Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 584
3 medlemmer og 581 gæster
CampaAddendvok, JustinVog, RaymondSag
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 11-02-2014, 19:50
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Men nu bor jeg jo så også i Jylland
Prøv MB CPH - så tager vi den derfra......

Og netop derfor, at kun KLEEMANN Danmark A/S laver min bil "ved kritiske situationer" - alt andet laver jeg selv !
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #22  
Gammel 12-02-2014, 08:34
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Jeg kan da godt bidrage med kritik af Mercedes-Benz's centralværksted i Herlev. Det er det helt store døgnåbne værksted.

Jeg skulle have serviceret motorstart på min Mercedes-Benz 500 SEL V8 automatic - og indleverede den. Og så startede problemerne ellers.

1. Dagene gik - og ingen meldinger om status blev sendt.

2. Jeg besøgte værkstedet flere gange - og bilen henstod forskellige steder. Det blev lovet, at nu blev der taget fat.

3. Endelig kom der en klarmelding - og jeg tog afsted. Jeg blev overrasket over, at de var helt vilde for, at få deres betaling med det samme - inden bilen kom ud! En kæmpe regning på 9.0000 kr. Jeg lugtede, at noget var galt, og insisterede på, at prøve bilen. Det viste sig, at bilen slet ikke kunne gå ordentligt. Motoren hostede og spruttede. Som en Puch Maxi med vand på tændrørskablet. Værkstedet afviste, at det kunne være deres mekanikere og gik bort fra pladsen. De var endda så frække, at spørge, om den ikke altid havde gået sådan.

4. Jeg kiggede selv motoren efter - og bemærkede, at de nummererede tændrørskabler ikke passede med numrene på cylindrene. Jeg kaldte på chefmekanikeren. Han var ikke særlig interesseret - men måtte indrømme, at det så forkert ud. Jeg byttede dem nu selv rundt - og motoren gik pænt herefter. Jeg nægtede nu, at betale den regning - for så elendig, ringe og skadelig service.

5. En måneder lang inkassosag startede nu - og endte heldigvis med, at Daimmler-Benz trådte ind i sagen - og gav mig medhold. En symbolsk regning blev forliget på sagen.

Elendigt, skadeligt og forrykt.

Med så elendig værkstedsmæssig opbakning, og hundedyre reservedele, var der kun en udsigt; At skille sig af med Mercedes-Benz - og anskaffe en ordentlig vogn - med den fornødne opbakning; Volvo 245 eller Ford Granada.

Sidst redigeret af Fletcher14; 12-02-2014 kl. 08:48.
Reply With Quote
  #23  
Gammel 12-02-2014, 08:56
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Fletcher14 Se indlæg
Jeg kan da godt bidrage med kritik af Mercedes-Benz's centralværksted i Herlev. Det er det helt store døgnåbne værksted.
Jeg har en tilsvarende oplevelse med MB CPH Herlev.

Min mors fine MB E320 ( W124 - benzin ) begyndte at gå ujævnt i tomgang og gik i perioder i stå ved langsom kørsel under nedbremsning. Jeg undersøgte på internettet, hvad der kunne være galt og fandt ud af, at det elektroniske gasspjæld var den hyppigste årsag til det omtalte problem. Et nyt gasspjæld kunne leveres igennem MB for ca. 17000,- kr. + moms og montering.
Jeg besluttede at indlevere bilen til MB CPH Herlev, og fortalte dem om symptomerne - uden at tøve sagde værkstedschefen med det samme, at det med overvejende sandsynlighed var gasspjældet og en samlet pris på 23000,- kr. + moms for udskiftning af gasspjældet.
Bilen kom på liften og mekanikeren havde via sit diagnosestik til bilens CPU fundet ud af, at gasspjældet var defekt - husker ikke fejlkoden, men der skulle i hvert fald et nyt gasspjæld på....Hmmm, tænkte jeg. Gad vide, om man ikke kunne finde et brugt og sætte på ? Værkstedet lavede en regning på 2500,- kr. + moms for diagnosticering af fejlen dog med sædvanlig kredit på løbende mdr. + 30 dage.

Bilen blev hentet af Falck og transporteret hjem i min indkørsel imens jeg summede over en løsningsmodel mht. gasspjældet. Brugte gasspjæld kostede alt for meget og et nyt ville jeg ikke købe. Jeg undersøgte bilen nærmere en lørdag formiddag og adskilte stikforbindelserne på gasspjældet - ingen fejl at finde....W124´eren har nogle svaghedspunkter bl.a. sikringsboxen, hvor sikringerne til tider kan svigte pga. fugtdannelser. Jeg undersøgte alle sikringer og fandt ud af, at sikring nr. 7 var defekt - "elektronische komponenten Motoren"...Ny 10 Amp sikring monteret og bilen startet op...
Ingen fejl at spore overhovedet og tomgangen var retningsstabil på 750 omdr.min....Et brev til MB CPH og jeg fik en kreditnota på deres diagnosticering....

Tro mod mærket, men der findes andre værksteder, som kan løse problemer med MB´ere.... Spørg man min mor, så vil hun have en MB igen, hvis det skulle blive aktuelt.
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Miss Mancini; 12-02-2014 kl. 09:03.
Reply With Quote
  #24  
Gammel 12-02-2014, 11:17
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg bruger P Christensen i Kolding, og har udelukkende positivt at sige.

Det gælder både deres salgsafdeling og deres værksted.

Tidligere havde jeg dæk og fælge opbevaret ved Super Dæk, som jeg i øvrigt ikke var utilfreds med, men jeg har skiftet til P Christensen her også, da service niveauet bare er i top.
Reply With Quote
  #25  
Gammel 12-02-2014, 12:24
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Jeg har en kritik-historie mere om Mercedes-Benz. Denne gang i udlandet.

Jeg kom kørende i høj fart på den tyske autobahn - og pludselig blev der bremset hårdt op i alle vognbaner. Jeg flyttede foden til bremsen i god tid - og lige som jeg nærmede mig stopklodsen, satte de i gang igen. Kraftigt. Jeg flyttede foden fra bremsen til speederen - og da jeg var i hurtigbanen, og havde biler nærmende sig bag fra, trådte jeg pedalen i bund, så vi kunne komme op i fart. Der blev lavet kickdown. Nu startede problemerne.

Den store Mercedes-Benz 500 SEL V8 automatic ville ikke længere skifte gear. Den blev simpelthen i første gear! Jeg søgte ind på en rasteplads. Jeg prøvede alt muligt; Op og ned med pedalen. Gearvælger frem og tilbage. Sluk motor. Intet hjalp.

Jeg ringede så til MB's store internationale værkstedsnetværk. Nu skulle det stå sin prøve! Manden i den anden ende kunne kun tale gebrokkent engelsk - og han kunne ikke udtale adressen på nærmeste værksted. Vi var i Frankfurt. Han råbte så: "JUST FOLLOW THE STAR" og lagde på. Jeg var helt målløs - og kiggede ud på min egen stjerne på motoren. Håbløst. Jeg tog mig noget aftensmad - og solen gik ned. Pludseligt kunne jeg se, at der var en MB-stjerne langt væk - og jeg kørte derhen i første gear. Lovende!

Bilen kom ind på værkstedet. Der var 3 ældre, kompetente mekanikere, der hurtigt gik igang. De var dog lige så hurtigt klar med en diagnose. Automatgearkassen var defekt. Og de var helt sikre i deres sag! Jeg blev ved, at tvivle - og til sidst pegede chef-mekanikeren op, hvor der hang 3 andre automatgearkasser. De var åbenbart også defekte. De tilbød, at skifte ud med en brugt, her og nu, for 30.000 danske kroner.

Jeg kunne ikke fatte det. Den bil. Den gearkasse. Det forløb. Ingen mislyde. Ingen røg. Ingen lugt. Ingen olietab. Jeg afviste og satte mig ud i ankomstfoyeen. Opgivende, som jeg så ud, bemærkede jeg en meget sød ung herre i ankomstskranken. Han kom hen og sagde, at han havde fri om kort tid - og han ville godt tilbyde, at vi kunne køre hjem til ham, hvor han havde et værksted selv. Jeg var frisk - og vi kørte en lang tur i første gear.

Hos ham kom en kammerat over - og han fik nøglerne. Han kørte bort. Jeg blev noget bekymret - men også overrasket da jeg så MB'en passere i meget høj fart. Problemet måtte være løst. Han kom tilbage - smilende - og sagde, at problemet var, at kickdown-mekanikken havde sat sig. Han rev tæppet væk - og viste mig en dims under speederen. Jesus!! Jeg gav dem begge et pænt honorar - og kørte så resten af turen hjem til Danmark. Ingen problemer!

Det er simpelthen endnu et eksempel på elendig, bekostelig, bedragerisk diagnosticering. En udnyttelse af intet-anende kunder. Føj! Det var et utroligt held, at deres egen receptionist turde modsige sin arbejdsgiver - og være så behjælpelig, som han var. Uden ham, havde det set sort ud.

Sidst redigeret af Fletcher14; 12-02-2014 kl. 12:30.
Reply With Quote
  #26  
Gammel 12-02-2014, 13:45
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og?
Reply With Quote
  #27  
Gammel 12-02-2014, 18:47
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Nå, Casper T er du mekaniker ved Mercedes ?
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #28  
Gammel 12-02-2014, 19:10
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a



nå men den historie fra udlandet har næppe noget med mærket at gøre, det er nok snarere at her kommer en turist, ham plukker vi...

Jeg har ikke personligt selv oplevet det, men kender flere der har, og de kørte ikke Mercer.
Reply With Quote
  #29  
Gammel 12-02-2014, 19:32
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Nå, Casper T er du mekaniker ved Mercedes ?
Er der uddannede mekanikere hos Mercedes...... ? Det virker som om, at kunderne er bedre til at fejlsøge end de ansatte "mekanikere" hos Mercedes....

Alligevel, er der en person ansat hos MB CPH, som kan sit kram - han laver udelukkende renoveringer af automatgearkasser.... Han ved, hvad han snakker om, tro mig. "Der Mercedes-Meister" er hans navn blandt kendere.....
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Miss Mancini; 12-02-2014 kl. 19:45.
Reply With Quote
  #30  
Gammel 12-02-2014, 21:12
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Nå, Casper T er du mekaniker ved Mercedes ?
Er tråden gået af sporet,tror det var tro mod bådmærker..........men jeg har da en stiga havetraktor til salg.
Reply With Quote
  #31  
Gammel 12-02-2014, 21:21
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
��Hvad koster den ? ��
Jo du har ret.
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #32  
Gammel 13-02-2014, 15:39
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Ja, tråden er vist kørt lidt af sporet, det er ellers spændende nok at høre disse historier, men der skal vist oprettes en separat tråd til det.

Så altså, er der flere der bliver ved det samme BÅD-mærke, eller shopper I mere rundt?
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #33  
Gammel 13-02-2014, 17:40
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Horizonblue Se indlæg
Ja, tråden er vist kørt lidt af sporet, det er ellers spændende nok at høre disse historier, men der skal vist oprettes en separat tråd til det.

Så altså, er der flere der bliver ved det samme BÅD-mærke, eller shopper I mere rundt?
Jeg shopper gerne rundt imellem de respektive bådmærker...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #34  
Gammel 14-02-2014, 13:13
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Nu har jeg en Coronet 31 aft.
Og den næste Coronet i min verden er en 44 yacht, der er ikke nogen der imellem. Tjek selv..
Jeg er nok mere til fart hvis jeg ikke kan få en 44 yacht.
Så sea-ray 390 er nok det jeg hælder mest til, der mangler lige en Coronet på 40 fod med aksler.
Jeg kan godt lide designet på Sea-rayen, og jeg VIL have aksler...
Men er stadig i tvivl om det skal være fart og kaleche eller flybrigde, i min verden er der ikke noget der imellem.
På nær den jeg har nu....:-)
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #35  
Gammel 14-02-2014, 16:33
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Nu har jeg en Coronet 31 aft.
Og den næste Coronet i min verden er en 44 yacht, der er ikke nogen der imellem. Tjek selv..
Jeg er nok mere til fart hvis jeg ikke kan få en 44 yacht.
Så sea-ray 390 er nok det jeg hælder mest til, der mangler lige en Coronet på 40 fod med aksler.
Jeg kan godt lide designet på Sea-rayen, og jeg VIL have aksler...
Men er stadig i tvivl om det skal være fart og kaleche eller flybrigde, i min verden er der ikke noget der imellem.
På nær den jeg har nu....:-)
Der ligger faktisk en Coronet 44 Yacht i Christianshavn ( Kbh ) og den ser meget fin ud, men hold op et "skur" at få driblet på plads i den lille havn...

Kæresten deler også din opfattelse - hun vil også have "stang eller stænger" på den næste båd, og ikke noget som hænger og dingler i vandet..... Hvis du forstår sådan en lille en...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #36  
Gammel 16-02-2014, 15:12
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Denne er jeg helt vild med.
http://www.maxibryggan.se/boatspec.a...maxibryggan.se

__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #37  
Gammel 16-02-2014, 16:05
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Billeder: 5
Da jeg i efteråret skulle finde afløseren for min Saga 20, der vil jeg nærmere sige at jeg var "tro mod stilen". Og i mit tilfælde vil det sige en nordisk båd med fast aksel.

Jeg var omkring mærkerne Saga, Nidelv, Carat, Skilsø, Master og Tresfjord inden størrelse, behov og økonomi gjorde udfaldet til fordel for en Marex 77 Holiday.
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
Reply With Quote
  #38  
Gammel 16-02-2014, 17:24
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Din stil fejler intet, Strøyer...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #39  
Gammel 16-02-2014, 17:35
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg får måske lidt tid i reserve, og så kunne dette være et oplagt emne:

http://www.baadgalleri.dk/marked/B%C...23f-motor-baad

BMW 525I motor uden varmeveksler - det virker bare efter hensigten og tærer aldrig.....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #40  
Gammel 16-02-2014, 20:36
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Jo tak.
Det er en fin snekølet damper du har fundet. ��
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,532
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, JustinVog
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 19:16.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden