Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 584
3 medlemmer og 581 gæster
JoyceLal, MarcusReultesse, Yasminpoofokemn
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 19-02-2012, 16:40
Eskil Eskil er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2012
Bopæl: kbh
Indlæg: 14
båd til erhvervsformål

Hej jeg har et et spørgsmål. Jeg står overvejer at anskaffe mig en båd. Båden vil jeg gerne bruge til erhvervsformål. Jeg kunne godt tænke mig at tilbyde kunder en gang afslappende zoneterapi i kahytten, mens de hører bølger skvulpe på skroget.

Men må man det? Eller er det overhovedet noget problem.

dbh

Eskil
Reply With Quote
  #2  
Gammel 19-02-2012, 19:09
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Det lyder som en behagelig ide.

Tror ikke at der er noget problem i det, jeg har set gamle skibe indrettet som restauranter og diskoteker, selv her i "forbuds danmark".

Men hvordan du helt praktisk skal gøre, hvilke myndigheder der skal indblandes, har jeg ingen anelse om. Men spørg havnefogeden allerførst, så kommer du nok lige så stille i gang derfra. Altså hvis båden skal ligge fast i havnen.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #3  
Gammel 19-02-2012, 19:46
Eskil Eskil er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Feb 2012
Bopæl: kbh
Indlæg: 14
Question Erhverv

tak for svar.

Jeg har nemlig læst vedtægterne for min nabo-havn. Der står: "Havnepladsen må ikke anvendes til fartøjer, der be*nyttes til erhvervsbetonet fiskeri og jagt, eller som benyttes i andet erhvervsmæssigt øjemed, herunder til udlejning."

Forstår bare ikke reglerne. Der må være en del både, der bruges til erhverv. Teambuilding, vandski, polterabend, kursus og firmaarrangementer, osv. Hvordan kan det mon reguleres?

Det er lynetten i København....
Reply With Quote
  #4  
Gammel 20-02-2012, 00:32
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Jeg synes bare, du skal gå i gang stille og roligt. Det er jo generelt svært, at forudsige de udfordringer, der ligger ude på kursen for den gode forretningside.

Jeg kan heller ikke forestille mig, at havnens lokale regler kan være tiltænkt, at begrænse de aktiviteter, du måtte foretage dig inde i selve båden. Det skyldes, at de jo på ingen måde genererer de andre både.

Jeg melder mig i øvrigt som første kunde. Jeg elsker zoneterapi - og hvilket bedre sted end på vandet! Genial ide!
Reply With Quote
  #5  
Gammel 20-02-2012, 00:33
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Jeg synes bare, du skal gå i gang stille og roligt. Det er jo generelt svært, at forudsige de udfordringer, der ligger ude på kursen for den gode forretningside.

Jeg kan heller ikke forestille mig, at havnens lokale regler kan være tiltænkt, at begrænse de aktiviteter, du måtte foretage dig inde i selve båden. Det skyldes, at de jo på ingen måde genererer de andre både.

Jeg melder mig i øvrigt som første kunde. Jeg elsker zoneterapi - og hvilket bedre sted end på vandet! Genial ide!
Reply With Quote
  #6  
Gammel 20-02-2012, 15:34
JACRYD JACRYD er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2011
Bopæl: KBH
Indlæg: 19
hej

Jeg skal ikke forsøge at skyde dit projekt i sænk, men jeg ville bestemt få klarhed på bl.a havnens regler vedr. erhverv. Som andre har nævnt, tal med havnefoged eller lign. men tror du skal forvente at hvis erhverv IKKE er tilladt i den aktuelle havn, så vil det før eller siden blive et problem. Enten fra havnes side eller fra havnens øvrige brugere som før eller siden får ondt i en hvis legemsdel over dit projekt/brug af havnen. - Jeg kender til eksempler der minder mest om chikane.... men regler er jo regler.
- Så få en aftale om at du driver "erhverv" i havnen.

Nu nævner du ikke noget om skat/fradrag for båd, men hvis båden ejes af din virksomhed, kan du nok også forvente at skulle tale godt for dit projet overfor skat, hvis du ønsker fradrag. Men det kan en revisior sikkert hjælpe dig med.

Held og lykke med projektet
/J
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,552
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Yasminpoofokemn
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 21:29.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden