Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Spørgsmål til køb og vurdering af båd

Spørgsmål til køb og vurdering af båd Skal du have gode råd til køb af ny båd, eller blot have din nuværende vurderet, så er det her vi samler alt info.

» Online brugere: 307
8 medlemmer og 299 gæster
Darmokavecigo, Dorianked, Marcusket, pemapeent, PeraturCEX, StevenNic, Thomasmum, Vilianaogf
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 15-05-2016, 21:10
Haagen13 Haagen13 er offline
 
Tilmeldelsesdato: May 2016
Bopæl: Vestsjælland
Indlæg: 1
Førstegangskøber mm.

Hej alle

Min kone og jeg har sejlet i min fars båd et par år. en 28 fods nordship. Men nu er vi blevet enige om at vi er klar til at få vores egen båd.
Vi har kigget meget på hvad vi godt vil have i en sejlbåd, og er kommet frem til tursejlads, komfort og plads er i højsædet. Vi har ikke brug for en "racer", derfor har vi pt. en Bavaria 37 cruiser i kikkerten.

Så første spørgsmål: Er der nogle der har erfaringer med sådanne båd. Har forhørt mig rundt omkring, og der er meget delte meninger. Men det jeg er mest ked af at have hørt, er at skroget ikke skulle være lige så solidt som de fleste andre både? er der nogle der kan be- eller afkræfte det? Vi ville gerne på sigt bevæge os syd over europa.

Dernæst kigger jeg meget i Holland og Tyskland, da der umiddelbart er mange penge at spare.

Andet spørgsmål: Hvad er der af faldgrupper? Der er noget med Vat/tax skal være betalt. Mere kender jeg ikke rigtigt til at købe båd i udlandet.

Sidst men ikke mindst er der nogle der kender til folk der kan "syne" sådan en båd inden man betaler så mange penge?

Det hele er godt igang i opstartsfasen, men vi har ikke travlt, vi vil gerne gøre det rigtigt når det nu drejer sig om så mange penge.

Håber der er nogle kloge hoveder der vil hjælpe.

mvh

Martin
Reply With Quote
  #2  
Gammel 16-05-2016, 08:14
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Min første tanke er tilknytning af en faguddannet person til at efterse skroget for skader fx efter en grundstødning.

Motoren skal også efterses sammen med skrueakslen.

Elektronik ombord giver sikkert sig selv, men se alligevel efter kvaliteten af evt. eftermonteret udstyr.

Hvis I kigger på båd i udlandet og skal have egen syn&skøns person med, så er det sjældent gratis.

Mit honorar ( både med z-drev eller fast aksel ), er en fast timepris på 795,- excl. moms pr. påbegyndt time + kørselsgodtgørelse med 3.87,- kr. pr. kørte kilometer + udgift til færge- eller brobillet.

Holland / Tyskland er langt væk at "slæbe" en faguddannet person med, så der må kunne findes en i sælgers nærområde...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,276
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Darmokavecigo
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 12:19.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden