Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 324
7 medlemmer og 317 gæster
Georgsnace, GivessPradelf, Hatlodtheadly, Hogardroks, miteenhah, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 01-07-2014, 13:52
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Da jeg havde min Wiking til salg, fik jeg en del henvendelser fra folk med både ( de ville alle bytte.....det ville jeg ikke ) som Baylinere, Searay o.l.

1 af de gængse spørgsmål var, er den retnings stabil ved 8-10 knob, for det var deres ikke....

Iflg. dem var deres både først rigtig retnings stabile ved fart over 16-18 knob....som vel også er march hastigheden ved største parten af den type både....
Der er vel forskel på en WIKING ( familiefærge efter dit eget udsagn ) og en ukendt model Bayliner, Sea Ray mv. ?

Måske forklaringen kan uddybes, når man kender den præcise bådmodel, motorstørrelse, drevtype mv.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #22  
Gammel 01-07-2014, 14:37
Mark B. Mark B. er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2013
Bopæl: Anonym
Indlæg: 11
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Dine sidste tre linjer har jeg ikke yderligere kommentarer til selvom jeg håbede på din forståelse for mit ønske !

Jeg ser derfor frem til dine konstruktive indlæg på sitet til glæde for alle brugerne herinde, og undres måske lidt over, hvorfor din nye profil siger "få indlæg / kommentarer, ingen båd, 0 - 1 års sejlerfaring" osv. Nogen ting står i skærende kontrast til dine tidligere oplysninger i denne tråd, og ikke mindst, at din tilsyneladende "gamle" profil med +200 indlæg er ophørt herinde selvom jeg ikke har gjort særlig store anstrengelser for at finde den mv.

Jeg håber at dit engagement og tilbagevenden til fenderen.dk vil være udbytterigt for alle brugerne herinde, og naturligvis, at du kan bidrage med din efter sigende brede erfaring fra det maritime miljø, enten i små eller store både.

fenderen.dk er et site som er en "vidensdatabase" for passionen med at sejle, og jeg tror, at vi alle herinde hilser enhver bruger velkommen, som har en lang erfaring i det maritime miljø, og kan bidrage til den videre udvikling til dette uanset om der er tale om en jolle eller "familiefærge".

Velkommen tilbage med ønsket om en god om konstruktiv debat omkring vores fælles passion, nemlig det at sejle.

Det var folk som dig og din bedste ven Ralph der gjorde at jeg synes bådforumene blev en legeplads for egoistiske og selvfede mennesker. Typer som Jer gjorde at jeg mistede interessen for at spare med andre bådejere på nettet. Jeg er født i et gammelt hjem med meget få midler, som igennem årene er vokset stødt. Jeg har aldrig haft det store behov for at prale med hvor jeg kom fra eller hvad jeg var god for. Det har jeg - læst med fra sidelinjen af - kun følt at du har haft behov for.

Jeg delte faktisk som jeg ganske rigtigt skrev i mit første indlæg, noget viden som jeg igennem årene har gjort mig omkring retningsstabile både. Jeg argumenterede fornuftigt og skrev i en meget anstændig tone, at man nok burde tage dit indlæg med en smule skepsis, og samtidig tilføjede jeg at jeg synes man skulle opsøge flere professionelle råd inden man lagde sig fast på at båden skulle ordnes for - et ikke helt useeligt beløb - 35.000 kr. Jeg nedgjorde hverken din person eller din forretning Rolf, men argumenterede sagligt. Resten af debatten har du selv udviklet til en uheldig tone at læse for øvrige brugere herinde.

Mange af de bedste og mest erfarne sejlere er slet ikke at finde herinde på diverse bådforums. De har forsøgt at deltage i debatter på nettet, men er sidenhen faldet fra da andre har forsøgt at belære dem. Måske det er grunden til at det er de samme få mennesker der stadig sidder på hovedindlæggene på nettet

Og så sidder jeg og undrer mig over at man åbent og ligetil på din facebook kan læse, at du har fået "accept fra Brian Sandberg" til at dele et klip af hans. Hvilke typer mennesker tager kontakt til en kendt kriminel og beder om accept til at dele sådan noget snavs og give manden taletid?
Reply With Quote
  #23  
Gammel 01-07-2014, 14:41
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
....
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Miss Mancini; 01-07-2014 kl. 15:06.
Reply With Quote
  #24  
Gammel 01-07-2014, 14:56
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Mark B. Se indlæg
Det var folk som dig og din bedste ven Ralph der gjorde at jeg synes bådforumene blev en legeplads for egoistiske og selvfede mennesker.

Og så sidder jeg og undrer mig over at man åbent og ligetil på din facebook kan læse, at du har fået "accept fra Brian Sandberg" til at dele et klip af hans. Hvilke typer mennesker tager kontakt til en kendt kriminel og beder om accept til at dele sådan noget snavs og give manden taletid?
Selvfede ? Dette her er taget fra din facebook profil d.d.
Attached Images
File Type: jpg Mark_B.jpg (5.6 KB, 177 views)
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #25  
Gammel 01-07-2014, 16:11
Regal2250's Avatar
Regal2250 Regal2250 er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2013
Bopæl: Furulund
Indlæg: 54
Hahaha - for pokker 4.b hold nu op med at spilde jeres tid på personlige uoverensstemmelser. Brug i stedet tiden til at dele ud af sejlerglæde og gode råd - gerne uden kommerciel interesse.

Tilbage til det det hele handler om... Jeg har naturligvis undersøgt sagen yderligere, bl.a. ved at testsejle andre både magen til. Og grundet min spæde erfaring, vidste jeg ikke at særligt to forhold spillede ind.

1) Korrekt brug af trimflaps gør båden en anelse mere retningsstabil, selvom hovedformålet med trim naturligvis er at balancere båden.
2) Vi kommer fra en 22 fods daycruiser, som er ret lav og uden kaleche, og der er bare væsentlig forskel når man lægger 4 fod til, gør båden væsentlig højere og frem for alt, monterer fuld campingkaleche. Det kunne man måske godt have regnet ud, men sådan lærer man jo hele tiden.
Reply With Quote
  #26  
Gammel 01-07-2014, 17:41
Campion 165(seb)'s Avatar
Campion 165(seb) Campion 165(seb) er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Odenszeee
Indlæg: 913
Billeder: 14
Nå, Det var da dejligt at sagen - trods alt - endte lykkeligt.
Jeg er sikker på du nok finder den rigtige båd henad vejen - 'promillesejlads' eller ej
Til orientering er min Fletcher 199 heller ikke særlig stabil når jeg sejler langsomt, altså når man kun lige har klikket den i gear….og slet ikke giver gas….eller accellererer for at komme i plan...
__________________
/ Seb

Nuværende båd:
Phantom 21/225 Optimax
Fletcher 199/150 Yamaha

Tidligere både:
RING 16/90 Yamaha
Fletcher 199/200 Merury
Mustang-Trekpoint/50 Suzuki
Fletcher 161/100 Mercury
Fletcher 160/100 Mercury
Fletcher 199/200 Mercury EFI
Campion Cortes 165/200 Mercury
Global 13"/50 Mercury
Selco 15"/35 Johnson, 50 Mercury
Reply With Quote
  #27  
Gammel 01-07-2014, 17:51
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
hahah brolfchen vi er vild egoistisk og har selvf. lov til dette .. ja slank er ham MB ja bestemt ikke ..
BLABLA børnehave diskusion ala mark b ..troll


til sagen min explorer , boesch ,riva mm. sejler alle sammmen fint fint lige ud med lav hastighed.

NB ang børnehave .
Jeg har obsevert og filmed en meget mærkligt gammel familebåd med rigtigt rigtigt dårligt planeegenskaber og tydeligt promillesejlads ---her i side uge udenfor min hus -- kapitan "stalked" mig via sin kikkert og giver provkerende og absolut grinartigt fuld skrue til motoren pludesligt mister alt kraft og der komme massevis af hvid røgslør ud af sin motor ..han limped tilbage til kolding fjord ..
om her ikke en topstykke røget ... GG*
hvad for mærklige sejler jeg skal kikke på her fra min kontor ...... GG**


Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Selvfede ? Dette her er taget fra din facebook profil d.d.

Sidst redigeret af Manorwar; 01-07-2014 kl. 18:09.
Reply With Quote
  #28  
Gammel 01-07-2014, 18:55
Kim's Avatar
Kim Kim er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: MidtSj
Indlæg: 474
Billeder: 57
Min 24 stopper med at sik sak allerrede ved 6-7Kn.og ja ved den hastighed bruger jeg trimplan.
__________________
Hilsen Kim
MerCruiser 350mag.mpi .. med cool fuel gen.3 nu på 3.lavtrykspumpe
Yamaha v8 drev
Reply With Quote
  #29  
Gammel 01-07-2014, 19:56
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Fantastisk Ralph at du kan kende min båd, og tydeligvis holder øje med mig...

Og du har helt ret, jeg var ude at teste mine maskiner, da vi snart skal på sommerferie, det gjorde jeg så hele vejen ud af Kolding Fjord. På tilbagevejen skulle vi se bål, da det jo var Sankt Hans Aften. Og de bliver først tændt kl. 21, så vi havde ikke så travlt på hjem vejen.

Og at jeg skulle have holdt øje med dig i min kikkert, må vist stå for din egen regning, i særdeleshed fordi jeg ikke vidste, at det var dig der bor der.

Også vil jeg ellers gerne have mig diverse svinere omkring min båd og person frabedt, jeg er af den mening, at du har fået den sidste advarsel herinde fra, inden du evt bliver ekskluderet.

Så venligst lad være med at bringe min person ind i denne tråd.
Reply With Quote
  #30  
Gammel 01-07-2014, 21:09
Jyllinge Jyllinge er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2012
Bopæl: Jyllinge
Indlæg: 26
Citér:
Originally Posted by Manorwar Se indlæg
NB ang børnehave .
Jeg har obsevert og filmed en meget mærkligt gammel familebåd med rigtigt rigtigt dårligt planeegenskaber og tydeligt promillesejlads ---her i side uge udenfor min hus -- kapitan "stalked" mig via sin kikkert
Hvilken uddannelse har du, siden du gennem en kikkert kan se om der er tale om promille sejlads.
Med hensyn til stalking.
It takes one to know one!
Reply With Quote
  #31  
Gammel 02-07-2014, 00:22
Mark B. Mark B. er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2013
Bopæl: Anonym
Indlæg: 11
Citér:
Originally Posted by Miss Mancini Se indlæg
Selvfede ? Dette her er taget fra din facebook profil d.d.
Undrer mig stadig over at du har kontaktet en morddømt kriminel der sidder i fængsel for at slå andre mennesker ihjel, for at kunne dele vedkommendes meninger på din private facebook profil Det er ikke hvad normale familiefædre ville gøre. Dybt bekymrende.
Reply With Quote
  #32  
Gammel 02-07-2014, 07:54
Strøyer's Avatar
Strøyer Strøyer er offline
?
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 1,949
Billeder: 12
Min gamle century 270 gjorde det samme.
Et kendt problem på planende både.
Et duo-prop drev hjalp en hel del på det pga. De kontra roterende propeller, den kunne nu også styre til begge sider lige godt i både frem og bak, så med en bovpropel oveni blev den helt fin til havnemanøvre.
En del af problemet der forgår ved farten 7-12 knob fandt jeg ud af at det var en "fejl 40" jeg overkompenserede simpelthen på rattet og det resulterede i slinger i valsen.
Prøv at slippe rattet helt og se hvor meget den faktisk selv kommer ind på kursen igen.

Og så til alt omkring 4.b og mudderkastning.
SÅ LAD DA VÆR....
I ødelægger sgu da en ellers fornuftig tråd med jeres pis, og gør at man ikke gider skrive et indlæg, fordi det drukner i l...
__________________
Coronet 31 aft cabin.
1975
Perkins ht6.354m 145 HK.
Fast skrueaksel.

Aquaquick 2,35m. RIB. 2009
M. styrepult.
Tohatsu 15 HK. 2-takt 2012

Tidligere båd.
Century Mirada 270 XL 1990
Volvo Penta 570A 275 HK.
Volvo Penta Dp290A.

Tidligere båd.
Fletcher arrowflyte bravo
Mercury 115hk. 6 cyl inline.
"tower of power"
Reply With Quote
  #33  
Gammel 03-07-2014, 18:39
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Fantastisk Ralph at du kan kende min båd, og tydeligvis holder øje med mig...

Og du har helt ret, jeg var ude at teste mine maskiner, da vi snart skal på sommerferie, det gjorde jeg så hele vejen ud af Kolding Fjord. På tilbagevejen skulle vi se bål, da det jo var Sankt Hans Aften. Og de bliver først tændt kl. 21, så vi havde ikke så travlt på hjem vejen.

Og at jeg skulle have holdt øje med dig i min kikkert, må vist stå for din egen regning, i særdeleshed fordi jeg ikke vidste, at det var dig der bor der.

Også vil jeg ellers gerne have mig diverse svinere omkring min båd og person frabedt, jeg er af den mening, at du har fået den sidste advarsel herinde fra, inden du evt bliver ekskluderet.

Så venligst lad være med at bringe min person ind i denne tråd.
peder --hold nu op .HVAD snakker du NU om IGEN ???
.-NU du har selv bragt dig in denne træd --- jeg har bestemt IKKE skrived her i en øffentligt fora om at der var DIG som stalkede mig via sin sort kikkert eller dig som sejler forbi som en PISSEFULD idiot kun 80-100 mtr fra kystlinien (husk 300 mtr afstand fra kysten for du PRØVER at planer- efter loven ) , smederte sine maskiner og sender store hvide røgskyer over min hus ?nb..video haves **GG*

Sidst redigeret af Manorwar; 03-07-2014 kl. 19:00.
Reply With Quote
  #34  
Gammel 03-07-2014, 18:54
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Jyllinge Se indlæg
Hvilken uddannelse har du, siden du gennem en kikkert kan se om der er tale om promille sejlads.
Med hensyn til stalking.
It takes one to know one!
it takes an idiot to belive in tv3 realitypiss --
igen ...nb igen jeg er ikke siget eller ligende for "stalking" so hvad the fuck snakker du om her i en øfentligt fora ??
MEN lige en til din info --
tv 3 ,strix tv , journalist Jacob Juhl og min eks er nu sigtet fra politiet
wait and see ,,
so lidt ops ..fra din side med injuriende beskyldninger om min person ,tak .


i øvrigt *børnehave mark 3år --hold kæft om min person ,tak

Sidst redigeret af Manorwar; 03-07-2014 kl. 19:04.
Reply With Quote
  #35  
Gammel 03-07-2014, 19:09
Sjip Sjip er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2009
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 117
Billeder: 17
Citér:
Originally Posted by Strøyer Se indlæg
Og så til alt omkring 4.b og mudderkastning.
SÅ LAD DA VÆR....
I ødelægger sgu da en ellers fornuftig tråd med jeres pis, og gør at man ikke gider skrive et indlæg, fordi det drukner i l...
Fuldstændig enig

Det her er simpelhen, blevet for tåbeligt
__________________
Nordan 16
Evinrude Elan 35hk 96'

http://www.youtube.com/nordan16
Reply With Quote
  #36  
Gammel 03-07-2014, 19:41
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citér:
Originally Posted by Peter508 Se indlæg
Fantastisk Ralph at du kan kende min båd, og tydeligvis holder øje med mig...

Og du har helt ret, jeg var ude at teste mine maskiner, da vi snart skal på sommerferie, det gjorde jeg så hele vejen ud af Kolding Fjord. På tilbagevejen skulle vi se bål, da det jo var Sankt Hans Aften. Og de bliver først tændt kl. 21, så vi havde ikke så travlt på hjem vejen.

Og at jeg skulle have holdt øje med dig i min kikkert, må vist stå for din egen regning, i særdeleshed fordi jeg ikke vidste, at det var dig der bor der.

Også vil jeg ellers gerne have mig diverse svinere omkring min båd og person frabedt, jeg er af den mening, at du har fået den sidste advarsel herinde fra, inden du evt bliver ekskluderet.

Så venligst lad være med at bringe min person ind i denne tråd.
lige en sidste svar til dig peder før jeg forlade DIN børnehaven for i dag...eller blive **ekskludert ***GG**Hold kæft er jeg bange NU ****

ang din sømanskab --næste gang du *PRØVEPLANERSEJLER* dine racingmaskine , gør de venligtst ikke midt i en beskyttet naturområde , tage hensyn til dyre lived (marssvin.mm)HOLD til 300mtr afstand til land, ((og hardarbejdende pirater som på privatgrund prøver at slappe åf ))og div. fritidsfiskerners klare garnmarkeringer og bundgarn ... ellers få du MINE bølger ..-.rr.

Sidst redigeret af Manorwar; 03-07-2014 kl. 22:25.
Reply With Quote
  #37  
Gammel 03-07-2014, 20:36
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du er simpelthen et første rangs fjols af en ikke integreret indvandrer.

1. Jeg planede ikke. Det er en båd på 8,5 ton....

2. Jeg var 300 mtr fra land...

Også får du det da ualmindelig svært med privatlivet, når du har valgt at slå dig ned i et af de mest befærdede farvande på disse kanter.

Jeg har sejlet der i alle årene, du er først kommet til, gid du i øvrigt ville være blevet i Tyskland eller som minimum på Fyn.

Også har du filmet mig, ligesom du syntes det er morsomt hvis min toppakning ville være røget ????

Det siger vist alt om din ondskabsfulde fucked op personlighed.

Og til andre, jeg beklager, men jeg gider simpelthen ikke at tie stille overfor den psykopat mere.

Jeg siger snart pænt farvel til denne side, da jeg seriøst ikke gider at høre på det fjols mere. Jeg ved ( fra min indbakke og mail ) at jeg på ingen måde er den eneste. Virkelig ærgerligt at han får lov til at ødelægge denne side for så mange.
Reply With Quote
  #38  
Gammel 03-07-2014, 21:10
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
HVAD kun toppakningen ??puha ellers en masse røg du har forpestet hele naturområde med-- håber du og familien nåed sikkert hjemme ?

Der sket desv.yppig med begynder hvis mån *prøver* at få en gammel 8.5 t båd tvungen på plan.og sejler som en idiot hele vejen gemnen fjorden med forstæven 3 mtr i luften ....

Din afstand fra kysten var klar under 100 mtr fordi du er lige sejlet gemnen mine garn med markeringer som stå på lovlige 100 mrt fra kysten og er klar markert med Ø/V bøjer !!!!!!!300 mtr min røv...!!!!!!..

og dine *rassistiske bemærkniger ala DF og hvor jeg som EU borger og dansk skatteyder -har at lyst til at bo og købe hus -- forbede jeg mig --- ellers få du BØLGE!
kapiske?????

videoen vises snart på youtube..filmed i en øffentligt og beskyttet NATURA 2000 natur område.

Sidst redigeret af Manorwar; 03-07-2014 kl. 22:10.
Reply With Quote
  #39  
Gammel 03-07-2014, 21:23
Casper T
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er godt det her.... 2 der elsker og hade hinanden ,jeg tror i elsker det mere mere af det ...det er god humor

Sidst redigeret af Casper T; 03-07-2014 kl. 21:25. Begrundelse: .
Reply With Quote
  #40  
Gammel 03-07-2014, 21:28
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg gør ikke.

Jeg har bedt admin om at slette min profil.
Reply With Quote
Svar

Tags
sea ray, trim, trimplan

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,314
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, GivessPradelf
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:10.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden