Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Spørgsmål til køb og vurdering af båd

Spørgsmål til køb og vurdering af båd Skal du have gode råd til køb af ny båd, eller blot have din nuværende vurderet, så er det her vi samler alt info.

» Online brugere: 594
2 medlemmer og 592 gæster
Matthewsmott, TipplerPiosolo
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 04-02-2013, 08:45
garde garde er offline
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2012
Bopæl: KBH
Indlæg: 4
Køb af første båd

Hej! Jeg skal til at købe mig en båd, min prisklasse ligger 50-100k vil jeg tror. Har haft kig på Albin, Vega eller Ballad måske. Jeg er i tvivl - om hvilke modeller jeg skal være på udkig efter hvad de reelle priser er, og om det er dba.dk man skal kigge på, eller er det bedre at tage sig en "havnerundfart" og kigge på opslag osv. Båden skal være søstærk. Er der nogen der har nogen bud?
Reply With Quote
  #2  
Gammel 05-02-2013, 18:19
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Jeg synes, du skal prøve ar opstille de krav du har til din kommende båd, det kunne være ståhøjde ugenert toilet brugbart pantry mm.
Derefter kunne der være ønskelige ting.
Der skal jo også være plads til familien, også i havn, også i dårligt vejr.
Så er der jo bådtypen Vega en gammel konstuktion billigt bygget, men velsejlende. Balladen også en ældre båd med gode allroundegenskaber, men i god stand noget over budgettet.
Der er ret mange typer i din prisklasse, et bud kunne være Bianca 27, som efter min mening er en god og tryg båd, Men, men man skal se sig godt for vedr. båd , motor , mast og rig, sejl mm. Og med både i den alder skal man være grundig, og lukke ørerne for sælgerens lovprisninger.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 06-02-2013, 05:54
J.Rudi J.Rudi er offline
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2012
Bopæl: Kolding
Indlæg: 6
Thumbs up

Hej med dig der skal købe båd første gang, min dreng købte en Albin 25 for 3 år siden med agterkahyt, fin gammel båd med det der skal være, selvfølgelig kommer der altid noget der skal laves. Jeg selv købte så for 2 år siden Luna 26 og jeg gik efter plads til 2 og der er hvad der skal være, men der var også nogle småting køleskab, nyt stævnrørsleje,ny kaleche,
så der er hele tiden noget, men så går fritiden også fint.
Håber du finder noget der passer ind i dit kram.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 06-02-2013, 07:59
garde garde er offline
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2012
Bopæl: KBH
Indlæg: 4
Hej, tusind tak for input! Ok hvis jeg skulle opstille nogle krav ville det være som et must,

- ståhøjde
- brugbart pantry

Derudover skal hun være nogenlunde søstærk og en sejlbåd. Intet ondt om motorbåde, jeg syns bare det er smart at jeg kan transportere mig via den gratis vind Jeg skal naturligvis også have overblik over hvad der skal fikses, det der bekymrer mig mest er ikke om jeg ender i en lidt større eller en lidt mindre båd, men om jeg kommer til at dumme mig og købe noget med en kæmpe skjult ekstra-regning...

Jeg tænker for eksempel, hvis man nu kigger på denne her (ballad): Hvad skulle man betale for sådan en? Eller skal man tage prisen for pålydende... (Under antagelse af at den er i den stand de påstår, plus nogle småting.) http://www.yachtbasen.com/107i-821012_galleri.asp

Og hvad med sådan en (vega)? http://www.dba.dk/albin-vega-aarg-19...d/id-88866744/

Og så ville jeg ønske at folk tog flere billeder af deres bianca 27 inden de lagde den op! http://www.dba.dk/bianca-27-fod-6-so...r/id-85692072/
Reply With Quote
  #5  
Gammel 06-02-2013, 08:15
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hej Garde

har du kæmpet dig igennem vores købsguide? Du skal jo nok se bort fra nogle af "motor-tingene" men en del af guiden kan bestemt bruges.
http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=3927

Iøvrigt en rigtig spændende proces du er igang med - har du overvejet at kikke på nyt? Evt. tage på bådmessen i Fredericia og kikke emner ud?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..

Sidst redigeret af Lars T; 06-02-2013 kl. 08:21.
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,562
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, TipplerPiosolo
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:08.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden