Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 372
9 medlemmer og 363 gæster
Brervebrorm, BuffordIodit, Charlesenece, EinarUntoncuro, HernandoAffigue, Onatasenrinueby, ShawnTes, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 11-10-2009, 18:05
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Superflush skylle system

Jeg har som nævnt i en tidligere tråd monteret et Superflush skylle system på begge mine motorer. Systemet fungerer ved at sende trykpulser af ferskvand skiftevis 4 steder på motoren som derved skyller saltvandet ud.

Når jeg kommer i havn efter en sejltur så tilslutter jeg en vandslange med en Gardena kobling og skyller først den ene motor og derefter den anden. Man kan faktisk faktisk skylle begge motorer samtidig, men jeg foretrækker at skylle en ad gangen da jeg så føler mig mere overbevist om at den er blevet skyllet ordentligt. Bemærk at motoren skal være slukket mens der skylles.

I stedet for den slangetilslutning som fulgte med Superflush kittet købte jeg en vandtilslutning fra Plastimo med Gardena kobling. Den monterede jeg udvendigt i hullet hvor den originale "drive shower" var monteret, da alligevel jeg ikke regnede med at bruge drive showeren.

Monteringen er Superflush er relativt nemt. Der følger en instruktionsvejledning med. Det eneste jeg vil gøre opmærksom på er at bruge nok teflontape på gevindstykkerne så vandforbindelserne bliver tætte. Jeg havde en enkelt forbindelse som var utæt som jeg måtte lave om.

Det eneste der kan være besværligt er hvis der er vanskelig adgang til blok aftapningshanerne på motoren, så kan man risikere at det er svært at montere.

De små beslag som holder selve Superflush enheden på udstødningsmanifolden er hjemmelavet. Normalt (ifølge installationsvejledningen) monteres de på selve udstødningsalbuen men det var der ikke plads til på mine motorer pga at gearkabler holderen sidder der på mine motorer. Normalt sidder gearkabel holderen "indvendigt" men det er der ikke plads til på Scorpion motorer pga af det store indsugnings spjældhus.

Før vinteren pumper bruger jeg Superflush systemet til at pumpe kølervæske igennem motoren som en del af vinterkonservingen.
Attached Images
File Type: jpg ExternalFitting2.jpg (106.1 KB, 42 views)
File Type: jpg ExternalFitting3.jpg (118.4 KB, 36 views)
File Type: jpg EnginesInBoat2.jpg (508.0 KB, 54 views)
File Type: jpg SuperFlushInstall.jpg (744.2 KB, 56 views)

Sidst redigeret af Lars T; 17-03-2011 kl. 22:15. Begrundelse: Tlføjelse med beslang
Reply With Quote
 

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Mercruiser Sea Core system. Miss Mancini Motor 8 23-10-2008 10:36
GPS tracking system. Miss Mancini Elektronik 26 01-10-2008 17:48

» Statistikker
Medlemmer: 111,448
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, HernandoAffigue
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 00:18.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden