Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 379
12 medlemmer og 367 gæster
AlexSr, Austinalet, Bogiruplix, Grubuzsmearse, Mamukblods, RockoOceaweepe, RonaldLah, SergeyCom, Svetlfer, Thoraldasserspes, Vikiukm, WalterasteF
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 24-10-2008, 00:00
gruno gruno er offline
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: jylland
Indlæg: 3
Question Bådtype

Sejler alle i dette forum kun "speedbåde" syntes kun jeg finder indlæg fra folk der har mindre lette både, og som er udstyret med en, efter mine øjne voldsom stor motor.Er der ingen som sejler gammeldags deplacemet både??
Reply With Quote
  #2  
Gammel 24-10-2008, 06:37
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by gruno Se indlæg
Sejler alle i dette forum kun "speedbåde" syntes kun jeg finder indlæg fra folk der har mindre lette både, og som er udstyret med en, efter mine øjne voldsom stor motor.Er der ingen som sejler gammeldags deplacemet både??

Velkommen til sitet.

Jo, det er der da. I familiens eje, er der en 40 fods hollandsk stålbåd af mærket Palma. Det er en båd min far byggede i tidernes morgen i perioden fra 1973-1975. Båden har fungeret som Sommerhus igennem mange år, hvor vi har besøgt et utal af danske havne i Danmark. 5 mennesker ombord i 3 uger har vi gjort meget ofte. En enkel sæson, sejlede vi igennem Götakanalen i Sverige og videre op til Vänern. Det var en smuk tur, men desværre også en sommer, hvor det regnede i 14 dage.....
Båden har siden 1979 haft fast plads i Hornbæk Havn på plads 140 og vil uden tvivl have det i mange år fremover.

Din profilnavn er "Gruno" og det er identisk med en anden hollandsk stålbådsproducent. Har du en Gruno ?

Jeg ved at bl.a Goofy har en 26 fods Finmar, så det er ikke alle brugere herinde, der har lette speedbåde med voldsomme motorer....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 24-10-2008, 07:39
eoc
Gæst
 
Indlæg: n/a
Min gamle kutter har nok også lidt svært ved at snige sig ind under lette planende både, men ellers har du nok ret. Jeg blev opfordret til at melde mig til, for at kunne hjælpe lidt med spørgsmål om kludesejlere og ældre både, men der kom ikke gang i disse kategorier, og jeg tvivler på det sker, da enhver ny, som du, hurtigt opdager at, det er powerboats det handler om, men evt motorproblemer er jo teoretisk de samme for alle slags både.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 24-10-2008, 09:40
lille tut's Avatar
lille tut lille tut er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: Vestjylland
Indlæg: 1,024
Billeder: 22
Citér:
Originally Posted by gruno Se indlæg
Sejler alle i dette forum kun "speedbåde" syntes kun jeg finder indlæg fra folk der har mindre lette både, og som er udstyret med en, efter mine øjne voldsom stor motor.Er der ingen som sejler gammeldags deplacemet både??

Velkommen til jo jeg har nogle stykker af alm deplacement både har bare aldrig nævnt dem inde på de forskellige bådesites men kan da gøre det nu

27 fods dueholm 80hk ford erhvers fartøj
21 fods starlet 18hk buck erhvers fartøj
15 fods fladbundet pram med 8hk marina

og til sjov
Campion 705vri 7,4gi volvo penta 310hk
Seafire 275cm med 9,9hk evenrude til ungerne
to svane prame til jagt
Reply With Quote
  #5  
Gammel 24-10-2008, 12:17
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Hejsa.

Jeg er ny på dette forum, men har min gang rundt omkring på div. bådforums også.

Jeg må 'desværre' tilsige mig selv som værende den type der har speedbåd også.
I min verden er det det 'eneste' der du'r for mig pt, og jeg kan sagtens følge dem der mangler erfaring fra de "rigtige" (læs; store) både ;-)

Men bare spørg løs - jeg er sikker på vi alle vil bidrage med al den viden vi hver især ligger inde med, og der er jo også altid muligheden for, at der er én der kender én osv..
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #6  
Gammel 24-10-2008, 14:54
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hej Gruno,

Velkommen til..

Du har helt ret - der er ”desværre” en overpopulation af motorbådsejere, men det betyder på ingen måde at der ikke er plads til andre bådejer, tværtimod.
Det er af en eller anden årsag svært at tiltrække brugere med sejlbåde. Jeg ved ikke om de ikke har samme behov for vidensdeling, men der må være en årsag til at de er svære at tiltrække og fastholde. Om antallet af motorbådsejer/speedbådsejer ”skræmmer” dem væk, ved jeg ikke, men hvis det er tilfældet syntes jeg desværre det skaber en større forskelighed.

Det er i mine øjne ikke ens bådtype som retfærdiggører om ens råd er værd at lytte på, eller om man ønsker at være en del af et netværk. Det kan kun være personen som man har en holdning til..

Alle både ejer har jo alle mange af de samme udfordringer:
- vinterkonservering
- gelcoatbehandling
- vedligehold
- udstyr osv osv.

Så hvorfor dele ud af ens gode/dårlige erfaringer.?

Det er en videns- og erfaringsdatabase der forsøges at blive bygget op, men der kræver at alle byder ind med input Det er naturligvis nogle som ved mere end andre på visse fronter, men det er jo vigtigt at som mange som muligt byder ind, også selv om man føler at ens spørgsmål er for dumt.! Sådan noget kan også holde folk tilbage, og det er bestemt ikke meningen.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,266
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, WalterasteF
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:32.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden