Fenderen.dk
 



Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 505
3 medlemmer og 502 gæster
Donaldken, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 05-08-2013, 15:51
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tage noget i bytte...

Som de fleste ved har vi haft vores båd til salg i en rum tid nu.

Den er pt sat til 249.000 kr.

Jeg har pæn henvendelse på den, men til dato kun haft en fremvisning, hvor de ren faktisk er kommet, flere har lavet aftaler uden at dukke op....pænt irriterende iøvrigt.

Men udfordringen er at stort set alle har noget andet at skulle give med i bytte. Jeg har hidtil takket pænt nej til mindre både, campingvogne og en enkelt motorcykel....

Senest har en med en Winga 25 sagt han gerne vil købe, og jeg har faktisk takket pænt nej...

Men er der nogen herinde der har erfaring med / en mening om, at tage noget i bytte udelukkende for at sælge det videre ??

Er det ikke en bagdel i salgs øjemed aldrig selv at have brugt det man tager i bytte ?

Alternativt kan jeg jo sætte den endnu længere ned, også måske få den solgt i ren handel, what to do ??
Reply With Quote
  #2  
Gammel 05-08-2013, 17:18
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Mon ikke det klogeste vil være, at køber får solgt sit eget, og køber din båd i ren handel ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 05-08-2013, 17:23
je__ns
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis det du får i bytte, svare nogenlund, til det du vil gi i afslag, så er det vel ikke helt galt.
Men har det større værdi, er det nok ikke lige sagen.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 05-08-2013, 17:24
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jo det er også det jeg typisk har sagt...

Men markedet er jo ikke ligefrem sprudlende, og de kan nok ikke komme af med deres, ellers havde de nokmgjort det....

Jeg har jo i princippet samme udfordring, jeg ved hvilken båd jeg vil have, men skal først af med min....så der er jeg i samme situation, nu er det så bare min båd, der er den lille....
Reply With Quote
  #5  
Gammel 05-08-2013, 17:25
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er typisk mere værd, ligger i 100.000 kr klassen, det folk skal af med...
Reply With Quote
  #6  
Gammel 05-08-2013, 18:54
Softice's Avatar
Softice Softice er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Bramming
Indlæg: 772
Billeder: 5
Da jeg solgte min egen båd var det i en bytte handel, hvor sælger ville have en mindre båd og jeg ville have en større. Så på denne måde gik det jo fint at det lige passede for os.
__________________
Scand 32 Atlantic årgang 1984.
Volvo Penta Tamd40B. 165 hk Diesel.
XPH3700 MARLIN MMSI 219012643

Adventure Hunter 290T med Evinrude 9,9 HK 2T.

Tidligere både:
Banner 28 årgang 1974
120 HK Ford Lehmann 2715E Diesel
BW 71C 1:1
Fast aksel
14"/11" 4 bladet bronze skrue.

Tehri 245 ( Svalehalen ) med Parsun 2,6 HK 4T.

14' Vator styrepults jolle årgang?
25 HK 2 takts Evinrude model E25BACNB årgang 1982.
Reply With Quote
  #7  
Gammel 05-08-2013, 19:53
høvding høvding er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: hobro
Indlæg: 142
Jeg synes ideen med noget i bytte kan være fint nok, hvis man få det man tager i bytte til en fornuftig pris, så det rent faktisk kan sælges nemt igen,
Men skal man op og gi høj pris som vil tag langt tid og sælge så nej
Reply With Quote
  #8  
Gammel 05-08-2013, 20:54
molboen molboen er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2010
Bopæl: nordsjælland
Indlæg: 142
Tja, jeg er ikke den store handelsmand, og har prøvet mig med byttehandler, ud af den samlet bådpris på 90.000 ende jeg med tab på 25.000. så for mig var det ikke godt, men sådan er det nødvendigvis ikke for andre.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 05-08-2013, 22:47
lynæs's Avatar
lynæs lynæs er offline
Træskibsnostalgiker
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2009
Bopæl: Bogense
Indlæg: 375
Tage noget i bytte eller ej ?
Bedst at sælge i ren handel, men det lader sig ikke altid gøre.
Noget i bytte ? ja så starter undersøgelsen af den tillbudte båd, er den i en stand, som du ville være tryg ved at sælge videre, og er prisen realistisk.
Det ville måske være lettere for dig at indbytte en væsentligt billigere båd, vel under 1/3 af din båds pris, for den du ønsker dig.
Men måske er du også nødt til noget i bytte for at slippe den osv.osv.
Man må erindre sig, at det er købers marked PT.
__________________
Hvis man gør det selv-ka' man så klage.
Reply With Quote
  #10  
Gammel 06-08-2013, 09:49
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Ingen er vist i tvivl om ren handel er nemmest men nok sværest !

Har du overvejet samme retning P-508? Altså byde din ind til jeres drøm som jeg vist kan læse er en stører båd?

Jeg tænker at hvis du kigger båd til 700-1Mil og du byder jeres ind, vil du måske kunne få en byttepris på din egen til 300-450 hvis du kommer med resten kontant ?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #11  
Gammel 06-08-2013, 10:45
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Udfordringen er at jeg ikke er den store købmand, jeg er typen der heller kører på forbrændingen med ting, end jeg bruger tid på at få det solgt...nu er båden jo så bare for stor til at køre på forbrændingen med

Jeg er i al beskedenhed dygtig til at forhandle kontrakter på plads, men det er jo så også i høj grad det jeg lever af. Men det kræver jo at få folk i båden, eller at få andre sælgere overbeviste om at vi skal mødes, og de skal være åbne for at tage vores i bytte....

Vi har 250.000 - 300.000 kr i tankerne omkring det beløb vi vil bruge på den næste båd + vores egen også. I bund og grund er vores Grand Banks i Holbæk også til salg, og såfremt den bliver solgt, er det da ikke utænkeligt at vi bruger lidt mere på en ny båd. Dog synes jeg vel heller ikke, at meget mere end en halv mill. er noget jeg vil have stående i båd, men tanke på at det nok ikke er hvert år sommeren bliver som i år.

Derfor virker det måske som i overkanten med lige under millionen i pris for en anden båd. Hvilket jo så leder mig frem til, at kontant beløbet kan være i underkanten i forhold til at byde ind på både i 500.000 kr klassen....

Jeg er dælme meget i tvivl om den bedste fremgangsmåde. Lige pt ligger vi i Fåborg, og regner med at sejle hjem i morgen. Også er ferien slut, og jeg skal have fundet ud af hvad jeg gør, så jeg ikke skal spekulere hele vinteren over det....
Reply With Quote
  #12  
Gammel 06-08-2013, 12:41
hammerholt's Avatar
hammerholt hammerholt er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: 9370
Indlæg: 135
Billeder: 7
Hmmm, vi er i præcis samme situation. Vi vil gerne have noget lidt større end det vi har, men gerne samme alder, men alt hvad vi indtil nu har fundet, skal sælges i ren handel.

Måske var det noget med en byttebørs her på forum ? ? ? Scanboat har faktisk en byttebørs, men den kræver at man sætter sin båd til salg, og herefter opretter en bytteannonce.
__________________
Jeanneau Merry Fisher 925
Yanmar BY6 260
Besøg vores havn på:
http://www.hou-havn.dk
Reply With Quote
  #13  
Gammel 06-08-2013, 17:55
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvilke tanker gør du dig så om det videre forløb ?
Reply With Quote
  #14  
Gammel 07-08-2013, 10:06
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Nu har jeg haft min båd til salg / bytte et stykke tid, fordi jeg gerne vil have en mindre båd. Men selvom jeg har skrevet i annoncen at jeg ikke er interesseret i andet end både, bliver jeg alligevel spurgt om jeg vil bytte med biler, motorcykler, Iphones, algebehandlingsanlæg til tage og sågar en traktor.... Jeg har indtil videre valgt ikke at tage noget med i bytte, da jeg så bare har et opbevaringsproblem, indtil jeg kan komme af med bytteobjektet. Og samtidig synes jeg at det er svært at vurdere om det de byder i bytte også reelt repræsenterer den udtrykte værdi - så jeg håber på enten en ren handel eller et reelt "lige-over" bytte.
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #15  
Gammel 07-08-2013, 11:42
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Jeg ville have det sådan, at der virkelig skulle meget til før jeg tager noget i bytte i en bådhandel. Umiddelbart overtager du jo bare modpartens pain med at få båden solgt. Du er selv inde på det. Hvorfor skulle du kunne sælge hans båd, når han ikke selv kan? Du kender den ikke, og gider egentlig ikke bruge tid på at lære den at kende. Du vil ikke være nogen særlig troværdig sælger af en anden mands båd.

Måske er det OK, hvis:
  • Det er helt åbenlyst at båden kan sælges nemt
  • At bådens pris er så latterlig lav at du altid vil kunne få noget ud af det, eller også at du ikke lider den store økonomiske bet ved at få den bulldozed.
  • At du ved at sælgeren bare er for doven og ikke har gidet at gøre en indsats for at sælge båden, mens du vurderer at det bliver piece of cake
  • At du måske selv kan bruge båden
Under alle omstændigheden bør bådens pris i byttehandlen sætte meget lavt. Modparten får jo alt hvad han drømmer om. Din båd, og kommer af med sin egen. Du kommer af med din båd men står med en bæ. Og det må da koste. Og stadig - selvom prisen bliver sat meget lavt, skal du jo kunne komme af med den.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #16  
Gammel 07-08-2013, 13:29
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Jeg ville have det sådan, at der virkelig skulle meget til før jeg tager noget i bytte i en bådhandel. Umiddelbart overtager du jo bare modpartens pain med at få båden solgt. Du er selv inde på det. Hvorfor skulle du kunne sælge hans båd, når han ikke selv kan? Du kender den ikke, og gider egentlig ikke bruge tid på at lære den at kende. Du vil ikke være nogen særlig troværdig sælger af en anden mands båd.


Måske er det OK, hvis:
  • Det er helt åbenlyst at båden kan sælges nemt
  • At bådens pris er så latterlig lav at du altid vil kunne få noget ud af det, eller også at du ikke lider den store økonomiske bet ved at få den bulldozed.
  • At du ved at sælgeren bare er for doven og ikke har gidet at gøre en indsats for at sælge båden, mens du vurderer at det bliver piece of cake
  • At du måske selv kan bruge båden
Under alle omstændigheden bør bådens pris i byttehandlen sætte meget lavt. Modparten får jo alt hvad han drømmer om. Din båd, og kommer af med sin egen. Du kommer af med din båd men står med en bæ. Og det må da koste. Og stadig - selvom prisen bliver sat meget lavt, skal du jo kunne komme af med den.
Jeg er helt enig!
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #17  
Gammel 07-08-2013, 14:00
hammerholt's Avatar
hammerholt hammerholt er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: 9370
Indlæg: 135
Billeder: 7
Det behøver ikke være så negativt at bytte ! ! !

Nogen vil gerne skifte fra motor til sejl.
Nogen fra sejl til motor.
Nogen vil gerne skifte til noget større og andre vil gerne skifte til noget mindre.

Man kunne tænke sig forhandlere, hvor man ligesom hos en bilforhandler, finder det man kan li' og så betaler en byttepris, men kunne køber og sælger nu finde hinanden på en anden måde, kunne der spares en del.

Jeg vil gerne bytte, men selvfølgelig kun hvis den båd jeg skulle bytte med var en jeg gerne vil have.
__________________
Jeanneau Merry Fisher 925
Yanmar BY6 260
Besøg vores havn på:
http://www.hou-havn.dk
Reply With Quote
  #18  
Gammel 07-08-2013, 14:08
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by hammerholt Se indlæg
Det behøver ikke være så negativt at bytte ! ! !

Nogen vil gerne skifte fra motor til sejl.
Nogen fra sejl til motor.
Nogen vil gerne skifte til noget større og andre vil gerne skifte til noget mindre.

Man kunne tænke sig forhandlere, hvor man ligesom hos en bilforhandler, finder det man kan li' og så betaler en byttepris, men kunne køber og sælger nu finde hinanden på en anden måde, kunne der spares en del.

Jeg vil gerne bytte, men selvfølgelig kun hvis den båd jeg skulle bytte med var en jeg gerne vil have.
Ja, men så forudsætter du at de 2 parter vitterligt har hinandens ønskebåd, og det vil sandsynligvis ikke være det scenarie Peter508 står i. Det er snarere at en potentiel køber af Peter508's båd vil give Peter508 sin egen båd i bytte. Vel at mærke en båd Peter508 ikke er interesseret i.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #19  
Gammel 07-08-2013, 15:44
jmjmontage jmjmontage er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: rødekro
Indlæg: 33
bytte båd

jeg havde en audi coupe med 250 turbo motor nylakeret men adskilt den havde jeg sat til 20000 kr , så ringede der en venlig mand som havde en sejlbnåd contessa 25 og spurgte om vi sgu bytte lihge over , og jeg så at de stod fra 30 og op til 50 så tænkte det var et godt byt . me av for den da , havde den til salg i 5 måneder og valgte så at tage en lille kina mc i byt og 14000 kr i søndags , så den har jeg tabt penge på lidt æv mvh jesper , så derfor skal det tages i byt til meget billiig penge eller være lige det man selv drømmer om
Reply With Quote
  #20  
Gammel 07-08-2013, 16:00
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er faktisk helt enig med Ulman.

Ligeledes har du ret i Ulman, at det scenarie jeg står i, er at jeg til dato udelukkende har fået tilbudt ting, som jeg ingen interesse har i, og de skulle umiddelbart så sælges videre...

Nu må jeg se....

Såfremt de dukker op, så kommer der 2 par i denne weekend og kigger på båden, det ene par har dog brændt mig af før...
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,483
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, bwcywjicidj
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 07:41.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden