Gas/Gear håndtag går stramt [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : Gas/Gear håndtag går stramt

madzch
05-06-2011, 12:49
Syntes mit Gas/Gear håndtag går meget stramt kan næsten ikke sætte den i bak fordi det går så stramt men går rimeligt frem af hvad kan det skyldes? har renoveret håndtaget og smurt det op det hjalp ingen ting og kan ikke rigtig mærke noget på kablerne

Ulman
05-06-2011, 13:09
Syntes mit Gas/Gear håndtag går meget stramt kan næsten ikke sætte den i bak fordi det går så stramt men går rimeligt frem af hvad kan det skyldes? har renoveret håndtaget og smurt det op det hjalp ingen ting og kan ikke rigtig mærke noget på kablerneHar haft samme problem. Læste mig frem til at nogle foreslog at smørre kablerne, mens andre sagde, at det ikke virker. Faktisk er der en del der mener at gas/gear kablerne slet ikke skal smørres.

De mest tiltalende råd jeg fik, var:

1. Kablerne har for markante bøjninger på deres vej. De skal gå i lange bløde buer.

2. Kablerne skal skiftes

En tidligere rådgiver anbefalede at jeg skiftede kontrolboksen hvilket jeg gjorde. Det hjalp på ingen måde.

madzch
05-06-2011, 13:14
hvor køber man de kabler henne det skal være til en mercruiser 4,3 v6 hvis det har noget at sige det minder lidt om dem her http://www.watski.dk/ImageVault/Images/ConversionFormat_28/id_508/ImageVaultHandler.aspx
ved du evt til Ulman ?

madzch
05-06-2011, 13:48
det må vel være dem her ?
http://www.marineparts-24.de/dk/B-dstyringer-motorkontrol/Motor-Fjernbetjeninger/Kontrolkabler/MerCrusier-Mercuy-Mariner/MerCrusier-Mercury-Mariner-kontrolkabel-12-fod--366-cm-l-ngde.html

Ulman
05-06-2011, 17:33
Tja, det ser rigtigt ud.

BrianL
06-06-2011, 19:10
Hvis jeg var dig ville jeg prøve at finde ud hvad det er som går stramt inden du begynder at skifte dele ud.

Jeg ville afmontere gearkablet som går op til kontrolboksen nede på din shift bracket som er monteret på motoren. Så kan du prøve at skifte gear med kontrolboksen og hvis det stadig går stramt så er det enten gearkablet til kontrolboksen eller kontrolboksen.

Hvis det til gengæld det virker fint med kablet afmonteret, så er det enten kablet som går fra shift bracket'en ned til drevet eller drevet som har et problem.

Chribs
06-06-2011, 20:55
Der sidder normalt en "strammer skrue" i geas/gear boksen, hvor man kan bestemme hvor stram håndtaget skal gå, har du prøvet at tjekke om der er en sådan på din, og om det er den der er problemer med ?..

madzch
06-06-2011, 21:09
jeg kan ikke rigtig finde den skrue i snakker om :(