Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 376
4 medlemmer og 372 gæster
DarrylHix, LucasAnary, rostineme, TravelerChula
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 14-11-2009, 12:12
moseboen moseboen er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: på sundet
Indlæg: 401
Billeder: 1
Billig Evinrude E-Tec

Hej så er jeg tilbage

Jeg er begyndt at kigge lidt på ny motor da jeg vil have en nyere og en der er lidt billigere i drift det blev hurtigt til nogle liter benzin med den gamle mariner 40 hk fra 77 selvom jeg synes den ikke brugte så meget igen

jeg var var jo van til en evinrude 20 hk fra 95 men når man stod på wakeboard var det fuld knald og så slugte den også bare benzin og det behøves jeg slet ikke med den gamle mariner

men jeg er lidt på udkig efter en E-tec

og så så jeg de var fra fabriksny 16000 kr billigere i Sverige end i Danmark... Hvordan kan det være? kursen er lavere men alligevel 16000 kr er mange penge

men jeg skal ikke investere i en ny det er pengene ikke til

så jeg leder efter en brugt E-tec i Sverige da vi tager derop 12 gange om året til noget familie
Reply With Quote
  #2  
Gammel 14-11-2009, 12:32
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hej Lasse,
og velkommen tilbage
Hvad med at skyde skude af til fordel for en ny med en motor som dækker din beov og lidt til

Tiden er inde til at lave nogle gode handler hvis man har mønterne til det
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #3  
Gammel 14-11-2009, 12:54
moseboen moseboen er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: på sundet
Indlæg: 401
Billeder: 1
Jeg kunne også tænke mig en der var lidt større synes den er lige lille nok

og jeg fik 4200 kr for den gamle mariner fra 77 er det ikke et godt salg?

men jeg ved bare ikke om jeg så kan få råd til en større båd med en nyere motor
Reply With Quote
  #4  
Gammel 14-11-2009, 13:17
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
4200,- er helt sikkert en god pris.

Jeg ville spare de SEK 16.000,- sælge Fletcheren og lede efter en 16 fods
Du bør helt klart kunne finde noget spændende til 25-30.000,-
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #5  
Gammel 14-11-2009, 13:34
moseboen moseboen er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: på sundet
Indlæg: 401
Billeder: 1
ja de er også i den pris klasse jeg vil kigge i

under de 30000 kr burde der være noget

om den så skal hentes i tyskland eller sverige... der er vel ikke nogle regler når man inføre en båd til danmark?
Reply With Quote
  #6  
Gammel 14-11-2009, 14:08
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Citér:
Originally Posted by moseboen Se indlæg
ja de er også i den pris klasse jeg vil kigge i

under de 30000 kr burde der være noget

om den så skal hentes i tyskland eller sverige... der er vel ikke nogle regler når man inføre en båd til danmark?
Jeg hentede selv min båd i Tyskland - fandt den via boatshop24.com. Jeg lavede en rigtig fornuftig handel, men om det er reglen ved jeg ikke. Båden skal minimum havde været indregistreret i Tyskland i 3 måneder, så kan du frit og kvit hente den ind i landet uden afgifter. Mht. trailere gælder det samme - der skal dog foretages en mindre ombygning/tilføjelse for den kan blive godkendt og registreret i DK
Reply With Quote
  #7  
Gammel 14-11-2009, 14:08
Sarah Louise's Avatar
Sarah Louise Sarah Louise er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: København
Indlæg: 152
Billeder: 5
Det der med de 3 måneder gælder velsagtens for alle lande indenfor EU....
Reply With Quote
  #8  
Gammel 14-11-2009, 15:01
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Sarah Louise Se indlæg
Båden skal minimum havde været indregistreret i Tyskland i 3 måneder, så kan du frit og kvit hente den ind i landet uden afgifter. Mht. trailere gælder det samme - der skal dog foretages en mindre ombygning/tilføjelse for den kan blive godkendt og registreret i DK
Det er ikke helt rigtigt såvidt jeg er orienteret, men måske er der kommet nye regler siden jeg sidst hørte om 7,5 meter reglen ?

Såvidt jeg ved så kan du købe en helt ny båd i Tyskland med tysk moms (uden at skulle betale dansk moms) hvis den er under 7,5 meter.

Jeg ved ikke hvad som gælder for trailere.

Her er et uddrag af reglerne (med forbehold for at der er lavet ændringer).

Er båden over eller under 7,5 meter lang?
Sagen er nemlig den, at Momslovens § 11, stk. 4, nr. 2 foreskriver, at både over 7,5 m er at betragte som nye transportmidler, med det resultat at der skal betales dansk moms, uanset om båden er købt i Tyskland. Reglen gælder for både over 7,5 m, der betragtes som nye, når leveringen finder sted inden for de første tre måneder efter første ibrugtagning, og når båden har sejlet i mindre end 100 timer siden ibrugtagning.
Det betyder, at en båd købt i Tyskland med tysk moms kan transporteres tilbage til Danmark umiddelbart efter erhvervelse, hvis den er under 7,5 m (ca. 24 fod), mens både over 7,5 m skal blive i Tyskland i længere tid end tre måneder og sejle mere end 100 timer for ikke at blive betragtet som et nyt transportmiddel. Begge betingelser skal være opfyldt samtidig.
Reglen gælder for alle køb af både over 7,5 m, uanset om aftalen indgås direkte med en bådforhandler i Tyskland eller via en dansk forhandler på den måde, der blev beskrevet i forrige nummer.
Reglen er udarbejdet på baggrund af et direktiv fra EU, hvorefter det blev overladt til de enkelte lande at fastsætte, hvorledes betingelserne kan anses for opfyldt. Det er nemlig et særdeles svært kriterium at vurdere, om en sejlbåd eksempelvis har sejlet i mere end 100 timer.

Momenter til vurderingen af om båden er brugt:
Skat har fastsat nogle retningslinjer til vurderingen af, hvornår en båd på over 7,5 m anses for brugt således at der skal betales tysk moms. Følgende retningslinjer er relevante for privates køb af både med tysk moms:
• En motorbåd skal rent fysisk have haft motoren i gang i mere end 100 timer, dvs. sejlet, før den kan anses for brugt.
• En sejlbåd skal rent fysisk have bevæget sig ved motor eller sejl, dvs. sejlet, før den kan anses for brugt.
• Den tid en båd ligger i havn medregnes til brugstiden, men ikke til sejltiden.
• Båden skal have sejlet mere end 100 timer, når den erhverves, dvs. når ejendomsretten til båden overgår til køber, jf. dansk rets almindelige regler.
• En båd, der har været anvendt til kapsejlads uden at have været i privat eje, kan også sælges som brugt, hvis de to betingelser i § 11, stk. 4, nr. 2, er opfyldt.
• Bevisbyrden for at en båd opfylder betingelserne for at kunne betegnes som brugt, påhviler de personer, der er involveret i handlen mellem de to EU-lande. Hvis båden er ny, skal sælger anmelde salget til myndighederne. Anmelder han ikke salget, skal han kunne bevise, at båden ikke er omfattet af definitionen på en ny båd.
Det kan være vanskeligt at skaffe bevis for specielt sejl-tiden, men i mange større både er der installeret motorlog og/eller sumlog, som kan bruges til at sandsynliggøre sejltiden. Brugstiden kan sandsynliggøres ved at fremlægge kvittering for betaling for hjælp til søsætning kombineret med købsfaktura og lign. Ifølge en afgørelse fra Landsskatteretten er det tidspunktet for transporten af båden til Danmark, der er afgørende for, om den kan anses som ny eller brugt i momslovens forstand. Dette gælder, uanset om båden er erhvervet og leveret til ejeren på et tidligere tidspunkt.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 14-11-2009, 16:29
moseboen moseboen er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: på sundet
Indlæg: 401
Billeder: 1
jeg kan bare ikke rigtigt finde noget i sverige
Reply With Quote
  #10  
Gammel 14-11-2009, 16:30
moseboen moseboen er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: på sundet
Indlæg: 401
Billeder: 1
kender i nogle sider man kan se motore på i sverige har søgt en del selv men synes det er svært at finde noget
Reply With Quote
  #11  
Gammel 14-11-2009, 16:39
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Så skal du abre åbne en kølig en og så kan du surfe et par timer foran skærmen...
http://www.blocket.se/vasterbotten?q...&c=&ca=2&md=th
www.boatshop24.dk
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #12  
Gammel 14-11-2009, 19:18
moseboen moseboen er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: på sundet
Indlæg: 401
Billeder: 1
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Så skal du abre åbne en kølig en og så kan du surfe et par timer foran skærmen...
http://www.blocket.se/vasterbotten?q...&c=&ca=2&md=th
www.boatshop24.dk

DET var en fantastisk ide men jeg har andre planer for i aften såhh
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,980
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, LucasAnary
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:23.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden