Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 345
8 medlemmer og 337 gæster
Brian Lindegård Madsen, Emetcor, HjaltebanoExini, Kaleschmus, Skristesen e, StevenNic, Thomasmum, Williesoify
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 17-06-2013, 16:58
Rallen Rallen er offline
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2013
Bopæl: Aarhus
Indlæg: 1
Reparation af bund på glasfiberjolle

Hej!!

Jeg har desværre været en knold, og i mangel af bedre plads haft min jolle til at ligge på sten, hvorfra den også er blevet både søsat og hevet op igen. Det har resulteret i at nu jeg skal igennem en proces med at få repareret dens bund


Hvordan griber jeg dette projekt bedst an? Da jeg bor i lejlighed og dermed ikke har et sted hvor jeg kan fragte båden hen og arbejde på den, er hele projektet nødt til at foregå ved stranden og dermed uden el til en rystepudser. Af den grund vil jeg gerne finde en løsning som kræver mindst muligt slibearbejde..

Udseendet af det endelige resultat er jeg egentlig lidt ligeglad med, så hvis løsningen indebærer lapning/maling med noget primer som er hvidt, behøver der ikke nødvendigvis tages højde for efterfølgende maling med rød. Prisen og arbejdsmængden er vigtigere

Jeg tror ikke der er huller eller flækker i glasfiberen nogen steder.
Attached Images
File Type: jpg Baad1.jpg (103.4 KB, 8 views)
File Type: jpg Baad2.jpg (100.2 KB, 8 views)
File Type: jpg Baad3.jpg (108.4 KB, 10 views)
Reply With Quote
  #2  
Gammel 18-06-2013, 12:30
MortenBP MortenBP er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2011
Bopæl: DK
Indlæg: 227
Det vigtigste er at glasfiberen ikke får vand, så den delaminerer. Sørg for at den er helt tørret ud inden du går igang med rep. Brug noget gelcoat filler til at spartle med, kan vist fåes i rød. Evt. epoxy filler på de steder som er værst ramt. Bagefter kan du give bunden et lag gelcoat eller hård Bundmaling.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,384
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Skristesen e
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:25.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden