Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Spørgsmål til køb og vurdering af båd

Spørgsmål til køb og vurdering af båd Skal du have gode råd til køb af ny båd, eller blot have din nuværende vurderet, så er det her vi samler alt info.

» Online brugere: 567
3 medlemmer og 564 gæster
Brantsmoomasar, Victorujk, VigoVob
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 15-06-2009, 11:04
kasper kasper er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 4
Bådkøb lidt hjælp ønskes

Hej alle. Er ved at kigge efter ny båd. havde tænkt mig noget som kan trække det meste vandsport og må gerne være bare lidt sporty. Evt med kabine i front ala bayliner capri cuddy/sunbird 208 cuddy osv. Men kabine er ikke et must. Synes det er meget svært for har fået at vide at jeg skal holde mig fra: Bayliner og sunbird ja faktisk de fleste amerikanere.

Mvh Kasper

Er meget ny indenfor båd verdenen
Reply With Quote
  #2  
Gammel 15-06-2009, 11:52
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Velkommen til.

Du skal ikke ubetinget holde dig fra amerikanere - det ville være synd. Der er mange gode både imellem. Eneste både jeg er blevet frarådet indtil videre er Baylinere fra 90'erne og alle både med OMC motor/gear (samt Mercruiser 3.7). Men du vil få mange forskellige svar. Hvor meget regner du med at du vil give for en båd? Hvor stor skal/må den være? Skal du have trailer med? Hvor økonomisk skal den være? Når du har disse oplysninger på plads og evt har kig på en båd, så kan du prøve at linke til den herinde - det giver god respons!
God jagt - jeg er selv igang i øjeblikket. Se evt denne tråd som jeg startede for et stykke tid siden, så kan du se hvordan tingene kan fungere herinde: http://www.fenderen.dk/forum/showthread.php?t=1306
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #3  
Gammel 15-06-2009, 12:07
kasper kasper er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 4
Hej Dan. tak for dit gode svar. Jamen har ikke nogen bestemt størrelse vil bare gerne snart på vandet. Men det jeg brænder mest for er nok en daycruiser men kan sagtens leve med noget mindre uden kabine hvis bare prisen er fornuftig. Benzin økonomi må bare helst ikke overskride 50ltr i timen. Ang amerikanske både så synes jeg faktisk det er sem som laver de fedeste og billigste men så vidt kan forstå på andre er kvaliteten og reservedele et minus på de lidt ældre (usa) har ca 50000kr til ny båd men hvis det er en mindre speedbåd som jeg også gerne vil eje vil jeg ike give 50000kr nok max omkring 30000kr


Mvh Kasper
Reply With Quote
  #4  
Gammel 15-06-2009, 12:38
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Cool

He he, min er faktisk til salg. Der er et par mindre ting som skal rettes til, men det kan vi snakke om. Jeg var ude og sejle i går, så den er næsten klar.
http://www.baadgalleri.dk/html/gal_v...3872&ipc=23961
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #5  
Gammel 15-06-2009, 12:41
kasper kasper er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2009
Bopæl: nordjylland
Indlæg: 4
Heler ikke lige min stil eller jo det kunne den blive med en anden pris... Ikke fordi jeg synes din båd ikke er det værd men jeg vil ikke bruge 50000kr på den desværre
Reply With Quote
  #6  
Gammel 16-06-2009, 07:41
Albjerg's Avatar
Albjerg Albjerg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Dec 2008
Bopæl: Løjt Kirkeby (Aabenraa)
Indlæg: 1,256
Billeder: 42
Citér:
Originally Posted by kasper Se indlæg
Heler ikke lige min stil eller jo det kunne den blive med en anden pris... Ikke fordi jeg synes din båd ikke er det værd men jeg vil ikke bruge 50000kr på den desværre
Kedelig anmeldelse at få på sin båd..... Nej det er helt klart dit eget valg hvad du vil købe og det er da også godt at forholde sig kritisk. Jeg var ude at se på en båd i går. Fantastiske billeder på nettet, men så havde ejeren så også undladt at fotografere alle de kritiske steder.... Så sund fornuft og gode øjne kommer du langt med. Og når du finder noget som du synes er interessant, kan du evt spørge om der er nogen herinde som vil tage med dig ud og kigge - det er der helt sikkert. Jeg ved da at der er en del medlemmer i den nordlige del af jylland.
__________________
Dan Albjerg

Ingen båd lige nu

Tidligere både:
Skibsplast Sportsmann
Glastron Sierra V212
Ramo 21" damjolle
Reply With Quote
  #7  
Gammel 16-06-2009, 07:59
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hej Kasper,
hvad skal båden bruges til.? Mest vandsport skriver du? Er det wakeboard, vandski eller tubing.? Skal den også kunne lidt ræs eller hvordan.?
Har du tit gutterne/gutinderne med ude eller?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

Similar Threads
Emne Emne forfatter Forum Svar Sidste indlæg
Bådkøb Frederik P. Spørgsmål til køb og vurdering af båd 8 01-06-2009 21:44
Hjælp til bådkøb i Sverige MartinN Import af båd fra udlandet samt CE 14 31-03-2009 20:15
Lidt lir på jetskien:) nicolajjetrider Motor 7 12-03-2009 09:05
Bådkøb - Formula 233LS lille tut Spørgsmål til køb og vurdering af båd 6 11-03-2009 20:02
her er der lidt og se på HB aarhus s Videoklip 7 21-01-2009 09:06

» Statistikker
Medlemmer: 114,525
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Brantsmoomasar
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 15:36.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden