Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 605
1 medlemmer og 604 gæster
prednisone pill 20 mg
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 25-07-2011, 17:47
Hangaard Hangaard er offline
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Nuuk
Indlæg: 5
VP 4,3 GXI startproblemer

Min vens VP 4,3 GXI'er har kun sejlet ca. 50 timer og motoren starter fint når den er kold, men når den er varm er den næsten umulig at starte.

Mekanikerne som monterede motoren siger at, de har haft samme problem med en 5,7 GXI hvor de har prøvet alt uden at få løst problem, så jeg vil meget gerne have nogle forslag til hvad det kan være. Det skal lige siges at det er autoriserede VP mekaniker der har monteret motoren, men da det er her i Grønland siger det desværre ikke meget om kvaliteten/evnerne.

Selv har jeg en mistanke om at motoren drukner, da den skal have fuld gas og tørnes godt med starteren for at få den igang igen, men jeg har desværre ikke megen forstand på det.
Reply With Quote
  #2  
Gammel 27-07-2011, 16:26
mohabba's Avatar
mohabba mohabba er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: May 2009
Bopæl: Nuuk, Grønland
Indlæg: 103
Det kan lyde som om at der er problemer med noget "idle air valve" som styrer luften til brændstoffet ved tomgang.

Der er meget lidt erfaring med at `reparere´ motor og drev i Grønland, man skifter ofte stumper på kundens båd indtil det siger wrooum igen.

Jeg kan anbefale jer at søge hælp på iboats.com, der er et stort og omfattende bådforum med meget erfarne brugere.
Gør jer umage med at liste alle oplysninger på motor og drev i jeres profil, det gør det nemmere for andre at hjælpe. Ved lidt søgninger på problemet vil du ofte finde tråde som omhandler nøjagtig det samme problem med samme motor.
__________________
Bayliner 285, 2003
5.7 Mag Mpi
Reply With Quote
  #3  
Gammel 28-07-2011, 13:07
Hangaard Hangaard er offline
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Nuuk
Indlæg: 5
Tak for svaret

Jeg vil prøve at se om jeg kan finde noget på iboats.com, men hvis der er andre herinde som har forslag høre jeg stadig meget gerne fra jer.

Du kender også de "særlige Grønlandske forhold" kan jeg høre og se.... det er også derfor jeg søger hjælp og ikke bare sætter en mekaniker på opgaven.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 07-08-2011, 12:28
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Hangaard - er du blevet klogere på sagen?
En motor som din, skal ikke have gas når den skal starte..
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #5  
Gammel 12-08-2011, 14:23
Hangaard Hangaard er offline
 
Tilmeldelsesdato: Apr 2010
Bopæl: Nuuk
Indlæg: 5
Desværre ikke

På iboats.com kunne jeg se at det åbenbart er et ret stort problem med GXI'erne, men nogen entydig løsning var der ikke og de forslag jeg fandt, var ofte lidt for tekniske for mig. Jeg vil derfor stadig meget gerne høre fra nogen der har forslag til hvad det kan skyldes.

Jeg beklager at mit svar kommer så sent, men jeg har været på feltarbejde i fjeldet, så har været uden for "rækkevidde"
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,510
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, prednisone pill 20 mg
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 10:20.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden