Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 305
7 medlemmer og 298 gæster
awozyhegiiv, HansonpreemnKes, Ketilobtaica, kimizeseE, SaturasWroccus, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 03-07-2015, 08:35
Smed Smed er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2012
Bopæl: København
Indlæg: 5
Omdrejningsproblemer med en honda four stroke 50hk

Hej

Jeg ejer en Honda four stroke 50 hk motor.

Den har for 6 måneder siden fået en fuld service af en autoriseret Honda marine mekaniker.
Benzin- tank og slange er nyt. Der er ikke på noget tidspunkt konstateret vand i benzinen.

Alt har kørt perfekt indtil nu.
Men nu, når den rammer omkring 2700-3000 omdr begynder den at "bøvse" og "hakke" i det, som om den ikke får benzin nok. Gasser jeg ned eller op kører den perfekt igen.

Er der nogen herinde der har et bud på problemet?

Med venlig hilsen
Kim
Reply With Quote
  #2  
Gammel 05-07-2015, 19:26
Høegh Høegh er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2013
Bopæl: Næstved
Indlæg: 18
Nu skriver du godt nok at der ikke er konstateret vand i tanken, men kan det tænkes at du har fået noget kondensdannelse alligevel? Vi havde nøjagtig samme problem (endda ved samme omdrejningstal) på vores Mariner 115 EFI. Vores nabo i havnen foreslog at det netop kunne være vand. Så jeg hældte noget karburatorsprit på tanken (det kan man sagtens, selv om det er en indsprøjtningsmotor), sammen med en sjat benzinaddiktiv. Dagen efter virkede den som i de gode gamle dage, og gik hele vejen til 6000 omdr/min uden at kny det mindste.

Du kan også lige starte med at tjekke olien. Det kan være det bare er for lavt olietryk?

Du skal lige være opmærksom på, at der er nogen som mener at man aldrig må bruge karburatorsprit, og at det eneste rigtige er at tømme tanken og starte forfra. Dem er jeg ikke enig med, men du kan jo selv veje for og imod. Jeg brugte 1 liter sprit per 30 liter benzin.

Jeg ved ikke om det vil løse dit problem, men det løste i hvert fald vores, så man kan da håbe.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 05-07-2015, 19:32
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg ville som udgangspunkt dræne brændstoftanken fuldstændig og derefter fylde rent benzin på. Herefter udskiftning af benzinfilter.

Vand i benzinen er ikke til at spøge med - ved mindre vanddannelser kan den tidligere fremskrevne måde være en redning, men det er yderst sjældent.

Man skal naturligvis altid sørge for at have ren brændstofhygiejne, nøjagtig som man også bør have ren samvittighed over for sin samlever...

Bette safe than sorry, må være parolen fremadrettet....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 07-07-2015, 18:42
Smed Smed er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2012
Bopæl: København
Indlæg: 5
Tak for jeres svar :-)
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,430
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, awozyhegiiv
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:22.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden