Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 343
7 medlemmer og 336 gæster
Georgsnace, Hogardroks, miteenhah, StevenNic, Thomasmum, Tizgarjoync, Uruksnone
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 27-08-2015, 21:23
Searay Searay er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2014
Bopæl: Hvidovre
Indlæg: 32
Hvad har du lavet med din båd (idag)

Hej.

Nu har jeg et par gange lavet et par indlæg herinde. Hvergang har jeg fået nogle super gode og ikke mindst brugbare svar. Derfor synes jeg det kunne være en god ide med en tråd hvor vi kan fortælle hvad vi har lavet med båden. Min tanke er det skal være stort som småt.

Jeg lægger ud med hvad jeg har fået lavet på min egen motorbåd siden jeg har købt den for små 3 år siden.

Jeg købte som mange andre en båd som den tidligere ejer ikke rigtig havde tid til og nok havde mistet interessen for. Derfor krævede det en hel del udskiftning for at få den velsejlende igen.

Det krævede blandt andet.

Ny kalache da den gamle var utæt og mør.

Nye batterier 2 stk. da dem der sad i båden var nogle gamle brugte bilbatterier der var monteret.

Ny hydraulisk styring, da det gamle viretræk var umuligt at styre med på grund af slør. Dette valg blev taget da jeg også monterede Gamin GHP 10 pilotsystem samtidigt.

Nyt rat da det gamle var sprækket og ødelagt af solen.

Ombetrækning af alle sæder, da de gamle var hullet og tydelig bar præg af alder og slid.

Service på motor og montering af brandsluknings udstyr i motorrummet.

Monteret Garmin radio og Bluetooth streaming samt nye marine højtalere. Dem der sad var nogle bil højtalere der var tæret og rustet i stykker.

Derudover har jeg brugt et utal af timer på at finde dårlige forbindelser og udskifte dårlige samlinger som den tidligere ejer havde lavet med rør samlere. Dette er noget fanden har opfundet.

Jeg har valgt at montere båden op med Garmin udstyr og har følgende monteret i båden idag.

Garmin 721XS plotter samt 2 GMI 20 instrumenter hvor den ene er til GHP 10 og det andet bruges til fart dybde og vandtemperatur. Garmin 600 AIS og 310 så der er VHF radio med DSC. Det krævede så også et bevis for at måtte bruge dette.

Skulle jeg lave noget om, var det at montere en AIS 600 i båden. For den melder hele tiden om at der ligger et skib forude og kommer med en alarm, som man slår fra fordi man ikke gider sidde og høre på det i et væk.

Jeg havde slet ikke regnet med at det ville tage et sådan omfang. Men efterhånden som man fik pillet ved noget i båden krævede det noget nyt eller noget mere. Mine 2 GMI 20 instrumenter sidder monteret hvor der fra fabrikken sad en radio monteret. For det er også et problem at undgå at det kommer til at ligne en taxabåd.

Jeg mangler nu (KUN) at montere varmer og nye vinduer og ledningsnet komplet og men som jeg siger til min kone så er jeg også helt færdig.

Sidst redigeret af Searay; 27-08-2015 kl. 21:41.
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,312
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Hogardroks
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:05.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden