Fenderen.dk
 

www.propshop.dk

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 279
7 medlemmer og 272 gæster
Asamdug, Darmokdig, Donaldken, Gornimpumma, StevenNic, Thomasmum, Ur-Goshornax
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 13-02-2012, 22:08
vinderoed12's Avatar
vinderoed12 vinderoed12 er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2012
Bopæl: frederiksværk
Indlæg: 3
Talking trimplan

hej alle er der nogle der kan fotælle om erfaringer med trimplan. både BTS – BOAT TRIM SYSTEM fra volvo og almindelige trimplan plader hydrauliske eller elektriske da jeg vil købe trimplan til min båd til foråret
M.V.H tom
Reply With Quote
  #2  
Gammel 14-02-2012, 14:57
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by vinderoed12 Se indlæg
hej alle er der nogle der kan fotælle om erfaringer med trimplan. både BTS – BOAT TRIM SYSTEM fra volvo og almindelige trimplan plader hydrauliske eller elektriske da jeg vil købe trimplan til min båd til foråret
M.V.H tom
Har kun erfaring med Smart-tabs, hvor jeg kunne konstatere at gummiet omkring gascylindre ikke kan holde mere end én sæson på en båd som ligger konstant i vandet.
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #3  
Gammel 14-02-2012, 17:28
poca poca er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
Indlæg: 150
hvordan er virkningen af smart tabs, levede de op til dine forventninger. jeg har selv overvejet at montere dem på min båd, jeg vil gerne opnå mere retningsstabilitet ved lav fart 0-8 knob, hurtigere i plan samt undgå let krængning ved fuld fart(WOT). kan man købe løse gummimanchetter til cylinderen.

hilsen jesper
Reply With Quote
  #4  
Gammel 14-02-2012, 20:12
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Citér:
Originally Posted by vinderoed12 Se indlæg
hej alle er der nogle der kan fotælle om erfaringer med trimplan. både BTS – BOAT TRIM SYSTEM fra volvo og almindelige trimplan plader hydrauliske eller elektriske da jeg vil købe trimplan til min båd til foråret
M.V.H tom
Nu ved jeg ikke hvilken båd du vil monterer flap på, men min erfaring med hydraulisk trimflaps er at de nok mest er til lidt tungere både og både der er lidt tunge i røven. Mindre både og hurtiggående både har jo næsten alle trim på motoren eller drevet og virkningen kan næsten være det samme.
Jeg sejler i en halvplaner på godt 2,5 tons som er tung i røven og jeg har stor glæde af flapsene. Ved rolig sejlads 7-8 knob er der ikke så stor virkning, men når farten sættes op kan jeg nu få røven med op og har da også vundet lidt i top farten pga. flapsene. Før jeg monterede flapsene ville båden lægge sig lidt til den ene side ved 15 knob og det kan jeg rette op med flapsene.
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #5  
Gammel 15-02-2012, 07:52
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by poca Se indlæg
hvordan er virkningen af smart tabs, levede de op til dine forventninger. jeg har selv overvejet at montere dem på min båd, jeg vil gerne opnå mere retningsstabilitet ved lav fart 0-8 knob, hurtigere i plan samt undgå let krængning ved fuld fart(WOT). kan man købe løse gummimanchetter til cylinderen.

hilsen jesper
De fungerede godt, dog havde jeg monteret dem lidt for langt inde/nede på skroget, så de kunne få skruen til at kavitere ved krængning. De levede dog ikke helt op til forventningen om øget stabilitet/opretning. Ved ikke med løse manchetter, har demonteret dem igen og solgt dem
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #6  
Gammel 15-02-2012, 22:57
vinderoed12's Avatar
vinderoed12 vinderoed12 er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2012
Bopæl: frederiksværk
Indlæg: 3
Smile trimplan

til alle min båd er en rana 17 halvplaner som jeg gern vil side stabilisere, og få til at plane lidt bedre ved høj hastighed da den ikke planer så godt den er ikke tung ca 350kg men jeg skal bygge kabine på så den kommer vel op på 4-500 kg inden jeg er færdig jeg har selv en ide om at det skal være hydrauliske trimplan med plader ala smarttabs. bts trim fylder bare ikke så meget som trimpladerne gør og så ser det ikke så klodset ud.
hilsen tom
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,324
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Ur-Goshornax
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 16:01.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden