Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Elektronik

Elektronik Lanterne, 12v, landstrøm, Video og Audio mm i båden..

» Online brugere: 565
2 medlemmer og 563 gæster
DennisGloth, RaymondSag
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 04-05-2009, 17:39
Jess's Avatar
Jess Jess er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Jægerspris
Indlæg: 977
Billeder: 6
Citér:
Originally Posted by Albjerg Se indlæg
Lyder umiddelbart osse fornuftigt. Held og lykke med projektet.
Tak
__________________
www.jess.dk
Reply With Quote
  #22  
Gammel 04-05-2009, 21:17
erjohans
Gæst
 
Indlæg: n/a
Samlingen med spændebånd ser ikke lige særlig pro ud; men eftersom begge kabler er presset sammen og spændebåndet holder det hele sammen på samme måde som var det loddet er det faktisk en løsning der kan bruges. Det kunne dog laves lidt mere pro.
Jeg har lige lavet mine kabler om da jeg monterede en batterimonitor og her valgte jeg at bruge 95mm2 kabel. Startstrømmen har senere vist sig at være 150A i kablerne, så her skal der ikke være en samling som har for stor modstand da det vil genere en volsom varme.
Reply With Quote
  #23  
Gammel 04-05-2009, 21:27
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by erjohans Se indlæg
Samlingen med spændebånd ser ikke lige særlig pro ud; men eftersom begge kabler er presset sammen og spændebåndet holder det hele sammen på samme måde som var det loddet er det faktisk en løsning der kan bruges. Det kunne dog laves lidt mere pro.
Jeg har lige lavet mine kabler om da jeg monterede en batterimonitor og her valgte jeg at bruge 95mm2 kabel. Startstrømmen har senere vist sig at være 150A i kablerne, så her skal der ikke være en samling som har for stor modstand da det vil genere en volsom varme.
Jeg ville kun have lavet et som en nødløsning ikke en permanenet, men nu er erstatningen købt og skal monteres i morgen formiddag .
Løsningen på et senere tidspunkt er at få et stort relæ ned i nærheden af batterierne så man undgår de lange kabler til starteren.
Reply With Quote
  #24  
Gammel 04-05-2009, 21:36
erjohans
Gæst
 
Indlæg: n/a
Selvfølgelig er det en nødløsning, det skal da laves ordentligt. Lidt faglig stolthed er tilladt.
Der er ingen der kan se hvor lang tid der er brugt på opgaven MEN der er mange der kan se resultatet.
Det relæ du nævner skal dog kunne bære voldsomt mange amp. men det er den rigtige løsning
Reply With Quote
  #25  
Gammel 04-05-2009, 21:45
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by erjohans Se indlæg
Selvfølgelig er det en nødløsning, det skal da laves ordentligt. Lidt faglig stolthed er tilladt.
Der er ingen der kan se hvor lang tid der er brugt på opgaven MEN der er mange der kan se resultatet.
Det relæ du nævner skal dog kunne bære voldsomt mange amp. men det er den rigtige løsning
Relæet er vel til at finde, men det er nok ikke billigt. Da jeg åbnede kablet så det ud til at det var en permanent løsning sådan som det var pakket ind.
Reply With Quote
  #26  
Gammel 05-05-2009, 09:10
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by erjohans Se indlæg
Jeg har lige lavet mine kabler om da jeg monterede en batterimonitor og her valgte jeg at bruge 95mm2 kabel. Startstrømmen har senere vist sig at være 150A i kablerne, så her skal der ikke være en samling som har for stor modstand da det vil genere en volsom varme.
95 mm2 ? Det var dog voldsomt. Hvor lange kabler har du ?
Reply With Quote
  #27  
Gammel 05-05-2009, 16:30
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Så er mit kabel skiftet. Starteren lyder som om den kører hurtigere rundt, da der nu ingen modstand er ved en samling. Det skal prøves ved en lang sejlads i kommende weekend hvis vejret tillader det.
Reply With Quote
  #28  
Gammel 05-05-2009, 17:37
erjohans
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kablerne er ca 5m lange da de går helt ud til bovpropellen. Disse kabler er også 95 mm2.
Det er jo heller ikke teknisk smart at forlænge med tyndere kabler.
Jeg havde nogle meter 95 mm2 liggende på lager og kunne så lige så godt udskifte de andre kabler når jeg alligevel skulle lægge hele systemet om.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,493
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Johnnyopips
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 06:33.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden