Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 439
3 medlemmer og 436 gæster
Marcusket, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 14-10-2010, 17:01
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Projekt Grand Banks

Selvom alt ikke er 100% på plads endnu, vil jeg godt melde lidt ud om hvad det drejer sig om....

Helt konkret har jeg køb en halvpart i denne Grand Banks. Min partner in crime og jeg har tænkt os at starte et anpartsselskab, også er tanken at vi skal ud at sejle med kunder.

Både erhvervskunder hvor båden bliver indrettet til at der kan afholdes møder, eller til repræsentation, eller private kunder der gerne vil ud på fjorden og have lidt god mad og god rødvin.

Vi har allieret os med en kok, som enten laver maden to go, eller alternativt selv tager med ud og laver maden.

Ligeledes har vi lavet en aftale med en hotelkæde, hvor vi pusher deres hoteller, til gengæld tilbyder de vores båd til deres kunder...

Båden kommer til at have base i Holbæk, og vi skal have den sejlet fra Marstal til Holbæk søndag i denne weekend...
Reply With Quote
  #2  
Gammel 14-10-2010, 22:12
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Lyder spændende. Du kan godt skrive mine kone og mig op til en af de første ture. Jeg har været med Sagafjord nogle gange. Det er godt nok i Roskilde Fjord, men utrolig hyggelig måde at tilbringe en middag på. Håber det bedste for dig og projektet :-)

PS: Og så er det jo oplagt at båden kan agere "mothership" på et træf i Isefjorden !
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #3  
Gammel 15-10-2010, 10:17
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja nu må vi se, vi aner jo i bund og grund ikke om der er et klientel til det her...

Men det satser vi da lidt på, det er ren på hobby plan, jeg skal ikke skippe mit job eller noget...

Men du er naturligvis altid velkommen til at komme med ud
Reply With Quote
  #4  
Gammel 15-10-2010, 13:33
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
det lyder til at være et spændende projekt og jeg tror helt sikkert der er grundlag for en sådan båd/tur. Men der er også alt det nødvendige udstyr til båden og føreren når man sejler med passagerer.
Turistforeningen her i varde fik bygget en skiv til 20 pers, som skulle sejle ture på åen, men de blev meget overraskede over de krav der stilles til båden og føreren
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #5  
Gammel 15-10-2010, 13:35
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jo der er lidt at tage fat på der, men båden er jo ikke større end 32 fod, også er det faktisk ikke så slemt.

Det samme med eksempelvis forsikringen det var faktisk ikke så dyrt, som jeg havde frygtet.

Men dueligheds beviset skal jeg have taget mig, jeg vil trods alt helst selv være kaptajn...
Reply With Quote
  #6  
Gammel 15-10-2010, 13:43
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Jo der er lidt at tage fat på der, men båden er jo ikke større end 32 fod, også er det faktisk ikke så slemt.

Det samme med eksempelvis forsikringen det var faktisk ikke så dyrt, som jeg havde frygtet.

Men dueligheds beviset skal jeg have taget mig, jeg vil trods alt helst selv være kaptajn...


selvfølgelig det ville jeg dælme da også

Båden her er heller ikke større end ca 32 fod, og jeg mener skipperen var på skole hele vinteren for at måtte sejle med passagerer og det var vist ikke kun duelighedsbevis, myndighederne var også for at kontrollere og godkende båden og dens udstyr.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #7  
Gammel 15-10-2010, 13:53
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja vi skal have båden synet, vi har kontakt til søfartsstyrelsen, og de har sendt os en del krav der skal opfyldes...

Jeg tænker bare....Hold nu kæft altså, og lad mig komme ud at sejle

Men så nemt er der aldrig noget der er her i DK....
Reply With Quote
  #8  
Gammel 15-10-2010, 18:57
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
RESPEKT !!!

Jeg tager hatten af for folk, der kan og tør leve deres drømme ud.

Al mulig held og lykke med projektet herfra
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #9  
Gammel 15-10-2010, 23:08
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Som så meget andet her i livet startede det med, at vi stod og sparkede dæk og fandt ud af at vi begge havde en forkærlighed for marine trawlere, og gerne den autentiske af slagsen....

1 2 3 ord også havde vi en plan, så har vi bare arbejdet ud fra den, og egentlig regner vi lidt med at løse besværlighederne hen ad vejen.

Min erfaring er at hvis man tænker det hele igennem helt til enden, så bliver det oftest ikke til noget. Så vi er mere eller mindre bare sprunget ud i det, og leger de 3 små aber...ikke høre - ikke se - ikke tale....

Også ser vi hvad der sker. Worst case så har jeg lidt båd i overskud, men investerings risikoen er efter min bedste overbevisning til at overse. GB'en har en alder hvor den ikke sådan taber i værdi, og vi har jo ikke investeret en formue i kontorlokaler etc. men vi har investeret i et produkt, som i bedste fald giver et afkast, i værste fald stadig har en værdi....

Og jeg har fået mig et lille flydende sommerhus på djævleøen...
Reply With Quote
  #10  
Gammel 15-10-2010, 23:59
Mark B Mark B er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Sønderjylland
Indlæg: 230
Der er en del krav. Pas på med at "holde oplysninger" tilbage for forsikringen - Det giver bagslag den dag ulykken er ude Et duelighedsbevis alene kan ikke gøre det - Der skal et duelighedsbevis til erhverv til, som ydermere kræver at føreren af skibet har min. 3-6 mdr. sejlerfaring fra et erhvervsskib. Dertil kommer, at når længde x bredde overstiger 20, kræves der en ekstra kaptajn - med samme egenskaber - ombord på båden.

Jeg håber det lykkes for Jer, umiddelbart er idéen jo ikke noget der er forbundet med fare, derimod med masser af gode oplevelser for alverdens mennesker!
Reply With Quote
  #11  
Gammel 16-10-2010, 00:17
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
nah så slem er det nu heller ikke... ;-)

Vi har allerede en forhånds tilkendegivelse ( på skrift ) fra søfartsstyrelsen ang. dispensation for duelighedsbeviset til handelsskibe, den for fritidssejlere er i dette tilfælde nok.

Baggrunden er at vi ikke kan sejle med flere end 12 passagerer ( max 8 ), og at vi er pænt under 15 mtr. lang...

Også at det her jo ikke er rute sejllads ej heller tur sejllads med overnatning.

Og selvfølgelig skjuler vi ikke noget for forsikrings selskabet, helt dumme er vi trods alt heller ikke ;-)
Reply With Quote
  #12  
Gammel 05-05-2011, 21:23
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nå men jeg burde have regnet ud, at det er svært at få karriere, familie, formand for en fodboldklub, 3 bestyrelser også dette lille projekt ind i døgnets 24 timer....

Resultatet er at vi først nu har fået hynderne afleveret til ompolstring, motoren bliver først serviceret om ca. 2 uger ( Tommy - Stenteq ) og de andre ting som flybridge cover, bimini top m.m. er der utrolig lang ventetid på....

Dog kommer der i morgen en tømrer og sætter nyt loft op i salonen, og en mand der har forstand på film til ruder. da ruderne er monteret med grøn film, og det er sgu ikke ret pænt til båden....

I bund og grund er der en del slibe arbejde, male arbejde og lakering at gøre på den også, men lur mig om ikke vi først når det til vinter....

Hjemmeside, merchandice og logo er dog næsten på plads, så lidt sker der da....
Reply With Quote
  #13  
Gammel 06-05-2011, 05:45
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Det er da rart der i det mindste sker noget, frem for det kun bliver ved snakken, så op med humøret; for at bruge den gamle kliché.

Hvad med et billede af dyret?
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #14  
Gammel 06-05-2011, 07:44
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Campion 165(seb) Se indlæg
Det er da rart der i det mindste sker noget, frem for det kun bliver ved snakken, så op med humøret; for at bruge den gamle kliché.

Hvad med et billede af dyret?
Og her skal det måske tilføjes at han nok mener "båden"
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #15  
Gammel 06-05-2011, 10:02
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a


nå her var jeg ellers igang med at finde sjove billeder...

Jeg ved ikke om det er blevet nemmere, men jeg har slåsset så meget med at ligge billeder ind herinde, at jeg faktisk har opgivet det...
Reply With Quote
  #16  
Gammel 25-05-2011, 17:37
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Argh....intet er åbenbart nemt med en ældre træbåd....

I dag havde vi Tommy Stenteq ude for 2. gang for at starte motoren op, og for at give den et service....Service fik han fint givet den, men motoren blev ikke startet op, da der var stor mangel på strøm...

Landstrømmen, ja alt det elektriske, skal nu kigges efter af en marine elektriker. Og nu står båden med lader på, også kommer Tommy i morgen og starter den op....jeg krydser fingre...

Men udover det kommer der også en tømmer i denne uge, og får sat et andet loft op i salonen.

Vi har fået hvid nappa på samtlige hynder i hele båden, det ser fantastisk ud, så lidt sker der da
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,485
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, javiernz11
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 09:27.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden