Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 351
8 medlemmer og 343 gæster
BrantClums, GamalQuees, Jarollacuttikax, Karmoktib, MilokClavits, Oelkpleseevax, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 27-08-2011, 21:20
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Anmeldelse af Bavaria ved skade

Hej allesammen

Så skete det sørgelige, min sejlsæson sluttede måske her for 10 dage siden!

Jeg blev ringet op kl. 13 fra Roskilde Sejlklub, om at de syntes jeg skulle tilse min båd!
Jeg skynder mig ned til båden og kan godt se hun ligger lavt, meget lavt og kun agter! Stævnen står så højt så den næsten stikker over badebroen!
Jeg havde ellers tilset båden dagen før pga. "rygter" om endnu lidt vind og vand i den danske sommer!

Pga. Højvande og kraftig blæst havde min båd simpelthen hevet den ene pæl op, så båden er fortøjret til, pælen var drevet ind under båden og havde gjort at båden lå skævt i vandet og taget vand ind hvor den ellers skal spytte det ud
Da den så har tømt batteriet kan den ikk flytte vandet ud og tager derfor mere og mere vand ind

Da jeg kommer ned til båden ringer jeg som det første til Ralph fra Bavaria, som næsten smider mig ud af røret før end jeg har fortalt hvad der er sket, han nåede dog at sige " få tømt båden, og ring så til mig!!", men inden jeg er færdig med at tømme har Ralph ringet 2-3 gange, for at høre hvordan det går, jeg havde dog hænderne i vandet og svarede derfor ikke! Men da jeg ringer tilbage er Ralphs lokale mekaniker allerede på vej imod mig for at få startet båden op! Det må godt nok kaldes hurtigt service!!!

Desværre er både starter og generator gået i stykker og båden vil derfor ikke starte, så der bestilles reservedele.
Da Peter fra js marine kommer retur for at starte båden finder vi ud af at tanken er fyldt, og desværre med vand, så Peter skal til at tømme den for vand, så vi kan få den testet!

Indtil nu har alt kørt gnidningsfrit, og jeg lover at melde retur når sagen er overstået! Jeg smider også lidt billeder på fenderen, når jeg kommer til en computer, hvis ikke Piraten Ralph vil smide den på!

Mere info følger

Med venlig hilsen
Allan
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
Fenderen.dk Sponsor
GPS Tracker til Bil, Båd, MC
  #2  
Gammel 27-08-2011, 21:37
Holten Holten er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Fyn
Indlæg: 83
Det er vel naturligt at forsikringsselskabet vil prøve at minimere skaden og dermed udbetalingen af penge.
__________________
____________________
Holten

TG 6300 Sports Cruiser årg. 1999
Evinrude 90 HK E-Tec årg. 2005
Reply With Quote
  #3  
Gammel 28-08-2011, 07:54
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Er du sikker på, at vandet er trængt ind ved udstødningsbælgen ?

Som jeg husker det, så har du for nylig skiftet drivakselbælgen ( blev ikke leveret af nytdrev.dk ), og måske den er fejlmonteret eller defekt, således at vandet er sivet ind i båden ved transomlejet, hvis pakdåsen mangler eller er defekt....

En anden mulighed er gearkabelbælgen, som kan være defekt og forårsage vandindtrængen i båden......
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #4  
Gammel 28-08-2011, 10:10
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Er du sikker på, at vandet er trængt ind ved udstødningsbælgen ?

Som jeg husker det, så har du for nylig skiftet drivakselbælgen ( blev ikke leveret af nytdrev.dk ), og måske den er fejlmonteret eller defekt, således at vandet er sivet ind i båden ved transomlejet, hvis pakdåsen mangler eller er defekt....

En anden mulighed er gearkabelbælgen, som kan være defekt og forårsage vandindtrængen i båden......
Bælge osv. Blev skiftet af autoriserer mekaniker, og som jeg lige huske det blev 3 bælge/hamonikaer skiftet!,

Båden ligger også stadig i vandet og tager ikke vand ind, efter den blev tømt
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #5  
Gammel 28-08-2011, 10:11
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Citér:
Originally Posted by Holten Se indlæg
Det er vel naturligt at forsikringsselskabet vil prøve at minimere skaden og dermed udbetalingen af penge.
Sådanne tænker jeg også, men syntes bare stadig at man ofte hører om folk der har problemer med forsikringen, jeg blev guidet hele vejen igennem af Ralph
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #6  
Gammel 28-08-2011, 10:17
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by KS1 Se indlæg
Bælge osv. Blev skiftet af autoriserer mekaniker, og som jeg lige huske det blev 3 bælge/hamonikaer skiftet!,

Båden ligger også stadig i vandet og tager ikke vand ind, efter den blev tømt
Helt OK. Sørg alligevel for, at fremlæg fakturaer på bælge, montering mv., såfremt forsikringsselskabet vil se det.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 28-08-2011, 12:54
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Lænsehuller godt og skidt!

God beretning om bavaria!

Det med lænsehuller er farligt, her i sommeren var vi på weekend til Sverige, men på vej til sverige havde vi kraftigt sø og båden krængede en del til tider så meget at vores lænsehuller der sidder 25cm over vandlinjen tog vand ind max 10-15 liter på hele turen men det er ret bemærkelses værdigt, tænk hvis turen havde varet 3 timer ekstra.

Jeg har tænkt på om man ku få returventil i de slanger.

God vind ks1 det skal nok gå godt
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #8  
Gammel 28-08-2011, 15:58
MortenBP MortenBP er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2011
Bopæl: DK
Indlæg: 227
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
God beretning om bavaria!

Det med lænsehuller er farligt, her i sommeren var vi på weekend til Sverige, men på vej til sverige havde vi kraftigt sø og båden krængede en del til tider så meget at vores lænsehuller der sidder 25cm over vandlinjen tog vand ind max 10-15 liter på hele turen men det er ret bemærkelses værdigt, tænk hvis turen havde varet 3 timer ekstra.

Jeg har tænkt på om man ku få returventil i de slanger.

God vind ks1 det skal nok gå godt
Jeg har et par advarsels mærkater som siger "husk at lænseventiler skal være lukkede under sejlads". Problemet er bare, at de er ret svære at komme til, og at jeg frygter at jeg glemmer at åbne dem igen, når jeg ankommer til havn, - så de plejer altid at være åbne.

Men ku man lave dem så de er envejs, ville det være dejligt. Især når der bakkes, - for det er der jeg har tendens til at få vådt gulvtæppe :-(
Reply With Quote
  #9  
Gammel 20-09-2011, 20:40
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Hvordan er det gået med din SeaRay? Det var ærgeligt, du ikke kunne komme med os andre ud, at cruise de sidste gange. Det var nogle skønne ture. Jeg håber, at du har fået SeaRay'en klar til en sensommer tur eller to på fjorden. Her en måned efter hændelsen må det være tid til en anmeldelse af Bavaria og hjælpen. Hvor mange søstjerner skal Bavaria have?
Reply With Quote
  #10  
Gammel 22-09-2011, 11:10
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Hej Fleetcher14

Tak for tanken....

Og nej, jeg må desværre sige at jeg IKKE sejler endnu

Motoren har ikke været startet endnu, men jeg håber og tror på at den bliver startet i denne uge, selvom jeg endnu ikke har hørt fra mekanikeren, selvom han har lovet flere gange at give lyd fra sig.

Jeg ville rigtig gerne have båden på land, for den bliver noget tilgroet efter at have ligget i vandet, helt stille i mere end 6 uger, så hvis ikke jeg får den startet her inden weekenden, er der så en der kan hjælpe mig med at trække den til slæbestedet i løbet af næste uge?

Er der nogle der har erfaringer med Peter fra J.S. marine?
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #11  
Gammel 22-09-2011, 21:11
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Solen skinder, bådene er på vandet, og du står og ser på din SeaRay, der næsten har lidt samme skæbne som den prægtige Bismarch, mens du har fået en mekaniker, der ikke holder sine aftaler - og ikke giver lyd fra sig?

Det minder mig om en bil-mekaniker, min kære lillebror engang havde. Løfte efter løfte blev brudt. Der blev ikke svaret på henvendelser. Det viste sig senere, tilfældigvis, på en motorcykeltur, at mekanikeren var optaget - fordi han brugte bilen privat til transport af kone, børn og vasketøj. Han troede endda, han kunne stikke af fra en motorcykel (GSX-R 1300).

Man må nok konkludere, at mekanikere, der gentagne gange ikke holder aftaler, og ikke engang kan give lyd fra sig, med rette kan tilskrives en eller anden grad af mistillid - og bør fravælges konsekvent.

Sådan en manglende respekt giver i hvert fald ikke ligefrem søstjerner på brystet.

En søstjerneværdig mekaniker tager ejerskab på opgaven, optræder tillidsvækkende, holder dig underrettet om opgavens fremskridt og afleverer den aftalte løsning til den aftalte pris. Og er han lidt nørd også, så tager han også billeder undervejs, så du kan følge med. Den slags skal prises, så de mistillidsvækkende mekanikere falder i baggrunden.

Sidst redigeret af Fletcher14; 22-09-2011 kl. 21:21.
Reply With Quote
  #12  
Gammel 22-09-2011, 21:36
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Arh, det er måske nok at tage munden lidt for fuld, at mekanikeren skal tage billeder af f.eks. reparationens fremskridt og sende til kunden MEDMINDRE kunden selvfølgelig vil betale for den tid som mekanikeren bruger på at tage billeder, up-loade og sende dem - det tvivler jeg på at kunden vil.

Jeg har haft min første garantisag med en PARSUN 4 HK med langt ben. Kunden afleverede motoren til mig i midten af august med fejlmeldingen "kan ikke starte". Jeg undersøgte motoren og kontaktede min leverandør, som gerne ville have motoren til rep./inspektion. Det viste sig, at en reparation ville tage længere tid pga. restordre på reservedele, så konklusionen blev, at kunden fik en fabriksny motor u/b, og den har vedkommende afhentet i dag.
Jeg påfyldte motor- og gearolie på påhængsmotoren, så kunden populæt sagt blot skal "tilsætte vand" og sejle.

Jeg håber at kunden er tilfreds med den service og behandling jeg har ydet.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #13  
Gammel 22-09-2011, 21:54
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Nu er MMS jo opfundet. Tryk & Send. Det giver så meget glæde, at vide, at der er fremskridt - at man gerne slipper lidt ekstra i den anden ende. Som regel vil man som kunde også gerne lære noget om sit fartøj eller køretøj - og billeder er en mulighed for, at se dele eller områder, der normalt ikke er tilgængelige.

Nu ved jeg jo også, at du er skarp, så din service er tydeligvis derefter. Jeg har sjælent set en forhandle så skarpt som du på messen. Du havde fuldstændigt styr på detaljerne, priserne, mulige rabatter, aftaler og tiden. Det var flot.
Reply With Quote
  #14  
Gammel 22-09-2011, 22:01
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Tak for de pæne ord.

Der skal tilføjes, at hvis et marineværksted skal "holde alle deres kunder i hånden med MMS, billededokumentation mv.", så drukner de i værkstedstimer, som kunden måske ikke vil betale for....

Hvis det aut. værksted som servicere min ML´er skulle fremsende billede- eller skriftlig dokumentation for hver eneste handling på bilen, så ville jeg få en regning så Jorden den ryster - timeprisen er 1100,- kr. + moms..........

Jeg tror "bare" det handler om tillid. Er man utilfreds det ene sted, må man finden et nyt sted og håbe på bedre tider.

Vi ser alle sammen forskelligt på problemstillinger.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #15  
Gammel 23-09-2011, 09:53
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Så en reklame på tv for noget undervognsbehandling, her var alt dokumenteret ved hjælp af billeder, og kan en undervogsbehandling dokumenteres kan alle andre rep. vel også, det skal siges, at jeg intet kender til prisen, men så dyrt kan det vel heller ikke være. Dokumentationen kunne jo afleveres sammen med det reparerede på CD eller DVD, manden skal jo til computeren alligevel for at lave regningen, så 5 min fra eller til spiller vel ingen rolle.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
  #16  
Gammel 23-09-2011, 10:25
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by bhvvs Se indlæg
Så en reklame på tv for noget undervognsbehandling, her var alt dokumenteret ved hjælp af billeder, og kan en undervogsbehandling dokumenteres kan alle andre rep. vel også, det skal siges, at jeg intet kender til prisen, men så dyrt kan det vel heller ikke være. Dokumentationen kunne jo afleveres sammen med det reparerede på CD eller DVD, manden skal jo til computeren alligevel for at lave regningen, så 5 min fra eller til spiller vel ingen rolle.
Hvis jeg tænker tilbage på min tid som lastvognsmekaniker hos IVECO, så var det helt utænkeligt, at vi mekanikere skulle tage et billede af hvert enkelt step ifb. med en arbejdsopgave - forestil dig 50 kontrolpunkter på en lastbil, hvor der skal tages billede af hver enkelt kontrolpunkt. Hvad med en gearkasse reparation på en fuldautomatisk styret gearkasse på en frontloader - skal der også fremgå billededokumentation ?

Hvad med revisoren. Skal der monteres et kamera som filmer de antal timer som vedkommende bruger på at lave regnskab ?

Hvad med slagteren. Skal vi have billede dokumentation fra koen bliver født til den bliver slagtet og ender i køledisken ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #17  
Gammel 23-09-2011, 10:45
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Hvis jeg tænker tilbage på min tid som lastvognsmekaniker hos IVECO, så var det helt utænkeligt, at vi mekanikere skulle tage et billede af hvert enkelt step ifb. med en arbejdsopgave - forestil dig 50 kontrolpunkter på en lastbil, hvor der skal tages billede af hver enkelt kontrolpunkt. Hvad med en gearkasse reparation på en fuldautomatisk styret gearkasse på en frontloader - skal der også fremgå billededokumentation ?

Hvad med revisoren. Skal der monteres et kamera som filmer de antal timer som vedkommende bruger på at lave regnskab ?

Hvad med slagteren. Skal vi have billede dokumentation fra koen bliver født til den bliver slagtet og ender i køledisken ?
I de 9 år jeg var ansat på Group VH og arbejdede med hydraulik motorer og pumper, blev alt hvad vi lavede dokumenteret ved hjælp af billeder, og alle billeder blev lagt ind på kundens konto i firmaets server, og det var absolut ikke noget problem, tværtimod havde vi aldrig klager af nogen art fordi alt var dokumenteret. Hver gang der var en garantisag forlangte forsikringsselskabet dokumentation, og derfor blev det indført for alle reparationer der blev foretaget i firmaet, for så var der ikke noget at komme efter. i øvrigt tager det ikke ret lang tid at dokumenterer når delene er adskilt og lagt op. Det skal lige siges at de fleste sager bliver lavet på fast tid og pris og de få sager hvor det kører efter regning har der aldrig været problemer hverken med pris eller tid pga. dokumentation i form af billeder,tvært imod har kunderne været meget glade for billederne. hvorfor se det som en begrænsning når man kan se det som en reel mulighed for at dokumenterer det man laver.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
  #18  
Gammel 23-09-2011, 11:24
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by bhvvs Se indlæg
I de 9 år jeg var ansat på Group VH og arbejdede med hydraulik motorer og pumper, blev alt hvad vi lavede dokumenteret ved hjælp af billeder, og alle billeder blev lagt ind på kundens konto i firmaets server, og det var absolut ikke noget problem, tværtimod havde vi aldrig klager af nogen art fordi alt var dokumenteret. Hver gang der var en garantisag forlangte forsikringsselskabet dokumentation, og derfor blev det indført for alle reparationer der blev foretaget i firmaet, for så var der ikke noget at komme efter. i øvrigt tager det ikke ret lang tid at dokumenterer når delene er adskilt og lagt op. Det skal lige siges at de fleste sager bliver lavet på fast tid og pris og de få sager hvor det kører efter regning har der aldrig været problemer hverken med pris eller tid pga. dokumentation i form af billeder,tvært imod har kunderne været meget glade for billederne. hvorfor se det som en begrænsning når man kan se det som en reel mulighed for at dokumenterer det man laver.
Lad mig sige det på en anden måde; Hvis kunden vil betale min timepris på kr. 795,- kr. + moms for at tage billeder af en reparation + udskiftede dele, lægge billederne ind i en dertil oprettet fotomappe, så vil jeg gerne gøre det.
Men jeg gør det ikke u/b !
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #19  
Gammel 23-09-2011, 11:26
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Så næste gang bilen skal på værksted, så spørg om I kan få udleveret fotodokumentation på udført arbejde. Jeg vil næste æde min tyrolerhat på, at ingen værksteder vil gøre det u/b.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #20  
Gammel 23-09-2011, 11:56
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Så næste gang bilen skal på værksted, så spørg om I kan få udleveret fotodokumentation på udført arbejde. Jeg vil næste æde min tyrolerhat på, at ingen værksteder vil gøre det u/b.
Der er heller ingen der forlanger det skal gøres gratis, men det tager ikke mange minutter for at tage et par billeder og evt. sende dem på mail når man er ved computeren. Mange firmaer sender jo alligevel regningen elektronisk, så jeg kan ikke se problemet i det, heller ikke prismæssigt.
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,340
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Oelkpleseevax
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:13.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden