små meddelelser [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : små meddelelser

Sider : [1] 2 3

Peter508
19-09-2010, 18:10
Jeg synes, at jeg mangler en tråd til alle de mindre ting der sker, ting der måske ikke ligefrem behøver en selvstændig tråd...

Så her er den...

Peter508
19-09-2010, 18:12
Og jeg starter bare....:D

Båden skal op i morgen, også er sæsonen slut med hensyn til at sejle...:(

Men men jeg har bestilt en sadelmager til at lave en ny kaleché til M/S Familiefærgen.

Vi har i dag en lys kaleché i grå, den nye bliver i mørkeblå, jeg glæder mig som en sindssyg til at se den på båden.

Party0012

nicolajjetrider
19-09-2010, 18:24
Var der noget med i skulle ha ny båd Peter?

God tråd:)

Selv er det meste af apteringen ude af vores færge, men den er dog stadig i havnen:)

Horizonblue
19-09-2010, 20:14
Jeg kan da også lige fortælle lidt, som egentlig heller ikke behøver en tråd.

Nede i hallen hvor jeg står og roder med mit projekt, står der også andre både. For nogen tid siden var der en gut, som vinterkonserverede et par både for andre folk. Han snakkede mest bare for at sige noget, og kunne godtnok sige noget værre vås.

Mens jeg havde en af de to 4,3V6'ere til at stå nede ved båden, kom han over og snakkede. Jeg fortalte lidt om, at det på det tidspunkt var planen at putte to stk i båden. Den ene motor var en OMC'er (den som vi stod og kiggede på).

Så sagde han:
"Åh ja, jeg kender godt de der gamle "åmker" (ja, han sagde sgu åmk, i stedet for at stave det O-M-C som vi andre gør).
"Dem kan man jo få nogle flere hk ud af, ved at tage en karburator fra en gammel MG og sætte på"

"aha" sagde jeg bare.

Hahahahaha, sikke noget pladder at lukke ud.

Peter508
19-09-2010, 20:47
Var der noget med i skulle ha ny båd Peter?

jaaa.....jooo....ikke sådan lige...eller....

Jeg har en lille smule på beddingen, men da det ikke 100% er i havn så at sige, vil jeg ikke sige noget om det endnu...

Jeg skal nok melde ud, når det er på plads...;)

goffy
19-09-2010, 20:49
jeg var ude at lufte båden idag, bare lige en 1/2 time ud af åen og så vende for at sejle hjem igen. halvvejs hjemme begyndte motorer sgu at hakke og sprutte :confused:. jeg startede sæsonen med at skifte tændrør, strømfordeler dæksel , rotor så jeg udelukkede fejl på tændingen.
prøvede at tømme vandudskilleren og den levede op til sit navn, for 3 dl vand fik jeg tappet af den og motoren startede igen :D
jeg skal vist prøve at have tømt tanken til vinter og prøve at finde ud af hvor faen det vand kommer fra. jeg tappede også et par dl. af inden sommerferien.

Peter508
19-09-2010, 20:58
Hov....nu fik jeg dælme langt om længe lagt et par billeder ind ad familie-færgen...

:rolleyes:

Miss Mancini
19-09-2010, 21:11
jeg var ude at lufte båden idag, bare lige en 1/2 time ud af åen og så vende for at sejle hjem igen. halvvejs hjemme begyndte motorer sgu at hakke og sprutte :confused:. jeg startede sæsonen med at skifte tændrør, strømfordeler dæksel , rotor så jeg udelukkede fejl på tændingen.
prøvede at tømme vandudskilleren og den levede op til sit navn, for 3 dl vand fik jeg tappet af den og motoren startede igen :D
jeg skal vist prøve at have tømt tanken til vinter og prøve at finde ud af hvor faen det vand kommer fra. jeg tappede også et par dl. af inden sommerferien.

Måske utæt omkring tankdækslet.

Der findes en alarmanordning til montering på vandudskilleren, som giver en hyletone, hvis der er vand i bunddækslet.

goffy
19-09-2010, 22:08
Måske utæt omkring tankdækslet.

Der findes en alarmanordning til montering på vandudskilleren, som giver en hyletone, hvis der er vand i bunddækslet.

den alarm vil da hyle hele tiden med alt det vand jeg har i tanken fjupeqopq
tankdækslet blev skiftet sidste år da jeg havde den under mistanke.
min udluftning sidder under fenderlisten og jeg kan næsten ikke se andet end det er den, vi sejler jo ikke altid på flad vand.

Chribs
20-09-2010, 10:02
Hvis din båd har halvtom tank det meste af tiden kan der dannes utrolig meget kondens i tanken, især med den meget våde sensommer med forholdsmæssigt varme dage og kolde nætter, men nok ikke så meget som du beskriver, det lyder lidt som en utæthed...

Sejler du sommetider i saltvand og vandet du udskiller er helt fersk må vandet enten stamme fra kondens eller vand fra når du vasker den, eller måske regnvand, der er vel ikke mange andre muligheder sådan rent logisk....

nicolajjetrider
20-09-2010, 12:01
Til de små ligegyldige post' :)

Skal ud og sejle Kulfiber trimaran i aften:-) i 10m/s

Ulman
20-09-2010, 14:37
Hov....nu fik jeg dælme langt om længe lagt et par billeder ind ad familie-færgen...

:rolleyes:Ja, jeg har godt set dem. De er rigtig fine og familien-færgen ser da fremragende ud. Båden er også meget pæn :-)

Peter508
20-09-2010, 20:10
:D:D:D

jeg er sikker på at min kone vil sætte stor pris på at høre, at hun er blevet omtalt som en færge....

det bliver bare ikke mig der fortæller hende det....-dlof--f-dlof--f

Albjerg
21-09-2010, 11:37

jeg er sikker på at min kone vil sætte stor pris på at høre, at hun er blevet omtalt som en færge....

det bliver bare ikke mig der fortæller hende det....-dlof--f-dlof--f

Ahr Paulo, kom nu :D

Manorwar
21-09-2010, 13:34
den er goooooooooo-dlof--f-dlof--f-dlof--f
paolo er du bange ???

Ulman
21-09-2010, 14:56
Jeg ser ingen steder at din kone er blevet kaldt en færge. Hvor får du egentlig det fra?
Nå, men hvad hjertet er fuldt af ... :-)

Bortset fra det mener jeg stadig at din båd er tæt på det ultimative. Hold kæft den er fed. Jeg har endnu ikke set en amerikaner der kan måle sig - heller ikke designmæssigt. Også selvom jeg selv er konverteret fra det nordiske til det amerikanske.

Lars T
21-09-2010, 18:37
Hmm en tråd af Twits - tja god idé Peter..
Det kan oven i købet være at der findes et nemt plugin til VB databasen.

Mit eget input - vognmand bestilt fredag den 8. oktober.

Peter508
21-09-2010, 20:35
Jeg ser ingen steder at din kone er blevet kaldt en færge. Hvor får du egentlig det fra?

tjoh....

Ja, jeg har godt set dem. De er rigtig fine og familien-færgen ser da fremragende ud. Båden er også meget pæn

nu er der kun 2 ting på de billeder, min kone og båden...:D

Og ja jeg har uanede mængder af respekt for min kone, hun slår satme en proper næve, og den sidder ret løs lige når det er mig det drejer sig om...:D

Bortset fra det mener jeg stadig at din båd er tæt på det ultimative. Hold kæft den er fed.

Takker..og jeg er naturligvis enig....;)

Albjerg
22-09-2010, 08:32
Sidste rigtige sejltur i dag :( Lægger båden ind i en havn, så jeg kan tage den op på lørdag. Og ja, når man ikke har 4WD kan logistikken blive lidt bøvlet...

Ulman
22-09-2010, 10:42
Sidste rigtige sejltur i dag :( Lægger båden ind i en havn, så jeg kan tage den op på lørdag. Og ja, når man ikke har 4WD kan logistikken blive lidt bøvlet...Samme her. I virkeligheden har jeg kun brug for 4WD de 2 gange om året hvor båden skal transporteres. Man burde have den slags som puljebiler eller anden form for billig udlejning. Der skal måske ikke så meget til. En Mitsubishi Pajero fra 90'erne, som man kan deles om og låne ved festlige lejligheder.

Manorwar
22-09-2010, 17:33
her lige en lile enlag fra mig..

jeg synes at brolfchen er lidt stille her pt-dlof--f-dlof--f-dlof--f

---------------------------------------------------------------------------------------------
bjergningsesonen er ja snart slut
derefor gilder jeg ikke pt at bruge high5 pullerproppen på ubåden
so jeg har lige købt mig en balistic racerskrue -for at få max knob og en kæmpe roostertail *SMF*
so motoren skal køres helt oppe på bracketen og nu tænker jeg om jeg måske skal har en nosecome på ..
men hvor kan jeg få en til evinrude?
erfaringer/links fra andere?

Miss Mancini
22-09-2010, 18:00
ssshhhh, stille.....):)

kylle
22-09-2010, 19:46
HVEM har pruttet !!

Thomas E.
23-09-2010, 20:05
De lover også godt vejr i morgen så mon ikke der skal sejles lidt ?
hvad med jer andre skal i ud at sejle ?

Miss Mancini
23-09-2010, 20:13
Nope, Dollarprinsessen har brugt sin kvote for i år på vandet...:):)

goffy
23-09-2010, 20:18
Jeps sejler ud på vores årlige fisketur i morgen. lf-flg Vi er 6 både som mødes en gang om året til fisketur og råhygge.-kdi-dæ. fredag aften står den på hygge og lørdag (når vi har øjne igen) starter fiskeriet. Sidst på eftermiddagen sejler vi i havn og renser dagens fangst og har en gang fælles spisning. Vi har frikadeller med for en sikkerheds skyld. efter spisning står den igen på hygge med det der nu hører til og søndag formiddag reparerer vi helbredet. :dizzy:

goffy
23-09-2010, 20:18
Nope, Dollarprinsessen har brugt sin kvote for i år på vandet...:):)

det var da vist en meget lille kvote fjupeqopq

Lars T
23-09-2010, 20:23
Jeg skal også på vandet....

Miss Mancini
23-09-2010, 21:11
det var da vist en meget lille kvote fjupeqopq

Hun har nået pensionsalderen...:)

Abjo
25-09-2010, 18:08
Har lige været ude og sejle en tur - dejligt! Troede ellers ikke der kom flere gode sejldage. Vi sejlede ud fra Esbjerg, lidt rundt omkring og så en tur til Fanø, lagde til i lystbådehavnen, gik ind i Nordby og fik en is, og sad og hyggede lidt i båden med øl og sodavand. Dejlig afslutning på sæsonen ....

Miss Mancini
25-09-2010, 22:02
Det lyder hyggeligt. Naboen pakkede sin båd væk i sidste weekend og har vist logget omkring 5 timer effektiv sejlads i år. Med til historien hører, at båden kun har været i vandet en enkel gang i år og med familien på weekend tur til Sverige.

Brormand har til gengæld meget glæde af sin båd i Københavns Havn. Daglige sejlture og gerne fra tidlig morgen til sen aften, hvis vejret arter sig.

Nå ja, mit eget ønske om mere sejltid i 2010 blev vist kun ved ønsket. Totalt antal sejlminutter i 2010 er 38 ! Skræmmende, at man så har ønske om en større båd med to motorer, bad, toilet, pantry og stort cockpit ...:):)

Norvik20"
25-09-2010, 23:36
Så blander jeg mig da lige.. :D
Vi motorbådsejere fra Hobro er ikke sådan at bide skeer med.
Et medlem af havnen skulle fra Mariager og hjem til Hobro en times tid før midnat, da han i sejlrenden møder en modgående coaster..

http://nordjyske.dk/mariagerfjord/forside.aspx?ctrl=10&data=15%2c3657603%2c5%2c3

Jeg har ikke snakket med manden selv endnu, men hans båd har skader helt ude på stævnen, og ingen ridser/maling fra coasteren på siderne... Det forlyder at han under passagen skulle have drejet 90' til bagbord, og ind i siden på coasteren.
Han har nok syntes den fyldte det hele, og har så villet give den et skub.fjupeqopq

Softice
26-09-2010, 05:46
Vi udnyttede også det godt vejr til at få måske en af året sidste familietur med nogle venner på vandet. Vi sejlede ud fra Ribe lørdag eftermiddag til sydspidsen af Fanø derefter ind under Mandø og kastede anker. Vi fik fundet kaffen frem og nød fruens nybagte boller og hjemmelavet æblekage MUMSSS. Da vi lå der fik vi besøg at 10-15 sæler fra bestanden fra Mandø der var meget nysgerrige.

kylle
26-09-2010, 07:19
Så er bådkiggeriet i denne weekend overstået..

Som nogen måske ved har vi set lidt efter en anden større båd..

Hele lørdagen har stået på over 600 km kørsel og vi har fået set og prøvet 4 både her i weekenden..

Så vi har da oss sejlet lidt i det gode vejr igår, selvom vi ikke var hjemme..

Skibsbyggeren.
26-09-2010, 11:04
Den sidste tur bliver på fredag d. 1/10 2010. Så går turen til kajen for optagning. Jeg regner med at der stadig er varmt nok, til en grundig polering kan foretages når båden er kommet i hal. Det vil spare en del tid til foråret, som skal bruges til bla. ny dæksbelægning på agterdækket. Det nåede jeg ikke i foråret pga. af den lange vinter og lave temp. i foråret.

Lars T
26-09-2010, 12:16
Fik 3 fantastiske timer på vandet igår:)
Solen var fremme 2½ time og det var perfekt, lige indtil skyerne kom, temperaturen faldt små 10-15 grader :)

Vi var 4 både fra Fenderen, bl.a. Michael - Fletcher14 - kom forbi fra københavn.. Respekt..!

Super dag.

M6FyAdjLQ5w

PS - Kylle løft nu lige sløret lidt ;);)

kylle
26-09-2010, 12:58
Ihhh hvor ville jeg gerne ha' været med.. det ser hyggeligt og sjovt ud..

Der mangler dog lidt billeder af Cobalt'en ;-)

jensjakob
26-09-2010, 14:18
Var idag i Sydhavnen i Kbh, nede ved Ben WEbstersvej, tæt på Metropolis.

Inde mellem husene lå en fin træspeedbåd, lidt ala en lille Riva, med agterspejlet og motoren under vand????????????????

Miss Mancini
26-09-2010, 14:58
Var idag i Sydhavnen i Kbh, nede ved Ben WEbstersvej, tæt på Metropolis.

Inde mellem husene lå en fin træspeedbåd, lidt ala en lille Riva, med agterspejlet og motoren under vand????????????????

Den har ligget der i meget lang tid. Båden er en kopi af en kopi, af en kopi af en kopi, af et eller andet, der skulle forestille en Riva...Motoren er en 2-takter Wartburg og båden er vistnok produceret i det tidligere DDR.

jensjakob
26-09-2010, 15:12
Her ligger den

Skibsbyggeren.
26-09-2010, 15:30
Er det mon den, der ligger til salg på BG?
Det er sgu´ikke nemt at sælge noget der ligger SÅ dybt i vandet!

Miss Mancini
26-09-2010, 17:03
Her ligger den

Brormands båd er også med på billedet. Det en båden nederst i højre hjørne - hvid gelcoat med sorte stafferinger og sort pressening.

jensjakob
26-09-2010, 22:16
Der må da være basis for at Piraten kan sælge en bjærgning (og bagefter en forsikring), og du kan sælge et nyt drev (motor) til ham? Igang igang:-)

nicolajjetrider
27-09-2010, 09:21
Vi fik også lige taget en tur på sundet sidst på eftermiddagen igår:)
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs021.ash2/34408_432806444951_743134951_5189269_7686765_n.jpg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs642.snc4/60241_432805954951_743134951_5189261_3524199_n.jpg

Albjerg
27-09-2010, 10:08
Ja, jeg nåede osse en tur på vandet i lørdags http://www.baadgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1578, inden det var tid at tage båden op:

nicolajjetrider
27-09-2010, 14:45
syntes godt nok folk tager deres både op tidligt:(

Ulman
27-09-2010, 14:48
syntes godt nok folk tager deres både op tidligt:(Enig - ret tidligt.

Hvad skal man tage højde for hvis man vil have båden liggende i havnen hele vinteren?
Eller med andre ord: Hvorfor er det man ikke lige gør det?

goffy
27-09-2010, 15:35
kan kun tilslutte mig at det er tidlig. Nu er der selvfølgelig også forskel på om man sejler speedbåd eller en lidt større båd med varme og komfort :D
ulempen ved at have båden i vandet om vinteren er at motoren skal frostsikres hver gang den har været startet. ferskvandstanken og rørsystemet skal tømmes + toilettet skal frostsikres.

når båden ligger i vandet, fryser det ikke i båden hvis vi lige får et par minus grader om natten, så jeg frostsikrer først når vi har dagsfrost.

nicolajjetrider
27-09-2010, 16:15
Den værste ulempe er nok at båden bliver beskidt, resten ser jeg som hygge arbejde og ikke mindst at man får nogle fantastiske ture ud af vinteren.

Ulman
27-09-2010, 20:03
Hvis vi nu forudsætter følgende:
Toilettet bruges ikke er og er helt tørt
Ferskvandstanken bruges heller ikke og er tør
Motoren har 2 kreds køling

Er der så nogle risici ved at have båden liggende i vandet?

OK, båden bliver da beskidt men det kan jo nemt vaskes af
Hvis båden skal bundmales, pudses, poleres og andre forårsopgaver, kan båden jo bare tages op de få dage det tager.

goffy
27-09-2010, 22:20
Hvis vi nu forudsætter følgende:
Toilettet bruges ikke er og er helt tørt
Ferskvandstanken bruges heller ikke og er tør
Motoren har 2 kreds køling

Er der så nogle risici ved at have båden liggende i vandet?

OK, båden bliver da beskidt men det kan jo nemt vaskes af
Hvis båden skal bundmales, pudses, poleres og andre forårsopgaver, kan båden jo bare tages op de få dage det tager.

hvis toilettet er helt tømt er det ok, men jeg plejer at give toilettet en slat kølevæske, det er godt til alle pakninger og oringe så de ikke tørre ud.
har du også tømt alle rør/slange til ferskvands systemet er det ok.
2 kreds (ferskvandskøling) har jo stadig søvand på den ene side i veksleren og der skal du sørge for kølevæske. 2 dråber søvand der fryser det forkerte sted koster dig en ny veksler.:( så du skal have kølevæske kørt igennem søvandssiden, impellen i søvandspumpen har også godt af at ligge i kølevæske. husk at kontrollere at det er kølevæske og ikke vand der er hældt på vekslerne (motorsiden).

Softice
29-09-2010, 21:07
Kl ca. 1900 lørdag aften.

Peter508
01-10-2010, 11:56
Så nu fik jeg tømt båden for hynder, dyner, tæpper etc.

Kalechén er taget af, og pressening er lagt på...nu skal jeg bare have kørt kalechén til sadelmageren, så han kan komme igang med at lave en ny til mig.

Der bliver ikke et øje tørt...Party0012

Horizonblue
04-10-2010, 06:50
Meget sludder har man efterhånden hørt igennem tiden.

For en del år siden, inden jeg fik ferskvandskøling på V6'eren, havde jeg en arbejdskollega med ude at sejle, han havde så taget en af hans kammerater med, og det var også ok. Men kammeraten der, var godtnok lige en tand for klog at høre på.

Jeg fortalte, at jeg godt kunne tænke mig at bygge ferskvandskøling på motoren, for at forhindre at motoren ruster op og samtidig kunne køre med en højere temperatur. Lidt mere økonomisk.

Kollegaens kammerat sagde så, at jeg jo skulle have andre stempler i motoren, når jeg kørte med ferskvandskøling, fordi motoren nu skulle køre med en anden temperatur.......

Sikke da noget pladder :-)

Jeg er nok klar over at temperatur har stor indvirkning på fine tolerancer. Men de motorer vi bruger, er jo oprindeligt tænkt til at køre med 80-90 grader i en bil. Man har så bare sænket temperaturen for at køre på saltvand og det betyder så ikke noget, som sådan, for indmaden i motoren. Motorerne ruster ofte op, inden de er slidt op.

Har da heller aldrig set et sæt ferskvandskøling, hvor der følger nye stempler med........

nicolajjetrider
04-10-2010, 07:31
HAHA, det lige som ude ved et af de nye marineservice der er kommet her i byen, der påstår de hårnakket at I/B maskiner er meget specielle og total klargjordt til at sejle i saltvand i forhold til en alm. motor. GAAAAAAB! :)

Peter508
07-10-2010, 12:56
Jeg fucking pisse HADER budgetter !!!!!!!

sssurrsssurrsssurrsssurrsssurrsssurr

Softice
07-10-2010, 13:41
Jeg fucking pisse HADER budgetter !!!!!!!

sssurrsssurrsssurrsssurrsssurrsssurr

Det havde du nok ikke budgetret med hva. ;-)

Softice
07-10-2010, 13:44
Så er det ved at være op over med at sejle mere i denne sæson. Båden bliver sejlet til Esbjerg en af de nærmeste dage og afventer tid hos vognmanden til at blive transporteret hjem i baghaven.

nicolajjetrider
07-10-2010, 14:20
Dagen startede med at jeg fik synet en god Kammerats 4x4 :)

Så skiftede jeg propel på båden :)

Så fik jeg sku nyt JOB :)

WoooooP!

goffy
07-10-2010, 15:31
Så er det ved at være op over med at sejle mere i denne sæson. Båden bliver sejlet til Esbjerg en af de nærmeste dage og afventer tid hos vognmanden til at blive transporteret hjem i baghaven.

Lørdag d. 30/10 har vi fælles optagning her i varde og jeg sætter båden på bådpladsen ved sejlklubben i år og ikke hjemme i haven.
Vejrudsigten er jo kanon go for den kommende weekend så vi sejler til Fanø eller Esbjerg i morgen, det bliver nok årets sidste tur ud af åen.

Strøyer
07-10-2010, 16:02
Dagen startede med at jeg fik synet en god Kammerats 4x4 :)

Så skiftede jeg propel på båden :)

Så fik jeg sku nyt JOB :)

WoooooP!

Tillykke med det nye job.
Hvad består det i ?

nicolajjetrider
07-10-2010, 17:47
Mange Tak Jan :)

Jeg skal arbejde med Glasfiber & Epoxy & Vacumstøbning så det lige mig :)

Lars T
07-10-2010, 18:27
Tilllykke Nico - Lyder sgu da spændende..

Båden kommer hjem i morgen :(:(

Strøyer
07-10-2010, 18:33
Vacumstøbning er en vildt fed støbemetode med uanede muligheder.
Herligt.

nicolajjetrider
07-10-2010, 21:14
Mange Tak. :)

Hvorfor tager i bådene op nu? Jeg tog en aften cruise her til aften, og i morgen tidlig kommer min legekammerat med hans vandscooter og så skal vi på sundet + 1 kammerat ekstra :) Platform/jet Crewet :D

Lars T
08-10-2010, 08:02
Fordi vi er nogle som bruger 8 timer om dagen på kontoret, i stedet for på vandet.
Og så kan båden ligeså godt være på land. ;)

goffy
08-10-2010, 09:51
Mange Tak. :)

Hvorfor tager i bådene op nu? :D

jeg har en del malearbejde i båden som jeg ikke fik lavet sidste vinter og mine gummibælg ved drevet skal skiftes så op det skal den.
da vi har kollektiv optagning af bådene d. 30/10 så bestemmer jeg jo ikke selv hvornår den kommer på land, medmindre jeg selv vil bestille en kran og betale hvad det koster :D Prisen for den kollektive optagning plejer at være ca 250-300 kr og der kommer ca 45 både på land i løbet af en dag.
Jeg plejer at overvintre i vandet ca hvert 3. år.

Lars T
08-10-2010, 13:04
En båd på terrassen, er bedre end 10 fugle på taget - eller noget i den dur..

nicolajjetrider
08-10-2010, 14:12
Vi fik da lige sejlet en god tur i Silvertonen og havde 2x Yamaha Cruiser med på tur :)

Det er nu skønt :)

Manorwar
08-10-2010, 20:47
jeg skal også har en fisketour imorgen-dlof--f-dlof--f-dlof--f

jensjakob
09-10-2010, 22:35
Surt show:
http://hsfo.dk/?artikel=19266

Chribs
10-10-2010, 00:19
Det har nok været mere en en brækket trimklap der har haft skylden for forliset ?

Strøyer
10-10-2010, 01:25
Det har nok været mere en en brækket trimklap der har haft skylden for forliset ?
Hvis det er modellen fra QL, så kan det godt være sandt, da de skal have et hul i agterspejlet under vandlinien.
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:9S54ZaEr8v7fnM:http://img.photobucket.com/albums/v300/alaskan/Craigslist%20Items/CIMG5765.jpg&t=1

kylle
10-10-2010, 08:44
Så kom den nye tøs hjem i haven og stå..
Det er sku dejligt at rende rundt og hygge sig med at ordne småting nu hvor vi ikke har fået sejlet..
Så nu må det godt snart se og blive sommer for jeg glæder mig sku til at se hvordan hun sejler uden ru'er på :-)

jensjakob
10-10-2010, 20:58
http://hsfo.dk/?artikel=19039

Det var anden gang den gik til bunds

Horizonblue
11-10-2010, 06:51
http://hsfo.dk/?artikel=19039

Det var anden gang den gik til bunds

Hvad ved dansk autohjælp om at bjerge forliste både?

De brugte palletanke som opdrift. Jernstativet omkring dem kan rigtig skramme gelcoaten, når de ligger klods op af skrovet.

De er vel kun vant til at bjerge biler, der er smadrede alligevel og ikke tager skade af at blive yderligere skrammet.......

Horizonblue
11-10-2010, 07:01
Kom lige til at tænke på noget pladder jeg hørte på havnen for nogle år siden.

Der fræsede en Bayliner Arriva 2452 rundt, ind og ud af havnen. Den er jo med dejlig fri udblæsning(mere eller mindre) så man kunne høre maskinen. Som sædvanlig ligger der jo en GM bigblock i den. Enten 7,4(454) eller 8,2(502)

En eller anden gammel søulk, som jeg tilfældigvis snakkede med, mens den kom sejlende, sagde, at det var en Rolls-Royce motor der lagde i den. Det havde han hørt :-)

Folk snakker og røven går.........

Skibsbyggeren.
11-10-2010, 21:09
Så kom båden på land. Begge maskiner er vinterkonserveret. Båden er kørt i hal for vinteren. Hov - fik jeg lige nævnt, at fribordet er poleret og vokset?

nicolajjetrider
11-10-2010, 21:21
blærerøv! :D

goffy
11-10-2010, 21:31
Så kom båden på land. Begge maskiner er vinterkonserveret. Båden er kørt i hal for vinteren. Hov - fik jeg lige nævnt, at fribordet er poleret og vokset?

sikken en energi du har, konen er da vist ikke nok efter dig derhjemme. :D

Albjerg
12-10-2010, 13:36
Her er der måske mulighed for en billig båd (kender ikke mindsteprisen) men det er vel bare at følge med......
http://www.qxl.dk/pris/bde-udstyr/bde/motorbde/laekker-32-fods-bayliner-med-2stk-v8-ca600hk/v/an621812982/

Chribs
12-10-2010, 15:12
Den er med mindstepris :)

Ulman
12-10-2010, 16:29
Her er der måske mulighed for en billig båd (kender ikke mindsteprisen) men det er vel bare at følge med......
http://www.qxl.dk/pris/bde-udstyr/bde/motorbde/laekker-32-fods-bayliner-med-2stk-v8-ca600hk/v/an621812982/Der er bare kritiske fejl i annoncen.

Der står "lækker" og "Bayliner" i samme sætning.

Nå, godt ord igen. Den lå bare lige til højrepoten :-)

nicolajjetrider
12-10-2010, 19:00
Det nye gulv er lige blevet bestilt idag :) GUUUUF det bliver lækkert:)

Ulman
12-10-2010, 19:06
Det nye gulv er lige blevet bestilt idag :) GUUUUF det bliver lækkert:)
Hvad bliver m2-prisen?

nicolajjetrider
12-10-2010, 19:11
Fik handlet det ned fra 799,- til 500,- kvm :)

Peter508
12-10-2010, 22:41
Hvis vejrudsigten arter sig bare nogenlunde, skal jeg på mandag have sejlet den fine Grand Banks fra Marstal til dens nye hjemhavn...

-.rr.-

Skibsbyggeren.
13-10-2010, 08:04
Til Nicolai og Goffy: Da jeg skal i gang med at renovere agterdækket til foråret med ny sealing og Treadmaster, så er det her jeg skal bruge den varme vi forhåbentligt får i april og maj. Indtil videre har oktober budt på rigtigt pænt vejr heroppe i det nordjyske med optil 17 graders varme, så det ville være dumt ikke at udnytte det, når chancen nu bød sig. Jeg har overvejet om jeg skulle lave en "polerprøve" på Strøyers fribord når jeg er igang - bare ligesom for at "hjælpe" ham igang....fjupeqopq.
Forøvrigt, så blev begge møller poleret op igår....

nicolajjetrider
13-10-2010, 13:41
Billeder tak :)

Strøyer
13-10-2010, 15:39
Jeg har overvejet om jeg skulle lave en "polerprøve" på Strøyers fribord når jeg er igang - bare ligesom for at "hjælpe" ham igang....fjupeqopq

Sæt i gang !
Men vær forberedt på en del "prøver" mere:rolleyes:
jeg skal lige til at lave en "ommer"...
Mit drev var jo så fint og nymalet, men den grunder jeg blev anbefalet hæfter ikke ordentligt på Alu.
Så efter at have brugt den klare begroningshæmmer fra TK er der ruer overalt, og når jeg fjerner dem følger alt malingen med:(

nicolajjetrider
13-10-2010, 17:55
Yes Sir ! Kulfiber landet ind af døren til mig idag + Her i eftermiddag / aften efter arbejde fik jeg lige skilt turbo ad på styrbord motor :)

Strøyer
13-10-2010, 18:47
Hvad skal du lave i kulfiber ?

Lars T
14-10-2010, 08:54
Bemærk lige hvor ren bunden er. Klippet er før jeg vaskede den. :)

xx0QH92YObo

nicolajjetrider
14-10-2010, 15:00
forskellige stumper og beslag til min jetski :)

Albjerg
15-10-2010, 07:00

xx0QH92YObo

Øhh, hvis bundmalingen er hvid, har du en opgave :D

Lars T
15-10-2010, 07:38
Den er jo grå :) Så intet problem overhovedet - Det tog ca. 15min med lidt vand og en autobørste

bhvvs
15-10-2010, 10:34
Sådan kan det gå når man glemmer at dreje af i god tid.
Coasteren var på vej i havn men glemte at dreje. gad vide hvad der er gået galt, svaret findes må ske i avisen i morgen. Jyske Vestkysten

Softice
15-10-2010, 15:30
Så kom båden hjem i baghaven og stå.
Ny er det på tide at få sig gjort klar til ålegilde i sejlklubben i aften.
God weekend til alle

goffy
15-10-2010, 16:59
Så kom båden hjem i baghaven og stå.
Ny er det på tide at få sig gjort klar til ålegilde i sejlklubben i aften.
God weekend til alle

Husk at Ål skal svømme ned :D:D

Softice
16-10-2010, 03:38
Husk at Ål skal svømme ned :D:D

Åhhhh de have svømmefødder på. Panodil here we come......

Lars T
16-10-2010, 15:35
Åhhhh de have svømmefødder på. Panodil here we come......

Fantastisk..!!! :):):D

bhvvs
17-10-2010, 19:22
Har lige været på den vildeste tur på Fåborg Fjord, og vil lige hører om der er nogen herinde der kan fortælle mig hvad man kalder sådanne både.

Skibsbyggeren.
17-10-2010, 20:27
Det må vel siges, at være en seriøs RIB-Båd. Vi har 2 stk. her i Aalborg, de er dog kun udrustet med 2x300 hestes Suzukier på hækken, hvilket giver en tophastighed på ca. 60 knob og et forbrug på ca. 600 m pr. L
se evt. www.rib-it.dk (http://www.rib-it.dk)

Chribs
17-10-2010, 21:02
Den er useriøs at skulle betale benzinen til :-D... Pyhaa det er noget med ca. kr 2000,- for 100 km sejlads med fuld skrald :/

bhvvs
17-10-2010, 21:31
Der var 3 både på vandet, de to andre havde 2 x 250 hk og 2 x 350 hk på hækken, men det gik pænt stærkt alligevel, og det var hylende skægt jeg prøver gerne igen. :D :D

Clasg
17-10-2010, 23:28
Det må vel siges, at være en seriøs RIB-Båd. Vi har 2 stk. her i Aalborg, de er dog kun udrustet med 2x300 hestes Suzukier på hækken, hvilket giver en tophastighed på ca. 60 knob og et forbrug på ca. 600 m pr. L
se evt. www.rib-it.dk (http://www.rib-it.dk)

Til oplysning så går et 6000 TEU containerskib ca. 8 meter på en liter brændstof (heavy fuel :-) :eek:

bhvvs
18-10-2010, 07:56
Til oplysning så går et 6000 TEU containerskib ca. 8 meter på en liter brændstof (heavy fuel :-) :eek:
Jeg er da også glad for at jeg ikke skulle betale for saften til disse motorer, de er sikkert meget tørstige når de går for fuld gas, men alt det sjove koster jo.Vi var på firmatur 32 mand ialt så alle tre både var i brug, hamrende sjovt men koldt, det blæste mellem 7 og 10 m/s.

lille tut
18-10-2010, 20:31
Godt det ikke er mig, den kan nok ikke lide kludesejler.

http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=6704191n&tag=mg;mostpopvideo

bhvvs
18-10-2010, 22:30
Godt det ikke er mig, den kan nok ikke lide kludesejler.

http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=6704191n&tag=mg;mostpopvideo
Det var sgu en grimmer en og få på agterdækket uden varsel. :)

Skibsbyggeren.
04-11-2010, 21:11
JUBIII!!! så er SRC-certificatet i hus til den kommende sæson. Prøven blev aflagt her i aften, efter en intensiv gang indlæring sidste weekend, lørdag fra 8.00-18.00 og søndag fra 8.00-17.00 Lørdag aften kunne jeg ikke have mere i hovedet efter 10 timers kursus, og 2 timers hjemmearbejde! Søndagen var mere overkommelig.
Et råd til i andre som overvejer at tage SRC-certificat - kan i finde et kursus hvor det kører over flere aftner, så tag det. Et weekendkursus kan virke meget overvældende, med alt det lærdom som skal ind på "harddisken."
Jeg hørte, at der havde været et kursus som kun løb over en lørdag, det må have været en stor mundfuld som kursisterne der skulle gabe over.

Norvik20"
05-11-2010, 16:56
Her er en lille hyggelig film om havnene i Mariager fjord. Ganske god hvis man overvejer en tur der til.

G3xBYD4-plU&feature=player_embedded#

Man kan f.eks fiske, og som jeg lige har gjort.. fange sådan en her:
Min største havørred til dato.
lf-flg

Manorwar
06-11-2010, 08:16
Hej norvik
Tro ikke du skal hvere so stolt at fange en BRUN haveørred ..
Heldigvis en dreng og ikke en fisk fuld med rogn ..
og husk næste gang..
Efter d. 15. november er disse farvede havørreder fredede, men indtil denne dato er det tilladt at hjemtage dem.Der er forbud og du reskere en bøde - ikke blanke fisk SKAL udsættes igen .
De er på vej tilbage til vandløbet for at gyde.
I lysfiskerklubber er rigtig dårligt stil at fange farved fisk og samliges med piratfiskeri.
desvære er vores ørred/ålbestand i danmark falled enorm,grundet overfiskeri med ulovlige garn og ruser og fang af farved fisk dermed.
so hvis du fange en farved fisk nyde fighten og genudsætte igen..

Norvik20"
06-11-2010, 11:05
Hej Manorwar.
Jeg har ikke den mindste dårlig samvittighed over at have taget denne ørred med hjem.. for:
1: Det er fuldt lovligt at hjemtage denne ørred til og med d.15-11..
2: Det er en hanørred ikke en hun, og hunnernes rogn skal nok blive befrugtet af andre hanner.
3: Han er kun let udfarvet, kun lidt mælk og masser af kød.
4: Og iøvrigt en så flot hunørred havde jeg nok også taget hvis det havde været det.. det må man jo netop gerne indtil d.16-11

Så der er ikke noget jeg skal huske næste gang.. og der er ikke noget du kan lære mig om lystfiskermoral. Den er tydeligvis anderledes hvor du kommer fra.
Desuden har vi ingen mangel på havørreder i 'vores' åer, tag eks.vis Kastbjerg Å som løber ud i Mariager Fjord, der er så mange havørreder at der kunne udstedes fangsgaranti.
En bekendt af mig fangede for nogle år tilbage 21havørreder over mål på ni fisketure i den å. Og siden da, er en fisketrappe nedlagt og et omløbsstryg etableret..

Jeg har selv deltaget i arbejdet med havørreden, og var i tidlige 90'ere med til at udsætte mere end 100.000 stk havørredyngel i åerne som har udløb i Mariager Fjord..

Mvh

Norvik20"
06-11-2010, 12:37
Tilføjelse til sidste indlæg..:

At nogle har opfundet andre fredningsbestemmelser end Skov- og Naturstyrelsens, for hvornår de tager og ikke tager ørreder med hjem, det skal jeg sgu ikke hænges ud for ikke at overholde.
Nu er jeg også jæger, og dem jeg går på jagt sammen med har nogle hjemmestrikkede regler om, at vi f.eks ikke skyder rålammene før råen har stødt dem fra sig, og at vi generelt aldrig skyder fasanHØNERNE.. -Men det giver mig sgu da ikke ret til at nedgøre andre jægere for ikke at overholde VORES regler, vel? Er jægeren glad for sit bytte kunne vi ikke drømme om at tage den glæde fra ham. Men sådan er der jo forskel på moral... og stil.

Her er Manorwar's opsang til mig, før han redigerede den, modtaget i min e-mail:

hej norvik
tro ikke du skal hvere stolt at fange en BRUN haveøret ..
.regener med at fisken er fuld med rogn ..
der er forbud - ikke blanke fisk SKAL udsættes igen ..
dårligt stil.

Vist godt du fik den redigeret, ellers havde du da været pænt ude at svømme..
Mvh

nicolajjetrider
06-11-2010, 16:49
Total god dag. Har hentet ny fiskejolle til svigerfar og i morgen skal båden gøres klar til optagning mandag:) god weekend:)

goffy
06-11-2010, 20:24
Så er båden hjemme i haven for vinteren igen.
fribordet er vasket med oxalsyre og står nu som ny igen.
motoren er frostsikret
ferskvandstanken tømt.
toilettet har fået en slat frostvæske.
hynder, puder, tæpper, redningsveste, klapstole+bord, grill, røgeovn, nødproviant, alt køkkengrej, osv . er i kælderen
drevet skal afmonteres og Nyt drev skal levere nye gummibælg inden søsætningen næste gang.
nu skal kalechen afmonteres og en pressening skal lægges på, så jeg kan komme igang med at støbe glasfiber på taget.
hullet med den store kaleche top skal lukkes og et par skylight monteres

nicolajjetrider
07-11-2010, 16:12
Idag blev det til den sidste tur på svigerpatruljen i den store, den ligger klar til at liften tager den i morgen, men det blev da os lige til en race tur på Jetskien, vandet er 5.4Grader i Svendborg sund og luften var 6.8Grader! :)

Lars T
08-11-2010, 09:20
Spændende weekend.
Fik vinterkonserveret 1 4.3'er (1990) og 2 5.7'ere (1999'ere)..
Mangler nu kun en 7.4'er og endnu en 4.3'er.

Clasg
10-11-2010, 09:56
Kørte 380 km på 1 ½ time i dag ...!

Vildt fed oplevelse. GPS'en målte over 320 km/t på et tidspunkt.

Albjerg
10-11-2010, 10:40

Vildt fed oplevelse. GPS'en målte over 320 km/t på et tidspunkt.

Hvordan F bærer du dig ad med det?

Ulman
10-11-2010, 11:05
Hvordan F bærer du dig ad med det?Gran Turismo vil jeg tro :-)

Lars T
10-11-2010, 12:22
Jeg gætter på det var med toget :)

Clasg
10-11-2010, 13:37
Jeg gætter på det var med toget :)

For s.... hvor vidste du det fra ? :D

http://www.panasianbiz.com/wp-content/uploads/2009/02/shinkansen-japan.jpg

pajero
10-11-2010, 19:13
Her er en lille hyggelig film om havnene i Mariager fjord. Ganske god hvis man overvejer en tur der til.

G3xBYD4-plU&feature=player_embedded#

Man kan f.eks fiske, og som jeg lige har gjort.. fange sådan en her:
Min største havørred til dato.
lf-flg

Du har sgu da vist glemt at folde tommestokken ud.......vi vil da vide hvor stort dyret er.
i øvrigt et fint genmæle, respekt herfra. fortsat knæk og bræk fra " lidelsesfælle"

Clasg
13-11-2010, 23:26
Lykken er:
-at sidde i Kanazawa i Japan, og følge livet på Fenderen i Danmark.lf-flg

bhvvs
14-11-2010, 09:22
Det var sgu langt væk at tage for at følge livet på Fenderen. :)

bhvvs
14-11-2010, 09:25
Lykken er at blive ejer af et Canon EOS 60D med HD video, det er sgu noget der duer, et super kamera.

Softice
15-11-2010, 14:56
:) 80% af det der skal laves inden søsætning er nu blevet færdig så jeg skal nyde foråret inden søsætning uden stres. :)

goffy
15-11-2010, 15:33
:) 80% af det der skal laves inden søsætning er nu blevet færdig så jeg skal nyde foråret inden søsætning uden stres. :)

Det er da dejlig at være på forkant med arbejdet på båden. Jeg er også i fuld sving og er ved at lave en top med et par luger til styrhustaget.
det bliver spændende at se om arbejdet passer til lugerne når de kommer hjem :D

Softice
15-11-2010, 15:45
Det er da dejlig at være på forkant med arbejdet på båden. Jeg er også i fuld sving og er ved at lave en top med et par luger til styrhustaget.
det bliver spændende at se om arbejdet passer til lugerne når de kommer hjem :D
Ja det er dejlig. Har du fjernet det stykke med presenning og støbt nyt til de nye topruder?

Ulman
15-11-2010, 16:04
det bliver spændende at se om arbejdet passer til lugerne når de kommer hjem :DFortæl lige hvordan du gør. Og med detaljer tak.

goffy
15-11-2010, 16:26
Ja det er dejlig. Har du fjernet det stykke med presenning og støbt nyt til de nye topruder?

jeps. Den kaleche top har jeg været træt af i flere år og tror det er et par år siden sidst den har været lukket op. jeg skal jo ud af båden for at knappe op eller lukke :( er der buler på vandet kommer der røgvand ind i hovedet og når det er rigtig sommer bliver jeg skoldet på toppen, så derfor.
jeg har købt 2 vetus GENIUS luger med hulmål 47x47 cm som skal monteres.

Miss Mancini
15-11-2010, 16:43
jeps. Den kaleche top har jeg været træt af i flere år og tror det er et par år siden sidst den har været lukket op. jeg skal jo ud af båden for at knappe op eller lukke :( er der buler på vandet kommer der røgvand ind i hovedet og når det er rigtig sommer bliver jeg skoldet på toppen, så derfor.
jeg har købt 2 vetus GENIUS luger med hulmål 47x47 cm som skal monteres.

Skal du ikke snart have ferskvands-sprøjt på den gamle Volvo kværn, inden den er gennemhullet som en schweitzer ost...:):):):):):) ?

Miss Mancini
15-11-2010, 16:47

På den anden side, så må det heller ikke tage længere tid...:):):)

goffy
15-11-2010, 16:47
Skal du ikke snart have ferskvands-sprøjt på den gamle Volvo kværn, inden den er gennemhullet som en schweitzer ost...:):):):):):) ?

jeg har overvejet det, men båden ligger jo i ferskvand og hver gang den har været i saltvand har jeg mindst 1 times sejlads i ferskvand inden jeg er i havn
så det står ikke øverst på ønskelisten :D:D:D

goffy
15-11-2010, 17:22
Fortæl lige hvordan du gør. Og med detaljer tak.

jeg tager lidt flere billeder og prøver at skrive en forklaring til.

Lars T
15-11-2010, 19:20

xx0QH92YObo

Faldt lige over disse billeder fra da båden kom hjem i haven.

Manorwar
16-11-2010, 11:17
piraten flytter per 1.12.2010
der lykkes nu at komme af med de gammle hus under broen og vi flytter nu til strib, første række på stranden og kun 300 mtr fra strib lystbådhavn..
glade mig til flytterød -dlof--f

nicolajjetrider
16-11-2010, 11:22
Tillykke med hushandlen:)

goffy
16-11-2010, 14:23
Fortæl lige hvordan du gør. Og med detaljer tak.

der ligger billeder med lidt tekst i galleriet ... Ny top til båden
http://fenderen.dk/gallery/browseimages.php?c=2840

Skibsbyggeren.
17-11-2010, 01:15
der lykkes nu at komme af med de gammle hus under broen og vi flytter nu til strib, første række på stranden og kun 300 mtr fra strib lystbådhavn..

Så må vi håbe at der er busskure på vejen, som spritbilisterne kan tage bestik af, istedet for dine "tømmerflåder!" fjupeqopq
Anyway, tillykke med salget af huset, hvordan så med koncerterne - kommer i ikke til at mangle dem?

Manorwar
17-11-2010, 07:50
ikke nogen bustop udenfor min ny hus- kun lillebelten.....der er ingen vandbusser i strib .-dlof--f
nu flytter vi ja kun 2 km fra RUB -i en lidt PÆNER område -so koncerten glader vi os til igen ..
udsigten fra den nye hus og piratens kontor er helt fantastisk .. fotos sendes sener ..

Peter508
19-11-2010, 13:45
hvis nu jeg vinder i lotto på lørdag....

såååååå....

http://minbaad.dk/motor/archive/2010/20/february/article/oplev-marex-370-aft-cabin-cruiser-2010-i-baade-i-bella/

Miss Mancini
19-11-2010, 13:57

Husk nu at tage alt dit mahognibrænde med, så den nye ejer slipper for at brænde det af...:):):)

Norvik20"
20-11-2010, 23:28
I fredags kom min båd på land, en hel måned tidligere end sidste år. Men med de temp der er udsigt til om nogle dage, så fryser fjorden hurtigt over.
Og hvis div. meteorologer og klimakloge mennesker rundt om i verden, som har snakket om kraftigt nedsat solaktivitet, svækkelse af golfstrømmen, højtryksblokader i nordatlanten, den koldeste vinter i 1000år kommer, osv osv osv har ret, så var det måske sidste chance.
En kranbil kan nemlig ikke nå bådpladserne, båden skal flyttes langt for at komme op, så er der først is er løbet kørt.

Her er lidt video fra årets sidste tur som bød på en tidlig overraskelse: IS
Så dem der ikke har prøvet det selv, kan høre lyden her.
Sejler man for langsomt lyder det frygteligt, sejler man for hurtigt lyder det frygteligt.. og sejler man midt imellem lyder det stadig frygteligt.
:cool:
n5VVkvIXqDA

Mvh

Du har sgu da vist glemt at folde tommestokken ud.......vi vil da vide hvor stort dyret er.
i øvrigt et fint genmæle, respekt herfra. fortsat knæk og bræk fra " lidelsesfælle"

Hej Pajero.
Dyret var 60cm og 3.5kg. En tommestok er 20cm sammenfoldet, jeg syntes billedet var flottere (læs større) end tallene, derfor blev tommestokken ikke foldet ud. :D

Knæk og bræk her fra.

Miss Mancini
21-11-2010, 09:11
Kan vi få en melding på, hvilken fjord der er tale om ?

Er det Ringkøbing Fjord, Limfjorden, Isefjorden, Roskilde Fjord eller hyr...:) ?

Det ser meget flot.

Norvik20"
21-11-2010, 09:37
Kan vi få en melding på, hvilken fjord der er tale om ?

Er det Ringkøbing Fjord, Limfjorden, Isefjorden, Roskilde Fjord eller hyr...:) ?

Det ser meget flot.

Så er der rettet i videotitlen, så det fremgår at det er Mariager Fjord der sejles på.
Jeg regnede blot med at rubrikken 'sejlområde' i vores udemærkede medlemsliste, ville kunne hjælpe en evt nysgerrig.. ;)

Mvh

Miss Mancini
21-11-2010, 11:31
Så er der rettet i videotitlen, så det fremgår at det er Mariager Fjord der sejles på.
Jeg regnede blot med at rubrikken 'sejlområde' i vores udemærkede medlemsliste, ville kunne hjælpe en evt nysgerrig.. ;)

Mvh

Båden kunne jo være transporteret til et andet sted....:):):):):)

Manorwar
21-11-2010, 15:59
so drenge -nu er de nye hus købt igå aften !-dlof--f-dlof--f-dlof--f

vedlagt foto fra piratens nye bro og "privat"stranden
http://fenderen.dk/gallery/files/7/f_067.jpg

Miss Mancini
21-11-2010, 21:35

http://fenderen.dk/gallery/files/7/f_067.jpg

Tror du ikke at broen skal gøres bredere, hvis du skal have en chance for at komme tørskoet tur-retur...:):):) ?

Manorwar
21-11-2010, 21:44
selføligt..brolfchen -JEG hat stil..
planerne er allerede send til tømmeren da komeren bar på toppen til smuglerøllet..og 6 bådpladser
puha hårde forhandlinger de siste uge men nu er der piratens privatstrand og bro..
fotos fra huset sener..-dlof--f-dlof--f-dlof--f

til Tror du ikke at broen skal gøres bredere, hvis du skal have en chance for at komme tørskoet tur-retur...:):):) ?

goffy
23-11-2010, 08:16
Så blev drevet gjort ren med oxalsyre og derefter poleret
den ligner næsten en ny igen :D

NarkoKrig
23-11-2010, 08:41
Så blev drevet gjort ren med oxalsyre og derefter poleret
den ligner næsten en ny igen :D

Det ser fanme godt ud. Oxalsyren skader ikke malingen på drevet?

Miss Mancini
23-11-2010, 08:55
Det ser fint ud, Goofy...:)

Lars T
23-11-2010, 09:27

Det ser sgu godt ud Ralph.!! :)

Og Preben det drev- Wauw..!! Jeg får helt dårlig samvitighed

Jeg er så småt ved at være klar til 2011's skiferier.. ;)
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs993.snc4/76637_1640279321229_1064175581_1771510_7055001_n.j pg

goffy
23-11-2010, 11:15
Det ser fanme godt ud. Oxalsyren skader ikke malingen på drevet?

drev og vandlien på båden bliver helt brun/gul af okker her i åen.
oxalsyre er effektiv mod okker og jeg bruger det også på fribordet af båden.
jeg har brugt det de sidste 20 år og har aldrig set nogle skader, dog skal det så også siges at jeg altid polerer efter med voks.

NarkoKrig
23-11-2010, 11:18
drev og vandlien på båden bliver helt brun/gul af okker her i åen.
oxalsyre er effektiv mod okker og jeg bruger det også på fribordet af båden.
jeg har brugt det de sidste 20 år og har aldrig set nogle skader, dog skal det så også siges at jeg altid polerer efter med voks.

Tænker ligesåmeget på jeg har hørt flere steder man ikke skal benytte det på flader der ikke er hvide, jeg har nemlig samme problem med okker dog i en mildere grad. Dele af vores vandlinie er gelcoaten rød og vil nødig ødelægge den.

goffy
23-11-2010, 11:32
Tænker ligesåmeget på jeg har hørt flere steder man ikke skal benytte det på flader der ikke er hvide, jeg har nemlig samme problem med okker dog i en mildere grad. Dele af vores vandlinie er gelcoaten rød og vil nødig ødelægge den.

Alle her bruger det. Lav en lille prøve et sted. olaxsyren virker bedst når det er godt håndvarm. Jeg bruger en af de små kulørte svampe konen har i køkkenet, og skyller selvfølgelig efter med rent vand.

goffy
23-11-2010, 11:40
et par billeder der viser før og efter oxalsyren på fribordet.
fribordet blev sprøjte malet i 2006.

Peter508
23-11-2010, 12:57
det ser dælme godt ud, det vil jeg prøve på vores også.

Polerer du hele siden med det, og også dækket ?

goffy
23-11-2010, 13:28
det ser dælme godt ud, det vil jeg prøve på vores også.

Polerer du hele siden med det, og også dækket ?

Jeg vasker hele fribordet fra fenderlisten og ned til vandlinien i håndvarm oxalsyre. lad det sidde et par min og skyl efter med vandslangen, det sidste oxalsyre bruger jeg så fra vandlinien og 20-30cm ned på bundmalingen. bundmalingen smitter af derfor tager jeg det som det sidste. Poleringen af fribordet venter til foråret.

nicolajjetrider
24-11-2010, 07:58
Hvilke planker er det Lars og hvor skal i hen:) vi køre til la plange i frankrig;)

Miss Mancini
24-11-2010, 08:04
Som mange andre, har jeg ikke fået vinterdæk på bilen i god tid...:(:(:(

Vinterdækkene har ligget klar til montering siden september, men jeg har udskudt monteringen.....

nicolajjetrider
24-11-2010, 11:12
BaghjulStræk og sne er det sjoveste:)

Miss Mancini
24-11-2010, 13:20
BaghjulStræk og sne er det sjoveste:)

Jeg har 4-hjulstræk...:)

Lars T
24-11-2010, 13:38
Hvilke planker er det Lars og hvor skal i hen:) vi køre til la plange i frankrig;)

Salomon Rocker :)
Vi snupper 2 x Serfaus i Østrig

Har været i La Plagne, men det var tilbage i 1994 :):)

Miss Mancini
24-11-2010, 13:54
Sagt af Simon Spies i tidernes morgen:

1. Dårlig omtale er bedre end ingen omtale.

2. Hvor mange biler jeg har? Skal jeg også tælle Volvo’erne med?

3. Tag fra de fattige og giv til de rige – og landet bliver rigere. Tag fra de rige og giv til fattige – og landet bliver fattigere. De fattige har det jo med at klatte pengene væk.

4. Jeg tjener kun 11 kroner pr. rejse, jeg sælger, men det bliver jo også til en del, når jeg sælger en million rejser om året.

5. Har De lyst til at være sammen med sure og tvære mennesker i Deres ferie, ja, så bør De nok vælge et andet rejsebureau.

6. Det sværeste ved at gøre gode forretninger er at undgå at gøre de dårlige.

7. Jeg skulle gå så grueligt meget igennem, før jeg fandt ud af at springe over, hvor gærdet er lavest.

8. Man starter med at spare 100 millioner kroner op og tager den derfra.

9. Jeg ønsker mig en globus i fødselsdagsgave – i naturlig størrelse…

10. Det kan godt være, at man ikke kan købe kærlighed for penge – men man kan købe noget, der ligner til forveksling.

Manorwar
26-11-2010, 17:40
what a week :eek::eek::eek:
flytning er ennnnnnnnnnnndeligt overstået .konen og mig er fulstændigt smædret
nu har piraten weekend og hyger mig med fiskeri /Garn og ruser på min strand ...og trolling U- båden skal i vand.-dlof--f
puuuuuuuuu jeg er stessed up:dizzy men pisseglad for min ny hus .. Party0012
stort RUB fest 11 på piraten nye hus med smuggelfadøl på broen ..

Miss Mancini
26-11-2010, 18:27
stort RUB fest 11 på piraten nye hus med smuggelfadøl på broen ..

I´ll be there...:):):)

Pas på til Fredericia Boat Show - jeg smider dig ud af sengen og tager din plads ved siden af Sørøver-Sally...:):):):)

Manorwar
27-11-2010, 19:18
tro ikke at du sover med sally -men i mine ruser SMF
hyggedag med garn og ruser -havblick yummy
http://fenderen.dk/gallery/files/7/nyhus_035.jpg
http://fenderen.dk/gallery/files/7/nyhus_028.jpg

jensjakob
27-11-2010, 19:57
Det ser godtnok dejligt ud - tillykke med det.

Og jeg ser at bådebroen har indbygget fald-lem til hvis nogen skulle forsøge sig at liste ind på bådene - genialt :-)

Miss Mancini
28-11-2010, 07:29
tro ikke at du sover med sally -men i mine ruser SMF
hyggedag med garn og ruser -havblick yummy
http://fenderen.dk/gallery/files/7/nyhus_035.jpg
http://fenderen.dk/gallery/files/7/nyhus_028.jpg

Endelig har du fundet ud af, at rigtige både er lavet i glasfiber...:):)

Pas nu på, at Fiskerikontrollen ikke kommer på uanmeldt besøg - de kunne måske nævne, at din torskekvote for 2011 er opbrugt, når du selv er ombord...:):)

Lars T
28-11-2010, 08:16
Ralph - Det ser da bare for fedt ud.!
I mangel på andre ord - Fantastisk..!

Miss Mancini
28-11-2010, 08:22
Ralph - Det ser da bare for fedt ud.!
I mangel på andre ord - Fantastisk..!

Ja, det har du faktisk ret i, LarsT.

Manorwar
28-11-2010, 13:47
ja der r fucking fantastisk med vores nye hus strand og bro .. men der koster også lidt millioner dubloner .-dlof--f-dlof--f

goffy
28-11-2010, 15:04
så er der lidt flere billeder af mit arbejde med den nye top.
http://fenderen.dk/gallery/showimage.php?i=1321

Ulman
28-11-2010, 15:31
så er der lidt flere billeder af mit arbejde med den nye top.
http://fenderen.dk/gallery/showimage.php?i=1321Virkelig godt arbejde Goffy - dyb respekt herfra. Man skulle jo næsten tro du var håndværker :-)

Chribs
28-11-2010, 17:19
I mine øjne ligner det et mareridt, der er alt for lavvandet ved den bro, og så risikerer man jo at sætte fast, og der er ingen hjælp fra Piraten, for han er faret vild et eller andet sted :) . . . . Tillykke med det nye Hus Ralph . . . .

Miss Mancini
03-12-2010, 17:02
Hvem har kvajet til julefrokosten i år, hvis vi ser bort fra Piraten...:):) ?
Ingen skandaler som I vil dele med os andre...:):) ?

Peter508
03-12-2010, 17:12
Jeg har ikke været afsted endnu....

Jeg skriver næste lørdag, muligheden for at kvaje sig er jo altid til stede...

-dlof--f

Miss Mancini
03-12-2010, 17:18
Jeg har ikke været afsted endnu....

Jeg skriver næste lørdag, muligheden for at kvaje sig er jo altid til stede...

-dlof--f

Ja, det plejer at gå galt for nogle enkelte...:):) Bare drik igennem...:)

Måske nogen har været en tur i kopirummet med sekretæren...:)

Miss Mancini
03-12-2010, 17:20
Jeg selv sagde hunden skal holde julefrokost i morgen med min mor, søster + unger og lillebror...:) Det vildeste der kan ske, er at jeg er vågen efter kl. 16.00....:):):):):):):)

Peter508
03-12-2010, 17:21
Sidste år fik jeg en body tequila af den lille lækre marketings assistent....

Midt i baren hvor hele firmaet stod....

Det gav en hel del rygter o.l. i perioden efter juleforkosten.

I år satser jeg stærkt på, at mine medarbejdere ikke har en plan om at drikke mig kanon stiv....så jeg kan beholde min værdighed....-dlof--f

Men okay med de bryster der sidder på hende...så må jeg jo ikke klage....

Miss Mancini
03-12-2010, 17:37

I år satser jeg stærkt på, at mine medarbejdere ikke har en plan om at drikke mig kanon stiv....så jeg kan beholde min værdighed....-dlof--f

Det lyder som en "rigtig" julefrokost...:)

Kim
04-12-2010, 09:28
Ja, det plejer at gå galt for nogle enkelte...:):) Bare drik igennem...:)

Måske nogen har været en tur i kopirummet med sekretæren...:)

Det er en HÅRD tid for kopimaskinerne men gyldne tider for reparatøren fjupeqopq
God JUL Party0012

jensjakob
04-12-2010, 18:07

Billeder?

Strøyer
05-12-2010, 02:51
Jeg valgte fra i år........................ Bad choice..
3300 mennesker i herning messecenter med fri bar og kanon underholdning.

Bla. Infenal Mfl.

nicolajjetrider
05-12-2010, 11:03
Jan, var det simens der lavede det arrangement?

kylle
05-12-2010, 11:44
Siemens afholdte det i falkoner centeret mener jeg at kunne huske ;-)

Miss Mancini
06-12-2010, 02:08
Nej, I tager helt fejl. Det var nytdrev.dk der inviterede sine kunder til julehygge....:):):):)

Næste år kommer der også en stripper...:):):)

Horizonblue
08-12-2010, 06:43
Åhhh, hvor jeg dog hader vinter. Fik en stænklap rykket halvt af bilen og frontspoileren var godt på vej også, pga al den frosne sjap der ligger overalt sssurr

Mere global opvarmning nu, tak

goffy
08-12-2010, 09:11
arbejdet skrider fremad. så kom den nye beklædning på sider og loftplader. på billedet med loftpladerne ses hullet hvor min nye top med luger skal sidde.
som det ses på det sidste billede så var det da vist tiltrængt med nyt beklædning :D

Peter508
08-12-2010, 09:57
Det ser rigtig godt ud, jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

Miss Mancini
08-12-2010, 10:03
STOP PROJEKTET, GOOFY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!

Der er ikke taget højde for en ølholder...:):):):)

goffy
08-12-2010, 11:43
STOP PROJEKTET, GOOFY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!

Rolig rolig.. ingen panik den er der, men bare ikke monteret endnu fjupeqopq

Clasg
08-12-2010, 20:50

Goofy...??? Kalder du nu Goffy for "Fedtmule" ? :D:D:D

goffy
08-12-2010, 22:18
Goofy...??? Kalder du nu Goffy for "Fedtmule" ? :D:D:D

jeg har overvejet navne skift på båden til GOOFY og så med et billede på hver side af båden.

Clasg
08-12-2010, 22:23
Faneme godt min båd ikke hedder Moby "dick"....! :rolleyes:

Miss Mancini
10-12-2010, 11:22
Jeg synes Piraten er noget tavs....Sidder han mon fast i en snedrive med sin LandRover ? Drevpusheren kommer gerne til undsætning imod klækkelig betaling...:):):):)

nicolajjetrider
10-12-2010, 12:02
Ja det tror jeg da gerne du gør med max 6km pr liter:D

Miss Mancini
10-12-2010, 12:06
Ja det tror jeg da gerne du gør med max 6km pr liter:D

:):):):) + bropenge....:):):)

Det er nok billigere at vente på tøvejr, så han kan komme fri....:) Jeg tror at Piratens husholderske kommer med varme tæpper, så han ikke får driv-is i........

jensjakob
11-12-2010, 18:52
Jeg gik i seng med feber istedetfor at gå til julefrokost :-(

Men i skal da alle have en dejlig julesang:
http://www.cupsizechoir.com/

Chribs
12-12-2010, 20:11
6 km på literen, wow, det er jo rent øko-kørsel i mine ører :)

Miss Mancini
12-12-2010, 20:31
6 km på literen, wow, det er jo rent øko-kørsel i mine ører :)

Med et årligt kørselsbehov på ca. 75000 km, så bliver der alligevel kørt benzin igennem systemet til en literpris på ca. 11,- kr.......

ChristianX
12-12-2010, 21:43
Med et årligt kørselsbehov på ca. 75000 km, så bliver der alligevel kørt benzin igennem systemet til en literpris på ca. 11,- kr.......

Hvad er det for noget bil du har fået Rolf? DDriver

goffy
12-12-2010, 21:44

men stadig ikke nok CO2 til at holde temperaturen over frysepunktet fjupeqopq

Miss Mancini
12-12-2010, 21:50
men stadig ikke nok CO2 til at holde temperaturen over frysepunktet fjupeqopq

Jeg gør et forsøg med bil og båd...:):):)

Miss Mancini
12-12-2010, 21:51
hvad er det for noget bil du har fået rolf? Ddriver

ML V8 Kleemann

Albjerg
13-12-2010, 09:28
Hvis det ikke allerede er sagt herinde, så er det nu er realitet - jetski-sejlads er tilladt overalt i DK fjupeqopq Kan bl.a. læses her: http://www.eriksfreelance.dk/?p=277

Way to go - EU.....

Lars T
13-12-2010, 09:39
ML V8 Kleemann

Cool Rolf :)
Hvilken en 430, 500, 55 eller 63 :)

Miss Mancini
13-12-2010, 10:42
Cool Rolf :)
Hvilken en 430, 500, 55 eller 63 :)

ML430.

En 500 var ikke til at finde i god stand herhjemme, og 55/63 bliver for dyr i firmabeskatning

De andre ML´ere jeg var ude og se på i sommer, er stadigvæk til salg...:)
Den jeg valgte at købe havde været til salg i 2 år...:)

goffy
13-12-2010, 12:07
Hvis det ikke allerede er sagt herinde, så er det nu er realitet - jetski-sejlads er tilladt overalt i DK fjupeqopq Kan bl.a. læses her: http://www.eriksfreelance.dk/?p=277

Way to go - EU.....

lur mig om ikke der kommer et udspil fra den lovgivende magt. de plejer ikke at opgive så let. :D:D
problemet har jo ikke været jetski, men desværre nok førerne af dem.

lille tut
13-12-2010, 16:02
ML430.

En 500 var ikke til at finde i god stand herhjemme, og 55/63 bliver for dyr i firmabeskatning

De andre ML´ere jeg var ude og se på i sommer, er stadigvæk til salg...:)
Den jeg valgte at købe havde været til salg i 2 år...:)

Tillyk med slæden hvad med nogle billeder og mere infoSmokeyfisher

Miss Mancini
13-12-2010, 16:15
Tillyk med slæden hvad med nogle billeder og mere infoSmokeyfisher

Det er efterhånden et halvt års tid siden jeg købte bilen, men alligevel tak...:):)

Manorwar
13-12-2010, 17:19
Det er efterhånden et halvt års tid siden jeg købte bilen, men alligevel tak...:):)
heller ikke noget at prale med -dlof--f
i tyskland kør hvert pizzabud i en so gammel mercer -dlof--f-dlof--f-dlof--f
2 pizza med salami og ekstra ost til middelfart ,please mr brolfchen...
hvofor har du en V8 i bilen men ikke i båden ???

Miss Mancini
13-12-2010, 17:33
heller ikke noget at prale med -dlof--f
i tyskland kør hvert pizzabud i en so gammel mercer -dlof--f-dlof--f-dlof--f
2 pizza med salami og ekstra ost til middelfart ,please mr brolfchen...

Neeh, skal du være fræk igen, Pirate..:) Jeg troede du havde lært af de skader jeg gav dig under sidste bådudstilling....:):):)

Har du købt din " Alte LandRover " på Dansk Militærauktion for kasserede køretøjer....:):):) ? Fik du luksusudgaven med pedaler og remtræk til baghjulene, så Sørøver-Sally kan hjælpe dig, når I skal op over Lillebæltsbroen...:):):) Måske din top-mave skulle blive lidt mindre, så hun ikke behøver at køre med hver gang og trampe i pedalerne...DDriver

Manorwar
13-12-2010, 19:04
hej brolfchen jeg har lige få gæster

må jeg lige ændre min bestilling til 3 pizza og en no 4 med ekstra pommes?-dlof--f-dlof--f-dlof--f

Miss Mancini
14-12-2010, 07:21

Jeg regnede ud, at Dollarprinsessen med V8´er ville bruge omkring 1 liter pr. sømil, hvor bilen kører 2 1/2 gang længere på det samme brændstof - det synes jeg der var mere økonomi i på længere sigt, og derfor valgte jeg V8 til bilen...:):):):)

Miss Mancini
14-12-2010, 07:22
hej brolfchen jeg har lige få gæster

må jeg lige ændre min bestilling til 3 pizza og en no 4 med ekstra pommes?-dlof--f-dlof--f-dlof--f

Do you want a pizza with "Dead Meat"...:):):):) ?

Manorwar
14-12-2010, 14:37
jeg er lige pissed of med snyddemetalitæten fra nogle danske båd forhandler mekker og verfter i forsikringsager .

Had sket her ???

udskifting af 8 mtr standart 12 V strømforsygningskabel 6.700+ moms :eek:

løft med kran af en 21 ft speedbåd fra trailer til arbejdsstativ (kun 20 mtr transport ) 7.500 kr + moms:eek::eek::eek:

udskiftning af bravo 3 ,gammel drev af- ny drev på
25 timer arbeitstid til 15.000inkl. moms :eek::eek::eek:

om de også snyder deres kunder so ??

Miss Mancini
14-12-2010, 14:42
jeg er lige pissed of med snyddemetalitæten fra nogle danske båd forhandler mekker og verfter i forsikringsager .

Had sket her ???

løft med kran af en 21 ft speedbåd fra trailer til arbejdsstativ (kun 20 mtr transport ) 7.500 kr + moms:eek::eek::eek:

Ralph; Der er standard tider på mange reparationer og jeg tror faktisk, at DU kan bestemme, hvor meget I vil dække. Det er ikke noget som værkstedet kan tage sig betalt for efter evne.

Af- og påmontering af drev - 25 timer !!!!
Drevet er gjort fast med 6 bolte og en gennemgående aksel til trimcylindre....

Hvem har takseret de nævnte timeantal ?

nicolajjetrider
14-12-2010, 15:41
Hold da op, med de timeberegninger ærger jeg mig over at ha lukket firmaet, det den hurtigste vej til en million. Fatter ikk der er folk der driver så uærlig buissnes!! Præcis Rolf, i autobranchen for værkstedet et beløb at lave bilen for, akord løn faktisk.

Miss Mancini
14-12-2010, 15:49
Hvis det skal koste 15000,- incl. moms for af- og påmontering af drev, så vil det i praksis koste omkring 40000,- incl. moms, for at skifte transomlejet + materialer........

Af- og påmontering af drev på Dollarprinsessen er gjort indenfor 40 min., når der også tages højde for afrensning af pakfladerne på transomklokken....

Husk på, at Mercruiser Alpha One og BRAVO drev kommer samlet og er påfyldt drevolie, og skal blot hægtes på transommen.

Clasg
14-12-2010, 23:19

Had sket her ???

De priser er helt hen i vejret.
Men er det ikke sådan pirater gør ? :D

Manorwar
15-12-2010, 08:08
ne vi pirater snyder ikke.
her lige en til

tømme båden fra vand 5 timer ( verftet har kun åbned bundprop)
stille båd på stativ --3 timer a 2 man -6timer
leje af stativ 1500 kr + moms (betaler man også i en bilverkstedt for leje af lift ??
transport til verft 2 timer (bemærk -ikke verftet har transportert kundens båd- men kunden selv)
monterere 2 tæpper og 2 stole -14 timer
regning er ca 3 gange dyrer end en tilbud fra en andere verft ..
hvad for en snydder .OG.han har startet reperatur uden grøn lys fra forsikring og nu sender han mig en kæmpe faktura
han få piratens finger ..

Miss Mancini
15-12-2010, 11:10
Ingen kvaler - Bavaria Yacht betaler....:):):)

Miss Mancini
15-12-2010, 11:25

Det står der på døren til Strib Swingerklub....:):):)

Kim
15-12-2010, 13:07
her lige en til

tømme båden fra vand 5 timer ( verftet har kun åbned bundprop)

MEN her i frostvejret kan det da nemt tage 5 timer før vandet er løbet af poppe

Clasg
15-12-2010, 19:35
Det står der på døren til Strib Swingerklub....:):):)

:D:D:Dlf-flglf-flglf-flg:D:D:D

That was a good vending ....maybe we can use that in another afsnit !fjupeqopq

Clasg
16-12-2010, 18:55
Dagens gode nyhed kom med posten i dag.

Viborg Kommune har annuleret min P-bøde.
Jeg fik bøden i fredags og ankede over bøden på kommunens hjemmeside i lørdags.
Den blev behandlet i går og er altså frafaldet :D

Hatten af for kommunen for deres hurtige sagsbehandling....og resultatet selvfølgelig

Miss Mancini
16-12-2010, 19:14
Dagens gode nyhed kom med posten i dag.

Viborg Kommune har annuleret min P-bøde.
Jeg fik bøden i fredags og ankede over bøden på kommunens hjemmeside i lørdags.
Den blev behandlet i går og er altså frafaldet :D

Hatten af for kommunen for deres hurtige sagsbehandling....og resultatet selvfølgelig

Det er yderst sjældent at det sker, så stort tillykke herfra det snedækkede Nordsjælland....:):):)

Miss Mancini
17-12-2010, 12:40
FC København skal møde Chelsea i Champions League d. 22. februar i Parken. Returkamp er d. 16. marts på Stamford Bridge.

Nøj, hvor jeg glæder mig til kampene.

goffy
17-12-2010, 13:41
FC København skal møde Chelsea i Champions League d. 22. februar i Parken. Returkamp er d. 16. marts på Stamford Bridge.

Nøj, hvor jeg glæder mig til kampene.

det er sgu da kun bold :rolleyes:

Miss Mancini
17-12-2010, 14:01
det er sgu da kun bold :rolleyes:

wha wha wha, I vestjyder er bare misundelige på os københavnere, der kan ramme netmaskerne....:):):)

Peter508
17-12-2010, 14:45
Udover FCK kampene som jeg glæder mig til...

Så får klubben over alle klubber chance for revanche for sidste års finale nederlag til Inter...

BAYERN :cool:

Manorwar
17-12-2010, 15:01
BAYERN :cool: på engelsk BAVARIA-dlof--f-dlof--f-dlof--f-dlof--f

Peter508
17-12-2010, 15:03
nej nej nej nej.....

FC Bayern München på alle sprog og i alle udformninger, hedder det det samme....Party0012

Lars T
17-12-2010, 15:28
Jeg er slet ikke med.!?!?
Er det ikke Norge de skal spille imod på lørdag? :o ;)

Peter508
17-12-2010, 15:31
HÅNDBOLD....sssurr

ej nu må du satme....sssurr

Livet er for kort til den slags kontaktsport....

Lars T
17-12-2010, 15:36
Håndbold?!?! Troede vi talte curling ;);););););)

Nej ved i hvad, livet er for kort til 90 minutters uafgjort.. "0-0" = kedeligt... :)

Peter508
17-12-2010, 15:39
'amen Lars altså.....

far er ikke sur, far er skuffet....

Lars T
17-12-2010, 15:48
22 mænd og 1 bold, og ovenikøbet 2 med handsker på?!?! = Keeeeeeeeeeeeddddddddeeeeeeeeeellllllllllllliiiiii iiiiiiiigggggggggttttttttttttt!! :):)

Næææ giv dem i bold hver og få lidt fart i det spil, man falder jo i søvn..

Peter508
17-12-2010, 15:53
tsk tsk tsk tsk.....

mod uvidenhed kæmper selv guderne forgæves...

SKÅL... :D

Lars T
17-12-2010, 15:54
:D:D:D:D:D
Det har bare aldrig sagt mig noget.. Jeg følger selvfølgelig lidt med når landsholdet gør det godt, ligeledes FCK og de andre i udlandet - men det får absolut ingen kropsvæsker i kog hos mig:)

Peter508
17-12-2010, 15:55
;)

Clasg
17-12-2010, 16:09
Cykelsport er nok den mest "kinky" sport der findes:

Små mænd der:
- har tynde arme,
- kridhvide kroppe
- barberede ben :eek:
- smører sig ind i olie
- ifører sig stramtsiddende tricot
- gnubber sig i røven i timevis med en hård gummitingest
- savler ved den mindste anstrengelse
DDriverDDriver

Manorwar
17-12-2010, 18:18
nu vinder vi tysker ja "næsten" alle kampe og curling er for tøsser ....

noget fint positiv nyhed til min bussines
ærø søassurance skriver nu alle kunder med O/B at de SKAL har en "speciel GPS track" .der er nu pligtpoppepoppe...ellers bliver forsikringskontrakter ikke fornyed under de gammel betingelser- man få kun halv erstattning med O/B tyveri. ups...(";..

-dlof--f-dlof--f-dlof--f-dlof--f-dlof--f-dlof--f
fint ekstra bussines til piraten -dlof--f-dlof--f
Vi hos BAVARIA har ja INGEN PLIGT,vi anbefaler ja kun GPStrack..
og vi betaler fuld faktisk handelsværdi med motortyveri..ikke noget med ½ ting her hier med piraten ..

Miss Mancini
17-12-2010, 18:21
- gnubber sig i røven i timevis med en hård gummitingest
DDriverDDriver

Er det "piratens finger", der sørger for det...:) ?

Clasg
17-12-2010, 18:25
ærø søassurance skriver nu alle kunder med O/B at de SKAL har en "speciel GPS track" .der er nu pligtpoppepoppe...ellers bliver forsikringskontrakter ikke fornyed..

I mit brev fra Søassurancen Ærø står der at, hvis motoren er under 4 år gammel, så skal man anskaffe en GPS alarm. Hvis man ikke gør det så er der kun 1/2 erstatning.
Os med gamle motorer fra 80'erne slipper :D

Og Bavaria vil jo stadigvæk ikke forsikre både til en værdi under 100.000,.....de tøsedrenge DDriver

Sjip
18-12-2010, 08:23
nu vinder vi tysker ja "næsten" alle kampe og curling er for tøsser ....

ærø søassurance skriver nu alle kunder med O/B at de SKAL har en "speciel GPS track" .der er nu pligtpoppepoppe...ellers bliver forsikringskontrakter ikke fornyed under de gammel betingelser- man få kun halv erstattning med O/B tyveri. ups...(";..

og vi betaler fuld faktisk handelsværdi med motortyveri..ikke noget med ½ ting her hier med piraten ..

åååh så speciel er den vel ikke. Der er ikke krav til mærke. Den skal dog kunne kalde op til flere end 3 mobil telefoner, og fungere på udenlandske mobil netværk(primært Tyskland)