Fenderen.dk
 
GPS Tracker til Bil, Båd, MC

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 328
7 medlemmer og 321 gæster
Juliodup, miteenhah, pemapeent, Shakyorhal, StevenNic, Thomasmum, UmulIdearma
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 08:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 08-02-2020, 12:32
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Cool Hvorfor er Fenderen mere eller mindre død?

For en 4-5 år siden og en del år tilbage, var her meget livlig aktivitet og en masse faste brugere der gik igen og igen, nu er der ganske få indlæg på et år?

Baadsnak.dk har også lukket deres forum helt for år tilbage, så der burde i den forbindelse være endnu flere båd interesserede som begyndte at skrive her, men sådan ser det langt fra ud.

Der er nærmest kun baadgalleri.dk tilbage, som dog ikke er særlig godt, så hvor er folk henne og hvorfor stoppede alle pludselig alle skriverierne?
Reply With Quote
  #2  
Gammel 10-02-2020, 09:03
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Tjo, man kan vel sige, at med tiden ændre mange deres prioriteter angående tidsforbrug bag skærmen, og her er der mange foraer, der lider en stille og rolig afvikling.

BG har gjort det ganske udemærket. De sælger jo netop annoncer, og lever højt på, at deres platform - uanset galleri - er mere eller mindre den samme.
Både BS og fenderen, har ikke i samme grad udviklet deres sites, og dermed nok også forklaringen på, hvorfor mange brugere er forsvundet.

I de sidste år af "levetiden" på BS og fenderen, så var det faktisk de samme brugere, der hele tiden spurgte eller besvarede indlæg. Det var der som sådan ikke noget galt i, men man fornemmede vel ikke, at der var tale om et fælles forum, men en mere eller mindre lukket klub.

fenderen og BS var / er jo baseret på samme IT-platform, og man talte om, for mange år siden, at lægge de to sites sammen. Det blev skrinlagt, og havde nok været en bedre cocktail, hvor der burde laves en indsats for, at "brande" sitet over for annoncører, så trafikken om det kunne blive optimal.

En anden mulighed til den manglende aktivitet på BS og fenderen kan være, at brugerne har solgt deres både, og fundet andre interesser.
Jeg selv har ikke været ude og sejle i min båd siden 2013, og tvivler også på, at det sker i år. Lysten er forsvundet, og interessen ligeså.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #3  
Gammel 13-02-2020, 19:29
Regal2250's Avatar
Regal2250 Regal2250 er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2013
Bopæl: Furulund
Indlæg: 54
Det kan hænge sammen med, at der de senere år er sket en stor forandring i hvor folk færdes og mødes på nettet. Før i tiden var det i separate fora, hvor det i dag næsten udelukkende er samlet på de sociale medier. Hvis man savner bådsnak, kan jeg varmt anbefale Tursejlads & Sejlsport gruppe på facebook. Der er på den anden siden af 20.000 medlemmer, og det er et meget aktivt forum.
Reply With Quote
  #4  
Gammel 14-02-2020, 10:00
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Citér:
Originally Posted by Regal2250 Se indlæg
Det kan hænge sammen med, at der de senere år er sket en stor forandring i hvor folk færdes og mødes på nettet. Før i tiden var det i separate fora, hvor det i dag næsten udelukkende er samlet på de sociale medier. Hvis man savner bådsnak, kan jeg varmt anbefale Tursejlads & Sejlsport gruppe på facebook. Der er på den anden siden af 20.000 medlemmer, og det er et meget aktivt forum.
Jeg tror at du har ret.
Jeg har selv i flere år benyttet www.offshoreonly.com (udover baadsnak og fenderen), og der har også været en stor nedgang i antallet af indlæg, og direkte adspurgt siger folk at de har meldt sig ind i diverse Facebook grupper i stedet for.
Jeg er selv medlem af diverse FB grupper (men ikke en båd gruppe), men foretækker seriøse fora, fordi jeg synes at der er for meget ligegyldigt pjat på mange FB grupper.
Reply With Quote
  #5  
Gammel 16-02-2020, 16:07
thg thg er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 704
Tursejlads og sejlsport er næsten kun sejlbåde - nogen forslag til steder med diskussion om motorbåde på dansk?
Reply With Quote
  #6  
Gammel 17-02-2020, 06:54
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Citér:
Originally Posted by thg Se indlæg
Tursejlads og sejlsport er næsten kun sejlbåde - nogen forslag til steder med diskussion om motorbåde på dansk?
Nej, ikke rigtigt.

BG er nok det mest alsidige indenfor bådverden, men.....Nej.

Enig omkring facebook. Der er vanvittig mange bådgrupper derinde, hvor der er meget aktivitet, både køb & salg, men også diskussionsklubber.

fenderen.dk er aflivet, så om ejerne bag vil holde det i live, må de selv beslutte...Det var måske bedre, at trække stikket og sige tak for denne gang...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #7  
Gammel 15-03-2020, 09:09
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Vi må nok bare indse at Facebook har overtaget det gammeldags forum.

Næsten alle er på Facebook og det er forbandet nemt at bruge, oprette og melde sig ind i grupper. Når jeg siger "forbandet" er det fordi der ofte er folk som har "smarte" kommentarer til reelle spørgsmål der bliver stillet. Det synes jeg er trættende at læse.... Synes ikke det var så slemt, på de gammeldags forum. Jo større gruppe jo værre, selvfølgelig. Et gammeldags forum er lidt mere tungt at bruge, det holder muligvis de værste "trolls" væk.

Jeg skriver stort set ikke på forums mere, men læser lidt af og til, når jeg lige kommer i tanke om et forum, som jeg besøgte meget førhen. Der er nogle båd grupper på Facebook, som jeg er med i.

Min interesse for både er den samme, men jeg er nok gået hen og blevet lidt træt af at skrive og skrive og skrive...

Det eneste jeg efterhånden orker at skrive på, er min egen hjemmeside, som efterhånden ser noget bedaget ud. Det software som jeg opdaterer den i (Microsoft FrontPage) er for længst udgået, så jeg holder liv i en gammel PC, for at kunne opdatere. En dag er jeg nok nød til at gå over på en anden platform, men det vil blive et stort arbejde, og hjemmesiden vil blive stærkt reduceret. Jeg har allerede fjernet en del af stoffet, fordi det bare lå der og blev mere og mere kedeligt at se på og fordi der er kommet mange andre sider til, som kan tilbyde den samme information.

Tja, alting har sin tid.....
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #8  
Gammel 16-03-2020, 04:06
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Jeg kan under alle omstændigheder mærke, at mine kunder hos nytdrev.dk er blevet langt mere fortrolige med alle de nye muligheder, som it-verden har født bl.a google, youtube og facebook.

Omkring google:
"Jeg har fundet dig på google, og vil spørge om du har denne vare hjemme".
Svar: Det har jeg. Koster 799,- kr. + moms.

"Jeg har set den samme vare hos en anden til 739,- kr. Vil du sælge den for det".
Svar: Send mig linket.

"Jeg har ikke noget link, har bare googlet mig frem. Det var i USA, jeg så den.
Svar: Hvad koster varen fra USA, når du har den i hånden?

"Billigere end hos dig, så vil du sælge eller ej?"
Svar: Nej. Prisen er fast som Linse Kesslers bryster....

"Arrogante klovn. Jeg lægger en købsoplevelse af dig op på trustpilot".
Svar: God ide.

---------------------------------------

Omkring youtube:
"Jeg har set på youtube, hvordan man skifter impeller på et Alpha drev. Har du et komplet impellersæt hjemme"
Svar: Ja, det har jeg. Koster 350,- kr.

"Fedt. Skal jeg bruge noget andet til at skifte impelleren?"
Svar: Værktøj, drevolie og pumpe.

"OK. Hvad skal du have for at skifte impelleren?"
Svar: 1100,- kr. incl. reservedele.

"hmm, på youtube-videoen tager det ca. 45 min. at skifte impelleren og fylde drevolie på. Skal du have 750,- kr. for 45 min arbejde?"
Svar: Hmmm, 45 min? Det var alligevel hurtigt. Jeg skal bruge lidt længere tid, men så virker det også, når du skal sejle. Hvad får du selv i timeløn?"

"Jeg er advokat og fakturerer efter medgået tid. Timeløn pt. 2850,- excl. moms."
Svar: "ubesvaret fra min side".

--------------------------------------------------------

Omkring facebook:
Faktisk har jeg mange gode oplevelser derinde, i de grupper, hvor jeg er medlem. fb er vel blevet et moderne sted, hvor man kan fordrive tiden.
Jeg bliver nok mere underholdt derinde, end jeg får noget brugbart ud af det...
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
Svar

Emne værktøjer
Visning af emner

Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 111,360
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Shakyorhal
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 18:57.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden