Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 354
5 medlemmer og 349 gæster
Donaldken, HogarDesHearia, miteenhah, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 18-02-2010, 17:05
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
rev 4 propel

Er der nogen der har et bud på en stigning hvis jeg vil have en rev.4 propel til min stingray 210.....motor 225hk....max omdr.....100rpm over max .....fart 57miles,nuværende prop.21"blackmax alu....alle tal er cirka det jeg husker fra i sommers,jeg ønsker lidt mere optræk med flere personer i båden

Sidst redigeret af Casper T; 18-02-2010 kl. 17:07. Begrundelse: s
Reply With Quote
  #2  
Gammel 18-02-2010, 20:27
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hej Casper,
Er du ved at investere eller blot nysgerrig?

Vi antager at din black max er lige en tand for lille når motoren tager 100 rpm over maks. Ergo kunne du godt bruge en 22", som ville få maks omdrejningerne med ned omkring 150.

Du skriver at du gerne vil have lidt mere optræk når du have flere personer med i båden, men når motoren maks omdrejninger med "flere personer i båden", eller når den det kun når du er alene?

Man skal jo "proppe" båden efter det brugsmønster man har, ellers skal man have flere propeller

En Revolution4 er en propel med meget stor diameter i forhold til din black max og kommer kun i ulige stigninger (17", 19", 21" og 23"), så jeg ville gå efter en 21" for at få det ekstra optræk og stadig kunne nå maks omdrejninger. Der er også den mulighed at snuppe en Bravo1 i 20", den er lidt større i diameter.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #3  
Gammel 18-02-2010, 20:57
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg tænker på at investere,når der er 4 personer i båden kan den faktisk være lidt tung og få ud af vandet især hvis det er nogle store drenge der bare sætter sig helt ude bagved,jeg har kun prøvet en anden propel laser 2 i 21"den gav ingen ting,faktisk næsten dårligere en alu black max 21"
Reply With Quote
  #4  
Gammel 19-02-2010, 19:36
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Laser er også til både der er noget lettere end din, en Vengenace ville være at foretrække over Laseren.
Men kunne du ramme maks omdrejninger med Laseren?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #5  
Gammel 20-02-2010, 17:30
NarkoKrig NarkoKrig er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
Billeder: 8
Til info benytter jeg en 21P rev4, på en v6 220hk 19,5 fod bowrider

Båden vejer 1300kg netto, og jeg tager max rpm med 2 personer i både + 80 ltr ballast og diverse boards, udstyr osv. så jeg vil tro en 21" er den rigtige for dig.
Du skal være velkommen til at teste den til foråret
__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62
Reply With Quote
  #6  
Gammel 20-02-2010, 19:24
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by NarkoKrig Se indlæg
Til info benytter jeg en 21P rev4, på en v6 220hk 19,5 fod bowrider

Båden vejer 1300kg netto, og jeg tager max rpm med 2 personer i både + 80 ltr ballast og diverse boards, udstyr osv. så jeg vil tro en 21" er den rigtige for dig.
Så var jeg ikke helt gal på den men jeg tro at Stingray'en vejer lidt mer end Tahoe'en.. Det må Casper kunne kaste noget lys over.


Citér:
Originally Posted by NarkoKrig Se indlæg
Du skal være velkommen til at teste den til foråret

Under devisen - You break it, you but it
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #7  
Gammel 21-02-2010, 12:23
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeres svar er samme stigning som min 3bladet alu 21" bare rev.4 21",min båd vejer 1275kg,ang.den laser 2 i 21" jeg lånte sidste sommer gik båden samme fart/rpm som standart alu.............gider bare ikke købe alt for mange props da planen stadig er ny båd,men er også klar over jeg nok skal beholde den det meste af sommeren
Reply With Quote
  #8  
Gammel 22-02-2010, 10:29
NarkoKrig NarkoKrig er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
Billeder: 8
Citér:
Originally Posted by Casper T Se indlæg
jeres svar er samme stigning som min 3bladet alu 21" bare rev.4 21",min båd vejer 1275kg,ang.den laser 2 i 21" jeg lånte sidste sommer gik båden samme fart/rpm som standart alu.............gider bare ikke købe alt for mange props da planen stadig er ny båd,men er også klar over jeg nok skal beholde den det meste af sommeren

Jeg har været et par props igennem før jeg testede den her, (ved et tilfælde) og jeg må sige det er den bedste propel ever til alround. Den har det sygeste træk, og plan på ingen tid uden at miste toppen.

Har testet følgende.
  • Vengeance 21" (den dårligste acceleration)
  • Mirage 21" (den hurtigste, men slet ikke samme træk og løft som rev4)
  • High-Five 21" (Den bedste acceleration, men tog for mange rpm og mistede toppen)
  • High-Five 25" (For stor til båden, dårligt optræk, løft, og ingen topfart, 2000 rpm under minimum)
  • Revolution4 21" (Super løft, Hurtig acceleration, god topfart, plan ved ca 20Mph)

Lars du har selv set båden i brug med Rev4 på, og så vidt jeg husker den første kommentar der kom fra dig til træffet var, damn du er jo ude af vandet med det samme. Mener også du lagde en video et eller andet sted.

Så kan kun varmt anbefale den som den bedste allround prop. Jeg mangler dog at teste en High-Five 23" da jeg primært benytter båden til Wakeboarding Så topfarten er ligemeget for mig.

__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62
Reply With Quote
  #9  
Gammel 22-02-2010, 15:50
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
var din båd også monteret med 21"alu fra fabrikken?mest for at have noget og holde sig til
Reply With Quote
  #10  
Gammel 22-02-2010, 16:05
NarkoKrig NarkoKrig er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 267
Billeder: 8
Citér:
Originally Posted by Casper T Se indlæg
var din båd også monteret med 21"alu fra fabrikken?mest for at have noget og holde sig til
Nej 21" Vengeance (stål)
__________________
Tahoe Q4L
MerCruiser 4,3L MPI
Alpha One Gen2 1.62
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,350
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, HogarDesHearia
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:10.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden