BENNETT simulator [Arkiv] - Fenderen.dk

PDA

View Full Version : BENNETT simulator

Miss Mancini
01-02-2009, 17:50
Flere og flere har forespurgt omkring elektriske og elektrisk/hydrauliske trimsystemer til større daycruisere/motorbåde. Der findes to anerkendte producenter af disse systemer, og det er BENNETT ( elektrisk/hydraulisk )
og LENCO ( elektrisk ).

Jeg har besøgt BENNETT homepage og fundet dette link, hvor I kan downloade en komplet simulator og se fordelene med trimflapsystem monteret.

http://www.bennetttrimtabs.com/simulator.htm

Klik på ovenstående link, for at downloade simulatorprogrammet.

goffy
01-02-2009, 20:45
alle der har en båd som er lidt tung i røven bør ofre et par trim flaps på båden. Min båd som kun er en halvplaner hang meget med bagen og efter jeg skiftede motor/drev blev det kun værre for den ny drev SX er meget tungere end den gamle drev 100. Jeg skulle op på 13-14 knob (3300 rpm)før den kom rigtig op af vandet ,men efter jeg monterede hydraulisk flaps glider båden nu 13-14 knob ved 3000 rpm. 300 rpm mindre til samme fart
mine flaps er monteret sådan at når de er løftet helt op flugter de med bunden af båden. jeg bruger mest den højre flaps for båden vil gerne smide sig lidt over på højre side når jeg kommer over 15 knob.
det var lige som at få en ny båd at montere de flaps. :D:D

Miss Mancini
01-02-2009, 20:49
alle der har en båd som er lidt tung i røven bør ofre et par trim flaps på båden. Min båd som kun er en halvplaner hang meget med bagen og efter jeg skiftede motor/drev blev det kun værre for den ny drev SX er meget tungere end den gamle drev 100. Jeg skulle op på 13-14 knob (3300 rpm)før den kom rigtig op af vandet ,men efter jeg monterede hydraulisk flaps glider båden nu 13-14 knob ved 3000 rpm. 300 rpm mindre til samme fart
mine flaps er monteret sådan at når de er løftet helt op flugter de med bunden af båden. jeg bruger mest den højre flaps for båden vil gerne smide sig lidt over på højre side når jeg kommer over 15 knob.
det var lige som at få en ny båd at montere de flaps. :D:D

Hvilket fabrikat trimflaps valgte du ? Elektrisk eller elektrisk/hydraulisk ?

goffy
01-02-2009, 20:56
Hvilket fabrikat trimflaps valgte du ? Elektrisk eller elektrisk/hydraulisk ?

Bennet trimplan elektrisk/hydraulisk :D

Lars T
02-02-2009, 10:51
Bennets er vel de mest anvendte flaps, og også relativt billige.
Der findes også flaps fra QL og sågar Mercury..

ENN
02-02-2009, 16:15
Den er skæg den lille simulator de har på sidenDDriver