Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 489
3 medlemmer og 486 gæster
BerryNep, DarrylHix, TimothyNophy
Fleste brugere online var 755, 14-05-2024 at 02:13.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 03-04-2011, 17:51
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Billeder: 12
En IKKE særlig vellykket søsætning :-(

Hej Fendere

Så kom dagen endelig i fredags hvor vores båd skulle i vandet efter en kold og travl periode med klargøring.

Søsætningen gik som planlagt uden nogen problemer.

Da båden lå godt i vandet ville jeg starte den, Den var lidt svær at hive liv i, Men den kom igang.

hun lå så i tomgang en lille time hvor jeg checkede at alt var som det skulle være, Alt så fint ud.

Lillemor skubber fra så vi kan komme på vandet, men da jeg så sætter den i gear går den ud, og da det blæser en del har jeg travlt med at få den startet og igen er den svær at starte, men det lykkedes, men da jeg sætter den i gear går den igen ud.. vi er nu drevet så langt at vi kommer imod enden af broen hvor jeg desperat får kastet en fortøjning ind og får den fortøjret der.

Og nu kommer alt det ikke så sjove så .

Jeg prøver at starte den men den skyder ud igennem luftfilteret med en lille røg sky, jeg prøver alligevel et par gange mere og den skyder igen og igen.

Jeg kontrollere alle stik og forbindelser og sprøjter alle stik med fugtfortrænger, jeg konstatere en del fugt og ir i strømfordeler dækslet, renser det så godt jeg kan og giver det noget fugtfortrænger.

Herefter lader jeg batteriet op og om lørdagen får jeg liv i maskinen, den starter noget nemmere end den har gjort før.

Jeg lader den stå i tomgang i en halv time ca. så ta'r jeg hende ud på en prøvetur på ca. 20 min, og hun sejler fint.
Dog syntes jeg den er lidt sløv til at komme i omdrejninger nede fra tomgang.
Jeg sejler ind igen og ringer efter lillemor og ungerne for nu skal vi ud på en lille hygge tur.

Da vi så starter den op igen og har sejlet i små 5 min. syntes jeg den går mærkeligt som om at den ikke går på alle cylindre, så vi sejler mod havnen igen.

Den vil nu ikke ta' gassen og halter kun afsted, da vi så kommer i havn lader jeg den stå i tomgang lidt og her kan jeg så høre nogle dunkelyde som lyder som om at den tænder forkert eller ligesom sætter ud på et par cylindre.

Jeg slukker motoren.

Herefter kommer havnefogeden og spørger om vi ikke lige kan lægge os over på en anden plads, jo det kan vi selvfølgelig sagtens.

jeg starter op i maskinen som er MEGET svær og starte og straks går ud igen.
jeg prøver igen men den siger bare "klik" når jeg drejer nøglen nu.

Vi driver over til den anden plads og jeg prøver og starte igen men den klikker stadig kun og trækker ikke motoren rundt, remhjulet giver sig 1-2 cm. når jeg prøver og starteren bliver varm så det tyder på at den virker.

Så nu sidder jeg her og frygter det værste..

Stenteq kommer på tirsdag og kigger på den, men tror ikke at det bliver billigt at få fikset..


Har i nogle bud på hvad der kan være galt ?

det er en Merc 6,2 MPI med 193 timer på samvittigheden.

Hilsen en meget ked sejler.
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 115,102
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TimothyNophy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 01:29.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden