Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 382
8 medlemmer og 374 gæster
Brervebrorm, FelipeCliendy, Fordrow, Goranboiblecok, GrimEvems, StevenNic, Thomasmum, Umulnoggedo
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 22-11-2011, 11:53
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Angry ADVARSEL: TrackMate GPS-tracker!

Må advare alle om at købe TrackMate GPS-trackere (www.trackmate.dk)!

På foranledning af Bavaria Yachtforsikring købte jeg en GPS-tracker igennem TrackMate!

Har ikke haft andet end problemer og TrackMate har ikke den store interesse i at behandle reklamationer og slipper egentlig godt afsted med det...

Her en kort oversigt over de mange problemer jeg har haft:

På siden hvor den bestilles loves der adskillige funktioner som den slet ikke kan!

Har oplevet adskillige fejlalarmer hvor jeg er blevet alarmeret om at min båd ikke var inden for geofence zonen således at jeg troede båden var blevet stjålet og forskellige mennesker har kørt rundt på alle døgnets tidspunkter for at tjekke om den virkelig var stjålet (og det har den aldrig været)!

Derudover manglende alarm for fjernelse af eksternt batteri og efterflg. lavt batteri på det interne batteri i trackeren, således at jeg igen troede at båden var stjålet, da trackeren var løbet tør for strøm uden at jeg var blevet alarmeret!

Deruover en længere periode hvor trackeren slet ikke virkede, uden nogen som helst respons/hjælp fra TrackMate. De svarer som oftest ikke på mails (gælder også i alle de andre fejlsituationer jeg har været i), nogle gange efter adskillige rykkere men oftest er man nødt til at ringe, hvor man enkelte gange kan være heldig at en tager telefonen. Bliver altid lovet at de følger op på sagen og ringer tilbage, men som oftest sker der INTET! Denne sag her hvor den ikke virkede blev tilfældigt løst da jeg ringede til et telefonnr. fra en tidligere mail fra TrackMate hvor jeg så fik fat i en af deres tidligere medarbejdere som stadig havde samme tlfnr. som så kunne hjælpe mig!

Pludselig fik jeg ikke alarmering når båden forlod havnen (dvs. kom uden for geofence)! Så det var meget godt at det var mig der var i båden og ikke en tyv når nu alarmeringen ikke virkede!

Alt i alt ikke et produkt man kan bruge til noget som helst! Køber jo netop en tracker for at jeg skal føle mig tryg og jeg havde været mere tryg ved ikke at have en tracker, for så havde jeg da ikke fået alle de fejlalarmer! Iøvrigt meget sjovt det TrackMate skriver om deres produkt: TRACKMate.dk har Danmarks BEDSTE og SIKRESTE online GPS Trackere.


Her til slut har jeg oprettet en sag hos Forbrugerstyrelsen. Til start har de godkendt sagen, men nu modtager jeg så 2 mdr. efter afgørelsen. Her et lille udpluk af denne:
"Forbrugerklagenævnet kan ikke behandle din klage, idet klagen ligger uden for Forbrugerklagenævnets kompetenceområde. Forbrugerklagenævnet ikke kan behandle klager over både, bestanddele og tilbehør hertil".

Så man skal åbenbart bare åbne en butik som sælger både og udstyr og snyde kunderne, for de har ingen muligheder for at klage over det... Tillykke Danmark!
Reply With Quote
  #2  
Gammel 23-11-2011, 00:01
bhvvs's Avatar
bhvvs bhvvs er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2009
Bopæl: Esbjerg V
Indlæg: 279
Billeder: 46
Tak for advarslen, havde overvejet en Trackmate, men efter det du skriver trækker jeg mig med det samme og finder noget andet.
Mvh.bhvvs
__________________
Saga 24 med en Bladt Diesel 21 HK dieselmotor, fast skrue aksel og ferskvandskølet med varmeveksler.
Koldt trykvand samt søtoilet
Gasblus
Autopilot.
Fishfinder.
Kortplotter.
Kompas
VHF radio
Stereo radio/cd/mp3


Hvorfor fræse afsted når man kan nyde livet i roligt tempo.
Reply With Quote
  #3  
Gammel 23-11-2011, 01:56
lbk lbk er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2008
Bopæl: Romdrup ved Aalborg
Indlæg: 211
Billeder: 6
Hvem kan med egne erfaringer anbefale et godt produkt?
__________________
Hilsen Leif
medejer af Bayliner 1950 Capri 1997, med Mercruiser 3,0 LX 1997 & Alpha One Gen 2 1997
Reply With Quote
  #4  
Gammel 23-11-2011, 08:25
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
TrippleTrack MUB BigBrother - eneste på markedet som kan trackes via UHF som ikke kan "jammes"! Den er dog ret dyr (over 5000,- + dyrt abonnement).

Alternativt vil jeg anbefale en SkyEye LommyBlue (www.skyeye.dk).
Den er til at betale og med mange funktioner! Den kan bl.a. tilsluttes PIR-bevægelsessensor, vandniveaukontakt mv. Derudover kan man via sit weblogin tænde/slukke for f.eks. køleskab, varme mv. i båden!
www.skyeye.dk er der et "prøvelogin" så man kan se hvordan det virker! Virkerlig overskueligt og nemt!
Reply With Quote
  #5  
Gammel 23-11-2011, 12:16
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Jeg har installeret EuroTracker GPS ET-1000 i Fletcher'en - og i to andre både og to biler. Det har simpelthen bare virket perfekt i flere sæsoner nu. De bliver afprøvet hver uge, sommer og vinter. Ved to lejligheder har jeg været i kontakt med virksomheden, som ledes af en ekstremt ambitiøs mand Brian, der selv bruger sit eget produkt i hans motorcykel, og har fået helt sublim service begge gange.

Der findes dog efterhånden mange andre GPS trackere - og mit indtryk er, at når deres virkemåde forstås, så virker de pålideligt. Det er dog ikke nemt, at forstå, hvordan GPS, GPRS og SMS-kommandoer virker, så jeg kan godt forstå, hvis mange oplever stor frustration. Det er en god ide, at lære fra en erfaren bruger - og så nedskrive sin egen fremgangsmåde til brugen af den.



www.eurotracker.dk
Reply With Quote
  #6  
Gammel 23-11-2011, 12:31
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Kender ikke Eurotracker, men det ligner ualmindelig meget de billige fra Kina som sælges alle steder ned til 400 kr: http://www.qxl.dk/pris/computer-elek...v/an661010244/

Ved ikke om det er sådan en, men har Eurotracker'en livekort eller skal man ind manuelt og indtaste GPS koordinaterne? Der er ikke den store info at hente på producentens hjemmeside omkring funktioner mv: http://www.eurotracker.dk/produkt.asp?ID=1
Reply With Quote
  #7  
Gammel 23-11-2011, 15:34
poca poca er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
Indlæg: 150
hej jeg har prøvet den fra kinapriser. hold jer fra den den kan ikke holde strøm den tid de lover.
http://www.kinapriser.dk/tracker-p-1...glvlk88fuj2rt6
Reply With Quote
  #8  
Gammel 23-11-2011, 18:22
Ibber36's Avatar
Ibber36 Ibber36 er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Sep 2010
Bopæl: København
Indlæg: 85
Billeder: 7
Jeg kan også kun tilskrive mig Mic,s erfaringer med Eurotracker, har haft min i et år og den fungerer upåklageligt.

Dog skal det siges at Geofence funktionen kan give fejlalarmer, men dette problem er velkendt, det samme for alle andre GPS trackere i denne prisklasse og med samme type GPS.
oftest sker der en midlertidig forskydning af din GPS pos. op til ca. 200-300 meter, som skyldes ustabilitet i GPS signalet, der derved trigger din alarm.
se evt. nedenfor
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Limitations of Geofencing

Usually, location-based service devices trigger the geofence notification when they have already crossed it. Notifications are usually not in real time so alerts that offer information about a trespassing incident or vehicle theft may not be the most reliable tracking individuals or vehicles.

Setting a small area to be surrounded by a geofence is not a good idea because fluctuating global positioning signals may cause false alarms. It is recommended that a geofence be set up around the largest area possible around the target location to get more precise notifications.
__________________
_______________________

Jesper W.

Mariah SX18 / 2006
Mercruiser 3.0L 135 Hk.

_______________________

Sidst redigeret af Ibber36; 23-11-2011 kl. 18:33.
Reply With Quote
  #9  
Gammel 23-11-2011, 21:03
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Flere af de fejlalarmer jeg har haft hvor den har været uden for geofence har været noget nær 1 km. væk fra hvor båden af... Det kan man da kalde GPS forstyrrelse!
Reply With Quote
  #10  
Gammel 24-11-2011, 11:29
poca poca er offline
Amfibiedyr
 
Tilmeldelsesdato: Mar 2009
Bopæl: vestjylland
Indlæg: 150
her i prøvet at ta den faste strømforsyning fra, og se hvor lang tid den kan køre på batteriet.
da jeg købte min fra kinapriser (meget li den fra eurotracker, at se på)lovede de 70timer på intern batteri, den holdt ikke engang en døgn.
hilsen jesper.
Reply With Quote
  #11  
Gammel 29-11-2011, 20:15
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Se dette link:

http://www.eurotracker.dk/

Anbefales af bl.a VW & Kleemann Danmark A/S.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #12  
Gammel 09-06-2015, 08:35
HangaardDK HangaardDK er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2015
Bopæl: Kibæk
Indlæg: 10
Jeg har købt den GPS Tracker de har i Haraldnyborg og den har fungeret fint.
Reply With Quote
  #13  
Gammel 10-06-2015, 12:07
Terkel Terkel er offline
Amøbe - tæt på vandet
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2013
Bopæl: Holbæk
Indlæg: 38
Billeder: 11
Kan klart anbefale DEFA, kan også udbygges til diverse...
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,389
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Umulnoggedo
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 20:42.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden