hvordan vil man afregne firmakilometre når prisen afhænger af hvor og hvornår man kører? jeg vil vædde på at vi som danskere så også skal betale roadpricing skat når vores biler kører i udlandet - altså den danske stat vil opkræve uanset hvor man kører bare vent og se

Nå - hvorom alting er bliver dette bare endnu en skatteskrue til vores politikere - samt et instrument de kan benytte efter forgodtbefindende (fx forhindre folk i at køre over grænsen etc.)

For mit eget vedkommende tager jeg enten en firmabil når de laver det - eller flytter til min Svenske adresse - for Roadpricing/GPS overvågning kan de danske myndigheder ikke indføre på udenlandske biler - det kan højst blive et mærkat man skal købe hvis man kører i dk - samtidigt slipper jeg også helt for registreringsafgifter mmm.

Personligt vil jeg således ikke blive berørt af deres ide med roadpricing - hvis jeg ikke selv ønsker det - men jeg er aligevel meget skeptisk til at give det instrument til vores politikere.


Og lige en sidste bemærkning - der hersker den opfattelse udenfor Valby bakke at offentligt transport er et alternativ for "dem i København" men reelt er det intet alternativ for mange af oss med job børn mv. selv kan jeg tage bussen på arbejde - hvis jeg vil bruge 1 time og 40 minutter hver vej - i bil klares det på under 20 minutter - og desuden er jeg afhængig af bilen for at udføre mit arbejde
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt


Sidst redigeret af ENN; 10-12-2008 kl. 14:11.
Reply With Quote
  #10  
Gammel 10-12-2008, 19:46
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Esben, man bliver nød til tro på forændring ellers vil der jo aldrig ske noget Det nytte ikke noget at sidde i hjørnet og finde hullerne i osten

Hvor har du de 20% fra? det sidste udspil jeg læste om Brøsen i mandags udtalte Kristian Jensen at det ville minimum være en reduction på 50% ellers ville indgrebet ikke have nogen effekt, som du også selv er på.

Jeg tvivler kraftigt på "big brother is watching" tankegangen da politiet allerede nu skal igennem massive foranstaltning bare for at få lov til indtrægen samt evt. aflytning.
I mine øjne er der ingen tvivl at hvis der skal installeres en overvågningsanordning i biler, vil det betyde at en menneskerettigheder blvier krænket hvis systemet bruges til andet end roadpricing.

anyways - jeg syntes det er super spændende at der lægges op til en omfattende skattereform, og det har danmark seriøst brug for.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #11  
Gammel 10-12-2008, 20:04
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
LarsT - nu husker jeg en del længere tilbage og det der er sket ved alle skattereformer (fx arbejdsmarkedsbidraget opfundet af en tidligere rød regering - omlægning af benzinafgifter/vægtafgifter i 1992 af en borgerlig regering mmm) er at man lover befolkningen at en ny skat afløser en gammel - men først gradvist. Desværre er der ikke råd til at indfri løftet ved de kommende finanslove og resultatet er at man sidder tilbage med både den gamle skat og den nye sådan er det gået HVER gang uden undtagelse de sidste 30 år

Og mht. mulighederne i gps betalingssystemet så skal du bare se - en eller anden tumpe kører en gravid kvinde ned med 130+ km/t og så starter hylekoret anledt af trafikordførene der vil kræve at overvågningen nu også inkluderer automatisk registrerng af hastighedsoverskridelser (selvfølgeligt for at undgå ulykker) incl automatisk bødeudskirvelse etc og sådan fortsætter spiralen uendeligt indtil systemet skal overvåge så mange ting at administrationen æder provenuet op

Grænsehandlen som generer politikkerne skal du bare se - den styrer de også med instrumentet - man opfinder en speciel følsom grænsesone og indfører masive afgifter for at køre i det område - forklaringerne kan være mange fx miliøet i de følsomme grænseegne etc. denne ide med at styre grænsehandlen hvis man bare havde roadpricing er allerede fremført af SF

Så tror du på sænkede registreringsafgifter ved at indføre en ny skat som roadpricing - ja så god tur
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #12  
Gammel 10-12-2008, 20:09
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
he he ja der er da ingen tvivl om at du/vi er inden i en gråzone overvågningsmæssigt, og at samtlige trafikordfører ville råbe op i det scenarie du beskriver Men roadpricing er jo kun ideologien, og kan jo også ske via kamera, betalingsanlæg på motorvejen osv.

Men jeg vælger at tro på at registreringsafgiften ændres til et mere homogent niveau som resten af EU.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #13  
Gammel 10-12-2008, 20:49
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
Hold nu Esben, sider sgu og får særer tanker over alle de måder de kan kontroler os på

Sådan som det er idag minder mig om da jeg gik på efterskole, vi lavede et skuespil om fremtidens samfund med overvågning på alt, det er som taget ud af det. PUHA PUHA
Reply With Quote
  #14  
Gammel 10-12-2008, 20:57
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
HaHa ja man kan blive helt klaustofobisk - men lad os nu se hvornår det i virkeligheden kan realiseres det med RP teknisk er der mange problemer der skal løses før det vil virke - så lad os vente og se
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
  #15  
Gammel 10-12-2008, 21:14
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Rent teknisk ser jeg svagheder i en GPS baseret roadpricing løsning.

Hvem skal betale for udstyret og installation i bilerne ?

Hvad hvis der ikke er GPS dækning fordi man "kom til" at dække antennen til med sølvfolie ?

Hvad hvis man monterede en GPS simulator og dermed snyder roadpricing udstyret til at tro at man kørte en helt anden rute end den man kørte i virkeligheden ?


Det med at tvinge de økonomisk svagest stillede at lade bilen stå fordi de ikke længere vil have råd til at køre i bil tiltaler ikke mig. Jeg synes i stedet at man skulle se at få udvidet vejnettet der hvor det trænger og tilbyde hurtig og effektiv kollektiv trafik der hvor der et underlag og grundlag for det.
Reply With Quote
  #16  
Gammel 10-12-2008, 21:17
ENN's Avatar
ENN ENN er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: København
Indlæg: 2,573
Jeg er helt enig i dine betragtninger Brian - mine ideer går i samme retning
__________________
"Hvorfor er der aldrig tid nok til at lave det ordentligt første gang - men altid tid nok til at lave det om igen"

"Any Grease is better than no Grease at all"





Nuværende både
Bayliner 175 br 2007 m mercruiser 3,0 / Alpha Gen2
Buster S m 15 hk evinrude 1991
Ryds 14`m Husqvarna 4 hk 1958

Nuværende Motorer
Johnson 5,5 1959
Johnson 3 hk 1957
Johnson 3 hk 1967
OMC el påhængsmotor
Husqvarna 4 hk 1958
Penta U21 1937
Mercruiser 135 2007
Evinrude 15 1991


Tidligere både og motorer
Tabur Yak 3 m 3 hk Johnson 1961
Shetland 536 m Suzuki 65 og 85 hk
Shetland 570 m 200 hk Johnson
Trifoil 14 m 30 hk Suzuki DT30C
Trifoil 14 "de luxe" m Suzuki DF30T
Ukendt jolle m Johnson 9,9
Gummibåd m 3 hk johnson
Honda 75 hk 1996
Sea Nymph 14 R m Suzuki DT30T og johnson 9,9

Og sikkert nogle flere jeg har glemt

Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,570
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, BooneAmare
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:46.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden