Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer

Vedligeholdelse/bundmaling/Reparation/Manualer Her kan du stille spørgsmål ang vedligeholdelse, forbedringer og reparationer - Du finder også links til manualer og lign.

» Online brugere: 312
9 medlemmer og 303 gæster
Asamexparee, awozyhegiiv, HansonpreemnKes, Ketilobtaica, kimizeseE, Ronardydrofs, SaturasWroccus, StevenNic, Thomasmum
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 09-04-2017, 08:30
megelundo megelundo er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2011
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 217
Billeder: 5
Bundmaling og primer er fjernet - Så hvad nu?

Hej,

Det er efter ca. 20 timers ret hårdt arbejde lykkedes mig at komme helt ind det den oprindelige gelcoat på min 25 fod båd vha. skrabejern og excentersliber. Men jeg er ret godt tilfreds med resultatet, så det var indsatsen værd. Så nu skal jeg igang med at "genopbygge" bunden.

Første step er jeg helt med på. Det bliver 4 lag primer, formentligt jotun Antipest. Men det er mere hvilket lag der skal på herefter. Min båd sejler kun i ferskvand - Så har egentligt ikke det store behov for bundmaling. Flere af dem der har erfaring med det siger at det bundmaling der fåes til ferskvand ikke er meget værd, og at det nemt falder af igen. Men idet jeg gerne vil have bunden malet sort, og jeg ikke har kunnet finde en primer i sort, så skal den have en sort farve til sidst.

Jeg snakkede så med en anden sejler i fredags og han nævnte at han bare ville give den en gang 2 komponent lak. Jeg har søgt og søgt på google men kan ikke finde nogle der har gjort noget lignende.

Men hvad tænker I? Når nu mit sidste lag "kun" er for at give den sorte farve(for at matche resten af båden) er det så en vej frem? Jeg har læst i den lille søstærke men kan ikke rigtig finde noget om det deri. Og tænker også det er en lidt atypisk behandling. Og jeg vil ikke risikere at mit arbejde med at skrabe bunden rent er spild hvis jeg får lavet noget lort.

Hvis denne løsning rent faktisk er gangbar, så kan båden jo altid få et nyt lag primer, og så en bundmaling til havet hvis den skal sejler der på et tidspunkt.
__________________
Marex 77 holiday '87
Yanmar 4JH-DTE
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,430
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, awozyhegiiv
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 23:19.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden