» Online brugere: 192 |
0 medlemmer og 192 gæster |
No Medlemmer online |
Fleste brugere online var 2,196, 06-09-2024 at 18:51. |
|
- Motor
( http://www.fenderen.dk/forum/forumdisplay.php?f=26)
GM 4,3 udgår af produktion
|
ærgelig det er sgu en god maskine. Det efterlader da et hul fra R4 til V8
|
steffen m |
21-06-2009 22:16 |
kompressor på en R4 så kører det
|
Horizonblue |
22-06-2009 06:44 |
Det er da lidt trist at 4,3eren udgår. Men vi kan sikkert få reservedele i en del år i fremtiden.
4,3erens udgang forklarer sikkert også hvorfor 3,0'eren nu kan fås som MPI motor. Det har da kostet en del at lave den "moderne".
Jeg vil sige, at var 3,0'eren monteret med en monoindsprøjtning, så var det fint nok.
Når der nu kommer til at mangle en V6'er i programmet, kan en 3,0 MPI måske fylde lidt af det hul ud der bliver, selvom den godtnok ikke har ret mange flere hk.
Men.....
Når nu 4,3eren udgår, bliver der sikkert solgt flere V8'ere, for det er nok alligevel de færreste der vil gå ned til en 3,0'er (selvom det er en mpi), når man tidligere har haft en V6'er.
Hvor godt er det så for miljøet?
|
Miss Mancini |
22-06-2009 07:33 |
Selvom 4.3´éren udgår, så er jeg overbevist om, at der kommer en afløser med 6 cylindre - valget kommet næppe til at stå imellem 4 cyl. eller V8.
Selvom 4.3´eren kan leveres i MPI version, kan den åbenbart ikke leve op til de strenge miljøkrav.
Måske der kommer en V6 CDI.....
|
Problemet for GM er nok ikke at finde en anden V6 motor i deres palette - men at finde en der kan mariniseres til en acceptabel pris
De laver en glimrende alu V6èr der bla bruges i Chervolet Malibu men en sådan alumotor (og de fleste moderne motorer har alu blokke og/eller topstykker) vil kræve et 2 kredskølesystem mv. og så løber prisen op for motoren
De har jo brugt deres 4,3èr i støbejern idet den kan køre uden fv/lukket kølesystem - i hvert fald nogle år (indtil den tærer op) en alumotor vil kun overleve få måneder i med saltvand som direkte kølemiddel - og skal den mariniseres med 2 kreds køling mv. bliver den dyr at producere
|
Horizonblue |
23-06-2009 06:35 |
Man må håbe at der findes en rigtig god afløser.
Sidste gang at en 6 cyl motor udgik af produktion, var omkring 1977, da den klassiske række 6'er på 4,1 liter og 165 hk ophørte.
Mercruiser valgte at selv bygge en motor, for at fylde hullet ud. Det resulterede i problembarnet 4 cyl 3,7. Den består af en alublok som Mercruiser selv støbte og et støbejernstopstykke fra en Ford Big Block V8. Motoren har mystiske systemer; generator i svinghjulet og vandkølet spændingsregulator, en cirkulationspumpe der lader vandet komme ind i olien når den bliver utæt, en varmeveksler der på de første modeller er for lille.
Der var sikkert mange som havde en gammel 6 cyl række, der gik over til den nye 3,7'er og ønskede at de aldrig havde skiftet.
Bare ikke historien gentager sig.........
|
Ja 3,7èren var ingen succespoppe
|
Det ser heldigvis ud til at 4,3mpi fortsat vil blive lavet.
|
Jeps - teksten stemmer imidlertid ikke med det man ser på billederne taksten nævner en 3,0 og billedet viser en 3,7èr
|
Alle tider er GMT +1. Klokken er nu 22:19. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.5 Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
|
» Statistikker |
Medlemmer: 126,190
Emner: 5,115
Indlæg: 47,923
|
Velkommen til vores nyeste medlem, Poison_Ter |
|