Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Off topic > Off topic

» Online brugere: 342
1 medlemmer og 341 gæster
Billietwilm
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 16-01-2011, 17:59
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Biler - hvad signalerer de?

Nå kaprede vi på skammeligste en anden tråd, som kom til at handle om biler. Det kunne være sjovt at høre hvad brugerne herinde mener om forskellige bilers signaler.
  • Ford - kedelig, konservativ, blød hat, en bil i den grå midterzone
  • Audi - super god og lækker kvalitet, men på ingen måde en drengerøvsbil. Snarere en bankdirektør-Varnæs-blød-hat-bil
  • Renault - Sådan en har jeg selv og jeg må sige at kvaliteten er langt bedre end folk tror. Til gengæld er det også sådan en bil for os der er ret ligeglade med signaleffekten.
  • Toyota - det sikre valg. Lidt ligesom Forden, bare noget bedre kvalitet.
  • Alfa Romeo - den signalerer derimod drengerøvsbil. bilen for dem der vil have mere tjekket gejl end nødvendigvis topstabil kvalitet
  • Volvo - den fedeste stationcar jeg kan forestille mig. Elsker dem.
Der er selvfølgelig forskel på de enkelte mærker fra fabrikanterne.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #2  
Gammel 16-01-2011, 18:31
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skal de puttes i en kategori skal man vist have modellen med også, samt farve og extra udstyr, såsom fælge, de kan gøre næsten enhver bil lækker eller det modsatte alt efter deres udseende....

Og Audi som en Direktørbil... Hmm, ikke i mit univers, jeg har flere venner med Audi, og ingen er i sådanne stillinger, en er fritidsklub-leder, en teknisk tegner, en pensonist og en tømrer.

Det er nok derfor man møder så mange af dem ude i trafikken, stort set alle har råd til en, og de har et godt ry, fortjent eller ufortjent, det må andre afgøre ....

Citroen var engang ingeniøren´s valg, men det tror jeg ikke gælder mere efter de begyndte at ligne alle andre biler på teknikken, lige pånær det geniale hydrauliske støddæmpersystem mange af deres modeller har.

Alfa blev med deres 156 model utrolig populær hos de fleste, men gassen er gået af ballonen efter det har vist sig de slæbte rundt på både de rustproblemer dårlig samlekvallitet samt skrøbelig teknik som alle har været deres akilleshæl siden 60´erne
Reply With Quote
  #3  
Gammel 16-01-2011, 19:02
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Audi - Mercedes - Lexus - Volvo: de større modeller af slagsen er alle direktører biler...

De samme biler ( undtagen Lexus ) i mellemklasse modellerne + Mondeo, Passat, C5 etc er typiske pendler biler, herunder sælgere, diverse former for distrikts/regions/markedschefer....

Alfa har ry for at være en liebhaver vogn ( 1 gang Alfa altid Alfa ) men det bunder nok i at det ikke er til at komme af med...

Toyota har ry for at være driftssikker og konservativ...det sikre men kedelige valg...Mazda lidt i samme boldgade...

Honda skiller sig lidt ud, og har ry for at være Asien's Mercedes....

Koreanske biler signalerer nærighund der går på kompromis med kvalitet...

Hvad bilerne signalerer er meget forskelligt, og jeg giver Chribs ret i at udstyrs valget er rigtig vigtig i forhold til signalværdierne....

Mine sidste 3 biler har alle været sorte, min næste skal være hvid med tonede ruder og sort tonede alufælger...ja jeg er kommet i den alder
Reply With Quote
  #4  
Gammel 16-01-2011, 19:45
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Man ku også spørge, hvilke biler kører de værste blærerøve i ?
Eller hvor meget bil skal der til for at afhjælpe et sløjt selvværd ?
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.

Sidst redigeret af lynæs; 16-01-2011 kl. 20:27.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 16-01-2011, 20:25
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
He he. Der er tilsynladende mange følelser indeblandet i det med biler, det kan jeg mærke på mig selv også...

Den eneste bil jeg har haft, der udelukkende blev købt for at vise alle, at jeg havde råd, var en 2 år gamle Porsche 944 Öttinger jeg købte i 88 som sommerbil, jeg brugte endda over 200 kilo extra på den, efter købet, bla. Splitfælge til over 40 kilo ( totalt sindsygt )

Efter halvanden år var mine 2 døtre blevet så store, at der dårligt var plads til dem på de intemistiske bagsæder i den, og min kone var meget imod at jeg beholdte den, når nu der ikke mere var plads til familien i den, og da interressen var også noget svækket efterhånden, solgte jeg den, og tabte en mindre formue .

Ellers syntes jeg alle mine biler har været valgt med en hvis fornuft under hensyntagen til de behov den skulle dække.

I dag er jeg totalt ligeglad med snobeffekt og hvad folk eller vælger at kalde det, jeg er helt på det rene med at min bambus-bil ikke har nogen status, den er valgt af andre grunde...

Jeg kan ikke med min bedste vilje forstå at nogle syntes at mange år gamle indstiningsmodeller er høj status bare fordi der står Audi, Mercedes, Bmw eller et andet dyrt mærke på bilen, men det skyldtes måske jeg ikke selv går så meget op i status længere i de biler jeg kører i, bare de er pålidlige, støjsvage og har automatgear ( Dårligt venstre knæ )....

Jeg ved godt at den nye Mondeo er klasser over de ældre modeller, men hånden på hjertet Peter, det var altså lidt sjovt at du skrev om samlekvallitet, da netop Mondeo netop har fået på puklen i mange år netop for denne ting...

Det er 3 år siden jeg sidste prøvede en ny Mondeo, da jeg stod for at skulle handle bil, og jeg syntes ikke rigtigt den tiltalte mig, måske også fordi de ikke have en med tiptronic på lager, så der blev til en tur i en model med alm. gear...

Jeg var meget tæt på at købe en ny Passat, men jeg syntes efter at havde haft en stillet til rådighed en dag, at den var lidt bowlam og udstyrs-fattig i forhold til prisen.

Næste gang jeg skal have ny bil, kunne det meget vel afligevel blive en Passat, en CC model med V6, den er bare så vildt flot og velkørende, og til en overkommelig pris for mig...

Var penge ikke noget problem, købte jeg formentlig en Jaguar model S med V8, det er lækkerier syntes jeg....
Reply With Quote
  #6  
Gammel 16-01-2011, 20:39
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Chribs jeg vil gerne give dig ret med de gamle Mondeo'er, som jeg på ingen måde er begejstret for, men den jeg har er jeg ikke enig med dig i. Den har netop høj samle kvalitet, intet der bare minder om en mislyd, knasen eller sprækker nogen steder.

Jeg er meget begejstret for tyske biler, ikke så meget BMW da jeg synes de er for dyre, i forhold til at det faktisk er en ret lille bil....

Lynæs den kommentar synes jeg er lidt brugt, og ved siden af. Når jeg ser en komme kørende i en stor fed Mercedes, er min 1. tanke altid "han har gjort noget rigtigt og godt" lige efter kommer tanken "han har kvalitetssans"....

Jeg er selv typen der går i forholdsvis dyrt tøj, til gengæld har jeg ikke ret meget ( jo det har jeg, da jeg er ekstrem dårlig til at smide ud ) nyt af gangen. Jeg går meget i det samme, når jeg har fundet noget jeg kan lide, fælles for det er dog at det er et stykke mærketøj. Ikke fordi at det er et mærke, men fordi jeg kan lide at omgive mig med gedin kvalitet.

Og en anden tanke i forhold til det med biler....Jeg kører i biler der typisk koster lige omkring den halve million, min kone har en bil til 120.000,- De 120.000,- repræsenterer en større procentdel af hendes løn, end den halve million repræsenterer af min løn.

Så skåret ind til benet så bruger hun flere kr af hendes rådighedsbeløb til bil, end jeg gør....altså lige bortset fra at jeg har købt den til hende.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 16-01-2011, 20:49
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
hej Peter det er da dejligt for gud ved hvilken gang at høre om din fantastiske indtægt. men det er et pænt træk at ofre en lille dyt til fruen.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #8  
Gammel 16-01-2011, 20:55
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lynæs det synes jeg så var en temmelig upassende kommentar, hvis du har ondt i røven over noget, så lad være med at læse mine indlæg.

Jeg kom med et eksempel, da din 1. kommentar skreg langt væk af jantelov, og jeg kan ikke snuppe lige præcis den lov....

Så jeg havde vel egentlig håbet at kunne sætte en anden vinkel på det at køre i nyere og dyre biler, men det lykkedes så åbenbart ikke.

Men jo, jeg tjener pisse godt, tak fordi du har lagt mærke til det.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 16-01-2011, 20:59
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Lynæs den kommentar synes jeg er lidt brugt, og ved siden af. Når jeg ser en komme kørende i en stor fed Mercedes, er min 1. tanke altid "han har gjort noget rigtigt og godt" lige efter kommer tanken "han har kvalitetssans"....
Min mening er, at man kun tildels kan tolke noget ud af folks valg af bil. Hvis man har valgt en lavprestigebil som eks. Hyundai, Renault Megane (min egen), Suzuki Swift, Citroen Berlingo signalerer man at man enten blot anser bilen som et praktisk redskab, eller også at man ikke ønsker eller kan betale mange penge for en bil. Det signalerer ikke nødvendigvis at man har dårlig smag eller mangel på kvalitetssans. Det samme med en Audi, VW eller Mercedes for den sags skyls. Det kan enten betyde god kvalitetssans og at bilen er noget der betyder noget for én. Eller også at man ikke tør ses i andet - det går ud over image'et og man vil jo godt være med i kvalitetsklubben. Dvs. at andre sætter en i den bås man gerne vil sættes i. Det er dyrt købt image, men helt sikkert noget der gøres. Vi har en i omgangskredsen der mener at hvis hun køber en sort Golf signalerer det det rigtige for hende, mens den Skoda vi andre har foreslået hende, er helt udelukket - pga. det image det vil give hende. Og hun ved absolut intet om bil-kvalitet. Derfor kan jeg heller ikke altid helt få den samme tanke som du skriver om med den Mercedes. Det er lidt ligesom drengene på min søns fodboldhold. De går alle i Bjørn Borg underhylere, og hvor meget tror I de går op i underhyler-kvalitet. Nogle gør måske, men det handler nok mest om at være med i den rigtige flok.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #10  
Gammel 16-01-2011, 21:03
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Lynæs det synes jeg så var en temmelig upassende kommentar, hvis du har ondt i røven over noget, så lad være med at læse mine indlæg.

Jeg kom med et eksempel, da din 1. kommentar skreg langt væk af jantelov, og jeg kan ikke snuppe lige præcis den lov....

Så jeg havde vel egentlig håbet at kunne sætte en anden vinkel på det at køre i nyere og dyre biler, men det lykkedes så åbenbart ikke.

Men jo, jeg tjener pisse godt, tak fordi du har lagt mærke til det.
Og helt enig - ingen jantelov tak
Jeg synes også jeg tjener ret godt, men jeg køber så til gengæld herre billige biler.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #11  
Gammel 16-01-2011, 21:05
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu er flokken af Mercedes ejere bare lidt mindre, end de der går i BB underbuks....

Jeg har en bekendt der har en pæn stilling i en bank, han siger gerne at des større stilling, des mere er alt belånt. Om det passer på alle eller nogen, det aner jeg ikke, men helt sikkert har nogle valgt at låne sig til sit image....

Men lige på bil området har jeg fravalgt, at tænke over om tingene er købt via lån, firma eller egen lomme, jeg vælger at tro at det har gået folk godt, og at de har knoklet sig til det de har.

Ellers kan man sige det om alt, og i særdeleshed om os bådejere....

Nu er jeg jo fra Jylland og ikke whiskybæltet nord for KBH...om der er sådan nogle områder hvor man helst skal køre i et bestemt mærke for at være "in" herovre, det aner jeg ikke. Men ikke her hvor jeg bor ihvert fald, vores gamle rødstensvilla fra 57 ville i så fald nok falde noget igennem...
Reply With Quote
  #12  
Gammel 16-01-2011, 21:08
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har ikke udtalt mig specific om din Mondeo Peter, men om Mondeo modeller generelt, de har jo et lidt tvivlsomt ry angående kvalliteten på samleområdet, det gjorde din udtalelse lidt sjov generelt set, undskyld .....

jeg kender slet ikke din Model, og har aldrig prøvet eller kigget nærmere på en, så jeg tager dit ord for den har en helt anden samlekvallitet og køreoplevelse en de forgående modeller...

Du er inde på noget rigtigt Peter, angående de biler man har råd til at købe, det er måske derfor jeg ikke syntes at ældre indstiningsmodeller af Audi, Mercedes osv. skulle repræsentere noget særligt, da stor set alle har råd til en sådan, men det er nok en anden sag hvis ens rådigheds beløb på det område kun er til Alto fra 2002 eller lign.

I det nittende hundrede var det kun de rigeste konger der havde råd til at spise af en tallerken lavet af Aluminium, guld tallerkener var noget billigt skrammel i forhold til en sådan i Alu, da det var nyt, sjældent og dermed uhyre kostbart, så prisen og hvem der er brugere, betyder sommetider mere en det burde gøre

Sidst redigeret af Chribs; 16-01-2011 kl. 21:13.
Reply With Quote
  #13  
Gammel 16-01-2011, 21:14
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Jeg undrer mig bare over, hvorfor din indtægt skulle interressere andre, men det gir måske
mere vægt til dine indlæg.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #14  
Gammel 16-01-2011, 21:21
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lynæs, jeg skriver ikke hvad jeg tjener, men hvis du gerne vil vide det, er du velkommen til at sende mig en PM, så skal jeg gerne svare dig.

Igen, hvis du har ondt i røven over noget, så lad venligst være med at læse mine indlæg.
Reply With Quote
  #15  
Gammel 16-01-2011, 21:24
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Nu er jeg jo fra Jylland og ikke whiskybæltet nord for KBH...om der er sådan nogle områder hvor man helst skal køre i et bestemt mærke for at være "in" herovre, det aner jeg ikke. Men ikke her hvor jeg bor ihvert fald, vores gamle rødstensvilla fra 57 ville i så fald nok falde noget igennem...
Mener du at snobberi er forbeholdt whiskeybæltet og ikke findes i resten af landet? Jeg tror faktisk at snobberi er mest udbredt blandt dem der egentlig ikke har kassen, men gerne vil være fint på den. Og den type findes nok i alle afkroge i hele landet.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #16  
Gammel 16-01-2011, 21:30
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det tror jeg da du har ret i, jeg tror bare at koncentrationen er noget større nord for KBH....

Det er da bestemt en årsag til, at Grand Banks projektet har til huse i Holbæk og ikke i Kolding....
Reply With Quote
  #17  
Gammel 16-01-2011, 21:37
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
wauw..... tror nok i skal få båden i vandet snart,ellers prøv på bilgalleri,der er meget snak om biler,her på Fendern betyder det vel ikke så meget om bilerne har flammer eller blomster på siden,bare den kan få båden op af vandet hvis det er det den skal,er jeg galt på den??.......
Reply With Quote
  #18  
Gammel 16-01-2011, 21:46
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Det tror jeg da du har ret i, jeg tror bare at koncentrationen er noget større nord for KBH....

Det er da bestemt en årsag til, at Grand Banks projektet har til huse i Holbæk og ikke i Kolding....
Jamen, det er jo ikke fordi de ikke har penge i Kolding. De er bare nogle nærrige fedterøve der hellere vil sidde derhjemme med lillemor rundt om kakkelbordet og spise fyldt chockolader

Og lad os så få den Grand Banks i Isefjorden. Jeg har jo lovet at troppe op til den gratis menu du så godhjertet har stillet i udsigt.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #19  
Gammel 16-01-2011, 21:48
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
GB'en ligger jo i Holbæk havn, du kan jo smutte forbi og kigge på den.

Og fortæl mig lige om alt ser godt ud, det er ved at være et stykke tid siden, jeg har set den....

Og hvad er der nu i vejen med fyldt chokolade....
Reply With Quote
  #20  
Gammel 16-01-2011, 21:53
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Min 1. bil købte jeg i '81. Det var en Corolla, for det var det jeg havde råd til. Alene det at eje en bil var der prestige i. Jeg kan huske at stereoanlægget med equalizer var så HOT.
Så kom en periode med mc'ere.
I '88 købte jeg en Toyota Corolla DOHC, en fed bil der bragte mig fra a til B uden problemer og med masser af køreglæde.

I 91 - 95 kørte jeg BMW 323, en rigtig lækker øse med masser af køreglæde, nok den bedst kørende bil jeg har haft.

Så Toyota igen i en del år, primært fordi der var brug for praktiske billige driftsikre familiebiler.
Lige nu står der Passat (årgang 1997) i indkørslen. Den er kvik, enormt rummelig, kører 16-18 km/l og fejler intet trods 420.000 km på klokken.

Næste bil bliver sandsynligvis en Audi A3 eller A4. Primært fordi garagen er for kort til Passaten

Så jeg er til det hele..... alt efter formålet !
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,179
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Richardexces
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:10.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden