Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 365
9 medlemmer og 356 gæster
AgenakarerneWen, Ashtontef, DGEdward, Diegotychope, Gelfordreimush, KabOraseDer, LarsFattfoult, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 06-10-2014, 16:40
CPH1420 CPH1420 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2013
Bopæl: Christianshavn
Indlæg: 34
Opsigelse ved skade?

Yatchpool har anderkendt en gelcoat skade ifm. med stormen sidste år men har samtidig benyttet sig af retten til at opsige min forsikring med 1 mdr. varsel. Når min selvrisiko fratrækkes har YP’s udgifter til skaden inkl. moms været ca. 15.000.

Min årlige præmie er (var...) ca. 5.500,- for en sum på 165.000 med 4.000 i selvrisiko.

Hvad kunne være årsagen til, at YP prompte opsiger forsikringen så snart jeg har min første (ret billige skade) i forbindelse med Bodil, som vel kan kalde ret ekstraordinær?

Forslag til alternative udbydere i samme prisleje?

Mange tak!
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 06-10-2014, 17:41
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Ja virker meget underligt..

Er sikker på at sejlerforsikring.dk kan tilbyde dig bedre pris, hvis du vælger deres "bronze" betingelser...
Reply With Quote
  #3  
Gammel 06-10-2014, 17:53
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Forklaringen til at forsikringen er opsagt af YP, skal du nok hente hos dem.

Der findes heldigvis mange forsikringsaktører, så start fra en ende af f.eks. med Pantaenius, Bavaria, Ærø Søassurance , Codan, TopDanmark.....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 06-10-2014, 18:22
CPH1420 CPH1420 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2013
Bopæl: Christianshavn
Indlæg: 34
Tak for svar. Talt med Codan, hvor jeg har alle andre forsikringer, de afviste blankt at give et tilbud med henvisning til. at jeg var blevet opsagt at andet selskab.

Tryg har givet mig et tilbud på 6.773 i præmie inkl. statsafgift for sum på 165.000 og 6.000 i selvrisiko under forundsætning af medlemsskab af småbådsklub.

Tak for henvisning til sejlerforsikring.dk. Vil høre dem samt Pantanius.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 06-10-2014, 22:25
MartinN's Avatar
MartinN MartinN er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2008
Bopæl: Odense
Indlæg: 1,377
Billeder: 102
Citér:
Originally Posted by CPH1420 Se indlæg
Tak for svar. Talt med Codan, hvor jeg har alle andre forsikringer, de afviste blankt at give et tilbud med henvisning til. at jeg var blevet opsagt at andet selskab.
Så er du forhåbentlig i gang med at flytte dine eksisterende forsikringer hos Codan!!!
__________________
/Martin

En dårlig sejltur er altid bedre end en god dag på arbejde ...

_______________________________________
Askeladden 565 Wasper - 225 HK Optimax

Once you go black - you'll never go back !!
_______________________________________
Reply With Quote
  #6  
Gammel 07-10-2014, 11:38
CPH1420 CPH1420 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2013
Bopæl: Christianshavn
Indlæg: 34
Lykkedes at få en forklaring fra Yacht-Pool:

De vælger at opsige forsikringen med henvisning til, at jeg har været meget langsom til at anmelde skaden opstået i forbindelse med Bodil. Jeg opdagede først skadens omfang i april, da båden kom fra vinteropbevaring, hvor jeg telefonisk kontaktede YP og jeg sendte først endelig skadesanmeldelse i sensommeren. Det kunne jeg naturligvis ha' gjort bedre selv om skaden alene var overfladisk (krakelinger i gelcoat som følge af slag mod bolværk) og ikke umiddelbart så/ser ud til at haste med at blive repareret.

Samtidig anførte de, at de ikke mener, at fortøjning langs bolværk i Christianshavns Kanal er særlig "sikker". Det bygger de bl.a. på en udtalelse fra reparatør om, at en fortøjningsklampe skulle være revet løs, hvilket slet ikke er tilfældet. Gelcoaten har alene fået slag som følge af, at vandet steg ca. 2 meter og båden blev slået ind mod bolværket. YP mener, at jeg har været for sløset med mine fortøjninger, underforstået at de skal kunne håndtere en situation med vandstand 2 meter over normalen. Jeg mener selv forholdene under Bodil var "ekstreme" og svære at planlægge for. Jeg løsnede så godt jeg kunne inden stormen men drømte ikke om, at vandstanden ville stige så meget som den gjorde natten/tidlig morgen efter Bodil.

Anyway : Har fået tilbud fra hhv. Tryg og Pantanius, der ligger meget tæt på hinanden (Pantanius lidt dyrere end Tryg). Hører gerne forslag til hvem af de to, jeg bør vælge hvis jeg ikke finder andre, billigere alternativer?
Reply With Quote
  #7  
Gammel 07-10-2014, 11:55
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Citér:
Originally Posted by CPH1420 Se indlæg
Lykkedes at få en forklaring fra Yacht-Pool:

De vælger at opsige forsikringen med henvisning til, at jeg har været meget langsom til at anmelde skaden opstået i forbindelse med Bodil. Jeg opdagede først skadens omfang i april, da båden kom fra vinteropbevaring, hvor jeg telefonisk kontaktede YP og jeg sendte først endelig skadesanmeldelse i sensommeren. Det kunne jeg naturligvis ha' gjort bedre selv om skaden alene var overfladisk (krakelinger i gelcoat som følge af slag mod bolværk) og ikke umiddelbart så/ser ud til at haste med at blive repareret.

Samtidig anførte de, at de ikke mener, at fortøjning langs bolværk i Christianshavns Kanal er særlig "sikker". Det bygger de bl.a. på en udtalelse fra reparatør om, at en fortøjningsklampe skulle være revet løs, hvilket slet ikke er tilfældet. Gelcoaten har alene fået slag som følge af, at vandet steg ca. 2 meter og båden blev slået ind mod bolværket. YP mener, at jeg har været for sløset med mine fortøjninger, underforstået at de skal kunne håndtere en situation med vandstand 2 meter over normalen. Jeg mener selv forholdene under Bodil var "ekstreme" og svære at planlægge for. Jeg løsnede så godt jeg kunne inden stormen men drømte ikke om, at vandstanden ville stige så meget som den gjorde natten/tidlig morgen efter Bodil.

Anyway : Har fået tilbud fra hhv. Tryg og Pantanius, der ligger meget tæt på hinanden (Pantanius lidt dyrere end Tryg). Hører gerne forslag til hvem af de to, jeg bør vælge hvis jeg ikke finder andre, billigere alternativer?

Pantaenius har umiddelbart klart de bedste dækninger/betingelser (f.eks. fast forsikringssum, nyt for gammelt mv.), men deres pris plejer også at være derefter!

Se deres fordele her, som stort set ingen andre kan matche: http://www.pantaenius.dk/fileadmin/u...us_fordele.pdf

Jeg anbefaler dog sejlerforsikring.dk med bronze betingelser som i mit tilfælde er ca. 4000 kr. billigere om året end Pantaenius!
Reply With Quote
  #8  
Gammel 08-10-2014, 09:58
Linda Linda er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2014
Bopæl: Nordsjælland
Indlæg: 14
Billeder: 3
Jeg har min båd forsikret hos Tryg med rabat gennem småbådsklub.
Men man er da altid på udkig efter om man kan spare, så jeg var da også lige inde og læse om den der sejlerforsikring.dk på bronzevilkår, som der bliver henvist til i tidligere indlæg. De kan godt være der er noget at spare, men det første jeg falder over i forhold til min forsikring hos Tryg er, at min trailer ikke er medforsikret. Ved at udfylde omkring et tilbud kan man så tilvælge trailerforsikring op til 20.000 kr i erstatning. Men det betaler man vel så ekstra for??
Jeg kan heller ikke se, at man er sikret bugsering, hvis man går i stykker, mens man kører med sin båd?? Hos Tryg får jeg kørt min båd hjem, hvis bil eller trailer går i stykker under kørsel - også i f.eks. Sverige.
Lige omkring forsikring tror jeg, at man skal læse ALT igennem og ikke kun kigge på priser. Det er nemt at finde en billigere forsikring - men oftest får man hvad man betaler for. Uden at nævne navne på andre forsikringer har man gennem årene set adskillige sager fra især et selskab, som busede frem med billige forsikringer - de dækkede bare røven af 4. division, når folk havde brug for deres forsikring.

Jeg har så lige fået et tilbud fra sejlerforsikring.dk - de er ca. 1500 kr. dyrere end den forsikring jeg har ved tryg idag på dårligere vilkår omkring trailer og bugsering. Så jeg bliver helt sikkert hvor jeg er

Sidst redigeret af Linda; 08-10-2014 kl. 14:49.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 21-12-2014, 20:57
CPH1420 CPH1420 er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2013
Bopæl: Christianshavn
Indlæg: 34
Tak for meget hjælpsomme råd! Valget stod til sidst mellem Tryg og Pantaenius, men eftersom Tryg ikke kunne fjerne præmie for ansvar (som jeg har gennem min klub) endte Pataenius med at blive det letteste og billigste alternativ til Yacht-Pool.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,299
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Ashtontef
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:56.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden