Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 581
3 medlemmer og 578 gæster
BerryNep, DennisGloth, Irinfyz
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 14-04-2010, 10:49
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Kludesejler....

Nå.. med noget tungt hjerte, må jeg fortælle at jeg står overfor at sælge min skønne, skønne båd. Kæresten og jeg har talt om sejlbåd længe og det har været en drøm siden barnsben (var 3 måneder første gang jeg var med på familiens sejlbåd) og nu er tiden til at realisere den drøm... det der med at kunne leve på vandet i perioder, er det bedste jeg ved..

Jeg havde meget optimistisk tænkt jeg ihvertfald for en periode kunne beholde min speedbåd samtidigt, men det er økonomisk uholdbart og den direkte vej til dårlig samvittighed.

Derfor sætter jeg hende til salg nu (må se om jeg når at fortryde), så hvis i kender nogen der er interesseret i en meget velholdt daycruiser, kan i give beskeden videre.

jeg vil dog fortsætte herinde, under kludesejler afdelingen!!!

jeg uploader annonce teksten senere.

Glad er jeg nu ikke helt lige nu... Så må hellere få sejlet lidt afskedsture

/Sarah Louise
Reply With Quote
  #2  
Gammel 14-04-2010, 11:08
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Hellwig Milos V630 AB årgang 2002 til salg. Honda 4 takts 90 HK fra 2002, gået 240 timer (de første 140 i ferskvand). Indtil 2009 kun trailerbåd brugt i ferskvandssøer. Bundmalet i juli 2009.

Meget rummeligt cockpit med flotte lædersæder og marinetæppe. 2 sovepladser forrest i stævnen med dæksluge. Forreste sæder kan drejes rundt og bord monteres. Med cockpittelt på, er båden ideel til weekendture.

Udstyr; 2 x 12 V stik, Garmin GPSmap 420 S/dybdemåler fra 2009 inkl. Bluechart G2 Vision small (transducer endnu ikke monteret, men følger med), 8 stk. fortøjninger fra 2009, 5 fendere, pulverslukker, paraplyanker, drivanker, badestige, bord, cockpittelt, alt i rustfrit stål, søgelænder, 160 Liter rustfrit stål brændstoftank, automatisk lænsepumpe, transportdækken (bruges til dagligt). Bagerste sæderække kan laves om til stor solplatform. Generelt en fantastisk flot daycruiser med god benzinøkonomi, uden at gå på kompromis med fart og design.
Se den oprindelige brochure på (deluxe udgaven); http://www.hellwig-boote.de/prospekte2002.html

Ohlmeier trailer fra 2002 med nyt næsehjul fra 2009 medfølger – blandt kendinge en af de stærkeste bådtrailere på markedet. Traileren er synet og indregistreret i DK i 2009.

Motoren er gjort sæsonklar med skift af impeller, tændrør, olie og oliefilter.

Alle original papirer haves. Sælges udelukkende pga. ønske om større båd.

--------------------------------------------
jaja, den bærer vel præg af jeg sælger noget jeg er meget glad for
Reply With Quote
  #3  
Gammel 14-04-2010, 11:28
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Ahr lidt kedeligt, men forståeligt. Jeg er osse deltids-kludesejler, men kun som gast. Hvad kommer tøsen til at koste?
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #4  
Gammel 14-04-2010, 11:48
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Ja, lidt kedeligt, men omvendt er jeg så vild med at være på vandet at jeg har brug for pantry, sovepladser, toilet etc... men, det er jo ikke det samme som at det ikke kan blive en speedbåd igen

Jeg har siddet og kigget på niveauet og vil sætte hende til 120.000 til at starte med.. Umiddelbart er hun den med mest udstyr og ved hvor god stand hun er i og de fede features der er... Og det er ikke et hurtigt salg for enhver pris
Reply With Quote
  #5  
Gammel 14-04-2010, 12:46
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Sarah Louise Se indlæg
Ja, lidt kedeligt, men omvendt er jeg så vild med at være på vandet at jeg har brug for pantry, sovepladser, toilet etc... men, det er jo ikke det samme som at det ikke kan blive en speedbåd igen

Jeg har siddet og kigget på niveauet og vil sætte hende til 120.000 til at starte med.. Umiddelbart er hun den med mest udstyr og ved hvor god stand hun er i og de fede features der er... Og det er ikke et hurtigt salg for enhver pris
Min kære søster vil have sin første båd. Hun har kigget på Ørnvik og synes den lever op til hendes krav og ønsker dog kunne en større motor end 40 Hk være bedre.

Kan du sende billeder til mig af Hellwig´en ?
nytdrev@nytdrev.dk
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #6  
Gammel 14-04-2010, 12:56
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Op med humøret - Det handler jo ikke om hvad man sejler i men mere det at være på vandet.

Og hvem ved måske er jeres "kludesejler" et overstået eventyr efter en kort periode - og i vender tilbage til speedbåden.

Men fedt at læse/høre om handlekraftige individer.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #7  
Gammel 14-04-2010, 13:12
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Nogle inputs på prissætningen?
Lars T: Ja man ved aldrig.. En ting er sikkert, jeg har nærmest saltvand i årerne, så jo mere jeg kan opholde mig på vandet jo bedre... Og 3 ugers sejlads i sommerferien, det kunne jeg godt tænke mig at prøve .. Man skal squ teste drømmene når man kan
Reply With Quote
  #8  
Gammel 14-04-2010, 13:26
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Rolf; har sendt dig en email med billeder
Reply With Quote
  #9  
Gammel 14-04-2010, 15:20
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by Sarah Louise Se indlæg
Nogle inputs på prissætningen?
Lars T: Ja man ved aldrig.. En ting er sikkert, jeg har nærmest saltvand i årerne, så jo mere jeg kan opholde mig på vandet jo bedre... Og 3 ugers sejlads i sommerferien, det kunne jeg godt tænke mig at prøve .. Man skal squ teste drømmene når man kan

Vi kan heller ikke undvære vandet, båden er jo vores (sommerhus) med toilet /vand/ dobbelt gasblus/ ovn/køleskab/ varme/radio/fjernsyn. osv....
3 ugers sommerferie på vandet er hurtig væk så vi har puslet med tanken om at snuppe 4 uger.

ps. har i kikket på en anden båd og er der nogen bestemt mærke/størrelse i går efter
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #10  
Gammel 14-04-2010, 15:45
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Sarah Louise Se indlæg
Rolf; har sendt dig en email med billeder
Takker - viser søster det i aften, når hun kommer forbi.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #11  
Gammel 14-04-2010, 17:37
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
at bevæge sig over vandet med kræft fra vinden er AWESOME! kan godt forstå jer. Jeg ender os i en sejlbåd

Windsurfing er monster cool

Hvad kunne i tænke jer a sejlbåd?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #12  
Gammel 14-04-2010, 17:39
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
at bevæge sig over vandet med kræft fra vinden er AWESOME! kan godt forstå jer. Jeg ender os i en sejlbåd

Windsurfing er monster cool

Hvad kunne i tænke jer a sejlbåd?
Sejlbåd...Hhmmm, måske en Swan 44 eller endnu bedre en Nauticat 44.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #13  
Gammel 14-04-2010, 20:14
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Eller en spritny X'er ?? det må være den ultimative drøm (det og swan)... Vi har kigget på en hel del og går efter kendte, klassiske både - så er de også til at komme af med igen :-P

Jeg havde egentlig ikke regnet med det, men efter at have kigget på Bandholm, Solus, Drabant etc er valget nok faldet på en Maxi 84 - en tykmavet dame :-P ....
En god begynderbåd og vi har fundet en der indeholder alle nice og need to have - med fuld ståhøjde (ikke mine 160 cm, men kæresten)... Og så må jeg konstatere at "beauty is in the eye of the beholder" når det kommer til Maxi

Var pengepungen lidt større, var valget nok faldet på en Halberg Rassy eller Vindø (lidt meget træarbejde dog)....

Det jeg godt kan lide ved sejlads er man skal arbejde for det - lidt frisk vind og trimning af sejl, det er sq i orden... Men summasumarum, vil jeg bare gerne på vandet - MEGET..

Så nu må jeg se om der er nogen der også gerne vil være den lykkelige ejer af en Hellwig...
Reply With Quote
  #14  
Gammel 14-04-2010, 20:20
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
[/B]
Vi kan heller ikke undvære vandet, båden er jo vores (sommerhus) med toilet /vand/ dobbelt gasblus/ ovn/køleskab/ varme/radio/fjernsyn. osv....
3 ugers sommerferie på vandet er hurtig væk så vi har puslet med tanken om at snuppe 4 uger.

ps. har i kikket på en anden båd og er der nogen bestemt mærke/størrelse i går efter
Ja, klart danske/svenske klassikere - de er solide, velbyggede og holder prisen nogenlunde....
Vi har jo aldrig haft egen sejlbåd før, så omkring de 28 fod så vi ikke drøner alt ned ved havnemanøvrer de første par gange :-P .. Det er netop det der med sommerhuset Goffy, at kunne tage væk i uger af gangen og leve livet (så må vi se om vi slår hinanden ihjel efter de første 5 dage med boglæsning og kortspil :-P ).... Hende vi er helt varm på (maxi 84) har netop radio/cd, ovn/gasblus, køleaggregat, toilet, 5 sengepladser, dæksluge i stævnen og så havde hun bare sjæl så det ville noget - meget vedligeholdt og nuværende ejer var tydeligvis forelsket i hende; det er for mig et godt tegn.. For så har han nok passet lige så godt på hende, som jeg har på min prinsesse

Det er nu spændende at realisere en drøm og se om det er hvad man går og tror....
Reply With Quote
  #15  
Gammel 14-04-2010, 20:49
FletcherV8 FletcherV8 er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2009
Bopæl: Oksbøl
Indlæg: 256
Billeder: 6
Talking speed båd

Som sagt kan en speed båd kun bruges til 2 ting, fart og vandsjov... tja, kan ikke finde på mere altså.... skal man nyde moder natur, skal man kunne dufte naturen ikke kun benzindampe, kan godt følge dig.... elsker også vandet ,har dyrket windsurfing i 5 år ved bork havn, "fjorden" dykket i en del år, og nu også selv speedbåd.....tror også en skønne dag , det blir en kabine båd man kan overnatte i m.m
Reply With Quote
  #16  
Gammel 14-04-2010, 21:41
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Som sagt kan en speed båd kun bruges til 2 ting, fart og vandsjov

Jeg kan nu komme på minimum 1 ting mere....som ihvert fald i mit ægteskab følges hånd i hånd med sol, varme og ikke ret meget tøj...
Reply With Quote
  #17  
Gammel 14-04-2010, 21:57
ChristianX's Avatar
ChristianX ChristianX er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Solrød
Indlæg: 1,117
Billeder: 17
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Jeg kan nu komme på minimum 1 ting mere....som ihvert fald i mit ægteskab følges hånd i hånd med sol, varme og ikke ret meget tøj...
Så ved i hvorfor jeg har en speedbåd og ikke en kludesejler
__________________
Mvh Christian Berendt

Marineservice-sjælland
Reply With Quote
  #18  
Gammel 14-04-2010, 22:13
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Det er da meget fint med kludesejlere, og motorsejlere, hvis de bare kunne lære at hilse pænt på hinanden når de mødes, for det kniber det gevaldigt med, jeg ved ikke hvad der er gået galt, men mange vil ikke nedlade sig til at hilse når det ikke er enten klude eller motor, men de vil meget gerne have hjælp af hinanden når det kniber så hvorfor ikke bare hilse pænt og sejle videre. Jeg er ligeglad med om det er klude eller motor, jeg hilser på alle.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
  #19  
Gammel 15-04-2010, 08:29
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by bhvvs Se indlæg
Det er da meget fint med kludesejlere, og motorsejlere, hvis de bare kunne lære at hilse pænt på hinanden når de mødes, for det kniber det gevaldigt med, jeg ved ikke hvad der er gået galt, men mange vil ikke nedlade sig til at hilse når det ikke er enten klude eller motor, men de vil meget gerne have hjælp af hinanden når det kniber så hvorfor ikke bare hilse pænt og sejle videre. Jeg er ligeglad med om det er klude eller motor, jeg hilser på alle.
Jeg hilser skam også, eller rettere vinker febrilsk når de ikke vil hilse
Men jo det er en sjov holding af motorbå¨d godt kan bruges til bugsering men ikke til at hilse..
Jeg ville virkelig ønske at vi kunne få nogle flere sejl-sejlere på fenderen.dk for at nuancere debatten og måske mindske gnidningerne..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #20  
Gammel 15-04-2010, 08:36
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Jeg vil ihvertfald hilse pænt (har jo et ben i hver lejr :-P )og har altid gjort det - og oplever egentlig folk hilser. Nu har jeg jo også haft fast plads til min båd i havnen midt imellem sejlskibene, så kender de jo en...

Sprg er hvordan man kunne få flere sejl-sejlere herinde? Vi har jo alle en motor i vores båd og der er der jo enorm meget viden at hente og dele herinde...
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,493
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Johnnyopips
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:38.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden