Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 473
4 medlemmer og 469 gæster
miteenhah, StevenNic, Svetlwzr, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 09-05-2012, 11:03
pajero's Avatar
pajero pajero er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2009
Bopæl: Østjylland
Indlæg: 74
Citér:
Originally Posted by goffy Se indlæg
Det var turen fra ophalerpladsen til min plads i havnen tempereturen på motoren steg til godt 15 gr mere end den plejer at vise og lige da jeg overvejede at slukke begyndte den at falde igen, men den faldt til 60 gr og blev der. den plejer at vise ca 70 gr. Da jeg startede igen efter et par timer lavede den samme nr. igen men jeg kom dog en tur ud til Klubøen. Da jeg sejlede hjem fra Øen kom den ikke over 60gr.
Hej Goffy
Det der ligner noget jeg kæmpede lidt med for et par år siden, motoren blev varm i tomgang og ved havnefart, men ved marchhast. var alt ok pga. det høje vandtryk der naturligt opstod ved indsugningen. Det viste sig at søvandspumpen kunne suge falsk luft pga. utætheder ved simmeringe og sugeslangestuds på selve drevet, jeg ved ikke om SX drevet har de samme problemer men det er et kendt problem på f.eks 270 drevet som jeg har.
Ps: jeg løste problemet ved at føre et nyt søvandsindtag ind gennem bunden, det dur bare.
Mvh Bjarne
__________________
Hvor der er en Jeep er der en vej !
Reply With Quote
  #22  
Gammel 09-05-2012, 11:37
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Ideen med at tage vandet anden sted burde ikke kræve det helt store, da jeg er så heldig at have en søvandsindtag i bunden lige ved siden af motoren, fra den tidligere maskine. En ide der nok er værd at overveje TAKKER
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #23  
Gammel 09-05-2012, 12:11
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by lille tut Se indlæg
Hej Preben
Du kan komme forbi mig imorgen jeg har impel og pumpehus som ikke er slidt så kan du få det prøvet af.
Har også en ny termostat til en 7,4 hvis den passer over i en 3 må du prøve den varer nr 3853983 kan se den ikke passer ifølge varer nr
Takker for tilbudet, vil lige afvente den nye impel fra Nytdrev og prøve at gennemgå alle slanger og forbindelser
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #24  
Gammel 17-05-2012, 14:21
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Lige en opdatering af problemet med kølingen.
Jeg startede jo med at skifte termostaten og virkningen udeblev. Jeg konstanterede i mellem tiden at pumpen gav masser af vand men der var ikke meget tryk på vandet ! !
Ny impeller modtaget fra NYTDREV og monteret og tilsyneladende hjalp det, men jeg syntes stadig ikke der var meget tryk på vandet. Den gamle impeller havde kun sejlet 1 sæson og lignede derfor stadig en helt ny.
Nu troede jeg så problemet var løst, men nej efter båden havde lagt stille et par dage prøvede jeg at starte igen og der var ingen vand igen igen

et nyt pumpehus blev bestilt hos Volvo og da jeg monterede den kom der masser af vand og med masser af tryk på
Håber satme problemet er løst nu.
Til jer med Volvo kan jeg oplyse at man kan nøjes med at købe et nyt pumpehus og ikke behøver at købe en komplet pumpe med bagplade og remskive. Volvo nr. 3858115 pris incl. fragt knap 1000 kr (se billedet længere oppe i tråden indlæg. 19 men nummeret der er ændret 3858115). En komplet koster 3995 kr
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,485
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, javiernz11
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:06.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden