Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Mekaniske forumet > Motor

Motor Spørgsmål til motorer af alle arter kan stilles her. Inden- og/eller udenbords og/eller jetski - bare skyd løs.

» Online brugere: 567
0 medlemmer og 567 gæster
No Medlemmer online
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

Svar
 
Emne værktøjer Visning af emner
  #1  
Gammel 03-04-2011, 17:51
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Billeder: 12
En IKKE særlig vellykket søsætning :-(

Hej Fendere

Så kom dagen endelig i fredags hvor vores båd skulle i vandet efter en kold og travl periode med klargøring.

Søsætningen gik som planlagt uden nogen problemer.

Da båden lå godt i vandet ville jeg starte den, Den var lidt svær at hive liv i, Men den kom igang.

hun lå så i tomgang en lille time hvor jeg checkede at alt var som det skulle være, Alt så fint ud.

Lillemor skubber fra så vi kan komme på vandet, men da jeg så sætter den i gear går den ud, og da det blæser en del har jeg travlt med at få den startet og igen er den svær at starte, men det lykkedes, men da jeg sætter den i gear går den igen ud.. vi er nu drevet så langt at vi kommer imod enden af broen hvor jeg desperat får kastet en fortøjning ind og får den fortøjret der.

Og nu kommer alt det ikke så sjove så .

Jeg prøver at starte den men den skyder ud igennem luftfilteret med en lille røg sky, jeg prøver alligevel et par gange mere og den skyder igen og igen.

Jeg kontrollere alle stik og forbindelser og sprøjter alle stik med fugtfortrænger, jeg konstatere en del fugt og ir i strømfordeler dækslet, renser det så godt jeg kan og giver det noget fugtfortrænger.

Herefter lader jeg batteriet op og om lørdagen får jeg liv i maskinen, den starter noget nemmere end den har gjort før.

Jeg lader den stå i tomgang i en halv time ca. så ta'r jeg hende ud på en prøvetur på ca. 20 min, og hun sejler fint.
Dog syntes jeg den er lidt sløv til at komme i omdrejninger nede fra tomgang.
Jeg sejler ind igen og ringer efter lillemor og ungerne for nu skal vi ud på en lille hygge tur.

Da vi så starter den op igen og har sejlet i små 5 min. syntes jeg den går mærkeligt som om at den ikke går på alle cylindre, så vi sejler mod havnen igen.

Den vil nu ikke ta' gassen og halter kun afsted, da vi så kommer i havn lader jeg den stå i tomgang lidt og her kan jeg så høre nogle dunkelyde som lyder som om at den tænder forkert eller ligesom sætter ud på et par cylindre.

Jeg slukker motoren.

Herefter kommer havnefogeden og spørger om vi ikke lige kan lægge os over på en anden plads, jo det kan vi selvfølgelig sagtens.

jeg starter op i maskinen som er MEGET svær og starte og straks går ud igen.
jeg prøver igen men den siger bare "klik" når jeg drejer nøglen nu.

Vi driver over til den anden plads og jeg prøver og starte igen men den klikker stadig kun og trækker ikke motoren rundt, remhjulet giver sig 1-2 cm. når jeg prøver og starteren bliver varm så det tyder på at den virker.

Så nu sidder jeg her og frygter det værste..

Stenteq kommer på tirsdag og kigger på den, men tror ikke at det bliver billigt at få fikset..


Har i nogle bud på hvad der kan være galt ?

det er en Merc 6,2 MPI med 193 timer på samvittigheden.

Hilsen en meget ked sejler.
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
  #2  
Gammel 03-04-2011, 18:31
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Mit bedste bud, er at siden det er første tur i år, så er der (kondens)vand i benzinen.

Så går den ad H til og kan ikke tage gas.

Årsagen til at starteren ikke kan trække motoren rundt nu, er muligvis at den nu er stået af. Du har nok kørt temmelig meget med starteren, fordi motoren er svær at starte/går ud hele tiden.

Sådan en fin ny maskine du har, kan jeg ikke forestille mig at der kan være noget alvorligt i vejen med.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
  #3  
Gammel 03-04-2011, 19:45
goffy's Avatar
goffy goffy er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2008
Bopæl: varde
Indlæg: 2,762
Billeder: 74
Enig.. det lyder som vand i brændstoffet, jeg prøvede det sidste år. svær at starte skyder og knalder og vil ikke tage omdrejninger.
det lidt flove er så at jeg faktisk har en udemærket vandudskiller, som også blev tømt inden første opstart på land med ørebøffer. Problemet var at da båden kom i vandet og der kom lidt uro i tanken, suttede pumpen lige et par dl. vand
så nu tjekker jeg vandudskilleren igen efter søsætning og efter 5-10 min. motorgang
__________________

Finmar 26 Cruiser (halvplaner)
Volvo 3,0GL med SX drev. 1,97:1
max fart 20 knob ved 4200 rpm. prop 15,5X15
sejler gennem de sidste 35 år
Reply With Quote
  #4  
Gammel 03-04-2011, 20:26
Lars T's Avatar
Lars T Lars T er offline
VIP medlem :-)
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 3,844
Billeder: 182
Dammit - For helvede Jesper.!!! Det lyder bare slet ikke som verdens mest succesfulde weekend.!

Nu da folk er inde på vand i benzin, og jeg ved at du har haft tømt dit filter, så prøv lige at tjekke pakningen på benzindækslet. en af drengene som har en Searay 220 SS med en 4.3MPI'er oplevede pludselig at den ikke ville starte og at der var så flere liter vand i tanken. Alt pga. en defekt pakning, der gjorde at regnen kunne sive ned gennembenzinpåfyldningshullet.!

Hvis den klikker, kan det ikke også betyde at der ikke er nok spændning på batteriet.?
__________________
Lars T
______________________________
Smid mig en PM hvis du har brug for en hånd med vinterkonserveringen..
Reply With Quote
  #5  
Gammel 03-04-2011, 20:33
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by Lars T Se indlæg
Dammit - For helvede Jesper.!!! Det lyder bare slet ikke som verdens mest succesfulde weekend.!

Nu da folk er inde på vand i benzin, og jeg ved at du har haft tømt dit filter, så prøv lige at tjekke pakningen på benzindækslet. en af drengene som har en Searay 220 SS med en 4.3MPI'er oplevede pludselig at den ikke ville starte og at der var så flere liter vand i tanken. Alt pga. en defekt pakning, der gjorde at regnen kunne sive ned gennembenzinpåfyldningshullet.!

Hvis den klikker, kan det ikke også betyde at der ikke er nok spændning på batteriet.?
Lidt pinligt det her.. Men jeg kunne sku ikke få mit benzinfilter af og tømme det. Så det er ikke blevet tømt og min filtertang krøllede helt sammen.
Jeg køber et nyt filter og en ny tang imorgen.

Hvis jeg bare kan nøjes med det og en ny starter så er jeg glad..
Jeg frygter lide at den har sat sig..

Der er masser af krudt på batterierne.
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
  #6  
Gammel 03-04-2011, 20:39
Abjo's Avatar
Abjo Abjo er offline
Landkrabbe
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Esbjerg
Indlæg: 76
Billeder: 12
Jo, hvis den klikker og remhjulet rykker sig en smule, er det mest sandsynligt at der ikke er power nok på batteriet. Lyder som en rigtig træls oplevelse - håber det bare er vand i benzinen ....
__________________

Bayliner 2855, årg. 2001
Mercruiser 7.4 MPI V8 310 hk
Bravo III

Tidligere båd:
Maxum 2100 SC årg. 1999
Mercruiser 5.0 V8 220 hk
AlphaOne GenII 1.62R
Reply With Quote
  #7  
Gammel 03-04-2011, 20:55
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Var der olietryk på maskinen?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #8  
Gammel 03-04-2011, 20:57
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Vand i benzinen kan lyn hurtigt udelukkes ved at fylde en 5l dunk med ny benzin og så sugeslangen der i
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #9  
Gammel 03-04-2011, 21:06
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Var der olietryk på maskinen?
Jeps, det var på det normale niveau ( kan ikke lige huske hvad ral den stod på) men nålen var lidt over halvejs ved ca. 1200 o/min.

Det skal lige siges at weekenden forinden var den startet i en lille time hjemme i haven, da Lars T og jeg skiftede olie og filter på den..

Alt var normalt, dog stadig en smule svær ar starte.
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
  #10  
Gammel 03-04-2011, 22:31
Ulman Ulman er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jan 2009
Bopæl: Horsens
Indlæg: 863
Billeder: 32
Fuck, det er jeg squ ked af at høre på dine vegne. Jeg kender det kun alt for godt selv da mine sidste 2 sæsonen er gået på den måde.
Tommy (Stenteq) plejer at sælge mig en flaske Smog Doctor jeg hælder i benzinen inden sæsonstart. Det skulle gøre tricket.
Men bankelyde og de andre ting du oplever. Det ville jeg også få en fagmand til at kigge på.
Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke.
Håber vi ses på bro 3 til en super sæson alligevel.
__________________
Sea Ray 220 Sundancer
Mercruiser 5.0 MPI 260HK
Alpha One gen. II
Reply With Quote
  #11  
Gammel 04-04-2011, 07:00
Miss Mancini's Avatar
Miss Mancini Miss Mancini er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: www.nytdrev.dk
Indlæg: 3,500
Billeder: 20
Har du aftappet indholdet fra brændstoffilteret i en klar plastflaske/plastdunk ?

Er der vand i benzinen, vil det synke til bunds.
__________________
Chi non risica, non rosica
Reply With Quote
  #12  
Gammel 04-04-2011, 09:50
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Hvis brændstoffilteret sidder godt fast så vil jeg anbefale at bruge en sådan: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Va...akkere-15-stk/

Den samme adapter passer både til standard oliefilteret og brændstoffilteret på de lidt ældre modeller. På de nyere er der en anden type brænstoffilter monteret. Du kan jo nøjes med at købe den adapter som passer.

Så bruger du en skraldenøgle på adaptoren og så burde du kunne få brændstoffilteret løs.

Husk at smøre gummipakningen på det nye filter inden montering.

Jeg oplevede ved søsætningen sidste år at begge maskiner startede fint. Så gik jeg til bilen, som holdt et stykke derfra, for at hente noget, og da jeg kom tilbage var den ene motor gået i stå. Jeg startede den igen men den gik i stå hurtigt efter. Så prøvede jeg igen og starteren kunne dårligt trække den og jeg blev bange for at den havde sat sig. Men jeg opdagede så at den ikke fik benzin, og selvom jeg drejede nøglen og brændstofpumpen kørte så sugede den ikke benzin. Det mærkelige var at starteren dårlig kunne trække motoren i denne situation, og jeg var bange for om der var noget alvorligt galt.

Jeg kørte så hjem og hentede en påhængsmotor tank, og monterede den på den motor som ikke fik benzin. Efter noget spytten og væsen gik motoren perfekt, og jeg sejlede den så til min hjemhavn og fortøjede den.

Efter noget søgning fandt jeg så ud af at et spændebånd havde forårsaget en revne i brændstofslangen ved forfilteret, så brændstof pumpen sugede luft i stedet for benzin. Jeg skar det revnede stykke af og sejlede derefter resten af sæsonen uden problemer.

Sidst redigeret af BrianL; 04-04-2011 kl. 10:50.
Reply With Quote
  #13  
Gammel 04-04-2011, 16:51
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Billeder: 12
Jeg kørte idag ud og købte et nyt benzinfilter (igen) og kæmpede i en halv time med at få filteret af med en ny olifiltertang.

Den psykopat der har spændt det filter skulle ha' et skipperbryst men jeg trak det i mig igen da jeg pludselig huskede at det var mig selv der havde sat det på for 10 dage siden.

Jeg hældte benzinen op i et glas, og der var en lille teske vand i benzinen.

Jeg smurte olie på gummipakningen og satte det nye filter på.

Så ville jeg bare lige prøve at dreje nøglen en gang og wupti den sprang i gang med det samme uden jeg havde givet den gas eller noget..

Jeg åbnede motorrummet for at lytte efter de bankelyde jeg havde hørt i lørdags, Der var intet at høre den snurrede som en mis.

Jeg sad så i en glædesrus og stirrede på motoren da den pludselig gik ud.

Jeg prøvede at starte den igen men den var HELT død, Den klikker i starter relæet og remhjulene giver sig en lille cm. lige som i lørdags..

Nu fatter jeg ikke en skid af det hele
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
  #14  
Gammel 04-04-2011, 17:07
nicolajjetrider's Avatar
nicolajjetrider nicolajjetrider er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Øst-Sjælland
Indlæg: 1,861
Billeder: 3
Lyder meget mystisk. Nu det ikke sikkert du fik holdt øje, men hvad sagde Lademanometer og Olietryk igen?. Du kan evt sætte en top og en stor skrælle på krumtappen og tørne den manuelt for at sikre at det ikke er motoren der har sat sig. Hvilket jeg dog ikke tror. Prøvede du det med en 5 Liters tank med helt rent benzin?
__________________
Livsglad vandsportsaktivist

Service værksted og service bil fra kirke hyllinge
www.shipcare.dk - følg os også på facebook
Reply With Quote
  #15  
Gammel 04-04-2011, 17:27
BrianL BrianL er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Oct 2008
Bopæl: Næstved
Indlæg: 668
Var det gamle filter var fyldt med benzin da du afmonterede det ?

Har du en løs benzintank fra en påhængsmotor med frisk ren benzin, som du kunne montere direkte på din filterstuds i stedet for slangen som kommer fra din tank ?

Ellers kan du jo prøve nicolajjetrider's forslag.
Reply With Quote
  #16  
Gammel 04-04-2011, 17:54
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by BrianL Se indlæg
Var det gamle filter var fyldt med benzin da du afmonterede det ?

Har du en løs benzintank fra en påhængsmotor med frisk ren benzin, som du kunne montere direkte på din filterstuds i stedet for slangen som kommer fra din tank ?

Ellers kan du jo prøve nicolajjetrider's forslag.
Jeps, Filteret var helt fyldt.

Jeg har kune en løs 5l dunk, men jeg har ikke prøvet med den endnu.

Stenteq marine kommer og ser på den imorgen, så må vi se hvad han siger..

Det undre mig bare at den ligepludselig tørner fint og starter og 3 min. efter så vil den ikke.
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
  #17  
Gammel 04-04-2011, 17:57
kylle kylle er offline
Gast
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2010
Bopæl: Roskilde
Indlæg: 278
Billeder: 12
Citér:
Originally Posted by nicolajjetrider Se indlæg
Lyder meget mystisk. Nu det ikke sikkert du fik holdt øje, men hvad sagde Lademanometer og Olietryk igen?. Du kan evt sætte en top og en stor skrælle på krumtappen og tørne den manuelt for at sikre at det ikke er motoren der har sat sig. Hvilket jeg dog ikke tror. Prøvede du det med en 5 Liters tank med helt rent benzin?

Jeg nåede ikke at se på lademanometeret og olietrykket.

Jeg tror ikke at den har sat sig, for så ville den vel ikke kunne tørne den idag.

Jeg fik ikke prøvet med den 5L dunk, da jeg ikke troede at den ville tørne idag.
__________________
Mvh. Jesper

SeaRay 240 Sundancer årg. 2002.
Mercruiser 6.2 V8 MPI MX, 320 hk.
Bravo 3 Drev, Duo Prop.

Gummibåd med Yamaha Malta 2,5 hk motor.

Tidligere båd:
Campion Chase 580 årg. 2000.
Mercruiser 4.3 V6 205 hk
AlphaOne GenII
Reply With Quote
  #18  
Gammel 04-04-2011, 18:03
Clasg's Avatar
Clasg Clasg er offline
Bogholder, kontoret for sund fornuft
 
Tilmeldelsesdato: Jun 2008
Bopæl: Silkeborg
Indlæg: 577
Billeder: 42
Uha, der kan være flere årsager til dette, måske ligefrem en kombination.

Jeg har været ude for at motoren gik ud gentagne gange (vand i benzinen), efter at have spruttet og hvæset.
Samtidig ville den ikke altid starte, dvs. den tørnede ikke når jeg drejede nøglen.

Det var så starter motoren, der havde sat sig.
På et tidspunkt havde der været en del saltvand i motorrummet fordi ejeren havde glemt at sætte bundproppen i inden søsætning, og det bevirkede at starteren hvade været under vand.
Den var simpelthen irret sammen.

Men prøv med Nico's forslag.

Hov, skylder lige at skrive at det var på den gamle Sea Ray jeg havde :-)
__________________
Båd: pt. ingen
Tidligere både:
Sea Ray Sundancer 275
Flipper 575
Sea Ray Sundancer 230
Skagerak 21
Sea Ray 160
Pepper 16
Brømo
Divese joller
Reply With Quote
  #19  
Gammel 04-04-2011, 20:25
vice vice er offline
 
Tilmeldelsesdato: Jul 2009
Bopæl: sydsjælland
Indlæg: 8
det lyder nærmest som et el problem løs /dårlig forbindelse på batpoler ,starter eller andet sted med større strøm.
Det kan også være dit batteri der driller efter vinteren.

Sidst redigeret af vice; 04-04-2011 kl. 20:36.
Reply With Quote
  #20  
Gammel 04-04-2011, 20:56
Horizonblue's Avatar
Horizonblue Horizonblue er offline
Ægte Fenderen-mand
 
Tilmeldelsesdato: Nov 2008
Bopæl: Sorring
Indlæg: 952
Billeder: 31
Citér:
Originally Posted by kylle Se indlæg
Jeg kørte idag ud og købte et nyt benzinfilter (igen) og kæmpede i en halv time med at få filteret af med en ny olifiltertang.

Den psykopat der har spændt det filter skulle ha' et skipperbryst men jeg trak det i mig igen da jeg pludselig huskede at det var mig selv der havde sat det på for 10 dage siden.

Jeg hældte benzinen op i et glas, og der var en lille teske vand i benzinen.

Jeg smurte olie på gummipakningen og satte det nye filter på.

Så ville jeg bare lige prøve at dreje nøglen en gang og wupti den sprang i gang med det samme uden jeg havde givet den gas eller noget..

Jeg åbnede motorrummet for at lytte efter de bankelyde jeg havde hørt i lørdags, Der var intet at høre den snurrede som en mis.

Jeg sad så i en glædesrus og stirrede på motoren da den pludselig gik ud.

Jeg prøvede at starte den igen men den var HELT død, Den klikker i starter relæet og remhjulene giver sig en lille cm. lige som i lørdags..

Nu fatter jeg ikke en skid af det hele
Husk på at en indsprøjtnings-motor aldrig skal have gas når den skal startes, uanset om det er en mono eller multipoint.

Motorstyringen sørger for at maskinen går perfekt tomgang med det samme, uanset om den er iskold, eller brandvarm.

Indsprøjtningsmotorer skal heller aldrig primes før start (pumpe på gashåndtag). Drej blot nøglen over til tænding et par sekunder inden start, så starter benzinpumpen og sætter tryk på systemet og den er herefter klar til start.

Man kan selvfølgelig også bare dreje nøglen, den skal nok komme i gang alligevel før eller siden.

Anyways, dette har ikke noget med dit problem at gøre. Jeg kunne såmænd bare forestille mig at det er historien der gentager sig, vand i filteret igen.

Nu ved jeg ikke lige hvordan det er lavet på din båd, om du har benzin frem og retur løb, eller det er "returnless"

Har du returløb, bliver der skovlet en del benzin igennem systemet, så hvis der er vand i tanken, vil filteret i dette tilfælde nok hurtigt få vand i sig igen.

Men skal blive spændende at høre hvad mek. siker.
__________________
"If you can't fix it, don't break it"

The Fleet:

Draco 1800 Suntop
Volvo Penta 4,3 V6 (430)
SX drev

Draco 2500 Flyfish http://www.horizonblue.dk/Draco%20projekt.htm
Marinisering af 2x Mercedes 6 cyl diesel
2x SX drev

Draco 1700 Topless
Volvo Penta AQ170 (B30)
280 drev


Mvh Per G
Reply With Quote
Svar


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,527
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, Dennismaisguisy
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 17:55.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden