Fenderen.dk
 

Gå tilbage   Fenderen.dk > Generelt > Generelle spørgsmål

Generelle spørgsmål Fyr løs

» Online brugere: 571
1 medlemmer og 570 gæster
DarmokBem
Fleste brugere online var 720, 12-01-2023 at 07:41.
» Sponsorer
» Tilmeld dig nu


Vil du være en del af Danmarks bedste bådforum?
SÅ KLIK HER OG OPRET EN PROFIL

 
 
Emne værktøjer Visning af emner
Prev Previous Post   Next Post Next
  #1  
Gammel 15-09-2014, 22:37
Lindegaard Lindegaard er offline
Kaptajn af eget skib
 
Tilmeldelsesdato: Aug 2010
Bopæl: Køge
Indlæg: 378
Billeder: 31
at bo på eget skib 24/7.

For år tilbage så fruen og jeg et oplagt skib at bo på, blot var det endnu ikke færdig renoveret og prisen i vore øjne for høj selvom der var taget højde herfor i prisen.

I foråret så jeg så skibet igen, nu med nye ejere, der kunne berette at de havde givet under halvdelen af den udbudte pris, i et dødsbo da ejeren desværre var gået bort.

De var nu i færd med at skulle færdiggøre projektet som mest af alt bestod i kosmetisk færdiggørelse udvendigt, en del små gelcoat skader og andet grundet ingen vedligehold da ejeren var syg. Indvendig ligeledes noget finish, osv. men intet skræmmende.

Disse nye ejere ønskede, som os, en båd at bo på og ikke nødvendigvis noget at sejle i.

Vi taler 60 fod +, 5 m bred osv. så den er ganske rummelig og med meget reelle rum, ikke som på den vi pt ejer (37 fod) som ville være for klejn (vi bor der dog 4 mdr fast om året og elsker det.) , men virkelig reel med rigtigt køkken med dejlig spiseplads, 3 store kahytter, centralvarme, nyere el hele vejen igennem osv.

Så her den anden dag, da jeg som vanligt går en tur på havnen med hunden ser jeg så den er kommet til salg igen, de nye ejere kunne vist ikke blive enige om hvordan de skulle deles om opgaven, så nu blev jeg jo helt tændt igen.

Vi har været ombord, 1 ste gang, og brugte faktisk 1½ time der for ligesom at få det hele med, og wauuuuv.
Bevares der mangler stadig en del finish, men intet uoverskueligt, og uopnåeligt, og da slet ikke til den forlangte pris.

Motorerne er af ældre dato, men hvis ikke den skal sejles med kan det vel som en begyndelse ikke ha den store betydning.

Den skal selvfølgelig på et tidspunkt kunne sejles til bedding så den kan blive ordnet i bunden, men er det sådan ca. hvert 3 dje år ?

Vi mangler lidt info fra andre med erfaring i at ligge fast et sted, altså vi ved jo godt hvad vi betaler idag, og der skal nok være nogen udgifter der er ens, men har da brug for at vide hvilke udgifter man skal regne med
udover det normale, hvis nogen har et bud eller 2 på ting man måske glemmer at ta' med så kom endelig med input.


Det vi så dengang var rigtig flot lavet.
__________________
Birchwood TS 37, 1988.
1 x BMW 180 Hk (nu med ny varmeveksler 2011)
1 x Mercruiser 180 Hk
(Samme blok de er bygget over).

Sidst redigeret af Lindegaard; 15-09-2014 kl. 23:01.
Reply With Quote
 


Indlæg regelment
Du må ikke lave indlæg i nye emner
Du må ikke lave indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er On
Smilies er On
[IMG] kode er On
HTML kode er Off

Forum Jump

» Statistikker
Medlemmer: 114,559
Emner: 5,113
Indlæg: 47,920
Velkommen til vores nyeste medlem, DarmokBem
» Sponsorer
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.0

Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:25.


Design By: Miner Skinz.com
Powered by vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Advertisement System V2.5 By   Branden