Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Drev og propeller

Drev og propeller Spørgsmål vedr. propeller og drev - mekaniske spørgsmål om drev henviser vi til forumet om mekaniske udfordringer

» Online brugere: 552
3 medlemmer og 549 gæster
Dennismaisguisy, Rozhovstoommumb, Victorail
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 29-03-2012, 22:30
perpilot perpilot er offline
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2011
Bopæl: solrød strand
Indlæg: 4
Propeller stigning igen !

Hej med jer. Jeg ar en Coronet 21 DC med AQ151B og 290 drev. Jeg har fået renoveret motoren med nyt topstykke - manifold - udstødning og en masse andet, samt fuld service. Det er ikke ligefrem nogen hurtig løber ! Jeg er blevet tilbudt en Coronet 17 Runabout, som jeg tror vil passe mig bedre. Den er i fin stand med god motor og drev. Jeg kunne godt tænke mig at ligge min AQ151B over i 17eren og tror det vil være en fin kombination - er der der nogen der ved om det kan lade sige gøre uden alt for meget ombygning. Måske alle 4 cyl. Pentas er samme blok og så må motorophæng etc. vel passe ?
På trods af renoveringen, som jeg fik foretaget pga motor overophedning kan den stadig løbe varm - Penta manualen skriver maks. 4800-5500 RPM og jeg må indrømme, at holder jeg den i nede i det område går det med temperaturen. Skal motoren bruges i en meget lettere båd bliver det vel ikke værre af det ?
Problemet er at den snupper over 6000 RPM ved full Throttle og det lyder lettere anstrengt og så bliver den varm - for at få den til at køre langsommere ved full trottle - skal jeg op eller ned i Pitch ?
Som skrevet: det er en AQ151B med 290 drev og maks RPM jvr. manual er 4800-5500 RPM, men den snupper over 6000 RPM. Gearingen ved jeg ikke noget om ?
På forhånd tak.
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,527
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Dennismaisguisy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:14.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden