Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Trailer

Trailer Spørgsmål relaterende til trailere

» Online brugere: 398
14 medlemmer og 384 gæster
AlexSr, Austinalet, Bogiruplix, CurtisTib, Grubuzsmearse, Mamukblods, mealeSedRah, RockoOceaweepe, RonaldLah, Sanuyemtal, SergeyCom, Svetlfer, Thomasmum, Thoraldasserspes
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 03-10-2010, 21:41
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Opvejning af trailer

Jeg fik en 1000 kg Brenderup trailer med til min nuværende båd, men den har lige i underkanten frivægt til båden, da der kun er 725 kilo at gøre med, og jeg nok næmere er oppe på ca. 900 kilo med fuld tank, batterier osv.

Så jeg kontaktede Brenderup og spurgte om man kunne veje en sådan trailer op, så den blev lovlig at køre med for mig, alternativet var at skulle udskifte traileren med en større...

En sød dame skrev tilbage at det var muligt, men at de skulle have stelnummeret først da de lavede flere modeller af deres 1000 kg trailer, og de ikke alle kunne vejes op.

Efter at have givet hende de ønskede oplysninger fik jeg grønt lys mod at komme en 1300 kg aksel på traileren, samt fælge og dæk der kan bære den større vægt, det og så en fomular som Brenderup udsteder mod at man betaler kr 375,- er nok til at få den vejet op...

Jeg har købt en helt ny Brenderup 1300 kg aksel komplet med bremser og kabler for den den gode pris af kr 1500,- fra en totalskadet ny 1300 kg trailer og to stk helt nye fælge med dæk der er godkendt til 910 kg hver for kun kr 850,- for begge...

Så nu vil jeg skifte aksel og hjul, og så skal den til syn til foråret og vejes op samtidig...

Da nogle af Brenderup´s 750 kg trailere er mulige at veje op til 1000 kg, kan jeg sikkert sælge den gamle aksel og hjullene uden problemer for ca det samme, så det bliver en billig kraftigere og lovlig trailer jeg får mig...
Reply With Quote
  #2  
Gammel 03-10-2010, 21:46
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Post

Det er god research! I like that!
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #3  
Gammel 04-10-2010, 09:29
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Det er ski et godt tip.
Men det kræver vel blot at man som udgangspunkt har købt den "rigtige" model som netop kan vejes op. Det er vel noget som man skal være opmærksom på.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #4  
Gammel 05-10-2010, 00:30
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja, det drejer sig nok om held, jeg tog blot chancen og mailede til Brenderup som hjalp mig med de oplysninger jeg skulle bruge, de har alle deres solgte trailere´s´stelnummere gemt på en database med alle oplysninger om den...

Men jeg var også¨heldig med at finde den aksel til små penge, jeg har blot et lille hængeparti, jeg har ikke fået målt om akslen har de korrekte mål, da min trailer ikke har været muligt at komme til at måle pga. byggeri det sted den står til vinteropbevaring... Men Brenderup var næsten sikker på den passede...

Min egen aksel er kun 4 år gammel og i god stand, så den kan mok glæde en anden der ønsker en opvejning til 1000 kg... Den er jo også komplet med fælge,dæk og bremse-kabler...
Reply With Quote
  #5  
Gammel 05-10-2010, 20:45
Chribs
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så har jeg hentet de helt nye fælge og dæk, kun kr 900,- inc. to stk kæmpe fendre...

Jeg har netop målt min trailer op, og den nye aksel har helt samme mål som den gamle, så nu afventer jeg bare den nye kobling med påløbsbremser på 1300 kg til 1600 kg kommer, så kan jeg så småt gøre klar til at skifte akslen og gøre traileren klar til syn og opvejning...

Pris : Helt ny komplet 1300 kg Aksel med bremser og vandtætte lejer kr 1500,- Helt ny Påløbsbremse og koblingstykke komplet kr 1200,-
helt nye 5 huls fælge med dæk 910 kg kr 900,- i alt kr 3600,- og så kommer en erklæring fra Brenderup til kr 375,- samt syn kr 410,- så den totale pris kommer op på kr 4385,- for opvejningen til 1300 kg,

Den skulle afligevel gøres klar til syn osv. og det koster jo nemt kr 1500,- til kr 2000,- inden man før set sig om når trailerem har bremser, og da jeg med sikkerhed kan får en god pris for min gamle aksel med hjul og vandtætte lejer samt en 1000 kg påløbsbremse bliver den virklige pris meget lav...
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,264
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, RockoOceaweepe
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 11:27.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden