små meddelelser [Arkiv] - Side 3 - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : små meddelelser

Sider : 1 2 [3]

goffy
01-02-2012, 09:32
Øv en tanketorsk!
Er det ikke muligt at hælde noget varmt vand med forstvæske i det? Hvis det virker, er der da et lokum sparet.. Hvis skaden ikke allerede er sket.

tror ikke det er muligt. Toiletter og håndpumpen er jo monteret på et vandret stykke og både denne og håndpumpen er frsoset :(:(
måske en varmeblæser et par timer kan gøre det !!

goffy
01-02-2012, 09:37
fandt lige et billede af tønden

Norvik20"
01-02-2012, 13:46
Nåh ja.. Øv.

Men en varmeblæser, ja.
Giv det dog en chance, de få kilowatt kan jo være tjent godt ind til foråret.

Softice
01-02-2012, 15:13
fandt lige et billede af tønden

Hvis du pakker toilettet ind i lidt rockwool eller noget der ligner derefter sætter en varmeblæser på tager det ikke lang tid inden den er tøet op.Som gammel VVS pusher må du have noget i garagen gemt et eller andet sted. ;)

goffy
02-02-2012, 19:10
Så fik jeg optøet toilettet og pumpet noget kølevæske igennem. Fik dog ikke den øverste del med omskifteren tøet helt op, men jeg havde ca halv vandring på pumpen. Tror toilettet overlever krisen.
1 1/2 time med 2000W kunne gøre det. :D

Miss Mancini
04-02-2012, 09:11
Puha, vågnede med sved på panden i nat - drømte om frostspængte lokummer og følgeskaderne, hvis båden ligger i vandet og lokummet ikke er frostsikret.....:)

Min mors båd ligger i vandet, og jeg kom i tvivl, om nogle familiemedlemmer kan have benyttet bådens lokum i sommer og undladt at sige det. Jeg frostsikrede lokummet i vinteren 2010, men ikke i 2011, da jeg vidste, at jeg ikke selv havde benyttet det.

Jeg kørte straks ned til båden i nat, og til min store glæde, var der rød kølervæske i "tønden". Alle søventiler blev efterset en ekstra gang, og alt var lukket som det skal være.....

Norvik20"
06-02-2012, 18:34
I dag spadserede jeg over til min båd, gik en tur omkring den, og stod komfortabelt og lynede kalechen op, og kravlede så ombord..

-Jeps, den er totalt frosset fast i isen. :rolleyes:

goffy
06-02-2012, 18:51
I dag spadserede jeg over til min båd, gik en tur omkring den, og stod komfortabelt og lynede kalechen op, og kravlede så ombord..

-Jeps, den er totalt frosset fast i isen. :rolleyes:

Så ved du da hvor du har den fjupeqopq
jeg var også en tur i båden, og det var dælme som at kravle ind i en kummefryser, nok derfor glasfiberbåde havde det øgenavn de første mange år.

Norvik20"
06-02-2012, 19:21
He he, og ja der er sgu koldt.
Og rim kan der også være indvendigt på taget, men der var nu kun meget lidt i min.

Det vand der stod i det (hemmelige) rum, har tydeligvis stået og dampet, når der har været koldt. Ruderne var altid helt duggede til indvendigt. Og jeg skriver 'tydeligvis' fordi, der ikke længere er dug af betydning, fra den dag det blev tømt. Jeg er sikker på, at havde der stadig stået vand der inde, som ikke frøs fordi det får varme fra fjorden, så havde den faktisk nok trængt til at blive afrimet, som en anden kummefryser. :D

Det lysner vist til gengæld i vejrprognoserne, jeg syntes også vi har fået vinter nok nu, med -8 til -10 om dagen, som de sidste 4 - 6 dage, og under -15 om natten.

Norvik20"
12-02-2012, 21:48
I dag var jeg nede ved båden og save ror og skrue fri af isen. Der stod 5-10cm vand ovenpå isen og forenden havde løftet sig lidt fri, men bagenden sad fast.. Så syntes jeg min nattesøvn i nat, nok ville blive bedre af lidt arbejde med motorsaven. Så nu flyder båden rent faktisk i sit hul. :D

Der var mere end 20 cm tyk is i havnen.

goffy
13-02-2012, 18:51
I dag var jeg nede ved båden og save ror og skrue fri af isen. Der stod 5-10cm vand ovenpå isen og forenden havde løftet sig lidt fri, men bagenden sad fast.. Så syntes jeg min nattesøvn i nat, nok ville blive bedre af lidt arbejde med motorsaven. Så nu flyder båden rent faktisk i sit hul. :D

Der var mere end 20 cm tyk is i havnen.

Jeg prøvede det samme for 20 år siden her i varde å. Det er faktisk 20 år siden sidst åen var frosset til.
det lidt skumle ved isen her er den stærke strøm i åen, med det samme isen brydes, kommer der stykker på næsten hele åens bredde drivende med strømmen og det giver båden nogle knubs :eek::eek:
en af de ældre sejlere fortalte mig at jeg skulle save isen 60-70 ude fra bådens skrog, så vil den ring af is, der sidder om båden, tage nogle af knubsene fra den drivende is.

Miss Mancini
13-02-2012, 19:37
Ja, jeg skal også en tur på havnen i morgen for at se til familiens motorbåd, og evt. hugge den fri af isen.

Norvik20"
14-02-2012, 00:15
Skummelt Goffy. :eek: Men et fint tip du fik. Det er dæleme tungt sådan noget is, hvis det kommer drønene med strømmen.

Nytdrev,
Jeg savede rundt om bagenden, og så tæt på skroget jeg turde lidt oppe på siden. Så brugte jeg en jernstang og en hammer til at bryde de sidste 10cm is ind til skroget på hver side af båden. Derefter var hele isklumpen løs, og forbavsende nem at fjerne efter at være slået i mindre stykker med et mejsel. Sad ikke fast nogen steder, heller ikke mellem ror og skrog, eller i min skrue som ellers ikke sidder ret dybt.

Bruger du økse, bliver du våd. Og du kommer til at svede. -dlof--f

nicolajjetrider
15-02-2012, 09:07
Kan man ikke startemotoren og sætte den i gear? så burde man ku få et rimelig hul bag den :)

Norvik20"
15-02-2012, 20:54
Jo det kan man i sikkert godt.
Hvis man kigger forbi sin båd ofte nok, er det nok muligt at holde isen i skak ved at starte skruen, og få lavet et hul hver gang. Men 20 cm is tager sikkert en rum tid. Og så er der det der med vinterkonserveringen. ;)
Min vinterkonservering er dog begrænset til fem liter glykolblanding kørt gennem varmeveksleren, men det er jo heller ikke særlig sundt for vandmiljøet.. eller pengepungen. (Man skulle efterhånden tro de blandede GULD i det kølervæske.........!)

Min skrue sidder ret højt, og når båden ligger stille er øverste blad nok kun 10cm under vand. Så jeg kunne slet ikke dreje skrueakslen, før isen var savet væk. I morgen eftermiddag kører jeg ned og starter den op, vinteren er ovre og foråret på vej. lf-flg
Skulle der så komme en enkelt hårdere frostnat i ny og næ, så er det jo bare en god undskyldning for at sejle en tur, så motoren kan holde varmen om natten.

goffy
18-02-2012, 15:19
ØV ØV... har lige modtaget et brev fra politiet, de har et flot foto af mig i min bil :D:D:D
de mener fotoet er 1000 kr værd -dlof--f

Softice
18-02-2012, 15:27
ØV ØV... har lige modtaget et brev fra politiet, de har et flot foto af mig i min bil :D:D:D
de mener fotoet er 1000 kr værd -dlof--f
Fortæl fortæl, hvordan fik du Kiaen op i den svimlende hastighed, medvind? fjupeqopq

goffy
18-02-2012, 19:49
Fortæl fortæl, hvordan fik du Kiaen op i den svimlende hastighed, medvind? fjupeqopq

Nu er politiet jo så snu at måle hastigheden 14 km udenfor byen, så et langt tilløb er nok medvirkende årsag til denne store hastighed fjupeqopq
de målte KIAEN til at køre 92 km/t men de troede ikke selv på det, så de trak 3 km/t fra, så det endte på hele 89 km/t :eek:
Godt klaret af en KIA. ( Koreansk Industri Affald ) :rolleyes:

lille tut
18-02-2012, 20:08
Nu er politiet jo så snu at måle hastigheden 14 km udenfor byen, så et langt tilløb er nok medvirkende årsag til denne store hastighed fjupeqopq
de målte KIAEN til at køre 92 km/t men de troede ikke selv på det, så de trak 3 km/t fra, så det endte på hele 89 km/t :eek:
Godt klaret af en KIA. ( Koreansk Industri Affald ) :rolleyes:

Godt du tager det med højt humør Preben, men det var sjover at bruge pengene til bådenDDriver

MortenBP
18-02-2012, 21:12
Synes dog, at det er fuldstændig grotesk at stikke folk en fartbøde for at køre 89 km/t ude på landet. Hvad er farligst: At køre 80 km/t og sidde og glo på speedometeret hele tiden, eller at køre 89 km/t og så have øjnene på trafikken?

ATK har kun et formål,- nemlig at få penge i statskassen. Argumentet for at anskaffe systemet var at føre bedre kontrol med skoleveje og andre farlige steder. Men når man sætter dem op ude ved Lars Tyndskids mark, med så lav tolerance, - så er det ren pengeopkrævning.

Miss Mancini
19-02-2012, 08:22
Ja, jeg synes også at der skal være måde med at holde fartkontrol set ud fra, hvor er vejstrækningen potentiel farlig, er det på skolevej, bymæssig bebyggelse mv. - at holde fartkontrol uden for lands lov og ret giver ikke nødvendigvis de mest forebyggende resultater.

I "Korsbæk" hvor jeg holder til, er der svære problemer for mange bilister med at overholde fartgrænserne specielt på Sauntevej, som er bindeled imellem by, skole, fritidsordning, stort udstykket beboelsesområde og industrikvarteret. Her er der flere steder max. hastighed på 40 km/h, men alligevel kører mange alt for stærkt selvom der på fortorvet bl.a cykler børn til og fra skole. Der er lavet effektiv skiltning med lystavler, vejbump mv., men nogen egentlig præventiv virkning har det ikke haft på mange bilister.

En de største "torne i øjet" er ubetinget Danske Fragtmænd, der flere gange om dagen drøner op og ned af Sauntevej med trækker og trailer fuldt læsset - det er til tider vanvidskørsel de udviser. Selvom de langt overskrider hastighedsgrænsen, tager de sjældent hensyntil skolebørn og ældre, som bruger fortorvet.........

goffy
19-02-2012, 13:54
ATK er mest en pengemaskine for staten. Her i området har vi tit en ATK-bil placeret på lige landevej 5 km uden for Varde, har nu set den 3 gange siden nytår.
På motorvejen ved Esbjerg, lige hvor motorvejen stopper og bliver til motortrafikvej, står de tit. Motorvejen slutter nok 4 km før Esbjerg og fortsætter som motortrafikvej, stadig med 2 spor men kun med 80 km/t, rigtig mange bliver taget der.

Fletcher14
20-02-2012, 00:39
Der findes mange meninger om ATK. Vi kommer dog ikke uden om, at dem, der parkerer på en god, sikker hovedvej, lige før middagstid - og indstiller maskinen til minimal overskridelse - står til diskussion.

Jeg besluttede i hvert fald, at foretage en spontan oprydning i bagagerummet - og spare adskillige bilister for en ulykkelig aften. ATK'en pakkede sammen i raseri - og ville ikke oplyse, hvor ATK'en ville køre hen.

Norvik20"
20-02-2012, 01:15
He he.. lidt civil ulydighed er ingen endnu døde af. :grin:

MortenBP
20-02-2012, 20:12
Jeg besluttede i hvert fald, at foretage en spontan oprydning i bagagerummet - og spare adskillige bilister for en ulykkelig aften. ATK'en pakkede sammen i raseri - og ville ikke oplyse, hvor ATK'en ville køre hen.

Synes rigtigt godt om!!!

NarkoKrig
23-02-2012, 15:05
Der findes mange meninger om ATK. Vi kommer dog ikke uden om, at dem, der parkerer på en god, sikker hovedvej, lige før middagstid - og indstiller maskinen til minimal overskridelse - står til diskussion.

Haha, det er sq god stil :) Respekt!

Strøyer
23-02-2012, 16:27
Respekt.. en ordentlig herregryde kan de sgu ikke tage billeder igennem.

Miss Mancini
23-02-2012, 16:37

Ja, Granada´en er fra dengang en bil var en bil, og en bøsse var noget man skød med.....

Måske med V6 og stødstangsmotor......

nicolajjetrider
23-02-2012, 21:19
Der er mange måder at transportere jetski på, her er mit bud :)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/432204_10150583347284952_743134951_9020783_1054687 122_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/247008_10150203152319952_743134951_7146371_5784634 _n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/207034_10150147681889952_743134951_6619656_6737647 _n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/399538_10150501027699952_743134951_8784998_1812718 255_n.jpg

Og til vands :)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/207060_10150147909819952_743134951_6621878_6658266 _n.jpg

Albjerg
24-02-2012, 11:56
Ja, Granada´en er fra dengang en bil var en bil, og en bøsse var noget man skød med.....

Måske med V6 og stødstangsmotor......

Nu kommer du vist lidt tæt på, gør du ikke????

Norvik20"
26-02-2012, 23:47
Jeg var på fjorden i dag, en times fiskeri, to timers sejlads, og en time i køjen et ugenert sted med fuglekvidder som baggrundsmusik.

Fire øl blev også tømt.

-Kom marts, du søde milde. :)

Strøyer
27-02-2012, 02:16
Tabte du de sidste to fra den sixpack ?
Lyder som en herlig tur.

Softice
27-02-2012, 04:59
Vejret var jo helt perfekt i går. Ude i haven kunne man sidde i t-shirt i solen uden at fryse. Man blev jo helt forårs kulleret (70dgf=8

Norvik20"
27-02-2012, 18:33
Tabte du de sidste to fra den sixpack ?
Lyder som en herlig tur.

Ha ha, nej. Det var kun en Qpack, altså en 4-styks pakning.
En uskik der er begyndt at brede sig på tankstationerne. :D

I øvrigt utroligt at det kun er 2½ uge siden det så sådan ud:

nicolajjetrider
10-03-2012, 16:02
Jeg smutter sku til Fuerteventura i 14 dage i nat drenge :) Så får lige lidt fravær.

Men syntes mit surfboard, 30grader og blåtvand trækker i mig :)

Vi ses :)

PROSECCO
10-03-2012, 18:17
Bon voyage. nyd varmem. der er dejligt dernede...... også godt sted til dykning...

Peter508
17-03-2012, 13:38
I flere sæsoner nu har jeg ønsket mig et nyt rat, men der har været andre ting ved jeg har prioriteret højere....

Men nu er der købt og monteret nyt rat, og det ser fedt ud :D

Norvik20"
17-03-2012, 19:08
Jamen det er vi da nødt til at se Peter. Billeder tak.

:)

Jeg har en høne at plukke med min automekaniker.
Fik fornylig skiftet bremseskiver, klodser og venstre forhjulsleje, og har efterfølgende undret mig (tiltagende) over, at bilen føltes en smule levende.
I går kørte jeg så et længere stræk på motorvej, og på den sidste del af turen hjem, på alm. vej, blev jeg enig med mig selv om at tjekke bilen i dag, for der ER sgu eet eller andet galt. En brummen/vibreren var kommet til, som jeg ikke brød mig om!

Frem med donkraften og tjekke undervogn her i dag.
Det viste sig at centermøtrikken på venstre forhjul var 1½ omgang løs, og kunne drejes med fingrene! Der var INGEN sikring af møtrikken der spænder navet ind... overhovedet!
Sådan noget må en mekaniker skisme ikke glemme?!? Og lige netop på venstre forhjul, render hjulet jo samme vej rundt, som møtrikken løsnes...
Jeg kunne jo have været kørt galt, og slået mig selv ihjel på den motorvej i går.

Hvordan ville i reagere på sådan noget?
Jeg har lige pt. lyst til at tænde pænt af, dog redder det nok meget, at der er længe til mandag eftermiddag....

Hvad med mine bremsekalibre, er de spændt fast??
Er styrekuglen i venstre side, som skal skilles ad ifbm. lejeskiftet, sikret??
Er fjederbenet, som også skal af??

Jøøøøøøøsses. poppe

Peter508
17-03-2012, 19:41
Åååhh billeder.....

Jeg kan se at de 5 jeg har lagt ind, er lidt gamle.....der er kommet ny kaleche og andet på båden siden, jeg synes bare at det er besværligt at ligge billeder ind her....

Jeg ville iøvrigt raste helt ud på den mekaniker, hvis det skete for mig....

Peter508
21-03-2012, 21:06
Så fik jeg motoren startet op i dag, og den sprang igang med det samme....

Efter 10 minutter i tomgang begyndte den at hakke lidt i det, og derefter gik den ujævnt....

Så så jeg at der kom diesel ud af sådan et lille hus med en udluftning øverst, huset sidder 15 cm over resten af motoren.....

Nå men der røg mine begrænsede motor evner sig en tur......så i morgen kommer der en mekker og tjekker det hele efter....

Better safe than sorry.....

Peter508
14-04-2012, 15:49
så for dælen nu er båden fiks og klar, bundmalet og det hele....

Nu skal jeg sgu da bare have skuden i vandet phpppphppp

Rudebeck
14-04-2012, 20:01
så for dælen nu er båden fiks og klar, bundmalet og det hele....

Nu skal jeg sgu da bare have skuden i vandet phpppphppp

Er kranen i sydhavnen blevet færdig til formålet?

Peter508
14-04-2012, 20:43
Det ved jeg faktisk ikke....

Jeg har skuden liggende hjemme og ikke på havnen, så jeg bruger bare Buhl som jeg plejer.

DDriver

Lars T
16-04-2012, 11:48
God weekend - eller i hvert fald lørdagen.
Fik klargjort 3 af kammeraternes skuder.
to 4.3'er og en 5,7'er

Kunne være man snart skulle kikke til sin egen? Eller er den en der vil købe en billig Cobalt ;)

Albjerg
16-04-2012, 13:45
God weekend - eller i hvert fald lørdagen.
Fik klargjort 3 af kammeraternes skuder.
to 4.3'er og en 5,7'er

Kunne være man snart skulle kikke til sin egen? Eller er den en der vil købe en billig Cobalt ;)

Tjaa... hvis jeg nu klargører min - så kan vi vel bare bytte lige over fjupeqopq

LarsG
18-04-2012, 15:56
Er ved at være træt af at poste penge i vores båd, jeg skulle bare have afleveret den til Tommy (Stenteq) med det samme forrige år og ikke have taget den billigere løsning med garagemekaniker.. øv hvor er jeg træt af den båd lige nu.. Dyre lærepenge :-(

Ulman
18-04-2012, 16:30
Jeg kan om nogen følge dig. Men det ligger til vores natur at søge den billige løsning, og hvis det lykkes er det jo også fint. Men det kan også gå som i dit og mit tilfælde. Og ja, det er dyre lærepenge. Læren er at du skal lytte allermest til dig selv, og din egen mavefornemmelse er lige så god som den bedste og mest erfarne rådgiver.

Peter508
21-04-2012, 17:53
Så blev, som traditionen efterhånden siger det, den sidste opgave inden sæsonen løst...

Nemlig at ligge tovværket tilbage i båden. :D

Vognmanden er bestilt og mandag formiddag har m/s Familie-færgen igen vand under kølen.

Kæft hvor jeg glæder mig !!!!!

Peter508
23-04-2012, 12:02
Så blev skuden dælme søsat.

Og halvvejs ud af fjorden med 16 knob huhej hvor det gik, begyndte at at ryge og lugte meget varmt....

Gas af, åbne til motorrum....røg og hede all over the place....

Alt var ellers tjekket inden afgang, med køling osv....men vi måtte drive 20 minutter, liste 150-200 mtr, drive igen, indtil vi var tilbage i havn....

Nu kommer mekkeren senere på ugen, mit bud er en termostat....

Softice
23-04-2012, 13:17
Så blev skuden dælme søsat.

Og halvvejs ud af fjorden med 16 knob huhej hvor det gik, begyndte at at ryge og lugte meget varmt....

Gas af, åbne til motorrum....røg og hede all over the place....

Alt var ellers tjekket inden afgang, med køling osv....men vi måtte drive 20 minutter, liste 150-200 mtr, drive igen, indtil vi var tilbage i havn....

Nu kommer mekkeren senere på ugen, mit bud er en termostat....Ej hvor surt. Jeg havde selv en ford 2715E og den havde svært at selv suge kølevand fra søvandsiden. Jeg måtte spæde den, men så kørte det også. Smider den kølevand ud fra udstødningen?
Jeg må spørge, men har du åbnet søventilen?

Peter508
23-04-2012, 15:43
:D det var det første jeg tjekkede, om jeg nu også havde åbnet til sø ventilerne....det havde jeg.

Der kom vand ud, jeg lader den altid køre minimum 15 minutter i havn, hvor jeg bl.a. tjekker om der kommer vand ud af udstødningen....det gør der.

Softice
24-04-2012, 07:24
:D det var det første jeg tjekkede, om jeg nu også havde åbnet til sø ventilerne....det havde jeg.

Der kom vand ud, jeg lader den altid køre minimum 15 minutter i havn, hvor jeg bl.a. tjekker om der kommer vand ud af udstødningen....det gør der.Ja det kunne godt have været en af de ting man glemte. I 2011 skulle knægten have en sidste tur i gummibåden og der blev sat motor på. Vi hev og hev og hev i starteren i ntet skete. Man bander noget over en helt ny motor der ikke vil starte.og benzin var der nok af.Da vi så skulle tømme båden ville jeg lige have den kørt igennem med ferskvand og så kom jeg til at kikke på motoren. Vi havde glemt at lukke op for benzin hanen, vupti den startede første gang.Kom til at tænke på om hvad dit termometer viste? Kan jo være en køleslange der lækker vand på udstødning derfor damp og varme?

Albjerg
24-04-2012, 08:38
Jeg har også oplevet at det faktisk kan lade sig gøre at suge søvandsslangen halvflad, selvom det er typen med en tynd stålspiral i. Kunne det være sådan noget?

Peter508
24-04-2012, 08:39
He he jeg knoklede i snart en time med at få den startet op sidste år, også havde jeg glemt at åbne for diesel hanerne....:rolleyes:

Min temp. Måler røg op de knap 100 grader celsius, og der er noget højere end den normalt står på.....

Softice
24-04-2012, 16:38
He he jeg knoklede i snart en time med at få den startet op sidste år, også havde jeg glemt at åbne for diesel hanerne....:rolleyes:

Min temp. Måler røg op de knap 100 grader celsius, og der er noget højere end den normalt står på.....Ja så åbner termostaten nok ikke.

LarsG
24-04-2012, 19:29
Så er båden meldt klar med ny motor og en maaaasser andet lavet af Tommy & Co.. får den leveret på torsdag, så skal bunden "bare lige" renses færdig, bundmales og så i vandet :)

Albjerg
25-04-2012, 08:24
Havde forventet at skulle i vandet på fredag, men det her pissevejr gør det jo umuligt at få båden bundmalet, så nu må jeg bare vente på bedre vejr.....

MortenBP
26-04-2012, 13:02
Søndag lovede de 20 grader og sol over Silkeborgsøerne. Dette er ændret til 10 grader og regn. Jeg havde ellers håbet DMI havde fyret ham meteorologen som stod for de håbløse vejrudsigter de lavede sidste år!

Glæder mig så meget til lidt stabilt forårsvejr! Imens kan jeg så mindes et af højdepunkterne fra sidste år:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Bnyr5OkuTJE

Ulman
26-04-2012, 14:06
Søndag lovede de 20 grader og sol over Silkeborgsøerne. Dette er ændret til 10 grader og regn. Jeg havde ellers håbet DMI havde fyret ham meteorologen som stod for de håbløse vejrudsigter de lavede sidste år!

Glæder mig så meget til lidt stabilt forårsvejr! Imens kan jeg så mindes et af højdepunkterne fra sidste år:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Bnyr5OkuTJE

Jeppe og Stella, Jeppe og Stella, Jeppe og Stella :rolleyes:

Høps, nu kan jeg huske det.
Stella er en gammel kollega fra TDC.
Du må hilse hende fra Thomas.
Vidste ikke de havde båd. Troede kun de var til cross.

MortenBP
26-04-2012, 14:26
Jeppe og Stella, Jeppe og Stella, Jeppe og Stella :rolleyes:

Høps, nu kan jeg huske det.
Stella er en gammel kollega fra TDC.
Du må hilse hende fra Thomas.
Vidste ikke de havde båd. Troede kun de var til cross.

Sjovt så lille verdenen er. Cross er de stadigvæk til, men de har også fået smag for vandet. De havde et par andre småbåde, inden de købte Baylineren for et par år siden.

Jeg hilser!

goffy
27-04-2012, 15:44
Så er båden klar til søsætningen i morgen fjupeqopq
Har ferie i denne uge så nogle lange dage ved båden har sat sine spor, den ligner næsten en ny båd igen :D
kranen fra BMS kommer imorgen tidlig kl. 7.30 og ved 13.00 tiden forventes søsætningen af ca 50 både at være færdig og ifølge havnefogeden bliver min båd den første der skal i baljen fjupeqopqfjupeqopq

Clasg
29-04-2012, 22:13
Så fik Sea Ray'en vand under kølen igen, skønt :D

Fik samtidigt afprøvet min US-trailer og det gik utroligt nemt.
For det første ligger den utroligt godt på landevejen (men for pokker den er bred !)
Og for det andet er det virkeligt smart med de lodrette stænger agter, der holder båden fikseret direkte over traileren når båden flyder.

Men vinden var hård, så det var noget af en prøvelse at få lagt båden på pladsen, da vinden gik ind på tværs. :(

Fletcher14
29-04-2012, 23:52
Lækkert, at høre, Clasg!

Softice
30-04-2012, 05:09
Så er det blive min tur til at få skivet i vandet. Sidst på eftermiddagen skulle vognmanden være her og hente den :)

BrianL
30-04-2012, 09:53
Fik samtidigt afprøvet min US-trailer og det gik utroligt nemt.
For det første ligger den utroligt godt på landevejen (men for pokker den er bred !)

Er din US trailer indregistreret ?

Softice
30-04-2012, 21:15
Så er det blive min tur til at få skivet i vandet. Sidst på eftermiddagen skulle vognmanden være her og hente den :)Så blev båden søsat med et par mindre problemer som blev løst. Fik ingen kølevand. Viste sig at være søvandsfilteret der ikke var skruet ordentlig på og så ville den ikke tage fuld gas. Det var kablet lige før armen på pumpen der var bøjet.Så var der ikke mere tid i dag, men i morgen skal der test sejles nogle mil.

goffy
30-04-2012, 21:37
Så blev båden søsat med et par mindre problemer som blev løst. Fik ingen kølevand. Viste sig at være søvandsfilteret der ikke var skruet ordentlig på og så ville den ikke tage fuld gas. Det var kablet lige før armen på pumpen der var bøjet.Så var der ikke mere tid i dag, men i morgen skal der test sejles nogle mil.

Fint så blev du også (næsten) klar til de lange weekender Maj måned byder på i år :D

Softice
30-04-2012, 21:45
Fint så blev du også (næsten) klar til de lange weekender Maj måned byder på i år :DDen kommende lange weekend bliver på vandet, men næste lange weekend bliver i konfirmationens egn. Skal til konfirmation torsdag og søndag har vi selv konfirmation.

goffy
30-04-2012, 21:57
Den kommende lange weekend bliver på vandet, men næste lange weekend bliver i konfirmationens egn. Skal til konfirmation torsdag og søndag har vi selv konfirmation.

Øv øv men det skal jo til og er en stor dag for konfirmanden, har heldigvis været forskånet for konfirmationer i år
den næste konfirmation er først om 2 år mit barnebarn bliver 12 år om en måned.
er man i tvivl om sin alder så bare kik på børnene :eek:

Clasg
30-04-2012, 22:01
Er din US trailer indregistreret ?

Nej, den er 5 cm for bred. Men den passer perfekt til båden. I USA må den laste 4 ton.

Softice
01-05-2012, 16:35
Så blev båden søsat med et par mindre problemer som blev løst. Fik ingen kølevand. Viste sig at være søvandsfilteret der ikke var skruet ordentlig på og så ville den ikke tage fuld gas. Det var kablet lige før armen på pumpen der var bøjet.Så var der ikke mere tid i dag, men i morgen skal der test sejles nogle mil.Så fik jeg test sejlet 22 mil i dag og det eneste er at min nye skrue skal have - 2" da jeg mangler ca 400 omdrejninger på toppen.

Lars T
01-05-2012, 20:23
Så starter jeg på båden i morgen.
Første opgave - Rul et lag VC17m på skuden.
Fenderen-brugere er velkommen forbi 4000 Happiness til en kold pils :)

Norvik20"
08-05-2012, 00:36
Efter aftensmaden til aften, besluttede jeg mig for en lille fisketur på et par timer. Jeg stævnede ud fra Hobro ca. 1930 og var inde igen 2200. 1½ times trolling, og en lille times kasten på lavt vand. Det gav seks havørreder på stangen, fire blev nettet, og een kom med hjem og er nu fortæret.. -Der er godt med fisk i år..

Nå, men da jeg kom i havn og slog bak inde på bådpladsen, sprang mit gaskabel.
Det var da heldigt timet, normalt går ting jo i stykker, når det er til mest besvær. :rolleyes: Der er fiskekonkurrence arrangeret af havnen på lørdag. Godt der er tid til at få købt og monteret et nyt kabel inden.

Smokeyfisher

nicolajjetrider
20-05-2012, 19:56
Av for hel.........

Skulle lige have SeaDoo'en af traileren da den løber fra mig og jeg får spilhåndtaget der rotere med 200km/t lige i øjet...

Det ellers et flot øje og mindre hjernerystelse jeg har...

For pokker altså!

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/380211_10150839911909952_743134951_9635284_1682979 173_n.jpg

MortenBP
20-05-2012, 20:12
Av av! Den slags skal man have respekt for! Har selv prøvet at det stak af, hvorefter jeg prøvede at gribe det igen. Det skal man ikke gøre!

God bedring!

nicolajjetrider
21-05-2012, 07:43
Tak morten, ja er du vimmer den sad rent, idag ser øjet ud som en af de her små glas små børn kan kigge hvor forskellige farver ( dog mest Lilla, Grøn, & Tyrkis ) sværmer rundt :)

PROSECCO
21-05-2012, 17:15
Hslløj.

Det hedder vist et kaleidoskob ungerne bruger.... :-))

Hvis man ikke er født med blå øjne, må man slås (eller komme til skade) for at få det :D

Godt der ikke var noget brækket....altså håndtaget...... :D Der er kraft i sådan en spilhåndtag mar det kommer ude af kontrol..

J

Strøyer
21-05-2012, 19:47
Tak morten, ja er du vimmer den sad rent, idag ser øjet ud som en af de her små glas små børn kan kigge hvor forskellige farver ( dog mest Lilla, Grøn, & Tyrkis ) sværmer rundt :)

Det var sgu godt du ikke greb det med munden..
Men som du plejer at sige Nico,
Vi vil se billeder fjupeqopqfjupeqopq

nicolajjetrider
21-05-2012, 20:27
hahaha! Du slet ikke sjov strøyer :D hele arbejdet drillede mig idag.

Er dog blevet så sur på Seadoo'en at jeg solgte den her til eftermiddag :D Hov! Så kan den lære ikke at drille mig ;)

Strøyer
21-05-2012, 20:49
Så kan den sgu lære det...

Lars T
22-05-2012, 13:56
Nico - Det lyder osm om du slap heldigt. Som de andre skriver er der pænt mange kræfter i sådan et løbsk spil :(

PS - Bestilt søsætning til fredag :)

nicolajjetrider
22-05-2012, 15:08
Fedt Lars! Hvis der ikke kommer mange kan vi jo altid bare sejle i Roskilde fjord på Lørdag :)

Ja, jeg syntes os selv jeg er ret heldig! det jo ikke mange mm mere ind ad så havde jeg nok ikke set på venstre øje idag.

-dlof--f

LarsG
22-05-2012, 20:21
Fik båden i vandet i søndags og lagt den til herhjemme ved dens plads, desværre har jeg ikke haft tid til at sejle i den endnu og får det ikke før i weekenden, æv når det er så varmt og man så gerne vil afprøve den nye motor :)

Peter508
25-05-2012, 15:19
Ahhhhh vi er lige nu ankeret op i Fænø Sund og har været her siden kl. 13 Party0012

Jeg har også været i vandet, det er stadig lidt til den kolde side :D

Men det er nu lige nu, der er årsagen til at vi har båd !!!!

Det er satme livet.

MortenBP
25-05-2012, 17:33
Mangler en 'like' knap!

Peter508
27-05-2012, 16:27
Fantastisk tur fra Kolding til Haderslev.

Det luftede lidt så jeg mærkede ikke helt den der sol der.....

Og da min grund holdning er at solcreme er for tøsedrenge......sååååååååå......

Til gengæld piver rigtige mænd højlydt.....

Strøyer
27-05-2012, 18:01
Jeg kender det :-)
Dejligt sejlevejr...

Rudebeck
27-05-2012, 20:47
Vi sejlede en tur fra Kolding til Juelsminde hvor vi spiste på fiskeresturanten, derefter sejlede vi tilbage til Kolding havn.
- Dejlig tur, trods den til tider lidt kolde vind :)

nicolajjetrider
27-05-2012, 22:03
Hvor fedt er det lige at man kan bade i short og stå på Jetski og wakeboard uden våddragt, det ik prøvet før i maj tror jeg:)

Fletcher14
28-05-2012, 00:29
Billeder! :)

Norvik20"
28-05-2012, 01:19
Var også på vandet i dag. Pragtfuldt sommervejr..!

Men kæft det var varmt, jeg sad ellers på en hynde oppe på den åbne tagluge, og styrede med fødderne. (flybridge! :D )
Det var dejligt svalt, indtil vinden vendte og blæste med sejlretningen.
Når man som jeg ikke kommer så hastigt frem, ja så passede det åbenbart lige nøjagtigt med vindhastigheden = Total stillestående HOT solskin!

Så var det godt der var rigeligt med kolde med ombord. Party0012
Men jeg ligner sgu lidt en kogt krebs i hovedet, nok det samme med resten af kadaveret. :)

Lars T
20-06-2012, 21:37
Sæsonens første sejltur blev klokket i dag :)
Én hel times sejlads blev det til - hele 26 kilometer :-)

nicolajjetrider
27-06-2012, 07:45
Så startes KUGA'en op og traileren hægtes på krogen, GPS'en sættes! Destination: LANGT væk fra Dansk sommer ( Zadar Kroatien! )

Nøj det bliver godt!

MortenBP
27-06-2012, 08:09
Så startes KUGA'en op og traileren hægtes på krogen, GPS'en sættes! Destination: LANGT væk fra Dansk sommer ( Zadar Kroatien! )

Nøj det bliver godt!

Sviiiiiiin!!!!
(På den gode måde....)

Rigtig god ferie og husk at nyde det!

nicolajjetrider
27-06-2012, 08:18
Hehe, Mange tak! Skal prøve :)

Tror ik det bliver helt skidt :) http://www.zoover.co.uk/croatia/dalmatia/zadar/weather

Lindegaard
29-06-2012, 17:02
her gik man og troede det kun var bådens teperatur måler den var gal med, og så viser det sig at det er en selv der er ved at gå i stykker... sådan noget møg...
røg ind med stor blodprop i hjertet igår, er heldigvis på højkant igen efter de dygtigere kirurgers indgreb.. hjem igen søndag...
men det irriterer mig stadig at jeg ikke kan se køletemp selv efter at switchen er byttet...

goffy
29-06-2012, 20:21
her gik man og troede det kun var bådens teperatur måler den var gal med, og så viser det sig at det er en selv der er ved at gå i stykker... sådan noget møg...
røg ind med stor blodprop i hjertet igår, er heldigvis på højkant igen efter de dygtigere kirurgers indgreb.. hjem igen søndag...
men det irriterer mig stadig at jeg ikke kan se køletemp selv efter at switchen er byttet...

Du har da vist andre vigtigere ting at tænke på lige nu :D:D har selv været afsted 3 gange og for at få lavet ballonudvidelser :(
Pas nu på dig selv.

Lindegaard
30-06-2012, 10:34
Du har da vist andre vigtigere ting at tænke på lige nu :D:D har selv været afsted 3 gange og for at få lavet ballonudvidelser :(
Pas nu på dig selv.

Ja bestemt, er stadig imponeret over hvor hurtigt man er ovenpå og humoren tilbage i top..

Du kan tro jeg nok skal passe på.. skal holde øje med den ene af kranspulsårerne, men ikke så alvorligt at der skal gøres noget akkut.. den de lavede gik fra - 100% til + 100% gennemstrømning, dejligt..

pas også på dig selv, vi har ikke andre til det ;-)

nicolajjetrider
04-07-2012, 12:04
Så er dagen kommet.

om et par timer drejer vi nøglen på Ford'en og påbegynder projekt DK-Kroatien med 27Fods trimaran på slæb :)

Vejrudsigten siger 34Grader så langt øjet rækker, så kan ikke rigtig vente selvom det bliver en lang tur der ned :)

Vi ses! Hyg jer :)

Fletcher14
04-07-2012, 15:30
Bon Voyage! Husk: Billeder! :P

Strøyer
04-07-2012, 17:05
God tur.

Peter508
04-07-2012, 17:25
Suk.....

Samme dilemma som sidste år....skal vi sejle eller køre sydpå.

Vi har 4 ugers ferie fra på fredag, desværre ser de danske temperaturer ikke særlig lovende ud.....

Lars T
04-07-2012, 21:12
Suk.....

Vi har 4 ugers ferie fra på fredag, desværre ser de danske temperaturer ikke særlig lovende ud.....

Peter - vi ses da på Roskilde Festivalen ik? :)

Peter508
04-07-2012, 21:14
Argh den springer jeg nu nok over, det er jeg sgu for gammel til :rolleyes:

Selvom The Boss er en af mine helt store idoler....

Lars T
04-07-2012, 21:17
Argh den springer jeg nu nok over, det er jeg sgu for gammel til :rolleyes:

Selvom The Boss er en af mine helt store idoler....

for gammel - hmmm det må være en nummerisk værdi... ;)
Min far på 74 kikker derud :)

PROSECCO
04-07-2012, 21:58
for gammel - hmmm det må være en nummerisk værdi... ;)
Min far på 74 kikker derud :)

Men det vel kun fordi han kommer gratis ind den sidste dag....fjupeqopq:D

j

lille tut
05-07-2012, 19:10
Suk.....

Står sgu i samme situation, gider bare ikke sejle rundt herhjemme hvis temp ikke kommer over de 20grader og blæst-skyet og regn, den anden båd er også klar og bliver koplet på krogen hvis det ikke bliver bedre, så går turen til Lohr am main der er altid stille.

Peter508
06-07-2012, 10:10
Vi har besluttet os, i morgen tidlig drøner vi til Ballaton søen, og afventer bedre vejr i DK....

Mon ikke det kommer inden vores ferie er slut.....

nicolajjetrider
20-07-2012, 10:28
Er der nogle der tager ud nord for København evt. Roskildefjord m.m. i weekenden?

Vi 2 jetski der tager ud og hygger lidt. :)

Lars T
20-07-2012, 20:29
Hej Nico - jeg er på havnen i morgen :-)
Gi en melding hvis I kikker forbi.

nicolajjetrider
21-07-2012, 17:38
65km tilbagelagt siden igår.

Først fra hundige.

Og idag fra sydhavnen i Kbh.

Alt i alt: 2x 800cc jetski a' 80hk stk 2cyl
90Liter benzin, fordelt ud over 65km.
Præcis 20km på hver tank :)

PROSECCO
21-07-2012, 23:01
65km tilbagelagt siden igår.

Først fra hundige.

Og idag fra sydhavnen i Kbh.

Alt i alt: 2x 800cc jetski a' 80hk stk 2cyl
90Liter benzin, fordelt ud over 65km.
Præcis 20km på hver tank :)

hmm kan det så passe at i har brugt 2,5 time hver ved fuld kraf......hvis mit regnestykke skal passe efter dine oplysninger...

80x 0,25 = 20 liter per time.... regner med at i har givet den max gas:D ud over havet....

J

Peter508
22-07-2012, 15:29
Hjemme igen....

Det blev til 5 dage i Ungarn og 10 dage i Kroatien.

Vi har stadig 2 ugers ferie, og vejrudsigten ser fornuftig ud, så på tirsdag sejler vi ud. Vi har ikke bestemt os for hvor turen går hen, men Sydfyn er nok et godt bud :D

Lars T
23-07-2012, 08:22
Skuden er tanket fuld - og klar til ugens solskin :)

nicolajjetrider
23-07-2012, 09:35
Hmm. Jimmy det kan jeg ik få til at passe :) men det passer med Literne for de er ihvertfald væk fra jetski'ene ;)

Iøvrigt meget specielt:

Første dag, Ud og hoppe i bølger = MEGET svingene gas, Tomgang, meget gas, tomgang, MEGET gas. = 19.6Km på en tankfuld. 1time og 50min

anden dag: Københavner tur: Tomgang eller 10% gas hele vejen = 18.9km på en tankfuld 1Time og 20Min.

anden dag: Ud og race og hoppe i bølger ved advedøreværket: 19.8 km på en tankfuld. 1time og 7min

Må indrømme jeg havde regnet med vi brugte MEGET mindre ved KBH cruise.. :)

PS: De 90Liter er på begge maskiner ;) 45Liter pr. maskine

GPS Topfart målt på bølget vand: 76.9km/t :)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/486184_10150974132409952_26693023_n.jpg

PROSECCO
23-07-2012, 18:56
Halløj.

Der var lidt info der ku bruges til noget:D

Så er regnestykket helt anderledes.... De der maskine suger godt nok ikke meget benz men gir go fart.... formoder tanken er på ca 15 ltr...!

Som jeg kan finde frem til bruger maskinen gennemsnitlig ca 0,14 L/hr/hk ved fuld kraft.... Det sgu ikke meget.... Fedt..

500 kr for over 4 timers sjov og fornøjelse.......Det findes ikke mange steder..:D

J

nicolajjetrider
24-07-2012, 08:06
Hej Jimmy

Nej jeg har os altid ment det billigt at sejle på den :)

Jeg mener at have læst at ved 100% fuld gas = de knap 80km/t er den opgivet til 60 Liter i timen.
Men det skal jeg lige undersøge :)

15L på Alm tank ( alle ovenståene tal er givet ud fra dette )

2L Reserve tank

Lidt corny video men fra i Lørdags ved værket :) : http://www.youtube.com/watch?v=Bokj-dbQdCg&feature=plcp

PROSECCO
24-07-2012, 18:16
Hej Jimmy

Nej jeg har os altid ment det billigt at sejle på den :)

Jeg mener at have læst at ved 100% fuld gas = de knap 80km/t er den opgivet til 60 Liter i timen.
Men det skal jeg lige undersøge :)

Halløj..

Det kan ikke passe. så ville du ha et kvarter sejltid på en tankfuld ved fuld kraft..frem..?? og ville kunne sejle ca 20 km.....!

Og den ville så bruge 0,75 L/hr/hk.... det er alt for meget.. vores forbruger ca 0,24 L/hr/hk og flytter ca 4 tons.....

J

Peter508
24-07-2012, 18:59
Dejlig dag på vandet :D

Vi fik sejlet fra Kolding til Fåborg, hvor vi lige nu nyder livet ombord.

På turen fik vi også zig zagget imellem de store træ skonnerter, der pt sejler Fyn rundt, det var en fed oplevelse.

nicolajjetrider
25-07-2012, 10:22
Hey Jimmy

Det kan sku godt være det mig der husker forkert :) :)

Tror nu os mest på din udregning da talene jeg lagde op er GPS givet, så det kan vist ikke rigtig blive mere præcist ;)

Peter508
25-07-2012, 10:58
Nico hvordan var det at sejle i Kroatien ?

Vi har lige været der, og overvejer at leje en båd for en uge næste år.

nicolajjetrider
25-07-2012, 22:03
12 med pil op! Jeg kan kun anbefale det, hvis det bliver aktuelt så giv et praj, nappede nogle bådcharte prislister osv der nede. en 30fods motorsejler kan lejes i højsæsonen for mellem 2-3.000 Euro pr. Uge mener jeg det var.

Min far er ved at skrive en artikel til langturssejlerne og danske multihuls
Det fede er at det hele er så beskyttet, så selv i 8m/s føles det helt kanon!

Kørerturen der ned var hård, min far og jeg gjorde det i et huk på 26timer, 1840km. Riggede båden til og så kom alle damerne dagen efter. Grundet et køleskab der bulderede hele tiden for at have kold mad og øl, gik vi i havn for strøm hver dag, kun 1 nat lå vi for svej, det var ved SIBINIK vandfald :)

Vi gør det igen næste år!

+'er
Havne faciliteter helt i top!
gode kraner for dem der har båd med der nede
24 timers overvågning på havne ( bemandet )
Billig mad! 5Pers incl ALT 450KR.
venlige mennesker
Kort til shopping muligheder fra havne
Billig taxa
GOD Mad!

-'er
DYRE havnepenge, i snit for 27fod = 350-450kr pr nat. Incl strøm og vand.
Svingene madkvalitet nogle steder.
Kopi land ( rigtig mange butikker med falske mærker, men det til at leve med )

Her er vi landet og begyndte straks at rigge til.
http://billeder2.baadgalleri.dk/album/fuldskaerm/36987-honda-carb-soeges--keihin-
Kranen( vandfald )
http://billeder2.baadgalleri.dk/album/fuldskaerm/36988-honda-carb-soeges--keihin-
Fantastiske omgivelser
http://billeder2.baadgalleri.dk/album/fuldskaerm/36989-honda-carb-soeges--keihin-
vandfaldene! ( der ku man bade )
http://billeder2.baadgalleri.dk/album/fuldskaerm/36990-honda-carb-soeges--keihin-

PROSECCO
26-07-2012, 17:22
Halløj Nico

Fede billeder. Opload gerne flere det ser total idyllisk ud, og med dansk flag på dernede....:D

Hvad er det for en yacht i har ?

J

Peter508
26-07-2012, 19:59
Ser fedt ud Nico, vi kan lige tales ved, hvis vi vil gøre noget mere ved det.

nicolajjetrider
27-07-2012, 08:38
P-508, du siger bare til. Linker til min fars tur artikkel når den dukker op. Ellers spørg løs

Jimmy, jeg laver en tråd med en masse billeder en af dagene :)

Det er en Corsair 27 - Trimaran ( Carbon30%Glasfiber70%, 1400KG, Vacumstøbt, med agtercabin :) 5 sovepladser + trampolinerne :)
Trailerparket, her i Steiermark, Eggerberg. Tæt på slovenien, min far og jeg kørte non-Stop der ned 26timer tog det at kører de 1841km. Forden kører normalt 16km/L, med båden bag på havde den et snit på 6.7km/L. Så vi tankede ca. hver 4 time :)
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/553975_10150940515009952_1040335815_n.jpg
Her i Botanik havn, hvor den blev smidt i med kranen.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/544574_10150944978664952_1354710085_n.jpg
Svært at se men vandet var Tyrkisblåt :) - 25Grader varmt vand, 40 Grader luft.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/523706_10150952368234952_1688601295_n.jpg

på de 17 Dage båden var i vandet sejlede den 240 Sømil :)

nicolajjetrider
01-08-2012, 12:28
http://billeder2.baadgalleri.dk/album/628/471/37058-rens-af-varmeveksler

http://billeder2.baadgalleri.dk/album/628/471/37059-rens-af-varmeveksler

http://billeder2.baadgalleri.dk/album/628/471/37060-rens-af-varmeveksler

Peter508
01-08-2012, 15:14
Netop hjemkommet efter sommerens togt på vandet.

Turen i år gik fra Kolding - Fåborg - Ærøskøbing - Marstal - Sønderborg - Mjelsvig - Kolding.

Marstal overraskede meget positivt, fantastisk dejlig havn med flinke mennesker og et godt miljø. Bestemt ikke sidste gang vi er der.

På vej ud af pladsen i Marstal røg gearet til min bovpropel, og resten af ferien måtte jeg klare mig uden. Jeg har aldrig tidligere sejlet uden, så det gav mig lidt sved på panden og lidt panderynker på turen. Men det gik uden skader og uden skilsmisse :D

Clasg
01-08-2012, 16:45
Marstal overraskede meget positivt, fantastisk dejlig havn med flinke mennesker og et godt miljø. Bestemt ikke sidste gang vi er der.

Fik I prøvet pizzaerne i klubhuset ? De er fantastiske :)

Jeg lå i Marstal sidste år hvr ungerne havde været søsyge, men de pizzaer og 1/2 liter cola gjorde underværker for resten af turen :rolleyes:

Peter508
01-08-2012, 18:30
Nej desværre :D

Det var i den uge, hvor vejret var fænomenalt, så der blev grillet på livet løs hver aften Party0012

Albjerg
06-08-2012, 09:17
Så sluttede ferien, men vi fik da sejlet lidt denne gang.
Blandt andet lå vi lige et par timer i Stevning Vig ved Als og nød et par friskbyggede burgere (Lukas havde ikke det store held med fiskene)....
Hjemturen gik også strygende, med skipper Mathias ved rattet: http://www.baadgalleri.dk/video/diverse_baad/2106-sommer_2012
Den ka´sgu endnu, den gamle....

Peter508
11-08-2012, 12:27
Så er der lavet en aftale med Yachtbroker, om at sælge m/s Familie-Færgen....

Salgspris 275.000 kr....

Er sgu lidt vemodigt....

Lars T
03-09-2012, 20:34
Yess - 3 timer på vandet igen i dag. Wakeboarding og vandski i dag, bandet er stadig ca 19grader i fjorden, super fedt :-)

Regner med at smutte ud igen i morgen :-)

Har nu været ude med båden hele 13 gange i år :-)

Miss Mancini
07-11-2012, 12:07
Ny konkurs i Ketner familien.

Denne gang er det hovedselskabet, der er taget under konkurs d. 1. november 2012 - se dette link;

http://www.transporttidende.com/index.php/dtt/artikel/ketner_konkurs/

Miss Mancini
08-11-2012, 20:20
Tænk - jeg synes ikke jeg kan finde en annonce for 2 x 4.3 V6 Mercruiser....:):)

nicolajjetrider
09-11-2012, 09:54
Der er god weekend forude :)

Den står totalt på maritim weekend!
Alpha Drev indkøb
Se båd projekt ( Nautaline 48 )
Wakeskate bag Kawasaki vandscooter

God weekend alle sammen ! GIV GAS!

Albjerg
09-11-2012, 11:42
Der er god weekend forude :)

Den står totalt på maritim weekend!
Alpha Drev indkøb
Se båd projekt ( Nautaline 48 )
Wakeskate bag Kawasaki vandscooter

God weekend alle sammen ! GIV GAS!

Tak, i lige måde...

Peter508
20-11-2012, 14:52
fanden satan og SGU....:mad::mad::mad:

så finder jeg den båd jeg vil have, får etableret kontakt, forhandlingen går i gang, ejeren vil umiddelbart gerne tage vores i bytte....

Og ind fra højre kommer en anden køber, og køber båden i ren handel....PIS....

Forbandede hollændere....HRMPFH...:mad:

Mand1979
20-11-2012, 15:46

så finder jeg den båd jeg vil have, får etableret kontakt, forhandlingen går i gang, ejeren vil umiddelbart gerne tage vores i bytte....

Røvtur!! Fandeme træls når man er i forhandling. Oplevede det selv for en mdr siden;-( men så fandt jeg brumbassen istedet:-)

Miss Mancini
20-11-2012, 16:07

Det var da altid noget at det ikke var konen....:)

Peter508
20-11-2012, 17:12
Nej det havde været okay, hvis hun havde været køber. Så havde jeg jo haft en ny båd -dlof--f

Godt jeg ikke nåede at starte kareten og køre til Holland....

nicolajjetrider
21-11-2012, 15:01
Endnu vigtigere! Hvilken båd var det?

Peter508
21-11-2012, 15:11
Det var en 35 fods Chris Craft Catalina....

Samme opbygning som en klassisk hollandsk stålbåd, bare i glasfiber.

Miss Mancini
07-02-2013, 10:07
Sørgeligt at læse dagspressen for Hornbæk & Omegn...:(

Byen lider alvorligt under den generelle afmatning i erhvervsllivet.

I 2010 lukkede PostDanmark posthuset i byen efter næsten i en menneskealder at have haft den samme adresse. Posthuset blev flyttet ned i SuperBrugsen, men ophørte d. 1. marts 2012 - nærmeste posthus er nu 7 km fra Hornbæk til stor gene for de ældre mennesker, som med jævne mellemrum bruger posthuset.

I 2012 lukkede den ene tankstation med bemanding og fleksible åbningstider.

Ved årsskiftet 2012/2013 lukkede den ene bagerbutik, Den Danske Bank lukker d. 1. marts 2013, og Nordea lukker d. 8. marts 2013.

Rygterne går på, at de to store supermarkeder i midtbyen vil lukke i løbet af 2013 grundet skærpet konkurrence fra Netto og Rema 1000.

Ak ja, fordommens tid i Hornbæk er ved at være slut - og med alle de butikslukninger og flere i sigte, kan byen blive sendt alvorligt til tælling.

Byens "nerve" om sommeren er havnen, men med en tilbagegang af gæstebåde på 40% i 2012 sammenlignet med 2011, taler udviklingensit eget sprog.

Ulman
07-02-2013, 17:19
Sørgeligt at læse dagspressen for Hornbæk & Omegn...:(

Byen lider alvorligt under den generelle afmatning i erhvervsllivet.

I 2010 lukkede PostDanmark posthuset i byen efter næsten i en menneskealder at have haft den samme adresse. Posthuset blev flyttet ned i SuperBrugsen, men ophørte d. 1. marts 2012 - nærmeste posthus er nu 7 km fra Hornbæk til stor gene for de ældre mennesker, som med jævne mellemrum bruger posthuset.

I 2012 lukkede den ene tankstation med bemanding og fleksible åbningstider.

Ved årsskiftet 2012/2013 lukkede den ene bagerbutik, Den Danske Bank lukker d. 1. marts 2013, og Nordea lukker d. 8. marts 2013.

Rygterne går på, at de to store supermarkeder i midtbyen vil lukke i løbet af 2013 grundet skærpet konkurrence fra Netto og Rema 1000.

Ak ja, fordommens tid i Hornbæk er ved at være slut - og med alle de butikslukninger og flere i sigte, kan byen blive sendt alvorligt til tælling.

Byens "nerve" om sommeren er havnen, men med en tilbagegang af gæstebåde på 40% i 2012 sammenlignet med 2011, taler udviklingensit eget sprog.
Ja, sådan er det for os i udkantsdanmark sssurr

Miss Mancini
07-02-2013, 17:21
Ja, og jeg fik slet ikke tilføjet, at den velkendte "Københavner-bodega" også er lukket permanent siden sommeren 2012....:(

Byen ligner snart Vestre Kirkegård !

Lars T
08-02-2013, 08:47
Sidder lige på kontoret og overvejer om jeg i løbet af weekenden, og for første gang i år, skulle tage ned og kikke til skuden :o

Er jeg den eneste der har lidt dårlig samvittighed på den front?

goffy
08-02-2013, 09:13
Sidder lige på kontoret og overvejer om jeg i løbet af weekenden, og for første gang i år, skulle tage ned og kikke til skuden :o

Er jeg den eneste der har lidt dårlig samvittighed på den front?

jeps....... jeg har været ved båden 2 gange siden nytår :D:D:D

nicolajjetrider
08-02-2013, 09:14
Den vogn hopper jeg på Lars!
Ku være jeg os sku tage ned og pusle lidt om skivet.

Jeg blev grebet af forfærdeligt meget arbejde + et hygge projekt :)

Carbon Jetski & Tuning af motor :)

MartinN
08-02-2013, 09:18
Jeg kigger på min hver dag :D

Peter508
08-02-2013, 09:19
Jeg har færgen stående i forhaven, så jeg ser den hver dag....

Til gengæld har jeg ikke været oppe i den i år endnu, måske jeg lige skulle kravle op og kigge til den....

Sjip
08-02-2013, 16:49
nææ, jeg ser min på værkstedet, nogle gange om ugen, og en gang imellem, når jeg keder mig her

http://www.youtube.com/watch?v=Ih5Wakf3kSA

Håber dog på et godt sejler år, da de sidste 2, har været temmelige kedlige

Peter508
20-03-2013, 21:05
Så gik vinteren med den teoretiske del ag duelighedsbeviset, og i dag blev den mundtlige og skriftlige eksamen godt overstået :cool:

Og da jeg har taget den praktiske del tidligere, så er hele beviset nu i hus.

Og lad det så blive forår :D

lille tut
20-03-2013, 21:15
Så gik vinteren med den teoretiske del ag duelighedsbeviset, og i dag blev den mundtlige og skriftlige eksamen godt overstået :cool:

Og da jeg har taget den praktiske del tidligere, så er hele beviset nu i hus.

Og lad det så blive forår :D

TILLYKKE men det ser ud til der går noget tid inden du får brug for det:eek::eek:

Peter508
20-03-2013, 21:47
Ja det er saftsuseme træls.....

Og tak ;-)

nicolajjetrider
21-03-2013, 08:35
Tillykke Peter!

Så der ingen vej uden om at det skal fejres med max planing igennem hele fjorden.

http://4.bp.blogspot.com/_S79y37tO2h8/TP4pTxL9GkI/AAAAAAAAAAY/lMqBle7jS4s/s1600/1.jpg

Norvik20"
13-04-2013, 13:40
Årets og sæsonens første sejltur blev en realitet i går.
Starten på 5. sæson, og det føltes ligeså godt som den første. -ld-ld

Mvh

goffy
14-04-2013, 13:26
Årets og sæsonens første sejltur blev en realitet i går.
Starten på 5. sæson, og det føltes ligeså godt som den første. -ld-ld

Mvh

Glæder mig også til næste weekend d.20 april der har vi søsætning her i varde, men nu pis-regner det og jeg er ikke færdig med at polere :(

Softice
14-04-2013, 13:34
Glæder mig også til næste weekend d.20 april der har vi søsætning her i varde, men nu pis-regner det og jeg er ikke færdig med at polere :(Når du er færdig med at polere kan du lige kikke her forbi og fortsætte med min nu da du er i træning fjupeqopq

Jeg var i gang med olie/filterskift, men da jeg skulle suge olien op fandt jeg ud af min suger ikke virkede så jeg skal have en ny i næste uge. Træls og så lige på en søndag. Fik dog skiftet diesel filter og tjekket impelleren og anoder på motoren så det hele var da ikke spildt, men hvor blev sommeren af????? Kom hjem fra job ( Trinidad ) onsdag det var s.. en kold fornøjelse. Sne og 1 grads varme i Billund.

Peter508
16-04-2013, 16:24
2 gode men lange dage i bådens tegn :-)

Bundmalet - tjek
anoder skiftet - tjek
filtre skiftet - tjek
olie skiftet - tjek
motor startet op - tjek
alu lister, sø gelænder m.m. pudset - tjek
båd vasket og poleret - tjek
kaleché vasket og imprægneret - tjek
ny split til bovpropel monteret - tjek
batterier skiftet - tjek
båd rengjort indvendig - tjek

pyyyhhh.....hvis det ikke var fordi, at jeg er stoppet med at drikke øl, så havde jeg sgu taget mig en kølig nu...

Også de der batterier der.....hold nu kæft hvor er de tunge....Først de gamle ud også balancere ned ad stigen med dem, også derefter de nye op af stigen igen...så er der rygmassage på programmet :rolleyes:

Peter508
23-04-2013, 22:25
Som værende passioneret Bayern fan i mere end 30 år, må jeg bare sige at det i de her tider, er en kæmpe fornøjelse :D:D:D:D:D

Peter508
26-04-2013, 16:23
Så blev skuden søsat og årets første tur blev sejlet.

Fantastisk tur ud af fjorden hvor damperen bare sejlede, det bedste den har lært :D

Sidste år stoppede jeg som formand for fodbold klubben, og det har jo givet mig en del mere fritid, som bl.a. er blevet brugt til at lave nye bænke i cockpittet, ser forrygende ud :):)

Mand1979
26-04-2013, 16:32
Så blev skuden søsat og årets første tur blev sejlet.

Fantastisk tur ud af fjorden hvor damperen bare sejlede, det bedste den har lært :D

Sidste år stoppede jeg som formand for fodbold klubben, og det har jo givet mig en del mere fritid, som bl.a. er blevet brugt til at lave nye bænke i cockpittet, ser forrygende ud :):)

Jeg er langt om længe også klar til at søsætte båden, men men men, nu kan jeg ikke finde en vognmand der har tid før onsdag/torsdag;-) Lidt surt, men jeg ku jo bare ha bestilt i go tid. Det har dog heller ikke været nemt at gøre, da Ålbæk havn, hvor jeg skal ligge, ikke har fået banket de pæle i jeg skal fortøjre til. Finder jeg en vognmand der lige kan klemme mig ind en af de nærmeste dage, så kommer båden i vandet om der er pæle eller ej;-)

Softice
27-04-2013, 07:08
Jeg fik båden søsat i Tirsdags, test sejlet onsdag og sejlet til hjemhavnen torsdag med blankt vand og helt vindstille.Turen gik fint bortset fra at alle stager som bliver sat hvert år ikke var sat på ruten fra Esbjerg til Ribe løb endnu, så jeg var glad for min plotter hvor afmærkningen var lagt ind fra sidste år.

Mand1979
30-04-2013, 12:31
Så fik jeg søsat GEM idag;-) Motoren sprang igang efter 5 måneders stilstand:-) Dejligt endelig at få vand under kølen igen.

Norvik20"
01-05-2013, 00:17
Velkommen på vandet 2013.

Lad os håbe vi får en rigtig sommer i år, vi trænger sgu. :cool:

Mvh

Mand1979
21-05-2013, 07:49
Har nu endelig været ude at sejle lidt i GEM;-) Har været afsted på kortere ture de sidste 2 dage. Mine 3 børn(piger) er helt pjattede med at sejle, og når vi har været i havn er der blevet fisket krabber og rejer til den store guldmedalje:-)

Skal nok ha kigget lidt på min gps, da den loggede 13,6 knop da vi sejlede en tur i aftes;-) Min båd kommer vist aldrig over 8 kn, medmindre det er i frit fald;-)

Go sommer allesammen:-)

nicolajjetrider
23-05-2013, 21:37
Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hvor er det dejligt :)

Båden skal i Lørdag.. Maskinerne blev serviceret og startet op idag :) Gosh ! hvor er det dejligt når det bare springer igang :)

Sårn lyder de:
http://www.youtube.com/watch?v=mqTc3hFM8xg&feature=youtu.be

nicolajjetrider
27-05-2013, 09:27
Lørdag var en stor dag :) Heldigvis spillede alt som det skulle :)

De nye drev med 2:0:0 gearing var den helt store forandring ! Det helt vildt hvad det gør :)

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/431943_10151478059844952_330531142_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/575761_10151478060244952_452803685_n.jpg

Campion 165(seb)
27-05-2013, 18:38
Lørdag var en stor dag :) Heldigvis spillede alt som det skulle :)

De nye drev med 2:0:0 gearing var den helt store forandring ! Det helt vildt hvad det gør :)

Ja ja, et par bananer i gearet gør underværker, ikke?? ;)

nicolajjetrider
03-06-2013, 08:06
Alt køre bedre på bananer ;) det burde du vide efter alle de år ;)

nicolajjetrider
24-06-2013, 12:15
Nu som husejer ! :) Det er godt nok en fed følelse ! Ud til lejre vig så båden kan ligge for svej foran :) Jubiiiiiii :)

Lars T
24-06-2013, 12:31
Nu som husejer ! :) Det er godt nok en fed følelse ! Ud til lejre vig så båden kan ligge for svej foran :) Jubiiiiiii :)

Hva for noget?? Lejre vig :)

LarsG
24-06-2013, 12:43

Tillykke :D

nicolajjetrider
24-06-2013, 13:52
Tak :)

Ja det hedder skuda lejre vig? Eller er min geografi hoppet af :) lige overfor Herslev camping osv. :) ?

Lars T
24-06-2013, 13:57
Tak :)

Ja det hedder skuda lejre vig? Eller er min geografi hoppet af :) lige overfor Herslev camping osv. :) ?

Nej nej slet - du har ret..Var bare overrasket over du kommer til fjorden. Der er et fantastisk spot overfor herslev, med ca 1 meter vand og sandbund..

Så ses vi jo derude :-)

Og tillykke med slottet..

nicolajjetrider
24-06-2013, 14:19
COOOOL! Smid lige et billede med hvor det er ? ( maps google du ved )

Tak tak -VI glæder os HELT vildt til at komme til fjorden :)

Lars T
25-06-2013, 08:33
Voila..
Det røde kryds er det "gode spot" overfor Herslev, og det lyserøde kryds er Kattinge vig (Lerskrænten som den kaldes).

Hvor sejler du skuden rundt? Skal du ha en hånd til det?

nicolajjetrider
25-06-2013, 08:38
Tak Lars ! Ligner et super fedt Spot!

Tror jeg SUP surfer der over og kigger en af dagene :)

Det regner vi med at gøre i slut august / sep, med mindre min far og svigerfar melder afbud så tror jeg vi klar den. Ellers ringer jeg til dig! Tusind tak !!!!! :)

Lars T
25-06-2013, 08:43
No probs - du giver bare en melding hvis det er.!

nicolajjetrider
05-07-2013, 10:02
Når man lige får et par timer på vandet er man altså ikke til at skyde igennem...
I aftes tog vi maden på båden og sejlede en tur der efter blot lagde til v. en anden bro i yderhavnen. Ja der skal ikke meget til men for pokker det skønt !

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/998822_10151547845089952_1332579866_n.jpg

God Weekend :)

Peter508
08-07-2013, 21:06
Jeg vil benytte mit indlæg nummer 1000..... Som jeg synes lyder af flere end jeg faktisk har skrevet....

Til at fejre at vi i sidste weekend havde en fantastisk tur til Aarø, og at det var den 7. weekend ud af de sidste 8 weekender, vi har været afsted i år boattt hvilket gør denne sæson til den foreløbige sæson, hvor vi har fået sejlet flest timer.

Sommerferien i år er i ugerne 30-31-32, og vi planlægger at sejle til Schleswig. Men som de andre år er det mest vind, vejr og humør der styrer vores sommer ferie :D

Miss Mancini
09-07-2013, 08:24
Båden er kommet i vandet for første gang i to år....:)

Lidt motorproblemer med dårlige tændrør, manglende stelforbindelse og tilstoppet brændstoffilter var oplevelsen på første tur, så med nye dele monteret spillede "klaveret" udemærket de næste 10 - 12 sejltimer.

Igår gik motoren i stå 4 gange, men kunne startes igen, når brændstoffilteret blev udskiftet. Mistanke om vand i benzinen, er oplagt.

Jeg har nu købt 10 brændstoffilter hos den lokale bådpusher i Hornbæk, og herefter påfyldt rent benzin fra et tankanlæg med stor omsætningshastighed af brændstof. Nu bliver det spændende, hvor længe det tager før tanken er tømt for dårlig benzin...:)

Ellers dejligt at være på vandet igen, og jeg kan konstatere, at båden topper ved 45 miles og 4600 omdr.min WOT med en 4-bladet 19" alupropel.

Campion 165(seb)
11-07-2013, 04:49
Dén her ville jeg ikke bryde mig om at få ind i siden af båden...!

http://www.bt.dk/udland/vanvittigt-her-smadrer-kaempeskib-lystbaadehavn

PROSECCO
11-07-2013, 21:04
Holy shit.....

Dén her ville jeg ikke bryde mig om at få ind i siden af båden...!

http://www.bt.dk/udland/vanvittigt-her-smadrer-kaempeskib-lystbaadehavn

goffy
17-07-2013, 08:54
Dejligt at tænke på 3 ugers sommerferie som starter fra weekenden

Campion 165(seb)
17-07-2013, 13:46
Super lækkert. 199'eren kommer ned og ligger ved stranden fra næste uge af mens vi er i sommerhus.

Peter508
17-07-2013, 17:25
Nøøøøøj hvis vejrudsigten holder, så går vi en kanon sejler ferie i møde :D

Hvor skal I hen Goffy ?

goffy
17-07-2013, 22:01

Hvor skal I hen Goffy ?

Vi bliver på vestkysten i år og håber på at kunne sejle til Havneby på Rømø og en smut til naboøen Sild. Holder vejret vil vi måske sejle til de tyske øer syd for Sild, Amrum og Føhr. men her på vestkysten skal der ikke så meget vestenvind til at hindre planen.

Peter508
17-07-2013, 22:14
Jeg synes godt nok der meldes mest nord, nordvest vind, så det kan da blive en udfordring tror jeg....

Men god ferie Party0012

MortenBP
18-07-2013, 00:20

Hvor skal I hen Goffy ?

Godt du ikke solgte båden så! Var det ikke dig som truede med det sidste 'sommer'?

Peter508
18-07-2013, 06:53
Joooo jeg havde lige en periode sidste år og forrige år, hvor jeg var sindssyg træt af vejret....

Men den er jo også til salg :rolleyes:

Dog fordi jeg vil have en større.....

goffy
18-07-2013, 07:13
Jeg synes godt nok der meldes mest nord, nordvest vind, så det kan da blive en udfordring tror jeg....

Men god ferie Party0012

Med en N-NV vind, rider vi på bølgerne derned problemet kommer først når vi skal hjem igen :eek:
Kommer i til Schleswig kan i cykle en tur ud til den danske vikingeby Hedeby som ligger lige syd for Schleswig.
Vores tur endte i Kieler fjord hvor der er mange havne og noget af se på.

Håber i får en god tur i de tyske farvande DDriver

Softice
19-07-2013, 01:11
Vi rullede til Ringkøbing Fjord tirsdag formiddag. 6 timer ,hvor de 3 var nogenlunde indtil vi rundede Ulven ved Blåvand fyr så var det 3 timer hvor balancenerven blev sat på lidt af en prøve. Ikke noget dramatisk, men en del søer ind fra siden med en NV vind. Lige nu ligger vi i Æ gammelhavn i Hvide Sande og vil videre til Ringkøbing. Vi havde mellem 4-6 m/s NV og strømmen med os.

goffy
19-07-2013, 09:27
Vi rullede til Ringkøbing Fjord tirsdag formiddag. 6 timer ,hvor de 3 var nogenlunde indtil vi rundede Ulven ved Blåvand fyr så var det 3 timer hvor balancenerven blev sat på lidt af en prøve. Ikke noget dramatisk, men en del søer ind fra siden med en NV vind. Lige nu ligger vi i Æ gammelhavn i Hvide Sande og vil videre til Ringkøbing. Vi havde mellem 4-6 m/s NV og strømmen med os.

Der er tit ikke nogen sammenhæng mellen vind og bølgehøjde på nordsøen, og det betyder ikke altid flad vand når det er vindstille.
De sidste 2 gange jeg har sejlet fra Hvide Sande mod Esbjerg, har vandet været helt blank til ned til Horns rev, men resten af turen til Esbjerg skøjtede vi rundt i bølger så store at vi surfede ned af dem, men næsten ingen vind :dizzy:

Kan i fortsat have en god ferie/tur

Softice
19-07-2013, 12:17
Der er tit ikke nogen sammenhæng mellen vind og bølgehøjde på nordsøen, og det betyder ikke altid flad vand når det er vindstille.
De sidste 2 gange jeg har sejlet fra Hvide Sande mod Esbjerg, har vandet været helt blank til ned til Horns rev, men resten af turen til Esbjerg skøjtede vi rundt i bølger så store at vi surfede ned af dem, men næsten ingen vind :dizzy:

Kan i fortsat have en god ferie/turVi vender næsen hjemad sidst i næste uge så må vi se om der skal surfes eller rulles.
Tak og i lige måde.

Peter508
25-07-2013, 19:33
Sommerens togt har foreløbig bragt os til Dyvig ( Nordals ), Sønderborg, Marina minde i Gråsten, og i dag sejlede vi til Schlien og ligger i en virkelig lille hyggelig havn i Kappeln.

Virkelig fedt hernede Party0012

Iøvrigt må Marina minde kandiderer kraftigt til DK's med afstand kedeligste havn...

nicolajjetrider
01-08-2013, 09:05
Napper 110Sømil Fredag og Lørdag :)

Vi skal sejle båden til vores nye hjem og dermed en ny svajplads. Det ser ud til vejret bliver fantastisk 5m/S SØ v. Helsingør - Hornbæk - Hundested fåes vist ikke bedre :)

Peter508
01-08-2013, 13:33
Vi er i dag sejlet fra Kappeln til Marstal, hvor vi bliver minimum til lørdag :)

Jeg tankede i dag, og må sige at det til dato er en af de billigste ferier vi har haft...

I snit bruger vi 6,5 ltr. i timen, hvilket for en båd der vejer 4500 kilo, må siges at være godkendt.

Jeg ligger typisk på 1200 - 1400 omdr. det er en marchfart på 7 - 9 knob, hvilket er den hastighed der passer bedst til vores temperament.

Til dato den bedste sejlersæson vi overhovedet har haft, me happy :D:D

Mand1979
01-08-2013, 20:17
Mine børn og jeg er lige kommet hjem fra vores sejler sommerferie. Sejlede fra Ålbæk (hjemhavn) til Hals, virkelig hyggelig havn med masser af liv. Efter en overnatning sejlede vi til Nibe. Rigtig fin havn, men utrolig kedeligt sted at ligge. Blev 1 nat og sejlede videre til Amtoft, blev 1 nat og tøffede videre til Vilsund. Der blev vi liggende 2 nætter for der var jo marked i byen:-)
Fra Vilsund sejlede vi til Sillerslev og blev 1 nat. også et ret hyggeligt sted. Fra Sillerslev blev det Nykøbing mors der skulle ha et besøg. Virkelig fed havn, og en masse liv både på havnen og i byen. Smuttede lige et smut i blomsterparken nu vi var der:-) Blev 1 nat. Derefter blev det Livø der skulle besøges. Lille bitte havn, men meget hyggeligt sted. En tur oppe i "byen" er jo nærmest som at komme 30-40 år tilbage i tiden. Der blev vi også 1 nat. Derfra satte vi kursen mod Gjøl havn, med en afstikker til Løgstør så vi ku få en is:-) Der så også rigtig hyggeligt ud, men vi var der kun 1 times tid til lige at få is, en dunk diesel og påfylde lidt frisk vand. Gjøl havn er utrolig lækker med en hyggelig atmosfære. Blev 1 nat og sejlede videre mod Aaså. Også ret godt sted. Da vi var der, var der levende musik med "De røde skjorter":-) Fik også årets bedste bøfsandwich i Aaså:-) Efter 1 overnatning blev det sidste tur på etapen, nemlig hjem til Ålbæk igen.

Må sige det har været en rigtig go ferie, både for mig og børnene, og det skal helt klart gentages;-)
Huskede jeg at skrive at ungerne var ude at bade samtlige steder vi var:-)

Har efterfølgende siddet og regnet lidt på brændstof-økonomien. Blev selv meget overrasket. Ca 0.30 ltr pr sømil, knap 2 ltr i timen.

Fortsat rigtig go sommer:-)

Nu skal speedbåden sættes i vandet og bruges resten af min ferie. Der ser brændstof-økonomien desværre noget anderledes ud;-)

Fletcher14
01-08-2013, 20:20
Super dejlige beretninger. Gerne billeder. :)

nicolajjetrider
02-08-2013, 08:39
Vi stævner ud kl 13 idag :) - Skal nok tage et par pics på vej rundt :)

nicolajjetrider
04-08-2013, 19:16
Fy for pyffer en tur :)

Men nu velankommet til ny havn :)

14M/S stik øst i køgebugt, et gearkable knak på den ene motor. Dette resulterede i 80 ud af de 100 Sømil på en motor! Fååårk = 6knob.

100 Sømil på præcis 90 Liter på en motor. = 2km/L v. 2000RPM

Ved Hundested var bølgerne så store at vi ikke kunne se stævnen med anker forid det var væk i den næste bølge..... ( Det var hårdt for grej og psyke, men alt gik godt og vi kom godt frem trods bådens løsinventar blev rystet godt igennem :) )

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1098491_10151603614679952_634303378_n.jpg

Kl 21:30 gik vi forbi Hornbæk og nød den flotte solnedgang!
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/561815_10151603614879952_995635784_n.jpg

En overnatning i Gilleleje skulle til kl 22.30 Hvor vi sejlede videre kl 06.00
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/971784_10151603615109952_802761676_n.jpg

Mand1979
05-08-2013, 07:49
Fy for pyffer en tur :)

Men nu velankommet til ny havn :)

14M/S stik øst i køgebugt, et gearkable knak på den ene motor. Dette resulterede i 80 ud af de 100 Sømil på en motor! Fååårk = 6knob.

100 Sømil på præcis 90 Liter på en motor. = 2km/L v. 2000RPM

Ved Hundested var bølgerne så store at vi ikke kunne se stævnen med anker forid det var væk i den næste bølge..... ( Det var hårdt for grej og psyke, men alt gik godt og vi kom godt frem trods bådens løsinventar blev rystet godt igennem :) )

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1098491_10151603614679952_634303378_n.jpg[/img
Kl 21:30 gik vi forbi Hornbæk og nød den flotte solnedgang!
[img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/561815_10151603614879952_995635784_n.jpg

En overnatning i Gilleleje skulle til kl 22.30 Hvor vi sejlede videre kl 06.00
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/971784_10151603615109952_802761676_n.jpg
14 m/s er sgu heller ikke ligefrem noget man sejler ud i for fornøjelsens skyld:-)
Om ikke andet, så har i da fået testet båden og udstyret godt igennem i det møgvejr. Også altid rart at vide om maven kan klare det når der er "bakker" på vandet;-)

goffy
16-08-2013, 19:03
vi sluttede sommerferien for en uge siden og det blev til ca. 185 sømil
turen gik fra Varde og ud gennem Ho bugt. vejret var jo perfekt så vi fortsatte ud på Nordsøen via Grådyb og satte kursen sydpå til Listerdyb mellem Rømø og sild og endte i Havneby på Rømø, en tur på 7 timer og distancen var 52 sømil. Fra Havneby sejlede vi til List på Sild og brugte en dag på at smage de lokale specialiteter inden vi sejlede videre til Videå-slusen ved Højer. Vi brugte nogle dage i Højer inden vi sejlede videre op ad åen, og endte i en lille havn som hedder Lægan.
Lægan er en havn hvor den største båd nok er 18 fod og vi udvalgte os den plads hvor der så ud til at være mest plads mellem pælene. Da den første
3.del af Goffy var mellem pælene ville den ikke længere og konen i stævnen af båden sagde at der manglede godt en meter i at vi var ved broen :(
lidt gas på volvoen og vi kom ind til broen og pælene blev presset godt ud, vola. . en parkering hvor det ikke var nødvendig med snore i land :D :D
Tror sgu det er første gang vi anløber en havn hvor Goffy`s 26 fod er den største båd.
På turen hjemover smuttede vi ind i Knudedyb mellem Mandø og fanø og sejlede til Ribe hvor de sidste dage blev brugt sammen med de lokale gutter.
Ren afslapning hele ferien og godt vejr de første 2 1/2 uge.
ps. på vej ind gennem Knudedyb fangede vi 10 makreller så røgeovnen kom også i brug :D:D

goffy
16-08-2013, 19:10
lige et par billeder af Videå-slusen og et fra Lægan

Softice
17-08-2013, 04:25
lige et par billeder af Videå-slusen og et fra LæganØhhhh nu spørger måske dumt, men hvordan kommer man igennem Videå slusen?

goffy
17-08-2013, 10:43
Øhhhh nu spørger måske dumt, men hvordan kommer man igennem Videå slusen?

Sådan tænkte jeg også da jeg var der første gang for 30 år siden :D:D
Man venter på det bliver lavvande og vandet inde i åen er højere end vandet udenfor, og portene åbner.
det er ikke en sluse som den i har i Ribe, for man kan ikke sluses ind, men sejle igennem når vandet selv har trykket portene op. Når der er åben er der bare lige som 3 store rør gennem diget:D
Tror din skiv er for høj til du skal prøve, og kan ikke huske hvad frihøjden er, men tidevandet ved højer er jo 1,8 meter. Min kammerat prøvede et år og han sejler i en Nimbus 26, hvor alt over taget måtte afmonteres :eek:
Der ligger da et par saga 27 både i Højer så du har en ide om hvor højt der er.

Softice
17-08-2013, 15:07
Sådan tænkte jeg også da jeg var der første gang for 30 år siden :D:D
Man venter på det bliver lavvande og vandet inde i åen er højere end vandet udenfor, og portene åbner.
det er ikke en sluse som den i har i Ribe, for man kan ikke sluses ind, men sejle igennem når vandet selv har trykket portene op. Når der er åben er der bare lige som 3 store rør gennem diget:D
Tror din skiv er for høj til du skal prøve, og kan ikke huske hvad frihøjden er, men tidevandet ved højer er jo 1,8 meter. Min kammerat prøvede et år og han sejler i en Nimbus 26, hvor alt over taget måtte afmonteres :eek:
Der ligger da et par saga 27 både i Højer så du har en ide om hvor højt der er.Ok, så tror jeg nok min er for høj. Jeg havde hørt noget om et rør som man sejlede igennem, men havde aldrig sat mig ind i det. Takker.

Peter508
20-08-2013, 20:03
Timing is everything :D

Søndag blev familie-færgen solgt, tirsdag 4 aftaler om båd besigtigelse aftalt....og ind fra højre snublede jeg så over en brugtbådsmesse lidt nord for Amsterdam ( meget tæt på min aftale nr. 2 )....

Aftalerne var lavet i prioriteret rækkefølge, så de sidste 2 aftaler aflyst, bådmesse here we come :D

Bliver sgu anderledes at tage på messe, også rent faktisk have økonomi til at kunne skrive under umiddelbart, såfremt der er noget af interesse....:rolleyes:

MKJ
21-08-2013, 07:49
Ja, det er sgu da spændende...
Men husk dog at hurtige beslutninger ikke altid er rigtige beslutninger.
De kan være det, meeeeen....

Peter508
21-08-2013, 12:49
Næh....men bare det at have muligheden :D

Ved vores Wiking kørte vi fra Kolding kl. 04.15, kørte 1000 km ned i Tyskland, var der kl 12.15.

Kl 15 kørte vi hjem igen, og der havde vi handlet, skrevet kontrakt og aftalt afhentning af båden....kl 22 var vi tilbage i Kolding igen :D

Og det har jeg til dato aldrig fortrudt.

Peter508
28-08-2013, 16:39
Jeg brugte lige 30 fornuftige minutter i eftermiddags :)

Sælger havde sørget for et tilbud fra et transport firma, umiddelbart mente jeg det måtte kunne gøres billigere.....

Lidt hurtig Google arbejde, 2 opkald og vupti sparede jeg 4500 kr på transporten :D

Peter508
14-09-2013, 17:02
En hurtig tur til Hamborg og den store AWN shop, resulterede i nye fendere, nyt tov, stole og bord i Teak, fender holdere lidt andre små ting, men fremfor alt det fedes nye rat i højglans poleret mahogni, det er jo et must have, som jeg forklarede konen -dlof--f

Nu skal det gamle rat bare lige pilles af....

Lidt hurtig hovedregning siger i øvrigt, at jeg har sparet ca. 6000 kr ved at tage derned....halv pris er okay.

Skibsbyggeren.
15-09-2013, 10:03
Var det noget med et medlemsskab af: www.benzinrabat.dk ? En besparelse på brændstof til bil og båd kan vi vel alle bruge?

nicolajjetrider
06-10-2013, 14:57
En fantatisk weekend er nu overstået :)

Har prøvesejlet en ski nautique 2001, nok den mest fantastiske oplevelse jeg har prøvet i en speedbåd. Manøvre hammer godt, planer med det samme! Fed lyd! Sejler kanont selv i bølger.

Har hørt en masse om at de er forfærdelige i havne og i bølger, dette kan jeg slet ikke forstå.

Båden er super nem at ligge til i havnen både forlæns og baglæns. Kanon til de aktive formål vi bruger båd til :)

Alt i alt er jeg helt rundt på gulvet over den skønne oplevelse så nu skal fruen o jeg ha en nautique 196 år 2004 :)

I morgen skal vores Silverton på land, det bliver lidt spændene på vores nye 9m US trailer til den :)

Miss Mancini
06-10-2013, 17:38
Lyder cool med endnu en båd til dig og Fruen..:)

Har du et overblik over din flåde af det som kan flyde med motor på....:) ?

Horizonblue
06-10-2013, 18:33
En fantatisk weekend er nu overstået :)

Har prøvesejlet en ski nautique 2001, nok den mest fantastiske oplevelse jeg har prøvet i en speedbåd. Manøvre hammer godt, planer med det samme! Fed lyd! Sejler kanont selv i bølger.

Har hørt en masse om at de er forfærdelige i havne og i bølger, dette kan jeg slet ikke forstå.

Båden er super nem at ligge til i havnen både forlæns og baglæns. Kanon til de aktive formål vi bruger båd til :)

Alt i alt er jeg helt rundt på gulvet over den skønne oplevelse så nu skal fruen o jeg ha en nautique 196 år 2004 :)

I morgen skal vores Silverton på land, det bliver lidt spændene på vores nye 9m US trailer til den :)

Det er jo det jeg altid har sagtfjupeqopq

Var seriøs på jagt efter en vandskibåd for et par år siden, men synes at de på den tid(selvom der også var finanskrise dengang) var alt for dyre, i forhold til hvilken stand de var i.

Vandskibåde har igennem tiden altid været dyre, selvom de er godt brugte.

nicolajjetrider
06-10-2013, 20:51
Ja overblikket er nemt da jeg ikke har meget tilbage efter vi flyttede :) en rib og den store og så jetten :) men det egentlig os nok at gå og servicere ;)

Ja HB de vildt dyre, specielt kontra det timetal de har og i DK er de fleste gamle klubbåde = godt brugt....

Har os i mange år gerne ville ha vandskibåd men faktisk blevet skræmt af folks udtalelser om dem, men fik endelig en tur i en og var helt solgt har virkelig aldrig prøvet noget så fedt i speedbådsklasse, en kanon oplevelse. Så tænker at dem der udtaler sig grimt om dem enten virkelig ikke kan li den måde den sejler med fast skrue og ror eller os aldrig har prøvet en. ( sidste tror jeg der er mange af )

Lars T
08-10-2013, 14:44
De sejler af h til i bølger.. De er fantastiske når vandet er blankt, men det er en rysttur uden side stykke at sejle i når der er bare de mindste bølger.

Går selv med store overvejelser om et bytte ;)

Anyways - der er bestilt optagning den 26. okt. Men lidt god vilje kan man måske komme et par gange ud endnu..

nicolajjetrider
08-10-2013, 19:51
Absolut ikke enig lars, men det behøves vi jo heller ik være.. :)

Jeg prøvede en 2001 i 8m/S styrede langt mere præcist og roligt end tilsvarede i den størrelse.

Banker ja det gør den, men ik mere end både gør i den størrelse... :)

Ja enige bliver vi nok ik :)

nicolajjetrider
10-10-2013, 21:10
Så fik vi taget skibet op, forsket alt af og konserveret begge maskiner og frostsikret. Ja og drevne afmonteret. Traileren passede rigtig fint og vw touregen slæbte den nemt op :) kom så næste sæson...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151735613899952&l=916ff0a80a

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151735613974952&l=ceb7d5bc58

nicolajjetrider
11-10-2013, 09:09
prøver lige igen med billeder, iøvrigt en begroning på båden aldrig set før, runde svampe agtig, men tror det fjordvandet.... Drevne var pæne rene.

Peter508
11-10-2013, 17:16
Så kom færgen på land...

Bund malingen er så fin, at jeg til foråret nok nøjes med at plette...medmindre jeg går fra den røde farve til den blå, som jeg meget bedre kan lide...

Vinter konserveringen er gjort, det samme er olie skiftet....

Nu er det bare alle de andre projekter, der skal laves i vinter månederne....pyyyyhhhh....hårdt at skifte båd....

nicolajjetrider
19-10-2013, 17:02
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1273333_10151751437219952_1318953957_o.jpg

Peter508
25-10-2013, 16:38
Så er vi ankommet på hotellet lige ved Reeperbahn i Hamborg, i morgen står den på messe, og udstyrs indkøb Party0012

I morgen aften skal vi nok en ordentlig tur i byen Party0012

Lars T
28-10-2013, 13:01
Sidste tur i fredags og båden kom op i lørdags.
Lidt data fra GPS'en..

192 sømil fordelt over 2013 sæsonen
Maks. hastighed 58,9 knob
Længste tur 31 sømil :rolleyes: kommer ikke ret langt rundt i fjorden

nicolajjetrider
29-10-2013, 08:38
Bankede min personlige surf rekord igår! Toppede med 30.05knob i 15m/s 30min inden stormen indtraf.... Hæftigt !

Den fedeste fornemmelse

Searider
01-11-2013, 05:35
lige et videoklip af bøglerne og bådene der vipper INDE i havne forleden. Stakkels både.

HpQxNbkmdSs&list=HL1383283843&feature=mh_lolz

Strøyer
01-11-2013, 11:00
Bankede min personlige surf rekord igår! Toppede med 30.05knob i 15m/s 30min inden stormen indtraf.... Hæftigt !

Den fedeste fornemmelse

Herligt....

Strøyer
01-11-2013, 11:05
lige et videoklip af bøglerne og bådene der vipper INDE i havne forleden. Stakkels både.

HpQxNbkmdSs&list=HL1383283843&feature=mh_lolz

2:47. Der er Nauticatten helt ovre og stramme fortøjninger. Puha slemt...

Manorwar
06-11-2013, 10:19
2:47. Der er Nauticatten helt ovre og stramme fortøjninger. Puha slemt...

den bayliner fly på toppen af flydebroen har en del skader i skroget efter stormen og er nu på land til rep.

kjaerlarsen
17-11-2013, 14:45
Var ude og se til båden, der står opbevaret i hal 3 km. Fra hjemmehavnen i Juelsminde. En driftig mand har lavet et super initiativ med et firma, der varetager bådoptagning og ilægning, samt bådopbevaring til rimelige priser.
Så her står den så sammen med 47 andre både. Der skal nok komme nogle hyggelige weekender hvor hallen kommer til at summe at aktivitet.
Interessant er det at ca. 80% af bådene er motorbåde, og loftshøjden er ikke et problem...

Peter508
05-12-2013, 19:05
så var jeg lige en tur på havnen...

det ser ud til at jeg skal have investeret i nye presenninger....:(

Peter508
24-03-2014, 16:46
Nu har jeg poleret hele skuden incl fribordet...

Og må kort konstatere...

Hold nu kæft hvor er der meget overflade på sådan en færge...fjupeqopqfjupeqopq

Miss Mancini
25-03-2014, 06:13
Nu har jeg poleret hele skuden incl fribordet...

Og må kort konstatere...

Hold nu kæft hvor er der meget overflade på sådan en færge...fjupeqopqfjupeqopq

Wax on - Wax of...:)

Peter508
25-03-2014, 17:45
Vildt...:D:D

Manorwar
28-03-2014, 17:52
Fuck sixpack
real pirates have a 43 cm scar from swords in the chest and 3 musketholes in the belly ...-dlof--f-dlof--f-dlof--f

Peter508
16-04-2014, 19:32
Super dag på vandet i dag :-)

Vi fik klokket 5 timer på tællerne, og skal nu have debut med overnatning for første gang i skuden ( sammen ), og faktisk også for første gang nogensinde i vores egen havn....

Peter508
01-06-2014, 20:24
Så fik vi rundet de første 20 timer i denne sæson, og jeg havde sagt til konen, at vi skulle tanke ved 20 timer, da jeg så ville få en fornemmelse af forbruget...

Som sagt så gjort...og resultatet er meget positivt :-)

Vi sejler altid med begge maskiner i gang, og vi sejler i snit 7,5 knob.

Jeg tankede 194 liter, har lige præcis sejlet 20 timer, hvilket giver et snit forbrug pr time på: 9,7 liter.

Jeg havde selv regnet med 13-15 liter i timen, så jeg er meget tilfreds :-)

For at flytte 8.5 ton med 2 maskiner bruger jeg 2,5 liter mere i timen, end jeg gjorde for at flytte 3,5 ton med 1 maskine...farten er den samme.

PROSECCO
01-06-2014, 20:45
Halløj.

Fedt regnestykke.... :)

Det er sgu den rigtige måde at gøre det på.. :)

J

Så fik vi rundet de første 20 timer i denne sæson, og jeg havde sagt til konen, at vi skulle tanke ved 20 timer, da jeg så ville få en fornemmelse af forbruget...

Som sagt så gjort...og resultatet er meget positivt :-)

Vi sejler altid med begge maskiner i gang, og vi sejler i snit 7,5 knob.

Jeg tankede 194 liter, har lige præcis sejlet 20 timer, hvilket giver et snit forbrug pr time på: 9,7 liter.

Jeg havde selv regnet med 13-15 liter i timen, så jeg er meget tilfreds :-)

For at flytte 8.5 ton med 2 maskiner bruger jeg 2,5 liter mere i timen, end jeg gjorde for at flytte 3,5 ton med 1 maskine...farten er den samme.