Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Forsikring

Forsikring Spørgsmål vedr. forsikring mm. stilles her.

» Online brugere: 369
9 medlemmer og 360 gæster
Hamildeamp, iorinanna, KentPriorse, mealeSedRah, OelkFliepay, RiordianToows, StevenNic, Thomasmum, XardasDeene
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #21  
Gammel 23-09-2011, 13:33
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
I de her tider hvor det gælder om at være originale og distancere sig fra sine konkurrenter, kunne det være en fantastisk kommunikation mulighed at brande sig op på, at der ved samtlige reparationer vil være foto dokumentation.

Specielt i en branche som båd mekkerne hvor deres generelle image i bedste fald er lidt loren i kanterne....

Men også auto branchen vil kunne drage nytte af foto dokumentation i deres kommunikation med kunder. Nok ikke den lille auto mester på gadehjørnet, men de lidt større huse som Starmark, Vestergaard, P Christensen m.fl. ville helt sikkert kunne hente kunder på dette punkt.
Reply With Quote
  #22  
Gammel 23-09-2011, 20:39
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg tror langt det nemmeste for alle parter vil være, hvis værkstedet øgede deres kvalitetskontrol, og dermed reducerede antallet af om-igen-reparationer.

Hvad skal Fru Jensen med fotodokumentation af en bremsereparation på sin bil ....?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #23  
Gammel 24-09-2011, 09:03
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Jeg forstår godt det med FOTO, og ville også syntes det var rart! Men har det alligevel lidt sådanne, at det ikke burde være et problem at stole på sin mekaniker!
Jeg syntes det er ærgeligt at vi har så mange mekanikere som snyder deres kunder!

Jeg har pt. Selv STORE problemer med Peter Klitfort, fra J. S. Marine, det er over 6 uger siden båden fik problemer, og nu har jeg i 12 dage IKKE hørt fra Peter, og kan heller ikke få fat i ham når jeg ringer!
Ralph fra Bavaria kan heller ikke få fat i ham, det er virkelig noget svineri!
Tilgengæld svarer han stadig når nye kunder ringer, har haft en ven til at kontakte Peter Klitfort, og her kunne Peter kommer i start næste uge, og kigge på båden!

Jeg kan derfor kun ØNSKE at ingen vil kontakte ham, da han er hurtigt og flik til at starte en opgave, men sindsyg dårlig til at vende tilbage og få afsluttet opgaven

Mit næste problem med Peter Klitfort, fra J. S. Marine, er at han har lagt gamle reservedele på sæder og gulvtæppe, der ligger noget rustentværktøj i kassen til isterninger, hvem skal rengøre alt dette efterfølgende??
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #24  
Gammel 25-09-2011, 21:20
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad skal Fru Jensen med fotodokumentation af en bremsereparation på sin bil ....?

Fordi Fru Jensen er den typiske kunde ??

Personligt vil jeg gerne have billeder af enhver reparation bil som båd. Vi har lige fået nyt køkken, ny garage, nyt tag og fjernvarme lagt ind.

Alle håndværkere med undtagelse af vvs fyrene har løbende taget billeder af processen, så jeg i dag vel har omkring 200 billeder af hele projektet.

Jeg synes at det er vild spændende, og er utrolig glad for at de har taget billeder.

Jeg forstår ikke argumentationen fra lige netop dig Rolf, som jo ellers er meget obs på kunde service....

Jeg er overbevist om, at det kunne være et stærkt marketings tiltag fra de større etablerede bilhuse, ligesom jeg er overbevist om at det kun er et spørgsmål om tid, inden det første hus er på banen med det.
Reply With Quote
  #25  
Gammel 25-09-2011, 23:36
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg har tidligere i tråden lagt op til, at jeg gerne tager billeder af en given reparation mv., men det bliver imod betaling baseret på værkstedets timepris !
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #26  
Gammel 26-09-2011, 10:08
Peter508
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror at du anskuer det fra en forkert vinkel

Nu taler jeg kun om de større huse, ikke om eksempelvis den lille Automester henne om hjørnet, hvor jeg iøvrigt tror at Fru Jensen kunderne har en større repræsentation end i de store huse.

Min pointe er, at hvis man formår at skille sig ud, og man formår at få dette kommunikeret ud. Så vil den mer udgift der er i forbindelse med at skulle tage nogle billeder, så rigeligt komme ind igen ved en øget kunde volume, og en deraf øget omsætning.

Jeg er lige skiftet fra et Ford hus til et Mercedes hus. Og trods det at jeg på ingen måde var utilfreds med Ford, så er servicen ved P Christensen bare niveauer højere end den var ved Vestergaard. Og det giver bare en helt anden tillid og glæde ved det hus man har købt bil ved.

Derudover giver det dem faktisk også en længere snor ved mig, inden jeg bliver irriteret, da jeg ved at de går det ekstra skridt for deres kunder....
Reply With Quote
  #27  
Gammel 26-09-2011, 11:47
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Jeg kan helle ikke se nogen udfordring i at tingene skal dokumenteres - Det tager små 30 sekunder at overførser billeder fra et digitalkamera til computeren og videre over i en mail. Alterntivt kan billeder video mm sende direkte underselve operationen via en evt. mobiltelefon.

At skifte en del i en bil, båd, hus osv kan jo næsten alle, så det er i mine øjne næsten en betingelse at firmaer skille sig ud på servicefronten.

Jeg vil så klart heller smide mine penge efter det lille lokal specialværksted som er meget afhængig af deres kunder, hvorfor de oftest også får en ekstraordinær service. Jeg kunne aldrig finde på at benytte et af de store bilhuse (glashuse) til service af mine biler. Der er kun én til at betale for deres "store flotte" glashuse, og når de ikke tjener pengen på salg af biler, ja så må det jo være på service at brugte og salg af reservedele. Det er jo direkte til latterligt at betale mere end kr. 1.000,- plus moms pr. time for f.eks. at få skiftet bremser, lygtepærer osv..

Tilbage til KS1's båd...
Ring til Ralph og sig at du vil ha en anden mekaniker.
Folk som ham PEter, der ikke gider at "ulejlige sig" til at ringe tilbage, evt. melde afbud, fortælle om status, fortjener ikke mere spild af din tid - og da slet ikke Bavaria's tid/penge.!

Find en anden mekaniker.!
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #28  
Gammel 26-09-2011, 19:22
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Hvis problemet er tilgængeligheden af reservedele til KS1´s båd, så vil jeg gerne være behjælpelig. Jeg er sikker på, at jeg kan arrangere montering af delene med Anders Kr......

Hvad siger KS1 og Manorwar ?
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #29  
Gammel 26-09-2011, 21:21
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Ved godt du lever af det, men super gestur!!

Hvordan i forhold til garanti på der der bliver lavet?

Umiddelbart tror jeg ikke reservedele er problemet, men mere det at tanken på båden skal tømmes, da den desværre ikke var 100 tæt, der hvor tá knæleren sidder !!

Jeg ved at Ralph har fået en liste med hvad der skal laves, men vi må lige have Ralph ind over, jeg vil bare rigtig gerne have startet hende op, da jeg frygter der er kommet lidt vand ind i motoren, og det har den så stået med i næsten 7 uger nu, pga. Peter Klitfort fra j. S. Marine, dårlig service fra hans side
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #30  
Gammel 26-09-2011, 22:08
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by KS1 Se indlæg
Ved godt du lever af det, men super gestur!!

Hvordan i forhold til garanti på der der bliver lavet?
Altid i henhold til gældende dansk lovgivning

Umiddelbart tror jeg ikke reservedele er problemet, men mere det at tanken på båden skal tømmes, da den desværre ikke var 100 tæt, der hvor tá knæleren sidder !!
Bør ikke være det store problem. Det er jo ikke en supertanker

Jeg ved at Ralph har fået en liste med hvad der skal laves, men vi må lige have Ralph ind over, jeg vil bare rigtig gerne have startet hende op, da jeg frygter der er kommet lidt vand ind i motoren, og det har den så stået med i næsten 7 uger nu, pga. Peter Klitfort fra j. S. Marine, dårlig service fra hans side
Vand i motorens cylindre er et faresignal. Det skal fjernes ASAP. Ud med tændrørene og tørne motoren. Herefter WD40 eller tilsvarende i cylindrene.
7 uger med søvand i cylindrene - du skal godt nok være heldig, hvis ikke motoren allerede er aflivet !
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #31  
Gammel 26-09-2011, 22:15
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Vand i motorens cylindre er et faresignal. Det skal fjernes ASAP. Ud med tændrørene og tørne motoren. Herefter WD40 eller tilsvarende i cylindrene.
7 uger med søvand i cylindrene - du skal godt nok være heldig, hvis ikke motoren allerede er aflivet !
Ja, jeg frygter også en død motor, frygter også stor sag mod j.s. Marine, for da Ralph kontakter ham, for jeg at vide at jeg sejler inden for et par dage!,
Så der er lidt kaos i mit lille hoved

Og ja, jeg tror heller ikke opgaven er større end som så, men Peter Klitfort ser ud til at have opgivet
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #32  
Gammel 27-09-2011, 07:42
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Måske LarsT er behjælpelig med at afmontere tændrørene og tørne motoren ?
Jeg tror det er det hurtigste. I samme omgang kan I sammen konstatere, om motoren har "sat sig".

Husk at fyre en fed gang konserveringsolie igennem karburatoren, når I tørner motoren - tøm dåsen. Hellere for meget end for lidt.

nytdrev.dk tømmer gerne motoren for vand i cylindrene. Timepris, kr. 795,- + moms ( takseres fra start Hornbæk til bådens liggeplads og retur på adresse i Hornbæk ). Fotodokumentation af arbejdsopgaven udføres efter ovenstående timepris...
__________________
Chi non risica, non rosica

Sidst redigeret af Miss Mancini; 27-09-2011 kl. 07:52.
Reply With Quote
  #33  
Gammel 27-09-2011, 08:50
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Husk at fyre en fed
Jeg vidste det Rolf
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #34  
Gammel 27-09-2011, 09:00
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Ulman Se indlæg
Jeg vidste det Rolf
Med den nye socialdemokratiske regering, skal der mere end en kølig pilsner til at dulme nervøsiteten....
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #35  
Gammel 27-09-2011, 09:35
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Citér:
Originally Posted by nytdrev.dk Se indlæg
Måske LarsT er behjælpelig med at afmontere tændrørene og tørne motoren ?
Jeg tror det er det hurtigste. I samme omgang kan I sammen konstatere, om motoren har "sat sig".

Husk at fyre en fed gang konserveringsolie igennem karburatoren, når I tørner motoren - tøm dåsen. Hellere for meget end for lidt.

nytdrev.dk tømmer gerne motoren for vand i cylindrene. Timepris, kr. 795,- + moms ( takseres fra start Hornbæk til bådens liggeplads og retur på adresse i Hornbæk ). Fotodokumentation af arbejdsopgaven udføres efter ovenstående timepris...
Nope ellers tak - Jeg skal ikke til at pille ved noget som forsikringsselskabets mekaniker har rodet sig ud i. Jeg skal ikke til at lege bådmekaniker, der er rigeligt med uuddannede wannebe-bådmekanikere i DK!

I den her situation er jeg overbevist om at det er bedst at lade forsikringsselskabet trække i trådene, og lade dem beslutte hvad der skal ske. Det er jo deres folk der vudere hvor akut en opgave er.
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #36  
Gammel 27-09-2011, 09:40
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Nope ellers tak - Jeg skal ikke til at pille ved noget som forsikringsselskabets mekaniker har rodet sig ud i. Jeg skal ikke til at lege bådmekaniker, der er rigeligt med uuddannede wannebe-bådmekanikere i DK!

I den her situation er jeg overbevist om at det er bedst at lade forsikringsselskabet trække i trådene, og lade dem beslutte hvad der skal ske. Det er jo deres folk der vudere hvor akut en opgave er.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #37  
Gammel 27-09-2011, 12:17
Manorwar
Gæst
 
Indlæg: n/a
hmm nu er der ja ikke forsikringselskabes mekker og ikke BAVARIAS fejl- jeg har kun haft gode erfaringer med peter i de siste 4 år .
problemen er at peter er kommed til skade med sin kne .
selføligt er valget af mekker fri fra kunden - ikke vi bestemmer ...men jeg har lige snakket med peter og har hørt fra ham at han er ok igen og han har aftalt at han kikke på båden i denne uge ..so at vi endeligt få sagen afsluttet ...
Reply With Quote
  #38  
Gammel 27-09-2011, 20:38
KS1's Avatar
KS1 KS1 er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 391
Billeder: 10
Så er der skabt kontakt til Peter her Kl. 18:45, efter 4 opkald i løbet af idag, han lover igen at komme imorgen!
Det bliver spændene, om han så holder hvad han lover denne gang!

Hvad ville i andre være opmærksom på, nu båden har fået så meget vand?
__________________
Hvorfor kan en mand for mere end 100 år siden opfinde en motor, og her mere end 100 år efter kan jeg ikke en gang skifte et tændrør.....


Båd: Sea Ray
Årgang: 1990
Fod: 20
Motor: Mercruiser fra 1990, 4,3l V6 med 175 HK.
Drev: Alpha One - generation 1


Båd: Cheetah
Årgang: 1991
fod: 19
motor: Johnson 225 HK, udenbordsmotor fra 1991
Reply With Quote
  #39  
Gammel 28-09-2011, 09:35
Fletcher14's Avatar
Fletcher14 Fletcher14 er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2009
Bopæl: København
Indlæg: 624
Billeder: 108
Komme igen i morgen?

Hvis du vil behandles ordentligt af leverandører fremover, så send ham hjem med et signal til ham og hans omgangskreds om, at der er bedre måder, at behandle kunder og andre mennesker på.

Det er det eneste, der hjælper dig og alle os andre. Gør du ikke det, så bliver det hele værre - for dig og alle os andre, der skal udsættes for det næste gang.

Det er tydeligt, at han skulle have sagt nej til opgaven, så han kunne passe sit syge knæ - og du kunne få en seriøs mekaniker - og en masse dejlige dage på vandet her i sensommeren.


Sidst redigeret af Fletcher14; 28-09-2011 kl. 09:44.
Reply With Quote
  #40  
Gammel 28-09-2011, 09:42
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by KS1 Se indlæg
Hvad ville i andre være opmærksom på, nu båden har fået så meget vand?
At motoren ikke har sat sig, og at el-anlægget fungerer upåklageligt !
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,288
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, OelkFliepay
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 13:05.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden